Jus_dOrange schreef:Over binnenhalen, de meeste paarden die in paniek raken als ze alleen overblijven doen dit niet voor de eerste keer, gewoon die wat eerder binnenhalen en niks aan 't handje. Ik help ook wel 'ns mee als ik op dat moment op stal ben en eigenlijk nooit paarden gehad die echt uit hun plaat gingen. 't Is soms een beetje uittellen wie je 't best eerst mee kan nemen maar imo meestal goed te doen.
Maar dat is op het moment dat je met een man of 4, 5 tegelijk paarden gaat binnenzetten (waar dan op dat moment heel vaak mensen bijzitten die helemaal geen paard op een paddock hebben staan). Op het moment dat je in je uppie stuk voor stuk binnen gaat halen, is het feest. Omdat er dan altijd eentje achterblijft, en je dan ongeveer een uur bezig bent, niet ieder paard heeft zoveel geduld. Het zijn idd iedere keer dezelfde die heel maf kunnen doen, maar daar kun je niet altijd als eerste bij, omdat je door andere paddocks heenmoet en niet ieder paard door wiens paddock je heenmoet rustig blijft staan. Dan zou je in een paddock staan met een paard wat maar al te graag eruit wil, probeert een draadje met een hand los te maken, te voorkomen dat het paard in die paddock eruit gaat, en dan mag je hopen dat het paard in de andere paddock waar je ook nog doorheen moet ook zijn gemak houdt. Er zijn weleens paarden tijdens het binnenhalen door het draad gegaan omdat ze zo liepen te rennen. En dan sta je erbij en dan kijk je ernaar, en kun je niets, maar dan ook niets doen.
Op het moment dat je dan een paard te pakken hebt die zo maf heeft gedaan, giert de adrenaline door dat paard zijn lijf. Het enige wat dat paard wil is naar stal, desnoods met jouw op zijn buik er achteraan. Dan moet je harder ingrijpen dan eigenlijk wenselijk is. Omdat je op dat moment zo'n paard niet moet willen opvoeden. Dat is aan de eigenaar om dat te doen. Die er vaak op dat moment niet is en niet weet dat zijn paard in dergelijke situaties zo kan reageren. Maar eigen veiligheid voor, toch?

Gisteren waren de paarden goed te doen, samen met Nita en Kimberley hebben wij ze binnen gezet.
Maarja, die zal ik wel over ongeveer een maand te weten komen...
[edit] Is echt geen grap!
Wat een horror... Ben benieuwd welke stal het is.
Ik ga btw ff linkje zoeken.
Nouja, als ik via mijn achterdeur ga zou het moeten lukken

Haha dat wordt wassen na de wedstrijd