Astor schreef:debby jij wilt echt laten weten dat je zonder condoom vrijt he

Nou daar gaat het niet zo zeer om.. meer om het feit dat het dus op neer komt dat een hoop jongeren inderdaad besmet worden met het BHK virus zonder dat ze hier bewust van zijn.
Ahtnamas schreef:Zie je condoom helpt niet altijd:
Hoe kom ik aan een infectie met het humaan papillomavirus?
HPV kan seksueel overgedragen worden. Bij seksuele partners kan vaak hetzelfde HPV type aangetoond worden, en omdat het virus zo vaak voorkomt, is besmetting met HPV een normaal gevolg van geslachtsgemeenschap. Aangezien jongere mannen en vrouwen het meest seksueel aktief zijn, komt het virus dan ook bij hen het meest voor (op meerdere locaties in het genitale gebied). Onderzoek heeft aangetoond dat condoomgebruik de kans op het overdragen van een HPV infectie, ook wel de transmissiekans , verlaagt, maar voorkomt de overdracht nooit volledig.
Ahtnamas schreef:Kirsten_D schreef:(misschien een beetje laat, maar..) Als je veilig seks gehad hebt, met condoom, dan heeft het ook nog nut.
Anders kan je het virus al hebben, maar dat betekend nog niet dat het zich uit in baarmoederhalskanker.
Is het ook zo dat je bij onveilige seks altijd besmet bent, of alleen als je partner dat bij zich draagt ofzo?
Alleen als je partner het heeft. Ik weet alleen niet of het vrijen met condoom daadwerkelijk dit virus tegen gaat. Aangezien ik las dat het virus overal zich kan vestigen maar vooral rond de schaamstreek. Dit vat ik dan op als niet persé op de penis (zoals soa's) maar ook rondom. Dus zou je het door kunnen geven via veilige seks. Maar ik weet dat eigenlijk niet zeker zal even googlen kijken of ik antwoord kan krijgen

Als ik zo lees kan je dus eigenlijk al besmet worden door alleen al contact om het zo maar even te zeggen ? Want als het zo is zoals jij het verteld Samantha begrijp ik er uit dat je via "handwerk"(sorry ik weet er even geen ander redelijk net woord voor) al besmet zou kunnen raken