Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Danseresje

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:44

Ik ben qua aders ook niet heel vrijgevig! Vorige keer hebben ze met drie man staan kijken en voelen waar nu te prikken, links of rechts, haha!

Mazzel leek ook echt te kijken of ik al een beetje dichtbij was en ging dan weer vrolijk rennen, de doerak!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 19:38

Eten meenemen? :')

Zo, en nu weeeekend!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 20:43

Geniet van je weekend Sas! Ik ga me zo maar uit bed hijsen voor m'n eerste nachtdienst!

En eten meenemen....voor ik het weet heb ik de hele kudde achter me aan, haha!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 21:16

Dat wel ja, maar in elk geval ook de goede :+

Succes in de nachtdienst!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 20:32

Zo, nachtje 1 gehad. Daarna nog gaan bootcampen...kwam echt onder het zand terug, haha! Gauw onder de douche en mijn bedje in. Helaas na 6u slapen al wel wakker geworden en toen niet meer kunnen slapen......hopen dat ik de nacht ga trekken met dat uur extra!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 21:18

Suc6 vannacht, Milou, je kan het! Goed van je om te gaan bootcampen. Vandaag was het nog lekker weer. Ik vrees voor morgen en maandag, ik hoop dat het morgenochtend of middag nog beetje droog is, dan kunnen we nog iets doen. Maandag krijgt hij lekker vrij van me, met dat slechte weer.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 22:14

O ja, uurtje langer vannacht. Balen dat je moet werken..

Ga vandaag ook lekker lang slapen. Kort nachtje gisteren en ben nu wel moe haha

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 00:26

Je krijgt ook zomaar een uurtje cadeau om het goed te maken, haha!
Wordt een lange nacht gok ik.....gelukkig hebben we filmpjes mee :D!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 09:18

Pppfffff, de klok van 2.59 naar 2.00 te zien verspringen is niet bepaald grappig! Rond half 6 (nieuwe tijd) keek ik ondertussen scheel en kon ik de ogen niet meer open houden.....nu gauw omkleden en naar bed. Het is perfect slaapweer heb ik al gemerkt!
Gaan jouw plannen met mazzel vandaag nog door Wendy of laat je die voor wat ze zijn en heeft mazzel nu twee daagjes rust?
(Ben trouwens wel blij dat ik gister ben gaan bootcampen. Vandaag had ik het ten eerste niet getrokken, maar daarnaast was het weer gister veeeeeeel aangenamer om buikspieroefeningen op het strand te doen!)

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 11:19

Slaap lekker! Krijg je nu in het voorjaar ook een nachtdienst, dat je dan een uurtje korter mag werken? Haha

Gisteren was het inderdaad veel beter weer! Heb gisteren even een vriendin geholpen met spullen verhuizen, vandaag kwam haar familie helpen met de grote meubels... Geloof dat wij het dus iets beter getroffen hebben.

Duik zo maar even de sportschool in, kunnen we ook maar weer gehad hebben ;)

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 17:59

Ik heb Mazzel vanmiddag nog even gereden. Alleen ben ik maar niet naar buitengegaan. Mazzel was wel relax, maar ik weet niet wat er allemaal opwaait of aan takken uit de bomen waait. Dus ik ben maar voor veilig in de bak gegaan. Ik had een hindernisje neergezet. Dus we hebben af en toe sprongetje gewaagd. Mazzel werd steeds enthousiaster. Eerst in draf op de hindernis af en daarna in galop, zelfs rechtsom (zijn moeilijke kant), ging lekker. Al moet je wel goed sturen, anders loopt hij over zijn schouder weg, langs de hindernis. Wij hebben ons in ieder geval even vermaakt.
Morgen krijgt hij lekker vrij met die storm, mag hij gezellig in het land staan met zijn vrienden.

En idd om te bootcampen was het gisteren stuk beter, gisteren was het lekker buiten.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 18:54

Het ging vanmiddag ook nog aardig met het weer. Wel veel wind, maar zeker niet koud!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 19:43

Koud zeker niet nee, gewoon in shirtje en vest gereden. In de bak moet ik toch aan het werk met Mazzel, anders staat ie bij het hek en vindt hij dat we wel klaar zijn. Hij liep hele stukken lekker ontspannen en dan had ie even geen zin meer en pakte het bit vast. Wijken doet hij nog, achterwaarts ook nog en verder gebroken lijntjes, voltes (in allerlei soorten en maten), rechtergalop alles zit er nog op.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:14

Haha, die mazzel! Volgens mij loopt hij zelf naar voren naar het hek als je aan de achterkant van de bak teugels los zou laten....lekker ding!
Wel fijn dat je lekker gereden hebt en hij enthousiast werd van het springen! Wijken kreeg ik van de week niet voor elkaar helaas. Misschien komende keer nog maar eens proberen!
En het is idd niet koud buiten.....alleen die regen en die wind zijn zo jammer! Niet dat ik er vandaag veel van heb meegekregen, haha! Heb gelukkig redelijk geslapen :D!
Nog lekker gesport in de sportschool Sas?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:26

Nou lekker! Haha! Maar het ging op zich wel. Interval gedaan op de fiets en crosstrainer. En verder nog 'het rondje' gedaan, daar staan allemaal verschillende apparaten in, zodat je in principe al je spieren traint. Buikspieren doe ik ook altijd nog even apart.

Het was inderdaad perfect slaapweer! :)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:39

Goed bezig Sas +:)+ !!!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:40

Probeer eerst linksom, dat ging fijn. En tik hem even bij met de zweep. Soms duurt het even voor kwartje valt. Het is geen 10 meter wijken, maar ik ben blij als hij op 5 meter een paar goede pasjes doet. Beide kanten deed hij er een paar. En tja, het hek de uitgang, dat zal altijd wel Mazzels favoriet blijven in de bak (geef hem eens ongelijk). Viel mij mee met springen, alleen onze techniek is nog slecht. We moeten wat meer opletten met uitkomen voor de sprong en de ene keer springt Mazzel naar mijn idee meters de lucht in en dan andere keer tilt hij amper zijn benen op.

Gelukkig heb je lekker geslapen, het is echt slaapweer. Ik heb vanochtend lekker film zitten kijken, penny's Shadow was op tv. Het was te voorspelbaar, maar wel grappig.

En sportief Sas, ga je nou ook fietsend naar de sportschool of met de auto?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:51

Nee hoor, lekker met de auto. Met dit weer naar Noordwijkerhout fietsen, dan ben ik al stuk voordat ik iets kan doen.

Vanmiddag nog even een klein cadeautje gehaald voor die vriendin die aan het verhuizen is en een nieuw sportshirt gekocht. Heb er vanochtend een paar weggegooid, daar ging de zweetlucht niet meer uit met wassen :=

Mazzel heeft geen Mazzeltje, hij moet echt aan de bak met jullie :+

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:55

Dat is goed voor zijn dikke buik. En vandaag heeft ie maar een uurtje hoeven werken, ipv 2-3u als we naar het strand gaan. Al denk ik dat hij liever 2-3u buiten aan het werk is dan 1u in de bak.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:58

Haha! Het is idd echt zo'n ander beestje om te rijden in de bak tov buiten! Hoop dat ik ook gauw groen licht krijg om steeds een stapje verder te gaan en uiteindelijk lekker in duin en op het strand te kunnen rijden!
Denk wel dat qua energie het ene uurtje in de bak ook voldoende vraagt :D!
Hoe is het met z'n singelplekjes Wendy?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:22

Vraagt denkt vooral veel energie van jou (om hem aan de praat te houden :'))

Weet je al wat je wedstrijdpaard gaat worden Milou?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:47

Ook dat inderdaad!

Paardje voor de wedstrijd ben ik nog niet over uit......trendy of ushi! Wil eigenlijk nog ff op ushi rijden in de bak, ff kijken hoe dat gaat! En ook even afwachten of er veel mensen voor trendy gaan.....zo ja, dan ga ik voor ushi!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:56

Ja, snap ik wel. Wilde ook nooit op paarden die veel meededen.
Maar vond jou en Trendy wel leuk samen!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:58

Bak vraagt over algemeen ook meer energie ja. Buiten is het relax stappen en als dat te lang duurt, gaat ie gemakkelijk harder. Alleen als hij enorm aan het 'schrikken' is van kabouters dan heb je wat meer te doen.
En zijn singelplekjes, links is weer open, heb ik weer ingesmeerd met bepantene (toch eens goed zoeken nog) en rechts viel mee.
Mazzel is toch prima wedstrijdpaard }:0 ben je in ieder geval de enige.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:06

Dank je wel Sas! Voel me ook heel happy met trendy <3 en vind het eigenlijk niet zo leuk als er een ander op zit :o , haha! Dat heb ik met Adje ook wel! En ze zit zo lekker!!
Bepanthen kan je bij de baby-afdeling van de drogist vinden en anders ff vragen. Er is ook een crème-versie van. Vrijdag was dat plekje links ook open en rechts ook, had dus allebei ingesmeerd!
Mazzel wilde vrijdag in de bak schrikken van een kabouter, voelde hem aanspannen en zijn achterhand eronder zetten, maar dat was het eigenlijk, gek beest!

Mbt de wedstrijd, mazzel kan ik vlechten, ben de enige en hij zit heerlijk (volgens mij moet ik een niveautje hoger en dat houdt in doorzitten in draf!)......maar moet ik eerst even die rechtergalop-knop soepel gaan vinden. Weet niet of mij dat in een maand gaat lukken, haha!