Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sence

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 14:24

Leven we nog? :D

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 14:31

:j

ik las net een mailtje van stal dat we een soort kantine achtig iets krijgen bij de bakken om wat te drinken enzo. Dat is altijd leuk! :D
En dat er weer een event georganiseerd wordt waar ik zoooooo graag aan mij wilde doen...:( Maar ja, volgend jaar misschien dan. (als ik weer mag rijden :\ ).

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:05

Oh wat leuk een kantine! Altijd gezellig.

Hoe gaat het met je herstel?

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:21

Ja inderdaad. :j

Het herstel gaat goed, ik heb gister voor het eerst gefietst op de hometrainer bij de fysio wat heel goed ging! Wel 1.5 kilometer in 5 minuten! :+.
Lopen gaat ook steeds beter zonder krukken alleen ik loop op de verkeerde manier...ik hou mijn knie gestrekt zodat ik de spieren niet hoef te gebruiken maar ik moet mijn knie buigen alleen dat doet zeer ;( en als ik niet op de goede manier ga lopen krijg ik een plaat achter mijn knie zodat ik die niet meer kan strekken >;).
maar ja, we zien wel hoe het komt. Ik loop nu tenmminste weer en kan in ieder geval weer ergens komen! :D

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 19:03

In ieder geval al een stuk beter dus :D

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 07:46

Pfff, nou ik ben kapot.
Zen besloot dinsdagavond dat hij nodig zijn zwemdiploma moest halen en is een stukje gaan zwemmen in de sloot.... Nou ja zwemmen, meer vast zitten in de drek! Hij kon er natuurlijk niet meer zelf uitkomen en ze hebben hem met de trekker er uit moeten trekken %) Toen ze hem op de kant hadden is hij er ook nog direct vandoor gegaan in volle rengalop met alle banden er nog aan! Wonder boven wonder is hij alleen wat stijfjes en heeft hij een lading schaafwonden en een snijwond (waarschijnlijk van het riet). Ik zat net mijn avondeten op te eten toen ze belde, dan schrik je wel!!

Hij was dinsdag zo zielig toen hij er uit was. Ze hadden hem afgespoten en in de paddock gezet en hij stond helemaal tegen zijn weidemaatje geplakt, die beschermde hem tegen de enge geiten :+ Toen ik er bij kwam ging hij gelijk tegen mij aanleunen met zn neus in mijn schouder, heel zielig maar wel heel lief :+:

Ooh, soms is het ook zo'n sukkel!! :(:)

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 09:10

Dan schrik je wel even inderdaad. Ik hoor de laatste tijd erg vaak dat een paard is gaan zwemmen! Akino staat op dit moment gelukkig op een stuk weiland waar geen sloot omheen ligt.

Maar kan me voorstellen dat je erg bent geschrokken!
Hij was zeker ook helemaal zwart toen hij uit de sloot kwam of niet?

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 10:18

Yep, het wilde er ook niet echt meer af. Heb z'n staart 4x gewassen voor hij er weer vliegen mee kon meppen zonder zichzelf weer zwart te maken :+

Normaal gesproken zijn alle sloten afgezet met lint, maar omdat het riet zo hoog stond hadden ze dat weggehaald zodat de sloot gebaggerd kon worden. Natuurlijk besluit Zen direct om even een hapje te nemen :roll: Misschien dacht hij zelfs wel dat hij er gewoon kon staan (zo hoog stond het riet, leek wel weiland).... Hij heeft nu wel flink respect voor de slootkant gekregen :p

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 21:43

Jeetje, gelukkig goed afgelopen :) Arme zen, hij klinkt erg geschrokken, hopelijk eens en nooit weer :)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:08

Jeetje, iemand onlangs nog langs de oude lokatie van de manege geweest? Alles is al even gesloopt en ze zijn nu begonnen met bouwen, maar met wat? En wat is er met de kinderboerderij? Lijkt wel alsof er ook de helft van hen terrein af gaat.
Zal ik binnenkort eens foto's plaatsen?

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 15:59

Akino houdt er totaal niet van dat ik hem schoonpoets en wil het liefst zo vies mogelijk zijn want dat is stoer en tsja, hij is immers geen merrie!
Dus toen ik er afgelopen week weer was trof ik hem ook zo aan:

Lekker vies dus :+
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Ik ben trouwens ook erg benieuwd hoe groot hij wordt. Hij is net 4 en meet nu al 1.50! Ik dacht dat het hier wel wat bij bleef maar hij heeft nu weer een enorme groeispurt! is op de laatste foto goed te zien, hij krijgt vooral een dikke kont! en dat is nu binnen een week ongeveer zo gegroeid.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 17:14

Hij ziet er lekker uit laura :P Blij dat ik een zwarte heb :P

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:32

Hehe.. lekker met dit weer he :P Ben ook blij dat ik een zwarte heb :P

Ben net terug van een dikke week op het Apenland, heerlijk weer gehad en lekker uitgewaait :) En natuurlijk niet te vergeten heerlijk paard gereden :)

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 07:59

Hoe was het op Ameland Lydia? Lukt het daar allemaal nog een beetje?

Ik had gister Ineke nog aan de lijn. Ik neem op, zeg: "Met Margo". Hoor ik Ineke vragen: "Marije?" Toen zei ik: "Nee, met Margo"... Hangt ze op... haha. Ik heb smakelijk gelachen. Bleek dat ze niet in de gaten had dat ik het was, en dat ze op Max zat.

Helaas heb ik momenteel totaal geen tijd om er heen te gaan. Heb net met mijn vriend een huis gekocht. Dus de klusperiode breekt aan, en dan verhuizen. Daarna gaan we 2 week op vakantie...

Akino ziet er goed uit Laura. Heerlijk zo'n vies paardje. Toen ik Jutta op de kinderboerderij had staan in de natte klei, had ik soms ook een vreselijk vies paardje. Niet erg, maar het poetsen duurt wat langer... :D

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:40

Oef, klei-paardjes, dat ken ik.... Zen doet dagelijks een poging tinker te worden :+ (hij is verliefd op de tinker van stal en wil er heel graag op lijken volgens mij :P). Man wat een poetswerk!

Hey, Lydia, jij ook hier ? :P Lang niet gesproken, hoe gaat alles? :)

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:26

Jaja.. ik ben er ook weer eens :P Te druk om echt goed bokt bij te houden ;)

Met mij gaat alles goed! Wedstrijden gaan super! Nu even stop vanwege zomervakantie, maar in het najaar weer kampioenschap starten! Daarnaast gaat het met Kini ook steeds beter! Hij vind alle paarden in de wei nog steeds erg interessant, maar gelukkig lijd het rijden er niet onder :P Verder was Ameland echt geweldig! Heerlijk uitwaaien! Ze hebben de komende twee weken alleen Circus Renz op het vliegveld staan :S Gelukkig vonden de meeste paarden het niet eng, maar Janis, Daan, Max en Knelis keken toch wel wat raar op ;) Dus die moesten we steeds in de gaten houden.. Vervelend als je beginners mee hebt.. En er is een nieuw paardje, Pablo! Echt een schatje! nog maar 4 jaar, heb er op gereden toen ik er was, echt heel leuk! Even wat ervaring opdoen en dan wordt het net een Daan denk ik :) Verder zijn er ook wat nieuwe shetlanders, ook te cute :) Dus het gaat goed! Jammer dat je niet kan komen deze zomer Margo! Misschien een keertje een dagje uitwaaien?

Waar heb je trouwens een huis gekocht? Super man!

Hoe gaat het met Zen Judith?

Wat zijn alle vakantieplannen voor iedereen nog?

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:23

In Reduzum, met een tuin van 23 bij 8 meter. Helaas kan Jutta er net niet staan... ;) Moet ze maar komen grasmaaien. :D

Klinkt leuk de nieuwe paarden op Ameland, staan ze ook al op de website?

Begrijp ik het nou goed, heb je zelf nu ook een paard Lydia? Of heb je het over je verzorgpaard?

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:19

Ik heb 2 jaar gelden op janis gereden op Ameland. hmm..was niet zo'n succes! Hij vond van alles eng wat naast de weg lag en een fries achter mij schrok ergens van en janis dus natuurlijk ook en toen galopeerden we van de groep af. En de beugelblokjes waren spekglad waardoor ik de hele tijd zonder beugels galopeerde. nee, dat was niet het ritje dat ik in gedachten had. Ik had het veel relaxter ingepland! :) Maar ja, heb toen wel een goede zitles gehad! ;)

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:27

Janis die overal van schrikt? Dat klinkt niet als Janis... Dan heb je hem net op het verkeerde moment getroffen denk ik.

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:49

Hmm ik denk dat het kwam omdat wij in het begin van het seizoen gingen rijden..misschien was hij nog niet zo vaak weer buiten geweest dat seizoen ofzo..hij vond vliegers en plastic zakken anders behoorlijk eng.

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:29

Klinkt idd niet als de Janis die ik ken.. Janis loopt namelijk ook braaf in de beginnersritten mee.. Maar het kan idd zijn dat je hem op een verkeerd moment hebt getroffen, Janis kan wel snel dingen spannend vinden.. Je weet zeker dat ie Janis heette? En dat het bij Le Cheval was?

Haha.. nee helaas geen eigen, zo rijk ben ik niet :P Ben een arme student die zelf net rond kan komen ;) Maar ik zie mijn bijrijdpaard echt als eigen, want ik heb alle lusten, maar niet de lasten, mag er alles mee doen :)

Nieuwe paarden zal ik binnenkort even op de website zetten! Als je niet kan wachten kun je even op mn hyves kijken :) En klinkt goed met zon grote tuin zeg!

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 08:01

die nieuwe Daan, Pablo, ziet er leuk uit. Niet te groot. En wat een vriendelijk karakter als je er zo bij kunt zitten als hij ligt. Ziet er leuk uit.

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:20

Ja was zeker weten Janis op stal le cheval. Maar 't was niet alleen Janis die dingen eng vond. K zag net op de dite dat Stark ook met beginnerslessen mee loopt maar daar zat een vriendin van mij op en die ging toch een paar keer behoorlijk bokkend het strand over. maar ja, misschien wel in de verkeerde tijd getroffen.
Afbeelding is niet zo groot maar is toch echt Janis.

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:40

Pablo is idd een lieverd! Hij is nog maar 4, maar vind alles best! Kruiwagen is nog wel wat eng etc, maar loopt er wel braaf langs.. verder houdt ie ontzettend van knuffelen.. na het rijden aai ik hem ook overal en dat vind ie heerlijk.. Wel een goede aanwinst denk ik!

Ik geloof je Laura dat het Janis is :) Haha.. Het kan idd zijn dat je ze net op een minder moment getroffen hebt.. het blijven paarden. En ze staan altijd de hele winter op het land, dus als jij dan 1 van de eerste ritten weer had kan dat gebeuren ja.. Janis wil er nog wel eens voorbij schieten.. en Stark ook :) Maar als het echt hoog seizoen is dan hebben ze daar niet zo veel zin meer in :P Stark is idd ook heel lief met beginners, maar voor gevorderden ook leuk.. net als Janis.. en heb eigenlijk nooit problemen met die twee.. dan zullen ze wel in een leuke bui zijn geweest ;) Moet je nog maar eens komen Laura, dan kun je zien hoe leuk ze zijn!:P

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:37

Haha ja, maar dan zeg ik wel dat ik beginner ben! :+
Nee hoor grapje, ik geloof best dat ze lief zijn (waren ze ook wel) anders hadden jullie ze sowieso niet bij beginners gedaan.
Maar wij waren inderdaad vroeg in het seizoen dus waren ze daarom vast wat joliger dan normaal.
Maar verder was het wel een leuke ervaring, heb alleen niet zo van de omgeving kunnen genieten haha :P