Stal Midden Delfland roddels :D :P

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

goldflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 09:25

Nou dat zou indd lkkr zijn als ze naar buiten kunnen ,maar volgens mij ziet t er weer regenachtig uit

Mja we zien wel ,je weet t hier nooit in Nederland,,pfff wat een slap geouweh*er eigenlijk ook over dat weer he
Dus ik stop maar weer

melissa7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 09:54

hahaha indd, je mot wat he. maar heb vanmorgen ff de Da gebeld want unox is echt onwijs nerveus (zoals je gister wel kon zien ). Ik moet stoppen met het geven van hard voer omdat hij gewoon veelste veel energie heeft die hij niet kwijt kan. Moet dan maar extra hooi gaan geven. Hopen dat als de DA vrijdag komt dat ze dan weer lkkr kan rijden want hij heeft het hard nodig.

goldflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:55

Hoi hoi bent ik weer,ik had een vraagje wie heeft er nog een deken om Snachts???
Want t gaat nu wel heel lkkr weer worden morgen kon t zelfs al 17 graden worden.
Maar Gold heeft nu der 300 gr om en snachts gaat dat nog wel ,maar overdags vind ik dat erg warm worden.
Dus zn er al mensen die nu dunnere dekens om doen voor de nacht ,of al helemaal geen deken meer ,terwijl je paard eerst toch nog een dikke winterdeken om had ???
Kortom een heel deken verhaal ,maar weet ff nie zo goed wat ik nou moet doen ermee

groetjes.

verania

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 16:03

goldflower schreef:
Hoi hoi bent ik weer,ik had een vraagje wie heeft er nog een deken om Snachts???
Want t gaat nu wel heel lkkr weer worden morgen kon t zelfs al 17 graden worden.
Maar Gold heeft nu der 300 gr om en snachts gaat dat nog wel ,maar overdags vind ik dat erg warm worden.
Dus zn er al mensen die nu dunnere dekens om doen voor de nacht ,of al helemaal geen deken meer ,terwijl je paard eerst toch nog een dikke winterdeken om had ???
Kortom een heel deken verhaal ,maar weet ff nie zo goed wat ik nou moet doen ermee

groetjes.

vernania is begonnen met een 300 grams deken en daarna een 200 grams deken en nu dag en nacht niets meer.

aangezien ze eerdaags ook het land op gaan dacht ik laat ik ze maar alvast zonder deken doen.

gr shirley

Fardos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 16:33

Bart heeft nu nog een deken van 200 gram op
als het zo blijft gaat hij inderdaad binnenkort af maar nu nog niet je weet maar nooit!! hier in nederland

Ik zou wel een dunnere omdoen hoor!!! dit is wel heel warm 300 gram!!

shir wat ben jij vroeg!
opzich kan het wel maar ik hoorde dat het snachts soms nog wel koud kan zijn

xMarieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 16:56

Joual staat al onder zn zomerdeken. Maar hij is ook niet geschoren.

Fardos

Re: Stal Midden Delfland roddels :D :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:03

Bart is ook niet geschoren!

Heb geen zomerdeken oeps
maar ja die had ik voor Fardos wel en heb hem zo weinig gebruikt ze kunnen bijna gelijk gewoon zonder deken wij gebruiken die fleace deken wel ff die ene week

nou ik ga weer even spotief doen!!
Ik ben op de fiets naar mijn werk gegaan en ja een lastige bijkomstigheid is dan dat je ook weer terug moet !!!!! hihihihi
ik hoop dat de wind niet gedraaid is had vanmorgen wind tegen nu mee??? hoop ik

Jetta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:39

Warenko heeft een dun zomerdekentje op nu. Dat gaat zeer binnenkort ook eraf.....als het nog heel is!
Hij heeft erg veel last van zijn deken op de schoft. Helemaal kaal daar, zielig!!!
Paarden kunnen veel beter tegen grote temperatuurschommelingen dan wij, kleumerige mensjes. Met geschoren paarden moet je natuurlijk wel voorzichtig zijn, zij kunnen hun haar niet overeind zetten als het koud wordt. Als een paard zijn haar overeind zet, houdt hij zich warm. Tussen die opstaande haren zit lucht, dat de warmte vasthoudt, slim hoor! Maar toch ben ik blij dat ik niet behaard ben!

goldflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:10

Nou ok bedankt allemaal ,ik weet weer genoeg
Ben ook zo,n muts ben altijd bang dat ze t koud heeft
Maar vanaf morgen gaat dan maar der dunnere deken mee,nog nie der echte zomerdeken want die vind ik dan gelijk zo,n te grote overgang hebben ,maar haar blauwe Mr Ed die is geloof ik 150 of max 200 .
En dan als t echt redelijk blijft dan gooi ik haar deken wel helemaal af

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:53

Evita is 2/3 weken geleden van 300 grams naar 200 grams gegaan en heeft sinds dit weekend haar zomerdeken/regendeken op (ongevoerd).
Ik heb eventueel nog wel een zomerdeken die je mag lenen hoor, past Gold vast wel! Hij is niet waterdicht, dus die kan ik Evita toch niet op doen omdat ze gerust in de regen gaat staan

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 19:33

Ik heb eerst een week 's ochtends de dekens afgedaan bij Biz en ko. Ko staat sinds zaterdagavond zonder deken. Biz heeft nog een paar nachten met deken opgehad en mag nu ook bloot slapen
Er staan trouwens al meerdere paarden helemaal zonder deken

Eefje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:45

Robje heb ik een paar weken geleden ook zijn 300 grams deken afgedaan en zijn 220 grams op! Sinds gisterennacht is die eraf dus staat hij weer lekker "bloot"!

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:37

Ireentjuh schreef:
Evita is 2/3 weken geleden van 300 grams naar 200 grams gegaan en heeft sinds dit weekend haar zomerdeken/regendeken op (ongevoerd).
Ik heb eventueel nog wel een zomerdeken die je mag lenen hoor, past Gold vast wel! Hij is niet waterdicht, dus die kan ik Evita toch niet op doen omdat ze gerust in de regen gaat staan

Dat is heel lief hoor maar heb pas een zomerdeken gekocht voor Gold een knalroze
Dus die kan ze op ,nou ik geloof dat ik ook maar gauw moet beginnen met haar dunne dekentje want ben geloof ik 1 van de laatste,,nou dan Gold haar billetjes ook maar bloot
Dat word poetsen want nu zit haar nek alleen steeds onder de poep,maar zonder deken kan ze er lkkr helemaal in liggen ,,,*de viezerik* hihi

groetjes.

Fardos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 08:29

ow hihihihi wat gaat het ineens hard zeg!!!

nou ja dan gaat Bart binnenkort ook maar met de billen bloot
eerst even een paar nachtjes een fleaze dekentje omdoen denk ik???? of niet? kan hij gelijk af?

goldflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:07

Ik doe voor de zekerheid nog ff der zomerdekentje om ,vind t ineens zo,n overgang van winter naar in haar naakie
Dus ik zou Bart ook nog ff een dun dekentje omdoen ,al is t alleen maar voor je eigen gevoel
Maar ik zag dat t wel erg mooi blijft ,de hele week zo rond de 16 a 17 graden ,de wind ging weg ,alleen snachts blijft t nog wat koeler zo rond de 6 graden.
Dus tja wat is wijsheid he
En ze kennen je t ook helaas nie zeggen of ze t lkkr hebben gehad snachts met of zonder deken,dus ik loop maar een beetje met de menigte mee

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:17

Biz heeft zijn 1e nachtje zonder deken gehad, en hij had het vanochtend niet koud.
Nu scheelt het natuurlijk ook wel dat hij in een binnenbox staat
Ik ben zelf van 200grams naar niets gegaan, meestal doe ik nog wel een aantal dagen een zomerdeken om, maar dat heb ik nu dus niet gedaan. (Biz had ook alleen nog maar 's nachts deken om)

Fardos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:48

ja ik kan helaas niet wisselen dan moet ik eerst naar stal en dan naar mijn werk dat word wel heeel vroeg opstaan nee helaas dat ga ik niet doen hihihi

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 11:08

Jemigdepemig! Al die dekentjes....Renkie heeft al twee weken een dunne deken opgehad (200 gr.) en nu is ie heel dun ingepakt. Straks gaat ook die dunne eraf. Ik snap toch niet, dat hij een deken accepteert....moet je eens naar zijn schoft kijken....volgende winter naai ik een schapenvacht in zijn deken!

Eefje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:19

Renee, ik heb de deken ook in 1x afgedaan! Kan makkelijk, het wordt 's nacht niet echt heel koud meer! Volgens mij is het nu niet echt meer nodig! Maar als je het prettig vindt kan je nog effe iets dunners op doen!
Iedereen verder nog een fijne dag!!!

duckie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:20

Jeetje wat ben ik blij dat ik een ijslander heb zeg... al dat gedoe met die dekens ..... moet er niet aan denken!

We hebben maandag heerlijk gereden in Madestein en zijn zelfs nog gespot door Irene op het strand Was echt weer even heerlijk.. Nog 1 weekje en dan ga ik lekker naar overijssel...Jippie!!

Zie jullie vanavond...toedels

Eefje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:23

Lekker hoor Val!
En idd die dekens is een heel gedoe, en blij dat het nu klaar is!!

verania

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:26

ja idd al dat deken gedoe terwijl ze het misschien niet eens nodig hebben we maken er zelf softies van.

gr shir

spettertjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:16

Ik moet er ook aan gaan geloven dit jaar met Spetter en dekens......pffff....maar als ik dan aan dat warme "donsen dekbed" van hem denk die hij 's winters heeft zal het wel moeten anders ben ik een hele tijd bezig om hem weer droog te krijgen en dat schiet ook niet op natuurlijk

verania

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:15

ja das zeker wel daar doen we het allemaal voor hihi,
dus spetter je kan eraan volgend jaar dan hoor je ook bij de dekenbende.

het is trouwens best lekker weer

gr shir

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 18:18

Evita zou ook makkelijk zonder kunnen wat kou betreft, ze was deze winter al heel wollig Helaas wordt ze vaak na een flinke regenbui in haar "blootje" weer verkouden (waarschijnlijk toch door haar chronische bronchitis?), en op deze manier heeft ze nergens last van

Was wel grappig ja, wij zaten bij kijkduin op het strand, lekker in het zonnetje zie ik ineens valerie kim en natas voorbij komen!