Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:37

B2 nu toch? Dan mag je nog lichtrijden (tenminste, in de tijd dat ik nog meedeed)

Haha, dat gevoel herken ik wel Milou. Had ik altijd bij Koos. Als ze netjes op hem reden vond ik het prima, maar anders... kon ik er gewoon niet naar kijken :o

Maar als hij meereed in onze les en ik zat er niet op klopte er voor mijn gevoel iets niet :')

Danseresje

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:50

Volgend mij doet Aad niet meer aan de B2. Vorig jaar was het proef 5, 10 en 13 van de FNRS en dat stond dan voor B, L1 en L2 als ik het goed zeg.
Proef 10 is met doorzitten en een paar rare figuren. Eerst een halve volte halve baan, dan een rechts of links omkeert dat je bij de X eindigt en dan bij de daaropvolgende letter (G of D) halthouden en groeten (is einde van de proef).

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:54

Ja, die heb ik ook een paar keer gereden. Kennelijk heeft hij het dan weer veranderd inderdaad. Voorheen was het ook nog B1 en B2. F9/10 is wel doorzitten inderdaad.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:56

Maar er zaten ook wel eens mensen op koos... Dan liep hij stijf en kort en in de krul met R&P. En bij jou liep hij tenminste nog voor Koos zijn doen ontspannen. Ik was altijd heel blij dat jij Koos leuk vond (Koos hopeloos). Ik vond het alleen met wedstrijden jammer, waren ze eerder gaan losrijden en had iemand Bowie los gereden die niet durfde te galopperen. Dan wist ik al dat ik in de proef een draakje had in de galop. En aad heeft hem ook een keer muisjes gevoerd voor de wedstrijd, daar was helemaal niets aan. Bowie was niet vooruit te branden.
Ik ben geloof ik in B2 begonnen, ik mocht van Aad of Yvonne B1 niet rijden, was te simpel. Oke dan doen we B2 toch. Ik geloof dat ik gestopt ben, toen ik 3 punten had om in de L1 te gaan rijden. Al dacht ik dat dat nog lichtrijden was. Mazzel zit wel lekker door. Alleen rechtergalop knop moet je even goed zoeken ja. Nou ja, kan je oefenen voor in Mei. Stuur zit erop, als Mazzel het ermee eens is.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 23:01

Citaat:
Dan liep hij stijf en kort en in de krul met R&P

Ff nieuwsgierig, maar wat bedoel je met R&P?
Bij trendy ben ik ook wel bang voor een niet zo denderende proef als ik een uur van te voren moet losrijden en dan nog op de dam mag stappen....madame heeft ff nodig om los te komen zoals ik van de week gemerkt heb......
Het schijnt dat ik een klasse omhoog mag na de afgelopen twee wedstrijden, maar zal het wel horen bij inschrijven......ik zie het allemaal wel!
Misschien is oefenen met de rechtergalop voor april makkelijker....iets meer tijd en gelegenheid, haha! Volte in galop op rechterhand wordt dan nog leuk, haha :D!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 23:05

ruk en pluk.

En je ziet het wel wat je mag doen voor wedstrijdje.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 23:09

Ik was mijn tanden aan het poetsen en toen bedacht ik me idd dat het stond voor ruk en plukwerk!
En ja, ik laat het wel op me af komen. Kan ook nog onverwachts voor Anouk kiezen, haha!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 23:11

Dat is waar ja. Altijd wel leuk om een paard te kiezen, waar niemand anders op mee wil doen, of maar een paar anderen.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 23:12

Het liefst een waar niemand anders op gaat. Met ushi durf ik daar wel vanuit te gaan.......met trendy weet ik het nog niet!

Zo, en dan nu naar werk voor laatste nachtje!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 23:15

Suc6 je laatste nachtje. Kan je morgen lekker slapen, het wordt toch lekker slaap weer. En een korter nachtje dan afgelopen nacht. Ben je daarna weer paar dagen vrij?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 23:34

Succes vannacht inderdaad!
Durf ook wel te zeggen dat je met Ushi de enige bent ;)

Anouk deed vorige keer ook wel een aantal keer mee geloof ik?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:18

Zoooo, ben weer in het land der levenden. Heb de storm gemist geloof ik, haha!
Nu een paar dagen vrij. Even kijken of ik mijn dienst van vrijdag nog kan ruilen, dan ben ik twee weekjes vrij!

Anouk deed in november 1x mee en in april 2x. Jolanda gaat ip op Adje (net als Gijs), tenzij de plannen ondertussen veranderd zijn....die zat namelijk beide keren op Anouk en in april reed ook 1 van de junioren op Anouk.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 19:44

Welnee joh, het is nog volop storm volgens het nieuws. Maar lekker bijgeslapen dus!

1× meedoen vond ik altijd al te veel. Het is mij een keer gelukt om als enige van de hele vrijdag en zaterdag op een paard mee te doen. Woehoe *\o/*

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:08

O, dat is me bij Adje nog niet gelukt. Zijn wel een aantal minderende ook op zaterdag op hem reden. Ushi stond afgelopen keren ook wel enkele keren bij de kinderen......

Lees net dat bonfire overleden is.....toch wel gek hoor! Was vroegah helemaal fan van Anky met bonfire!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:11

Ga op Fox en wie weet lukt het :+

O, ik had daar nooit zoveel mee :o Maar hij heeft volgens mij een mooie leeftijd gehaald!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:24

Nee......ik ga niet voor de wedstrijd op fox......fox is momenteel mijn 'stap er halverwege de rit op' paardje! Bovendien moet ik doorzitten....niet het meest ideale op fox!

Bonfire is 30 geworden.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:49

Best een leeftijd inderdaad!

Dat is juist de uitdaging bij Fox :') Maar nee hoor, dat blijft wel mijn paard! Hahaha

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 21:13

Hallo ben er ook weer :wave:
Jullie hebben lekker zitten kletsen! Alles gaat wel goed geloof ik?
Fox... moet ik even niet aan denken... ben een beetje door mijn rug gegaan -O-
Ik kon vanochtend niet eens de sok aan mijn rechtervoet aantrekken voel me net een oud wijf |(

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 23:21

Aahh :(:) Wat is er gebeurd?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 01:44

Hee Antoinette! You're back in town!!!
Wat balen dat je door je rug heen bent gegaan! Wat heb je gedaan joh? Kan me indenken dat je dan even niet aan fox moet denken nee!
Verder gaat hier alles goed. Paar pagina's terug stond nog een fotoselectie van Wendy en mij met Mazzeltje!
Vanavond heerlijk gereden! Mocht op.....................mijn allerliefste kleine grote vriend met zijn mooie blonde lokken! Hij was wel op dreef hoor! Kreeg met instappen al een bok als reactie op de zweep en later leek hij even een carrière als rodeopaard uit te gaan proberen, maar dat heb ik maar in de kiem gesmoord! Wil stond al 'jiehaaa' :D! Verder probeerde hij mij een aantal maal beet te nemen, maar uiteindelijk heb ik gewonnen! Was wel hard werken en kon merken dat ik al tijdje niet op hem gereden had! Verder wel staan knuffelen met meneertje, lekker ding is het toch ook!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 08:30

Oe, het ettertje! Haha. Toch weer even wst anders dan iets bravere Trendy ;)
Maar hij wilde je gewoon graag duidelijk maken dat je eindelijk weer eens op hem reed! Even indruk op je maken :+

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 09:56

klinkt als een leuk lesje Milou! ik had de foto's inderdaad gezien, leuk hoor!
ja wat heb ik gedaan.. 2 weken geleden in Frankfurt verstapte ik mezelf en toen voelde ik al een zere plek in mijn rug. eergisteren verplaatste ik een tafel en toen schoot het er in. lopen gaat eigenlijk prima alleen zitten en liggen is gevoelig. ik ga proberen om morgen of overmorgen even langs de ha te gaan.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 13:29

Balen Antoinette! Heb het de komende dagen een beetje druk, maar als ik iets voor je kan doen komende week vanaf zaterdag, geef dan maar een gil! Dit gezegd hebbende.....het rijden zondag gaat wel lukken?????
Adje was echt aan het klieren! Had mijn handjes vol aan mijn vriendje! Gerdien gaf ook al aan: 'ik zag het aan z'n kop!', mwahahaha, wat een lekker ding is het toch ook!
En qua wedstrijd ben ik er wel uit denk ik!
Wendy! Ben je ook nog in het land der levenden? Of ben je maandag met post en al weggewoeid ;)!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 13:33

Ik hoop wel dat het rijden gaat lukken, ik ga vrijdagmiddag even naar de huisarts.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 13:43

Hopen dat het niet erger wordt en dan vrijdag ff afwachten!