Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sabinee__ schreef:xDeena_ schreef:Jaa bij het weerwater ja
Wanneer ga je sabine? Misschien kunnen we samen??
Hehe sowieso pas als het wat warmer is haha
Het water bij t strandje bij t weerwater is al best warm hoor. Ik ga iniedergeval zaterdag en zondag ook zwemmen, dus laat maar horen als je ook gaat
Hij kwam al rennend met zijn leuter er uit richting Az en mij gerend.

En volgende keer wat strenger zijn met aangalloperen he 
En ook nog eens met een leuk vriendinnetje! Astor schreef:Goede middag.
Ik ben weer thuis van een heerlijke dag op stal. Heb Az eerst gepoetst en toen even 30 minuten gelongeerd. Iets rustiger aan gedaan ivm de warmte.
Na het longeren Az lekker afgespoten en een blokje om gegaan. Zodat ze een beetje op kon drogen en gewoon nog even uitstappen na het longeren.
Loop ik richting de stadweides omdat daar lekker veel schaduw is door de bomen staan er 2 paarden buiten op het gras. No problem'.
Maar er stond dus ook een Shetlander maar die stond dus los of was gewoon ontsnapt uit het 'weitje'. Die kwam in keiharde galop op ons afgerend.
Maar deze leuke Shetlander was nog hengstHij kwam al rennend met zijn leuter er uit richting Az en mij gerend.
Probeerde hem nog weg te jagen maar hij was vreselijk opdringerig. Azra heeft hem gelukkig aangepakt want die pikt dit niet.
Maar het had geen nut dus heb die vervelende pony bij het halster gepakt en naar zijn stal gebracht en lopen schreeuwen of er iemand was.
Er stonden gewoon auto's anders deed ik dat niet hoor. Maar ik kreeg geen gehoor alleen ondertussen liep de spanning erg hoog op tussen die shet en az....
Ging die shet flink lopen bleren en toen kwam er gelukkig iemand aanlopen die hem achter het hek neer zette. Azra helemaal over de zeik en ik stond trillend op mijn benen...
Sorry hoor maar hoe dom ben je om je shetlander die ook nog eens hengst is los te laten op een grasveld waar veel andere paarden komen? Lekker verantwoordelijk.....![]()
Toen maar snel terug gelopen naar stal en Azra proberen te kalmeren want die was echt flink over de zeik.. Arme merrie.... Gelukkig werd ze al wat rustiger toen we de straat uit liepen....
Deena, Leuk zeg dat je gezwommen hebt met Daiske! Was het niet druk op het strand?
Hoe laat ga je zaterdag en zondag zwemmen? Is wel leuk om foto's te maken en ik woon ook nog eens heel erg dicht bij.

Je wist precies over wie ik het had dus haha! Astor schreef:En nu ga ik weer verder met mijn verhaal. Even een pauze tussen dat lange verhaal door haha
Heb vanmiddag ook 30 minuutjes met First gewandeld. Hij was erg braaf en vond het heerlijk om even lekker te wandelen.
Toen heb ik hem lekker afgespoten en dit vond hij natuurlijk heerlijk en bleef heel netjes staan
Hierna kwam iemand Azra haar rug nakijken. Deze mevrouw komt Az af en toe kraken als dit nodig is.
Ze was al een tijd niet langsgeweest en ze vond dat we heel goed om zijn gegaan met Azra en dat we het goed hebben gedaan.
Want de spanning die eerst achterop haar rug zat (door verkeerde manier van rijden) was nu helemaal weg
Heeft al dat longeren en rijden lang en laag zeker zijn vruchten afgeworpen. En ze vond Azra lekker los in het lichaam en zat nergens meer vast.
Het enige puntje is dat ze zo gevoelig is op de rug en de pijn die ze laatst had komt door het zadel waar mee hebben gereden.
Gelukkig krijgt Jen deze week een ander zadel en hopen dat deze goed ligt en deze laten we ook na kijken.
Ook werd er ons geadviseerd om met een pad te gaan rijden om de druk goed over Azra haar rug te verdelen omdat ze zo gevoelig is.
En dan te gaan kijken hoe dat gaat of het dan beter wordt etc. Dus het was uiteindelijk heel positief uitgepakt.
Maar wel echt fijn om te weten dat we het de afgelopen tijd goed hebben gedaan. Alleen heel erg balen van die gevoelige rug door het zadel.....
Jiska, Zou jij even je mobiele nummer willen pben naar mij? Want ik zou graag een paar keer jou pad willen lenen als dit zou mogen.
Ze raadde jou pad aan en ze noemde ook echt jou naam omdat jij zo'n pad hebt voor Robin
Deena, Ja dat heb je helemaal goed.Je wist precies over wie ik het had dus haha!

Astor schreef:Vond het echt niet normaal. Eigenlijk had ik echt naar ze uit moeten vallen want dit is gewoon ontzettend dom.....
En gevaarlijk voor beide partijen want Az heeft hem wel wat klappen gegeven en ik ook.. Maar niets hielp....
Ik ben ook niet iemand om zo uit te vallen naar iemand. Maar alsnog was wel echt pissig....
Astor schreef:Vond het echt niet normaal. Eigenlijk had ik echt naar ze uit moeten vallen want dit is gewoon ontzettend dom.....
En gevaarlijk voor beide partijen want Az heeft hem wel wat klappen gegeven en ik ook.. Maar niets hielp....
Ik ben ook niet iemand om zo uit te vallen naar iemand. Maar alsnog was wel echt pissig....
Hij heeft een paar flinke meppen van mij gehad, maar liever van mij dan van Spriet en Pris, want die trappen! Pris heeft hem wel eens geraakt
Ben ook wel eens heeel boos geworden op een verzorgster die op het idee kwam om hem los mee te nemen met wandelen, Hurbie ging toen achter Pris aan... Astor schreef:Lisette, Ik had het al op Facebook gelezen maar ik hoop dat het Troy heeeeel veel goeds gaat doen en dat hij er helemaal boven op komt.
Voor hem natuurlijk ook gewoon even heerlijk om op de weide te staan na zijn geschiedenisEn ook nog eens met een leuk vriendinnetje!
Astor schreef:Goede middag.
Ik ben weer thuis van een heerlijke dag op stal. Heb Az eerst gepoetst en toen even 30 minuten gelongeerd. Iets rustiger aan gedaan ivm de warmte.
Na het longeren Az lekker afgespoten en een blokje om gegaan. Zodat ze een beetje op kon drogen en gewoon nog even uitstappen na het longeren.
Loop ik richting de stadweides omdat daar lekker veel schaduw is door de bomen staan er 2 paarden buiten op het gras. No problem'.
Maar er stond dus ook een Shetlander maar die stond dus los of was gewoon ontsnapt uit het 'weitje'. Die kwam in keiharde galop op ons afgerend.
Maar deze leuke Shetlander was nog hengstHij kwam al rennend met zijn leuter er uit richting Az en mij gerend.
Probeerde hem nog weg te jagen maar hij was vreselijk opdringerig. Azra heeft hem gelukkig aangepakt want die pikt dit niet.
Maar het had geen nut dus heb die vervelende pony bij het halster gepakt en naar zijn stal gebracht en lopen schreeuwen of er iemand was.
Er stonden gewoon auto's anders deed ik dat niet hoor. Maar ik kreeg geen gehoor alleen ondertussen liep de spanning erg hoog op tussen die shet en az....
Ging die shet flink lopen bleren en toen kwam er gelukkig iemand aanlopen die hem achter het hek neer zette. Azra helemaal over de zeik en ik stond trillend op mijn benen...
Sorry hoor maar hoe dom ben je om je shetlander die ook nog eens hengst is los te laten op een grasveld waar veel andere paarden komen? Lekker verantwoordelijk.....![]()
Toen maar snel terug gelopen naar stal en Azra proberen te kalmeren want die was echt flink over de zeik.. Arme merrie.... Gelukkig werd ze al wat rustiger toen we de straat uit liepen....
Deena, Leuk zeg dat je gezwommen hebt met Daiske! Was het niet druk op het strand?
Hoe laat ga je zaterdag en zondag zwemmen? Is wel leuk om foto's te maken en ik woon ook nog eens heel erg dicht bij.
Elja, Wat een apart ding heeft dat veulen hangen zeg haha!
Manon, Fijn dat het klikte met de eigenaresse en natuurlijk ook met de pony zelf. Leuk dat je ook nog gereden hebt.
Gefeliciteerd met je nieuwe bijrijdpony!En volgende keer wat strenger zijn met aangalloperen he
Als ik een keertje foto's moet maken geef je maar een gil goed?
Nadine, Ik ga weer starten met Azzie ja