Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Horsefreak

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 21:27

Haha, dat zal schelen ja. Kanjer kon af en toe wel eens zijn kont op tillen als hij geen zin had, maar zo actief heb ik hem nooit gezien.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 21:34

Ach, zo zijn er wel meer paardjes die hun kontje optillen als ze geen zin hebben! Of gewoon uit joligheid!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 22:09

Heb me dood gelachen toen. Had hem ook nog nooit zo gezien. Volgens mij zat ik de week erna op Fox, die exact zo'n zelfde bui had :')

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 22:11

Was jij van de pretpakketten Sas?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 22:15

Ja, toen wel even :)). Vond het altijd geweldig als dat soort paarden jolig waren. Had ik ook plezier!
Ook nog eens met Fox in de buitenbak, losrijden voor de wedstijd. Hij soort van poging tot bokken doen, zat alleen maar te lachen. En Fenna en Alex waren toen ook goed bezig. Twee lompe paarden die 'wild' werden :+

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 22:20

Hahahahahaha! Zie het al voor me! Zo werd Omar in april met losrijden in de buitenbak wat wild. Wist niet dat hij kon bokken!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 22:24

Zo nou! Daar zat Es nog eens op voor me. Hij stond echt verticaal! ;)

Is sowieso vaak een zooitje in de buitenbak met die wedstrijden. Er vliegt bijna standaard iemand af.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 22:31

En bleef Es zitten op een verticaal staande Omar?
Ik kijk nu al weer uit naar het losrijden in december!!! :n

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 22:40

Uhh nee!

Haha, dat vond ik juist het leukste hahaha!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 13:25

Zoooooo, weer lekker gereden vanochtend. Had ergens hoop op vriendje Adje, maar het werd vriendinnetje Trendy! Wel heerlijk gereden en ze was redelijk terug te rijden! Wendy volgens mij in de verte voor ons gezien (ging jij korte weg strand er vanaf Wendy? Aanrijdend vanaf de golf?).
Hadden 5 ruiters van buitenaf. Werd niet aan gereden en op het strand gingen carola en ik niet eens heel hard, maar er was een flink gat achter ons ontstaan. Gelukkig geen gekkigheden daardoor!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 17:34

Dan waren jullie dat dus achter mij ja. Ik ben van Meeuwenoord weer helemaal naar Langevelderslag gereden. En toen maar weer gekeerd en voor de variatie dit keer de korte weg genomen ja en zo klein stukje bos gedaan. Mazzel liep daar wel onwijs te klooien, niet door willen draven en stappen en uit galop vallen. Laatste stuk was het als hij trager ging: mep. Ik geloof dat hij het uiteindelijk wel door kreeg. De klucht op wilde hij al niet lekker door stappen, steeds stoppen, maar niet plassen. Na de klucht ging hij eindelijk plassen.
In het land was hij ook al zo dwars, er liep al groepje paarden heen en weer te rennen en dat ik Mazzel wilde pakken, ging hij ook maar meedoen. Langs de weg was hij gelukkig wel braaf, kon ik hem lekker rijden. De heen weg in het duin was het ook goed te doen. Op strand had hij af en toe van die periodes dat hij niet wilde. De rest ging gelukkig wel goed. Op strand wel lekkere rechtergalop kunnen doen (zijn moeilijke kant).
En op het laantje stond hij ook weer te klieren, er stond een tractor met aanhanger. Op zich is hij dat allemaal gewend, maar het was dood eng (ding stond stil met motor uit). Dat hij het zag achteruit en willen keren. Dus toen ook maar flinke mep en schop verkocht en gezegd dat hij zich niet aan moest stellen (op de weg liep hij heel braaf tot 3x toe langs een tractor met aanhanger). Bleef wel spannend, maar we zijn er goed langs gekomen.
Daarna heeft hij lekker in de paddock liggen rollen en mocht hij daarna weer naar het land.

En ik heb Aad ook nog gezien, hij reed voor me langs de weg met 1 iemand en die is er niet afgevallen.

Wel balen Milou, dat je 5 van die niet zo fijne ruiters mee had. Zo te lezen is het wel goed gekomen met jou en Carola voorop.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 18:32

Mazzel had dus een lekker tegendraadse bui, haha!
Tja, twee kinderen die allebei op ushi wilden, twee volwassenen die al langer niet hadden gereden en een tiener die de afgelopen dagen niet lekker was. Toen nog beugelperikelen, zweepje op de grond, etc.
Tsjimme, ushi en Adje liepen niet door. En haantje de voorste ragna was op het strand in de galop van achter mij, teruggezakt naar de achterhoede.....carola keek me aantal keer verbaasd aan en vroeg zich af.....zo hard gaan we toch niet?
Trendy is wel een tuttebel met water hoor! Carola wilde aan strandkant, dus ik aan zeekant. Zelfs een miniem plasje was reden om uit te wijken......we hadden trouwens ook wel neuroot en tuttebel achter elkaar (Willem en Trendy)! Als Willem ergens van dreigde te schrikken, deed Trendy dat ook! En continu met gespitste oren rondkijken in stap.....

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 18:40

haha gezellig die paarden die elkaar zo aansteken. Dan is Mazzel wel heel relax. Die denkt echt: het zal wel. Balen van zo'n groep mensen die niet lekker mee kunnen komen, ondanks de lieve paardjes. Je meot toch echt rijden, anders doen ze echt niets.
Je moet trendy maar eens opvoeden met Mazzel, Mazzel gaat redelijk het water in, als je aandringt. Met keren doe ik dat ook vaak,naar/in de zee, dan kan hij heel krap draaien.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 18:43

Helaas wordt het niet altijd zo gevraagd dat je zo maar het water ingaat met de paarden van Smit.....maar in stap is ze er minder bang voor lijkt wel....in draf en galop denkt ze dat het water haar opslurpt volgens mij......gek ding!

Klein filmpje van vandaag, gemaakt door een kind van een van de ruiters. Ga ff kijken of er ook link is van het stukje op het strand!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 18:51

Met Bowie toendertijd reed ik 's avonds heel vaak in de zee, ging altijd prima in stal. En hij moest dan ook altijd in de zee plassen... En fox kon dat ook, net lekker randje zee mee pakken in stap. In draf en galop kon dat niet altijd, maar ik moet zeggen dat ik dat met Mazzel ook alleen in ondiepe delen doe, waar ik wat kan zien, anders is risico op kuilen e.d. me te groot. In stap is het dan toch makkelijker corrigeren.

En kort filmpje, ik blijf die Ziggy wel erg leuk vinden om te zien. En de ponyclub zo achter elkaar, grappig.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:59

In stap is trendy er wel redelijk in te corrigeren....ze zwalkt niet op zij....maar in draf of galop is het volgens madame echt bere-eng. Wilde een miniplasje door met draf. Laatste moment sprong ze toch opzij......had haar kennelijk toch niet genoeg opgesloten....mutsie dat het is!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 21:00

nog beter je best doen. En wat ik met Mazzel wel doe is aandraven als hij in het water stapt. Dan moet hij wel door water draven (dan weet hij meestal niet hoe snel hij strand op moet komen). Alleen of met klein groepje is dat veel makkelijker oefenen dan met grote groep.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 21:29

Ja, dat is het lastige....je bent aan de groep gebonden.....

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 21:35

Sommige paarden blijven dat houden inderdaad, terwijl ze zo ongeveer elke dag op het strand komen :=

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 22:30

Tiësto is er ook zo een.....loopt nu bijna twee jaar mee geloof ik en is nog steeds bang van water!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 22:45

Ja maar dat is Paco look-a-like :+
Als ik over twee weken niet op dat hem zit, ga ik hem echt aanvragen voor de volgende rit hoor :')

Morgen ben ik lekker vrij :)
Rijd jij nou altijd half 10 Milou? Misschien kom ik wel even kijken!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 23:15

Jup, rijd altijd half 10! (Enkele uitzonderingen daargelaten).
Gezellig als je komt kijken :D! Ben benieuwd op wie ik mag morgen!
Zal niet heel vroeg aanwezig zijn....ga tot half 9 bootcampen in Katwijk. Rij vanaf daar in een keer door en kleed me om op de manege! Wel gezellig om nog ff te kletsen.

Enne, voor Tiësto......ben aan het proberen een goede ingang te vinden om door te laten schemeren dat je graagop Tiësto wil.
Kan moeilijk aangeven dat ik er op wil (en dan ruilen), want heb gezegd dat ik niet meer op dat sprookje ga rijden!!!!

Geniet van je vrije dag morgen. Ik moet werken. Moet dus nodig eens gaan slapen.....maar kan de slaap niet vatten....

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 01:29

Weltrusten!

Weer bootcamp, je bent echt flink bezig hoor!
Ik kijk even morgen, lijkt me wel weer eens leuk om even te kijken (en dan wat anders dan de beginnersles van paar weekjes terug :+ )

Ik hoop morgenochtend zin te hebben in een rondje hardlopen...

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 23:48

O jongens, wat heb ik gelachen om de carrouselles van Milou! Ik zei volgende keer kom ik filmen, maar eigenlijk wil ik meedoen :') Kreeg er helemaal energie en zin van/in :)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 00:12

Jammer dat je niet gefilmd hebt! Scheen een heel komisch spektakel achter me te hebben! Ik ging ook een keer flink de fout in en 1x was ik bijdehand, haha! Hoe zag de les er verder uit? Was het een beetje aan te zien?
Joh Sas, gewoon een keertje meerijden, is leuk! We hebben een leuke en gezellige groep! Je had wel een goede avond uitgezocht om te kijken, lekker aangename temperatuur langs de kant.....om te rijden was het toch een tikkeltje warm! Vond je moeder het ook een beetje leuk?
Heerlijk op lieve Trendy gereden, maar ze liep echt niet goed in het begin....pffff, werd er eigenlijk wel een beetje verdrietig van. Wel voor en na de les heerlijk met tuttebel staan knuffelen, wat een heerlijk ding is het! Mijn grote vriend ook een welverdiende knuffel gegeven. Begin hem echt een beetje te missen!