Starnmeer Westernbokkerstopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Starnmeer Westernbokkerstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 21:47

IJp schreef:
Tja Gabor moest groeien van Evelien ( in de breedte dan hè) maar ook van mij....

Hij moet ook nog groot en sterk worden die jonge hengst Haha!

schumax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:48

Is het niet zo dat iedereen elke dag naar stal gaat en dan zelf hun eigen paard binnen haalt of ben ik nu echt zo naief?! Vanaf volgende week breng ik Suus elke maandagochtend voor mijn werk naar stal en gaat ze daar elke maandag aan de gang om Kim te helpen, als de meiden vakantie hadden moesten ze van mij ook minstens 1 x per week een dagje naar stal om te helpen, ik denk dat als Suus haar rijbewijs heeft (ik hoop in juli) dat ze er wel meer te vinden is. Ondanks dat ik zo'n 60 uur per week werk vinden wij altijd wel tijd om naar stal te gaan en vind het dan ook heel normaal dat je je eigen paard 's avonds binnen haal maar ik geloof niet dat het zo werkt!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 00:53

Nee, het is niet zo dat iedereen zijn eigen paard binnen haalt, het zijn helaas iedere keer dezelfde mensen die dat voor een ander doen, wat niet iedere keer door degenen wordt gezien waarvan de paarden worden binnengehaald. Niet ieder paard is even makkelijk daarin, situaties kunnen dan best wel gevaarlijk worden, vooral als er paarden zijn die het niet accepteren als een ander eerder naar binnen gaat dan zij dat eigenlijk willen. Zo heb ik ongewild wel vaker naveltjes mogen bestuderen, en vandaag rakelings een paar (gelukkig onbeslagen) hoeven langs mijn hoofd gehad omdat desbetreffend paard het er niet mee eens was dat er andere paarden naar binnen werden gehaald en zij achter moesten blijven. Voor mij is de maat nu vol. Ik heb last van mijn knie, kan echt geen uren achter elkaar lopen, en heb al helemaal geen zin om mijn leven te riskeren voor een paar niet opgevoeden knollen (excuzez le mot) van een ander....

Noompiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 05:42

gaat dit toevallig over mijn paard, aangezien die geen ijzers achter heeft en hoorde dat hij gisteren een beetje druk deed.
Mijn paard is donders goed opgevoed, maar een paard blijft een paard.En zat gisteren toevallig tot 10uur op school.
Zet vanaaf wel zelf mijn paard binnen..dan maar betijds anders wordt mijn paard straks nog voor een duivel uitgemaakt.

schumax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 07:21

Noompiej schreef:
gaat dit toevallig over mijn paard, aangezien die geen ijzers achter heeft en hoorde dat hij gisteren een beetje druk deed.
Mijn paard is donders goed opgevoed, maar een paard blijft een paard.En zat gisteren toevallig tot 10uur op school.
Zet vanaaf wel zelf mijn paard binnen..dan maar betijds anders wordt mijn paard straks nog voor een duivel uitgemaakt.

Ik denk dat als het over Nomad zou gaan ze het gewoon wel zouden vertellen aan je Knipoog en ieder paard is wel eens druk of ontdeugend, daar zijn het dieren voor. Ik dacht werkelijk dat ze 's morgens op de wei werden gezet en dat je zelf het paard uit de wei moest halen en dat als je een keer niet kan het op het bord moest zetten, wij komen 6 dagen in de week op stal en op zaterdag hebben wij een stalloze dag, dat is bekend op stal en dan halen ze Stace ook altijd naar binnen toe. Misschien is het handig om de regels iets duidelijker te maken voor iedereen. Ook wat betreft water geven en landje schoon houden, een aantal mensen doen er weinig aan en hopen erop dat de waterbak word bijgevuld als hij leeg is maar zo werkt het niet!

Noompiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 08:25

ik doe altijd zelf mijn waterbak, en mijn landje schoonmaken, lijkt me wel logisch dat ieder dat voor zijn eigen landje moet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 09:29

Goeiemorgen Gaaaap

Idd, je landje en je water moet je gewoon zelf doen wat natuurlijk logisch is. Het is belangrijk dat dat bij wordt gehouden, vooral het water want anders staat je paard zonder. En dat zou ook sneu zijn! Over die regels duidelijker maken dat zou wel handig zijn. Maar ik denk dat het belangrijker is dat de mensen die niet weten hoe het werkt, dat die mensen wat meer interesse voor de manier van werken op stal zouden mogen tonen. Je kan ervoor kiezen alleen voor je paard te komen maar je kan er ook voor kiezen eens mee te helpen met dingen zoals binnenhalen. Zo ben je toch wat meer 'geintegreerd' en kom je er sneller achter hoe dingen werken. Ik heb Whis ook voor het eerst dit jaar, dus ben in pricipe ook nieuw. Maar ik wist wél van begin af aan dat je je landje en water zelf moet bijvullen. Dus waarom zou een ander dat niet kunnen weten? Daarnaast over het binnenhalen, tja, sommige mensen komen overdag en dan is het natuurlijk logisch dat die mensen hun paard niet binnen laten staan de rest van de dag terwijl ze een landje ter beschikking hebben. Nogmaals, ik zit er niet mee de paarden van een ander naar binnen te halen. Vind het best leuk om te doen en met andere mensen is het ook nog eens gezellig. Ik help op deze manier ook graag een handje mee op stal Lachen Daarnaast heb ik gelukkig nooit meegemaakt dat een van de paarden zo druk was dat ik bijna een trap kreeg of wat dan ook. Maar gisteren waren ze best wel druk, heeft vast met het weer te maken ofzo. En idd, daarvoor zijn het dieren. Ze hebben wel vaker van die gekke dingen Huilen van het lachen

Hopelijk kan ik vandaag op tijd weg, wil graag de les van 19u meepakken. Gister was Whis een beetje dwars, hangerig aan mijn hand enzo. Dus hoop dat het vandaag beter gaat.

Noompiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 09:59

hoelaat gaan de paarden meestal naar binnen dan, want wil graag steeds mee helpen. maar ik ga vaak rond een uurtje of 8 naar huis en dan staan ze nog buiten.(s'morgens weer vroeg naar school)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 10:17

Normaal iets later dan 20u, ze gaan vaak rond 20u30/21u naar binnen Lachen

Er staat trouwens een foutje in je onderschrift, je bent bij de laatste zin de T vergeten Slim

Noompiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 10:21

ja had het gezien, maar geen zin om te veranderen Clown

Ik ga denk toch de coral showblanket kopen, had een plaatje van een deken met ook een licht paard en stond toch wel stoer.

En toch een apart kleurtje , zie je niet zo snel iemand hebben Clown wil altijd speciaal zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 10:28

Waar had je die dan gezien eigenlijk? Bij Storm?

Noompiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 10:32

de blanket? bij arthur, moet er ook nog een hoed bestellen voor 25 euro dus bestel meteen de blanket mee.(OP DE WEBSITE)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 10:41

Ohja ik zie hem ertussen staan! Ben erg benieuwd het is idd een aparte kleur Haha!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 12:36

Over binnenhalen, de meeste paarden die in paniek raken als ze alleen overblijven doen dit niet voor de eerste keer, gewoon die wat eerder binnenhalen en niks aan 't handje. Ik help ook wel 'ns mee als ik op dat moment op stal ben en eigenlijk nooit paarden gehad die echt uit hun plaat gingen. 't Is soms een beetje uittellen wie je 't best eerst mee kan nemen maar imo meestal goed te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 12:43

Idd, heb eigenlijk ook nog nooit last gehad. Denk dat gisteren ook met het weer te maken had, dat is de laatste dagen erg wisselend. Worden die paarden ook vaak hyper van. Op Whis na, die was gisteren niet vooruit te branden Zij zijn groot en ik is klein!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 13:02

Pfff, ik ga ondertussen maar eens leren. Morgen herexamen en ik heb er hélemaal geen zin in. Ik móét gewoon een 5.5 halen anders kan ik mijn diploma op mijn buik schrijven, ik had de vorige keer een 5.4 waardoor ik uitkwam op een 5.46 gemiddeld en die hebben ze afgerond naar beneden Boos! Nu verwachten ze na ruim 1 jaar tussentijd dat ik alles nog kan. Gelukkig heb ik van januari tot eind april bijlessen gehad iedere week 2uur en ben nu al een tijd op rustige momenten aan het blokken. Het rare is dat als ik zo bezig ben dat ik het snap, maar op de een of andere manier lukt het me met dit vak gewoon niet om hoger dan een 5.4 te halen...

[edit] Suus snap jij iets van Zakenreizen? Mss kan jij me helpen een vette 9 te halen? Schijnheilig

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 16:28

Zakenreizen? Is dat een vak? Nagelbijten / Gniffelen Spannend hoor!

Heb net met Stace wat getraind voor de wedstrijd Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 16:38

Ja, fare componenten, Open Jaws, Niet gesloten reizen enzo berekenen Ziek

Oh cool! Hoe ging het? Wat heb je allemaal gedaan met haar?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 16:56

Wat? Huh? Snap d'r nu al niks van...

We hebben geoefend op aanspringen in galop, spinnen, cirkels en stoppen op X... Lachen
Heb net op de site van Arthur gekeken... Wil graag nieuwe beschermers en vind die van Prof Choice zo fijn, maar ze zijn wel duur... Nou is 't wel de bedoeling ze netjes te houden voor de wedstrijd maar 175 euro ofzo voor voor en achter... Bloos Pfoe...

Heb ook al wat gekeken voor een showpad maar die hebben ze volgens mij niet daar, alleen blankets, maar daar moet weer wat onder... Zou mijn gewone pad daaronder kunnen? Nagelbijten / Gniffelen

Noompiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:30

je kunt ook bij www.justwestern.nl kijken die heeft ook andere beschermers goede en goedkoper.

of www.westernspul.nl die is ook aan te raden en kunnen alles voor je bestellen wat je wilt en in welke kleur

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 19:10

Ik ben toch voor de Prof Choice gegaan, ik heb er al een paar van en ik vind 't enorm fijne beschermers. Maar ik ga deze wel net houden, na wedstrijdjes wassen en achter slot en grendel. Tong uitsteken

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 21:07

essiedepessie schreef:
hij is wel een beetje skinny ja..

jij kan er wel naast gaan staan ans, jij bent ook skinny.

Ja oor en jij ebt oognodig een nieuwe bril nodig Tong uitsteken

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 21:08

Miss_Montana schreef:
IJp schreef:
Tja Gabor moest groeien van Evelien ( in de breedte dan hè) maar ook van mij....

Hij moet ook nog groot en sterk worden die jonge hengst Haha!

Kijkt dat lijkt er meer op....

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 21:30

Maar... Maar... Nu moet Stace een nieuwe lover gaan zoeken... Verdrietig Hij staat veeeul te ver weg... Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 11:50

Stace heeft Whis ROFL

Gisteren weer beter gereden, ze was alleen nog een beetje sloom en niet erg soepel. Maar iig beter dan dinsdag.

Heb net toets gehad en het ging poedersuiker voor mijn gevoel. Ik snapte de dingen op zich wel maar de laatste opdrachten vond ik erg moeilijk. Ik heb nu alles opgeteld van waar ik wél een goed gevoel over had en dan kwam ik uit op een kleine voldoende. Dus hopelijk heb ik die dingen ook écht goed... Verdrietig