Vrolijk gebok in het Langelaners kippenhok! Deel 4

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Twinklebel

Re: Vrolijk gebok in het Langelaners kippenhok! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 18:07

Wat voor bijzondere eisen dan?

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 19:27

Bijv 1: (na omrekenen wat mijn paard waarde in Noorwegen is..)
Eist hij dat hij de stalling betaald, en paspoort wel 'bewaart'.

2: ik moet afvallen.
3:Kost en inkomen &paard word betaald, maar ik krijg verder geen salaris.
4:vriendjes *of ander gespuis* verboden op het terrain.
5:Het liefst single paardemensen ZONDER paard.. en anders de bovenstaande regels.
6:ZSM noors leren (Daar kan ik mij zeker in vinden).

En nog meer apparte dingen die de samenhang (zo noem je dat tog) erg apart maken?
Ect ect

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 19:32

Heel vreemd vind ik deze regels niet, laat ik het zo zeggen, de meeste gelden overal voor dit soort baantjes. Hard werken, lange dagen, zwaar onderbetaald enz.....wil niet zeggen dat je hier in mee moet gaan, maar denk dat er weinig te vinden is waar het anders is in de groomwereld....

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 19:36

Twinklebel schreef:
Heel vreemd vind ik deze regels niet, laat ik het zo zeggen, de meeste gelden overal voor dit soort baantjes. Hard werken, lange dagen, zwaar onderbetaald enz.....wil niet zeggen dat je hier in mee moet gaan, maar denk dat er weinig te vinden is waar het anders is in de groomwereld....

ik hoef ook geen top salaris, wat mij in mn hoofd spelt is :
paspoorten kwijt.
Geen echt geen salaris.

Als hij dus zou stoppen met mn eten en paard te betalen heb ik geen rooie cent.
en geen paspoort..

ja maar hij is vorig jaar bijna falliet, het vreemde vind ik is :IK KRIJG NIET BETAALD..dus in noorwegen zonder paspoort, zonder geld..
geen geld voor kleding enz.

Werk van 7.00/22.30.
hij wil t niet op papier, paspoorten inleveren bij hem.
En wat ik bij ect ect liet. kan ik je via pb sturen..

Blond/blauwe ogen, anders geen intressen.

Hij wil mij dus hebben, zonder te betalen (ook geen zakgeld)
mijn paspoort en paspoort sjakie in bezit. ect.
total geen bezoek van buiten af.
Hij is vorigjaar ook bijna falliet geweest en heft dus geen personeel, ja 3 uitmesters maar niemand voor de paarden
Laatst bijgewerkt door Musiess op 01-05-13 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 19:42

Jouw paspoort ook inleveren? Nooit doen! Ik zou zeggen, dag meneer, ik kijk wel even verder!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 19:43

Nee. Dat is niet normaal. Het paspoort van jou mag hij niet hebben. Dat is nl van de Nederlandse staat. Paspoort van Sjakie moet op het ferrein zijn. Maar dat kan ook in je huis op het terrein. En dan..helemaal geen salaris in geld. Raar hoor. Dat wordt moeilijk als je eens iets nodig hebt. Laag betaald...ok. Helemaal niet betaald is niet van deze tijd.En laat alles op papier zetten in voor jou begrijpbare taal. Dus officieel in het Nederlands vertaald en ook door hem ondertekend.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 19:45

Twinklebel schreef:
Jouw paspoort ook inleveren? Nooit doen! Ik zou zeggen, dag meneer, ik kijk wel even verder!

Daarom, en dat van mijn paard ook zeker niet, zie me al aankomen op een dag, paard weg.

en het feit dat ik dus echt geen een cent krijg..

Hij wilde mij ook niet spreken aan de telefoon maar mijn moeder, met de vraag:'Ben je alleen in de kamer? Kan niemand je horen'

'Ben je gescheiden(vroeg hij aan mijn moeder).
En dat hij Single 18/20 jarige meisjes zoekt.. zit me ook niet lekker.

Dus we zijn er gwn niet over uit... steld hij deze eisen bij, ga ik graag terug heb het daar naar mijn zin gehad.!

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 19:46

Jetta schreef:
Nee. Dat is niet normaal. Het paspoort van jou mag hij niet hebben. Dat is nl van de Nederlandse staat. Paspoort van Sjakie moet op het ferrein zijn. Maar dat kan ook in je huis op het terrein. En dan..helemaal geen salaris in geld. Raar hoor. Dat wordt moeilijk als je eens iets nodig hebt. Laag betaald...ok. Helemaal niet betaald is niet van deze tijd.En laat alles op papier zetten in voor jou begrijpbare taal. Dus officieel in het Nederlands vertaald en ook door hem ondertekend.

Hij wil t liever niet op papier, heb het daar erg naar mijn zin gehad, hij was ook erg tevreden en zou me graag bij hem aan het werk zien.
Maar deze eisen doen me tog even goed nadenken.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 19:48

Ik geloof dat ik hier niet eens over zou nadenken......

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 19:49

Twinklebel schreef:
Ik geloof dat ik hier niet eens over zou nadenken......

Nou ik vind het gwn vervelend want ik wilde erg graag terug, heb er echt Toppie gehad!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 19:52

Er zijn meer plekken op de wereld waar dat kan, onder normale voorwaarden....je moet er even voor zoeken, maar ze bestaan echt!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 19:53

Hebben jullie dit alles niet overlegd toen je daar was?

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 19:55

Twinklebel schreef:
Hebben jullie dit alles niet overlegd toen je daar was?

Tuurlijk wel :'Jahoor, je krijgt kost en inwoning, en salaris, niet hoor maar wel eerlijk bedrag.
JE paard mag mee maar de kosten moet je zelf betalen.

allemaal mooie praatjes ook de dag dat ik weg ging sprak hij zo, aan gekomen thuis wilde hij niet mij.. maar mijn MOEDER?? spreken..

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 19:56

Bij mij gaan alle mogelijke alarm bellen af bij dit verhaal, strenge eisen tot daar aan toe maar paspoort afstaan, geen geld krijgen en de vragen die je krijgt..... Ik zou er niet over nadenken en verder zoeken!

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 20:00

ja, bij ons ook, en t is zo jammer, want het is echt een leuk bedrijf verder..

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 20:22

Het bezoek morgen aan t ziekenhuis heft iig nu mijn volledige aandacht, dus Dat nooorwegen hou ik me daarna wel mee bezig

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:06

Musiess schreef:
ja, bij ons ook, en t is zo jammer, want het is echt een leuk bedrijf verder..

Onderhandelen Deborah ! Hij stelt eisen, kom jij maar terug met die van jou !! Geen commentaar met wat je er van vind maar terug komen met waar je mee bereidt bent accoord te gaan, en met wat niet. Niet geschoten is altijd mis. Je zult compromissen moeten sluiten, deurne is ook geen feest, maar je moet er wel een goed gevoel bij hebben. Laat hem maar eens goed motiveren waarom hij die eisen stelt, hup laat hem maar merken met wie hij te maken heeft !! Kun je niet met iemand praten die daar ook werkt ?Veel succes hiermee *D

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:14

Ik voel me nu wel een beetje een pret bederver, maar ik zou hier geen seconde over na hoeven te denken. Zou het niet doen.

Als je realistich kijkt ga je nu dus zo'n 15 uur per dag werken en sta je uiteindelijk met lege handen. Betaalt hij de kosten van jouw ticket en de kosten van het transport van Doncor? Anders heb je daar straks k weenie hoe lang gewerkt en heb je helemaal niks verdient en een gat van een paar 1000 euro vanwege de kosten.
Bovendien hoe heb je nog tijd voor doncor als je 15 uur per dag moet werken.

En waar moet je verder van leven als je geen geld hebt, je kan niks kopen. (niet dat je daar tijd voor hebt met zulke lange dagen)

Dat verhaal met die paspoort en dat hij de stalling wil betalen (en dat hij vroeg hoeveel je paard waard was, errug vreemd) vind ik erg vreemd. Ik weet niet hoe de regels in noorwegen zijn, maar als hij het paspoort heeft en kan aantonen dat hij al die tijd stalling heeft betaald, zou het voor jouw nog wel eens heeeeel erg moeilijk kunnen gaan worden om bij vertrek te gaan aantonen dat het echt jouw paard is.

Eigen paspoort nooit!!!! afgeven. Dan maak je jezelf trouwens ook schuldig aan een strafbaar feit, want het is Nederlandse burgers bij wet verboden hun paspoort af te geven.

Al met al levert je dit behalve ervaring niks op. En die ervaring kan je in nederland ook op doen terwijl je ondertussen wel gewoon een fatsoenlijk inkomen hebt en nietzoveel risico's loopt.

Ik voel met nu wel een beetje heel erg miss negativo, maar probeer een realistisch beeld te geven.

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:29

Officieel hoort je paspoort trouwens wel bij je paard te zijn... Op stal dus en altijd inzichtelijk... Maar dat is eigenlijk een ander verhaal :)

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:34

Ik ben het helemaal met je eens hoor Marieke!

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:37

Tja ik begrijp je gevoel wel want het is natuurlijk ook een leuk avontuur. Als ik jou was zou ik gewoon gaan onderhandelen over de zaken waar jij geen goed gevoel over hebt of die je graag anders ziet. Zet gewoon hoger in want je hebt niks te verliezen en als je er niet uit komt, kan je altijd nog besluiten het niet te doen. Succes! ;)

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:40

CharlyBrown schreef:
Officieel hoort je paspoort trouwens wel bij je paard te zijn... Op stal dus en altijd inzichtelijk...

Als ik de rest van de voorwaarden lees, denk ik niet dat dit zijn achterliggende gedachte is. Volgens mij houdt hij zich niet zo bezig met wat er officieel of wettelijk bepaald is... :P

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:50

ja, klopt... was meer een algemene opmerking op de reactie 'nooit je paspoort afgeven!!!'

Had eigenlijk weinig tot geen betrekking op t verhaal... :)

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:46

ja, ik denk ook niet dat ik het doe.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 18:27

Hoe tof het ook zou zijn zoiets te doen, onder deze voorwaarden: no f*ing way!!
Als je graag in het buitenland met paarden wil werken moet je even kijken op www.yardandgroom.com