Starnmeer Westernbokkerstopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Starnmeer Westernbokkerstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 12:47

Jus_dOrange schreef:
Over binnenhalen, de meeste paarden die in paniek raken als ze alleen overblijven doen dit niet voor de eerste keer, gewoon die wat eerder binnenhalen en niks aan 't handje. Ik help ook wel 'ns mee als ik op dat moment op stal ben en eigenlijk nooit paarden gehad die echt uit hun plaat gingen. 't Is soms een beetje uittellen wie je 't best eerst mee kan nemen maar imo meestal goed te doen.

Maar dat is op het moment dat je met een man of 4, 5 tegelijk paarden gaat binnenzetten (waar dan op dat moment heel vaak mensen bijzitten die helemaal geen paard op een paddock hebben staan). Op het moment dat je in je uppie stuk voor stuk binnen gaat halen, is het feest. Omdat er dan altijd eentje achterblijft, en je dan ongeveer een uur bezig bent, niet ieder paard heeft zoveel geduld. Het zijn idd iedere keer dezelfde die heel maf kunnen doen, maar daar kun je niet altijd als eerste bij, omdat je door andere paddocks heenmoet en niet ieder paard door wiens paddock je heenmoet rustig blijft staan. Dan zou je in een paddock staan met een paard wat maar al te graag eruit wil, probeert een draadje met een hand los te maken, te voorkomen dat het paard in die paddock eruit gaat, en dan mag je hopen dat het paard in de andere paddock waar je ook nog doorheen moet ook zijn gemak houdt. Er zijn weleens paarden tijdens het binnenhalen door het draad gegaan omdat ze zo liepen te rennen. En dan sta je erbij en dan kijk je ernaar, en kun je niets, maar dan ook niets doen.

Op het moment dat je dan een paard te pakken hebt die zo maf heeft gedaan, giert de adrenaline door dat paard zijn lijf. Het enige wat dat paard wil is naar stal, desnoods met jouw op zijn buik er achteraan. Dan moet je harder ingrijpen dan eigenlijk wenselijk is. Omdat je op dat moment zo'n paard niet moet willen opvoeden. Dat is aan de eigenaar om dat te doen. Die er vaak op dat moment niet is en niet weet dat zijn paard in dergelijke situaties zo kan reageren. Maar eigen veiligheid voor, toch?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 13:58

Ik heb begrepen dat je met het paard waar jij het over had in het topic absoluut niet door iemand anders z'n paddock heen moet oid. Ook staan die paarden dan niet een uur alleen en er zijn paarden die prima samen kunnen en die ik gewoon met 2 tegelijk meeneem.

Mijn ervaring is dat er meestal wel iemand bereid is om te helpen met binnenzetten, als ik op stal ben op dat moment ben ik ook bereid om mee te helpen en ik heb wel 'ns dat d'r een paard zenuwachtig staat te doen maar ik heb nog nooit gehad dat d'r een paard echt opgefokt werd. Imo is 't ook gewoon te voorkomen dat ze helemaal gek worden door 't binnenzetten, en meestal gaat 't ook gewoon goed.

Overigens is paarden binnen zetten imo ook helemaal geen verplichting, als je geen zin hebt dan help je toch niet mee. Niks moet op stal hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 14:36

Vaak willen mensen wel helpen als je ze vraagt Lachen Gisteren waren de paarden goed te doen, samen met Nita en Kimberley hebben wij ze binnen gezet.

Pff heb geen zin meer, ik wil mijn cijfer weten NU Zij zijn groot en ik is klein! Maarja, die zal ik wel over ongeveer een maand te weten komen...

Heb zojuist mijn laarzen van Continental binnen gekregen!!! Ze zijn 2e hands maar zien er echt te gek uit Go jij! Go jij!

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:28

Heb je je laarzen op het werk laten afleveren dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:28

Nee, ik woon tegenover mijn werk ROFL [edit] Is echt geen grap!

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:42

Kom je dus altijd op tijd zeg maar!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:42

Jep, ik ga om 09u29 de deur uit en ben nog 3kwart minuut te vroeg Zij zijn groot en ik is klein!

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:43

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:46

Verdrietig Wat een horror... Ben benieuwd welke stal het is.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:46

Agossie, arm dier... En voor de personen die erbij waren is 't natuurlijk ook erg...

Hihi Beau, een dagje ziek zijn en dan vrolijk gaan winkelen ofzo zit er voor jou niet in? Tong uitsteken Ik ga btw ff linkje zoeken. Ja

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:48

Hé bij mij loopt Bokt wat achter. Als ik een bericht heb verstuurd duut het weer even eer er bijvoorbeeld edit of quote in beeld komt. En plaatjes uploaden duurt ook weer langer.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:49

Kijk Beau, deze:
Afbeelding

't Zijn er dus 4, maar niet in 't rood hoor *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:50

Jus_dOrange schreef:
Hihi [***], een dagje ziek zijn en dan vrolijk gaan winkelen ofzo zit er voor jou niet in? Tong uitsteken Ik ga btw ff linkje zoeken. Ja

Nee niet bepaald nee Huilen van het lachen Nouja, als ik via mijn achterdeur ga zou het moeten lukken ROFL

Volgens mij is hier in de buurt ook iets gebeurd, de traumaheli vloog net laag over en hoor hem nu in de verte hangen.

Bokt doet het bij mij goed hoor Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:52

Jus_dOrange schreef:
Kijk [***], deze:
Afbeelding

't Zijn er dus 4, maar niet in 't rood hoor *LOL*

Welke kleur dan? Vork

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:53

Wit, want wit is vetsjiekman. Lovers

Maar dus absoluut niet voor dagelijks gebruik, m'n roze worden al ontzettend snel smerig, laat staan die witte... Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:55

Voor in de snipperbak? Bloos! Haha dat wordt wassen na de wedstrijd ROFL Maar idd wel chique!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:57

Uhu... Ik ga dan ook gewoon met m'n roze inrijden, anders ben ik nog nieteens begonnen aan m'n proef en dan zijn ze al niet wit meer... ROFL

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:57

Wassen? Daar heb je toch je moeder voor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:58

Jus_dOrange schreef:
Uhu... Ik ga dan ook gewoon met m'n roze inrijden, anders ben ik nog nieteens begonnen aan m'n proef en dan zijn ze al niet wit meer... ROFL

Dan wordt Stace erg kleurrijk die dag! Ben erg benieuwd, moet me vanavond anders nog even inschrijven voor Pleasure en Halter.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:59

IJp schreef:
Wassen? Daar heb je toch je moeder voor?

Jah en dan gooit ze d'r zeker iets roods bij en dan heb ik alsnog roze beschermers... Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 16:03

Ooh volgens mij doet jouw mama dat niet toch? Clown

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 16:06

Heb wel weer afwisseling....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 16:13

Idd, alleen kun je niet teruggaan naar lichter Nagelbijten / Gniffelen