KHNS instructie week 8 2010

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jetske

Re: KHNS instructie week 8 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 19:55

Thuis geweldig door de bak gaan, maar op wedstrijd alle kanten opvliegen is ook zo frustrerend ... :)

:Y)

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 20:00

Daarom :Y)
Maar wedstrijd is 1x in de 2/3 weken, en thuis elke dag. Dus dat is ook wel lastig :')

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 20:02

Super Jill!
Jammer dat het glad werd..

Ik heb na volgende weekend pas 13 augustus weer een wedstrijd staan.
31juli/1augustus is er hier in de buurt echt helemaal niets :? , pas vanaf 50 km vind ik wedstrijden.. Tja, dat vind ik te ver 8)7
Wil misschien 8 augustus naar Aerdenhout springen. Of ik ga weer naar hazerswoude voor de dressuur :+
Ook nog even kijken of ik dit jaar weer 2 dagen naar Nootdorp ga..

He, misschien dat ik mijn ouders ook wel kan overhalen naar de oefencross in nootdorp te gaan, zal wel niet heel veel voorstellen maar is misschien wel goede oefening voor die van mij :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 20:02

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 20:06

xShanty schreef:
Super Jill!
Jammer dat het glad werd..

Ik heb na volgende weekend pas 13 augustus weer een wedstrijd staan.
31juli/1augustus is er hier in de buurt echt helemaal niets :? , pas vanaf 50 km vind ik wedstrijden.. Tja, dat vind ik te ver 8)7
Wil misschien 8 augustus naar Aerdenhout springen. Of ik ga weer naar hazerswoude voor de dressuur :+
Ook nog even kijken of ik dit jaar weer 2 dagen naar Nootdorp ga..

He, misschien dat ik mijn ouders ook wel kan overhalen naar de oefencross in nootdorp te gaan, zal wel niet heel veel voorstellen maar is misschien wel goede oefening voor die van mij :)

Hee wat grappig, dat zei ik gister ook al in het andere topic, dat er zo weinig is :?
1 augustus is er helemaal niks :\ behalve oud beijerland maar dat is vrij ver.
Ik ga wel 22 en 23 augustus weer naar de dressuurdagen in nootdorp, dat is altijd wel leuk.
13,14 en 15 augustus is ook nog in hazerswoude rijndijk 3 daags concours

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 20:10

Ik ga 13+15 augustus naar hazerswoude rijndijk :j
Wordt denk ik ook maar lid van die vereniging :+ want ze organiseren om en om 3 min bij mijn stal vandaag en daar wedstrijden, en vind het wel altijd lekker rustig :j

Ben vorig jaar ook naar nootdorp geweest, denk dat ik dat maar weer doe (als mijn mama het er mee eens is :+ )

Pfft, vind het echt vervelend dat er niets is hoor..
Wilde 25e niet weg omdat ze zoveel gelopen heeft de laatste tijd, maar wilde de 1e wel weer weg, niet dus..

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 20:13

Van de bliss?
Dat is nog een nieuwe vereniging, die organiseren iid nu wel leuke wedstrijden.
Vorig jaar waren die wedstrijden nog op Stal bliss aan de vliet, het hemelvaartconcours vorig jaar 22 mei ofzo, dat was mijn eerste officiele wedstrijd.. Was wel heel erg leuk, was toen hemelvaartkampioen, ze hebben altijd leuke prijzen :j

Ik wil eigenlijk ook de 13 en de 15e, maar ik wil ook de 22 en de 23e, en denk niet dat ik ze allebei mag haha
Die minicross in nootdorp vind ik wel leuk trouwens, http://archief.paardenfoto.nl/090830Mcross/Hoog/ hier staan de foto's daarvan

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 20:16

Jups van de Bliss.
Ben nu 2x in woubrugge geweest en 1x bij de vrijhoeve, ze hebben idd best leuke prijzen :j (heb eens zak snoepjes gewonnen, vond pony erg lekker)

Ik moet mama eerst ook nog wel even overtuigen :+
Alhoewel mama het nu zelf enorm leuk vind, en laatst zelf met een extra wedstrijd aan kwam zetten :+

Waar heb je 25 juli je M1 debuut?

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 20:22

Ik had toen een hele grote beker allemaal kleine dingetjes, en 50 euro aan cadeaubonnen. Win nooit cadeaubonnen of geld dus vind dat altijd wel leuk :+

Mijn moeder vind het ook leuk, alleen te vaak niet want ze is toch hele dagen kwijt.

Ik had eigenlijk de 25e in Rhoon, maar ik stond bij 2 wedstrijden op de reservelijst voor de 18e en kreeg net een mailtje dat ik in wassenaar kan starten de 18e. Dus dan gaat de 25e niet door

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 20:29

Is wel een stukkie dichterbij ook zeker :=

dit is het 6e weekend achter elkaar dat wij weg gaan :o
en volgend weekend ook nog 2 dagen :o

Maar zou eigenlijk 20 juni niet gaan, en toen kwam er plekje vrij (mijn mama had me op de reserve lijst laten zetten :+ ) dus toen gingen we toch :+ )

Is idd wel elke keer een hele dag.. Maar ik+mama kunnen tegenwordig met zn 2en, dus mijn vader hoeft niet meer elke keer mee :+ En mijn moeder is tegenwoordig bijna net zo zot met Mist als ik :P

Tot nu toe ben ik 1x die zak snoepjes tegen gekomen (toen ik in mn eentje was in de B pony's nog wel..)
en verder alleen linten en bekers of medailles ofzo. allemaal troep die snel ergens weggestopt verdwijnt :+

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 20:37

Woow haha, ik ga echt om de 2 weken weg, soms 3 en dan heeel soms 2 weekenden achter elkaar.
ik ben de 20e geweest, de 3e en ik ga nu de 18e dus en dan de 7e ofzo

Haha ja maar als je in je eentje bent snap ik het wel, dan kunnen ze geen prijzen geven van 30 euro want jij hebt maar 14 euro startgeld betaald :+

Gister was het trouwens geen hele dag :') We waren veeeel te laat, want ik en mijn moeder hadden een miscommunicatie over de tijd gehad. Ik moest kwart voor 5 starten en we waren 3 uur op stal terwijl hij nog vies in de wei stond en nog nieteens geknot was. Dus eerst 10 minuten lopen om hem de wei uit te sleuren. Toen zei ik tegen mijn moeder dat ze maar heel snel een paar knotten moest doen, dus in 5 minuten was dat gebeurd. Zadelen en zijn benen een beetje schoonspuiten zaten we half 4 in de auto, 4 uur waren we in waddinxveen, maar daar zijn allemaal nieuwe rotondes en die kent de tom tom niet, dus we waren heeeelemaal verdwaald dus moesten we bellen waar we precies heen moesten. Toen viel er nog 1 uit, dus waren we half 6 alweer op stal, alleen wat een streesss :')

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 20:48

o,o handig :+
Ik ben altijd of veeeelste vroeg op stal, of bijna te laat, dan ga ik stressen en ben ik toch nog op tijd :+
Vandaag ook weer te vroeg eigenlijk :+ Had gister al geknot, en omdat die van mij zo donkerbruin (en schoon) is hoefde ik alleen nog vliegendeken af, vliegenspray op, en toen hup de trailer in en klaar :+ gingen we kwartier eerder weg :+ reden we sneller, zat ik daar meer dan een uur van te voren :+ Ben vanochtend minder dan 10 min op stal geweest voor we weg gingen :+

o, ik heb zo'n hekel aan de tomtom, als je hem nodig hebt doet die het niet/kent die het niet/stuurt die je verkeerd, en als je hem niet echt nodig hebt doet die het ineens perfect :+

Naja, ik vond het al apart dat ik die hele zak snoepjes kreeg (4/5 kg zak nog!)

Ons plan was ook om de 2 weken, maar dan komt er weer een leuke wedstrijd voorbij ofzo, en wilde de B uit, dus extra wedstrijd tussen gepropt :+
maar na de zomervakantie gaan we het wel rustiger aan doen hoor :=

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 20:55

Haha ik ben meestal ook te vroeg, dit was de 1e x dat we wat later waren. Normaal is het stal uit, zadel op en de trailer in en zijn we in 5 min weg want normaal vlechten hem van tevoren en staat hij niet in de wei, en kunnen we de weg in 1x vinden haha. Dus nu zat alles tegen :+

Haha ja dat heb ik soms ook, als er leuke wedstrijdjes voorbij komen ofzo, of dan zeg ik dat ik die al heel lang geleden opgegeven heb en helemaal vergeten was en nu dus 2 weken achter elkaar moet :') Ik had het vooral na die blessureperiode dat ik dan ff snel wilde inhalen :+

Maar binnenseizoen word weer knudde met free, dus ik probeer zoveel mogelijk te profiteren in de zomer :+

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 20:59

heb met die van mij nog niet in het binnenseizoen gestart.. Is even afwachten deze winter.
Maar zal wel minder rijden denk ik :+

Waarom is het knudde met free??

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:07

Ben je de hele winter niet gestart?
Nahja ik ook maar 4 wedstrijden geloof ik, want september en eind november tot februari was hij kreupel.

Nou, binnen is hij heeel erg bang en gespannen. Het ligt heel erg aan de bak of ik wel of niet fijn kan rijden. In moordrecht had ik 2 dagen gestart en had ik 8 winst, maar dat was echt een hele rustige bak zonder versiersels. Bij de prinsenstad moest ik afgroeten want ik kreeg hem de bak niet door, en bij hestar moest ik ook afgroeten. En dan reed ik de proef wel uit hoor, want hij moet er toch overheen komen. Maar zo vreselijk gespannen was hij dan.

Maar misschien dat het deze winter beter gaat, heb hem dan 1,5 jaar en zijn al iets meer opelkaar ingespeeld :+

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:08

Handig Jill _O-

Nou Bijou heeft ook weer even laten merken dat ze de genen van haar lieve vader heeft geërfd :=
Ik had donderdag voor het laatst gereden, vandaag er weer op.
Dus we stappen naar de bak toe, begint ze halverwege de oprit van de buren te steigeren en wil mevrouw niet meer verder. :z
Dus ik der af, m'n moeder haar bij de teugels gepakt en ik met de zweep erachter(ze wilde eerst weer niet naar voren).
Toen weer opgestapt in de bak(zonder m'n geliefde krukje :Y)) en gelijk gedraaf, was ze braaf.
Toen even gestapt, ook braaf, toen weer draf en wilde ik op rechts volte draaien peert ze hem steeds op links eruit(10 min lang).
Ik wilde natuurlijk steeds weer naar rechts en dan begon ze te stijgeren :7
Toen ze eindelijk weer naar rechts wilde maar even flink aan het werk gezet in de galop en goed buitenbeen er bij, daarna was mevrouw genezen :Y)

Daarna nog even L1 proefje geoefend, ging best fijn! :)

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:11

Haha stoute bijou, gelukkig heb je het wel fijn af kunnen sluiten :D

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:12

Antal wat vond je van de overstap L2-M1? Ik hoorde dat de meeste de m1 proeven veel fijner vinden dan de l2 proeven

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:13

Makkie, echt doen hoor!

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:13

1e wedstrijd reed ik 203 en 205 _O-

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:16

Nop hele winter niet gestart..
September had ik wedstrijd staan in Bodegraven, maar die heb ik 2 dagen ervoor moeten afzeggen met DA verklaring toen..
Ze had toen zwaar gekneusd been opgelopen in de wei. Daarna nog spierbevangenheid eroverheen.
En toen ik eindelijk daar vanaf was en op nieuwe stal stond ging ik iets minder rijden, kwam ze enorm veel aan en liep voor geen meter meer. Kon haar achterhand er toen plots amper onder krijgen, toen fors op dieet en pas na een tijdje had ik het allemaal weer goed..
Die van mij heeft er nu 2x een maand uitgelegen maar daarna kon ik wel meteen helemaal overnieuw beginnen met alles..

Wat enorm balen dat hij zo is in binnenbanen!
Ik heb dit jaar in Lisserbroek afgegroet, was die van mij ook strak van de spanning, terwijl ik 2 dagen ervoor best lekker had gereden in Woubrugge. Waar het aan lag weet ik niet, maar ga er maar niet meer naar toe.. (net als Xenophon, ga ik ook niet meer heen.)

Stoute Bijou :+ Maar gelukkig dat je uiteindelijk nog lekker hebt kunnen rijden!

Die van mij heeft dat steigeren als protest een hele winter gehad.. pfft, stomme vervelende pony :+

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:18

Pony vind ik minder erg dan een paard van 1.75 dat op je af komt :Y)
(maar wel irritant idd)

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:18

Oke dan haha :D

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:22

Ooh ook lekker vervelend dan Shanty :\

Lisserbroek had ik ook de 18e als reserve staan, maar dan buiten. Goed om te weten dat het binnen niks is :+
Ik ga niet meer naar Poeldijk, en Xenophon hoor ik ook alleen maar slechte verhalen over.
Verder heb ik besloten niet meer op gras te starten behalve als het echt niet anders kan bijv met kampioenschap oid. Maar gister was het zo sneu voor Free. de jury zei ook nog dat hij zo vreselijk aan het uitglijden was en dat staat ook nog een stuk of 5x op mijn coupon
Laatst bijgewerkt door Jill_ op 04-07-10 21:23, in het totaal 2 keer bewerkt

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:23

Nou, buiten op weg naar dressuurles plots in de steiger omdraaien en toen als een gestoorde er vandoor vond ik ook niet zo enorm gezellig..
Heb wel eens c-ponyhengstje steigerend gehad, die vond ik ook minder eng/intimiderend :+

Overigens rijd ik bijna alleen maar in onze binnenbak :P Maar die bodem is gewoon zoooo goed, en het is bijna altijd rustig (9 vd 10 keer ben ik alleen).
Tegenwoordig trekt ze zich ook niets meer aan van de trekkers die langs de bak bezig zijn.
Maar vandaag was 1 hoek ook eng, kwam van de volte bij e of b af en toen maakte ik ook ineens een slinger, was niets aan de hand..
Laatst bijgewerkt door xShanty op 04-07-10 21:24, in het totaal 2 keer bewerkt