Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
kooslover schreef:Tenen naar binnen, uh dat kan ik toch niet, lichtrijden, uhh nee daar heb ik nooit zin in, dressuur, uhh nee dat sucks.
Conclusie: Ik moet gaan westernrijden. Is dat nu echt gewoon zitten en klaar?
kooslover schreef:Dat lijkt me best wel leuk
Alleen wat ik niet zo leuk vind aan westernrijden is ten eerste het zadel, want dat vind ik nooit zo aangenaam zittenEn ten tweede al die kunstjes die ze er later bij gaan halen...
Wel een hip paard trouwens, is dit nou zo'n Quarter Horse?
Suuszels schreef:Ja.
Nee dat kan ik ook niet.
Normaal stuur ik met mijn teugels.
Nu stuur je echt met jezit en je benen en hou je je handen gewoon stil.
En je hebt je pink niet onder de teugels langs, maar gewoon met je andere vingers. Vreemmdd
Citaat:Het paint ras is sterk verwant met de American Quarter Horse. Vroeger waren er strikte regels over de hoeveelheid wit (aftekeningen) die een Quarter horse mocht hebben. Als het wit op het hoofd onder de lijn tussen het oog en de mondhoek liep of boven de knie, werd het paard niet ingeschreven. Als het paard onvruchtbaar was, dan mocht er iets meer wit op hoofd en benen aanwezig zijn. Deze regels zijn waarschijnlijk ingesteld omdat er soms een Lethal White veulen werd geboren en men nog niet wist waar dit mee te maken had. Om paarden die meer wit hadden dan de toegestane aftekeningen toch te kunnen registreren werd de American Paint Horse Association opgericht.
Citaat:Dan heb je nog de American Paint Horse. Paints zijn Quarter Horses met meerdere kleuren op het lichaam. Zij hebben een eigen stamboek omdat alleen egaal gekleurde QH in het stamboek opgenomen konden worden. Paints komen ook in verschillen kleurschakeringen, maar altijd met wit erbij.
Tevens onderscheiden zij zich qua vlekkenpatroon in Tobiano en Overo.