Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Oliefjuh

Re: Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 12:08

Ik ook.. Maar bij mij scheelt dat, is 10 minuutjes door de sneeuw banjeren. Maar ben nu wel weer klaar met die sneeuw, idd :D .
Kan ook verder helemaal niks doen, behalve een marathon Gossip Girl en wat huiswerk. Vriendje zit ook in Rome.. gezellige boel :D .

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 12:20

Tis al opgelost, krijg wel wat te eten doorgeschoven van m'n baas maarja.. ben zo afhankelijk dan he op dit soort dagen.

Vanmiddag maar eens proberen om die paarden uit hun stallen te krijgen en anders wordt dat 20 paarden aan de hand stappen. Holleee. :P

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 19:01

Hmm niet echt handig dat je dan zo afhankelijk bent van je baas Maaik.. is het gelukt met de paarden?
Ook saai Manon.. Paardje al gedaan natuurlijk?..
Vandaag was het wel erg hoor met de sneeuw.. tot 11 uur heeft het onafgebroken gesneeuwd en ook wij konden niks.. Waren bijna geen privélessen, geen buitenritten (die belden allemaal af..) dus alle paarden moest los.. maar er waren wel veel pensionklanten die continu in beide bakken aan het rijden waren. Maar alles is goed gekomen!
Gister in de jeugdcarroussel ingevallen.. Ze hadden demonstratie met aansluitend bingo, maar Anjo had een ruiter te weinig.. Ds heb ik gereden :) Ging wel lekker.. gewoon achter de rest aanhobbelen! Daarna gebingo't en biertjes gedronken.. heb thermolaarzen gewonnen :D En Maarten een drankspel en een coctailshaker :P Beide aan mij gedoneerd door hem :) En net m'n kerstpakket opgehaald, die vol zit met allerlei veel te lekkere dingen en wat wel leuk is: Een mini gourmet/grill ding :) Voor 2 personen! Dus alles weer leuk!

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:18

Ik had bij Poel toen ook een enorm pakket! Echt super leuk!

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 14:01

Zooo nu even vrij :) Moet Simone dr avond lessen overnemen dus ben vanmiddag vrij! Om 5 uur weer beginnen..
Heb vanmorgen Wivano en Whatever gereden, even een zelfvertrouwen boost binnen gekregen joh.. Ik ging zo lekker! En daardoor die paarden ook, geeft wel weer even een goed gevoel!

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 14:05

Goed zeg :D !
Ik heb vanmorgen ook heerlijk gereden. Wij hebben ook altijd van die duiven in de bak en die kunnen heeeeel hard klapperen met hun vleugels, geeft wel eens leuke effecten ;) . Maar Otje was vandaag superbraaf :) .

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 14:10

Super Maartje!

Oohh kerstpakket.. da's typisch Nederlands he schijnt het. Hier doen ze dat niet helaas. Dat mis ik hier wel veel.. gewoon de Nederlandse spontaniteit. Ze keken hier al raar op toen we een bloemetje kregen van HP en Edward toen Br. Belgisch Kampioen was. Vond ik toch echt heel normaal eigenlijk..

Bwah ben ziek. :( Gisteravond gaan slapen met koorts, vandaag toch maar beginnen werken maar voel me echt beroerd. Één paard gereden vanmorgen en die ander aan de longe gedaan, straks nog eentje rijden en die ander rijdt Paul vandaag voor me. Pfff zit echt af te tellen tot ik weer m'n bedje in kan..

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 14:16

Haha das niet best Manon die duiven.. heel soms is er hier een duif zo stom om de binnenbak in te vliegen en dan kan hij er niet meer uit.. niks waard!
Balen Maaike! Hoop dat je snel weer er boven op bent, en 't is zo vervelend om een ander voor je paarden te vragen...
Kerstpakket vind ik ook echt leuk :) Altijd leuk om uit te pakken en vaak zitten er dingen in die je voor jezelf niet snel haalt!

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:56

Alleen mn moeder krijgt een kerstpakket hier.... Zaten veel lekkere dingetjes in maar ook echt een heel lelijke koekjespot en een rare scheve etagere.... Die gaat mn moeder dus ook weggeven aan iemand.. :D

Ik heb net weer een toetje gemaakt om uit te proberen voor kerst! Witte chocola gesmolten en op plastic om glaasjes heen gehangen en hard laten worden.
Daarna toblerone-chocolade mousse gemaakt voor erin... Ben benieuwd om het lekker is! :D

Straks nog een appeltaart maken voor morgen want mn broer is morgen jarig :)

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:45

Krijg er spontaan honger van, Merel..! Lekker zeg!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 18:03

Klinkt heeeeeel erg lekker Merel!!

Haha ja Manon die vogels in de bak enzo.. en schuivend sneeuw op het dak hebben jullie dat ook?

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:22

Die duiven zijn ook echt mega lomp en totaal niet bang. Ik heb inmiddels al menig duif bijna overreden omdat ze gewoon niet aan de kant gaan. En dan ook echt op een paar cm's na, ze gaan niet weg. Of ze laten zichzelf klemzetten tussen het paard en de bakrand. :+

In de ene bak niet, daar hebben we een heel hoog plafond volgens mij is dat dat ook niet van golfplaten maar met dakpannen. Dus daar heb je totaal geen last, ook met regen heb je geen last van lawaai.
In de andere bak wel.. :) Die bak staat ook onder een aantal bomen waar in de herfst allemaal beukenootjes, kastanjes en eikeltjes op het dak vallen :+ , keihard :+ . Het gaat heel geleidelijk met het vallen van de bomen, maar als de tijd aanbreekt dat de bomen alles laten vallen, dan hoor je wel elke 10 seconden wel een keiharde plof/klap op het dak. Maar de paarden raken daar aan gewend en blijven heel braaf.

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:07

Hmmz... Toetje was niet helemaal goed gelukt.... De bakjes van witte chocolade waren te dun dus die gingen al stuk voor ik de mousse erin kon doen.
De mousse zelf had een heeeeele vieze kleur en was heel erg machtig....
Ga voor met kerst dus ook weer een ander toetje maken wat we al eerder gemaakt hebben en wat errug lekker is! :D

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:12

Ik heb net gesolliciteerd.. er is per direct een vacature docent paardenhouderij beschikbaar op het clusius.. ben heel erg benieuwd

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 17:28

Aah jammer Merel! Wat ga je nu maken?

Vet Bon! Maar kan dat al dan terwijl je nog niet afgestudeerd bent?

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 17:30

Zou wel super leuk zijn bon!! Ik zal voor je duimen! :j

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 18:04

Jeuzus we waren helemaal blij dat het ging dooien hier.. loop ik even later buiten, ga ik toch bijna op m'n smoel. Het is echt super snel gaan ijzelen.. echt eng!! Je ziet nu echt niet waar je wel en niet met je paard kan lopen.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 18:06

irritant he maaike nu die dooi..

clusius is opleidingschool voor het stoas, mits er werkplek is :D ben dan leraar in opleiding, via deurne bevoegd voor rijles te geven. Via clusius dan bevoegd voor praktijklessen en deels theorie..

Ben heel erg benieuwd, sluitingsdatum is 9 januari pas.. pfff

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 18:41

Spannend Bonny, wel gaaf hoor! Hoop dat het wat wordt!
Jammer van je toetje Merel.. klinkt wel errug lekker hoor!
Schuivende sneeuw op het dak hebben wij ook.. stuiteren die paarden weer door de bak heen..
Ik het het ook hoor Maaike, het is nu op sommige plekken idioot eng glad! Klapte net ook bijna onderuit...

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 19:35

Pfff zo vervelend die sneeuw :P . Ot net weer ff losgegooid in de bak.. :)

Klinkt iig als een leuke vacature, Bonny. Ik hoop dat het wat wordt ;) .

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:07

IK hoop het ook :D hahaha heb vandaag geschaatst in biddinghuizen.. hebben ze een baan van 5 km, was erg leuk

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 21:12

:D Nice Bon!

Mijn mama en zusje zijn in Belgique :D Net samen wat gegeten en morgenavond komen ze kerstavond vieren hier. :D :D

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:25

Leuk Maaike! Wij gaan morgen avond met z'n allen naar het ballet in Rotterdam! :)

Tabpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:03

Heey ik weet niet of dit het goede topic is!
Maar even een vraagje ik heb gehoord dat er bij manege poelenburgh zaterdag 9 januari een grote magazijn verkoop is van kingsland en nog meer merken? weet iemand hier iets van?

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 11:14

gezellig maaik... zijn ze er al eerder geweest?