[HK]Stal midden delfland roddels deel 6!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

stalgast

Re: [HK]Stal midden delfland roddels deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 23:34

slaap lekker allemaal en laat we hopen dat de testen van john goed uit pakken voor ons allemaal

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 07:08

johnvt schreef:
Kleine update:

Vanmorgen zijn de twee bedrijven geweest om een asbestinventarisatie te doen van het terrein.

Rond half een waren ze klaar en in een kort gesprek met elkaar is duidelijk geworden dat deze mensen vrij positief waren in het geen wat ze hebben aangetroffen. Weinig dus.

Eind deze week zal het asbestinventarisatierapport van vandaag klaar zijn en zal deze worden opgestuurd naar mij zodat ik hier mee naar de gemeente kan gaan voor overleg.

Zodra ik meer relevante info heb zal ik dit melden.

Goedemorgen!

Weet je wat het is John, Ik neem aan dat het onbedoeld is hoor, maar kijk wat je op 16 augustus hebt gepost:

"Afgelopen woensdag is er een plan ingediend bij de gemeente voor deel sanering van het terrein en de stallen en eigendommen. Vanmorgen is hier over gesproken en ze stonden daar niet direct negatief tegen over. Ze willen ook het bedrijf spreken om hun plan van aanpak bekend te maken over het deel saneren, ik ga ervan uit dat dit deze week gebeurd.

Daarna zal er bekeken worden of dit kan.

Zoja is het een kwestie van vergunning aanvragen en bij verlening kunnen ze starten. ze denken dan ongeveer 1,5 week werk te hebben en is de stal weer vrij toegangelijk.

Wanneer er meer info hierover is zal ik dit melden."

Ik begrijp wel dat dit een nieuw bedrijf is, en wij hadden met zijn allen al verwacht dat het veel langer zou duren. Maar probeer anders dat soort informatie er ook op te zetten. Wat is er met dat bedrijf gebeurd? Is deelsanering dus toch niet mogelijk? Want dat werd ook verteld tijdens die 'vergadering', dat deelsanering wel mogelijk is, maar niet dat je per stal oid kunt werken. Heb je nog iets gehoord van dat bedrijf.

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 07:24

Morning,

Fijn press dat je geen last meer heb,

ik nu weer op me werk :( kan ik vanmiddag lekkr vroeg naar tank en effe huiswerk doen daarna.

trouwens press ik heb een paar bh's die half passen (door mijn afvallen) even gauw gekocht als ik mijn salaris eind van de maand heb wil ik graag bij jou werk een afspraak maken om effe een paar die echt passen te kopen hahah. (als dat mag natuurlijk).

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 08:15

Guten morgen.
Erg mistig hier en 3 graden.

Ben al uurtje op en dat is voor mijn doen sinds ik hier woon zeer vroeg hihi.
Heb een B&B klant die graag om half 8 wil ontbijten.
Geen probleem hoor,vroeger stond ik ook om 6 uur op in de dagdienst.Pffffffffffffff :D

voor degene die moeten werken werk ze enne Eef mocht je al vrijdag in Meppen gaan kijken rijd dan via Bippen terug,scheelt niet veel en kun je ff bij Aman haar mams kijken.Wij hebben nu tenslotte een bietje ervaring hier in Duitsland. ;)

johnvt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 08:41

Marjo_Wystan schreef:
johnvt schreef:
Kleine update:

Vanmorgen zijn de twee bedrijven geweest om een asbestinventarisatie te doen van het terrein.

Rond half een waren ze klaar en in een kort gesprek met elkaar is duidelijk geworden dat deze mensen vrij positief waren in het geen wat ze hebben aangetroffen. Weinig dus.

Eind deze week zal het asbestinventarisatierapport van vandaag klaar zijn en zal deze worden opgestuurd naar mij zodat ik hier mee naar de gemeente kan gaan voor overleg.

Zodra ik meer relevante info heb zal ik dit melden.

Goedemorgen!

Weet je wat het is John, Ik neem aan dat het onbedoeld is hoor, maar kijk wat je op 16 augustus hebt gepost:

"Afgelopen woensdag is er een plan ingediend bij de gemeente voor deel sanering van het terrein en de stallen en eigendommen. Vanmorgen is hier over gesproken en ze stonden daar niet direct negatief tegen over. Ze willen ook het bedrijf spreken om hun plan van aanpak bekend te maken over het deel saneren, ik ga ervan uit dat dit deze week gebeurd.

Daarna zal er bekeken worden of dit kan.

Zoja is het een kwestie van vergunning aanvragen en bij verlening kunnen ze starten. ze denken dan ongeveer 1,5 week werk te hebben en is de stal weer vrij toegangelijk.

Wanneer er meer info hierover is zal ik dit melden."

Ik begrijp wel dat dit een nieuw bedrijf is, en wij hadden met zijn allen al verwacht dat het veel langer zou duren. Maar probeer anders dat soort informatie er ook op te zetten. Wat is er met dat bedrijf gebeurd? Is deelsanering dus toch niet mogelijk? Want dat werd ook verteld tijdens die 'vergadering', dat deelsanering wel mogelijk is, maar niet dat je per stal oid kunt werken. Heb je nog iets gehoord van dat bedrijf.

Het gaat om hetzelfde bedrijf wat gisteren is geweest, de gemeente heeft toen aangegeven dat in het ingediende plan zowiezo de schone woning op de boerderij geen optie was om in te verblijven en de rest van het plan moest moest bekeken worden. Een aantal weken geleden is er contact geweest met diverse instanties en daaruit bleek dat er een asbestinventarisatietapport moest komen waarin duidelijk moest worden waar er op het terrein kleine deeltjes asbest zou liggen alvorens het te kunnen saneren. In de tussentijd heb ik een fincieerder gevonden die garant staat voor de betaling van deze sanering, zodoende kon ik ook de opdracht geven voor dit rapport van gisteren te kunnen uitvoeren.

Wat ik gisteren al schreef is dat er weinig is gevonden op het terrein dus is dat een positief iets. Het is nu even afwachten tot het rapport in ons bezit is zodat we daarmee naar de gemeente kunnen gaan voor verder overleg en daaropvogend een vergunning aanvraag voor het verwijderen van de aangetroffen delen.

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 09:32

sjon dit is weer positief en ut verhaal in de krant zegt het tegenovergestelde? snap er nu eigenlyk geen bal meer van hoor

johnvt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 09:36

amandaaa schreef:
sjon dit is weer positief en ut verhaal in de krant zegt het tegenovergestelde? snap er nu eigenlyk geen bal meer van hoor

Amanda,

Het verhaal in de krant heb ik niet eens gelezen. Dus kan ik daar ook niks van zeggen.

Las het hier dat er een stuk in stond van mij

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 09:37

Maar je zij eerder dat je vragen had beantwoord voor de krant dan vertellen ze toch dat ze daar een artikel over schrijven?? Je gaat toch niet aan iedere wildvreemde vragen zitten beantwoorden (tenminste ik niet), dat soort dingen kunnen anders rare gevolgen hebben.
Laatst bijgewerkt door amandaaa op 12-10-10 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt

johnvt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 09:43

amandaaa schreef:
Maar je zij eerder dat je vragen had beantwoord voor de krant dan vertellen ze toch dat ze daar een artikel over schrijven??

Nee ze hebben mij gebeld naar aanleiding van een raadsbericht over de afronding van de werkzaamheden op ons adres. De vrouw die ik van het ad aan de telefoon had afgelopen donderdag middag heeft een aantal vragen aan mij gesteld hoe de zaken ervoor stonden of ik weer inkomsten had waar ik verbleef nu enz enz. Hier heb ik op geantwoordt en kennelijk is dit bij het artikel geplaatst met een foto van mij bij de tent. Ik wist niet dat dit in de krant zou komen totdat ik het hier vernam op ons toppic.

Ik ga er niet vanuit dat als je telefonisch wat bevragen beantwoordt zonder de situatie ter plaatse te zien tijdens een gesprek met krant wat nu dus niet het geval is geweest vind ik het eerlijk gezegd een beetje raar dat je als krant afgaat voor een verhaal uit een paar telefonische vragen.

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 09:47

Ja ik zou daarom denk ook zelf hebben gezegd doe hier niet aan mee kom maar langs en je mag het pas publiceren als ik het heb beoordeeld, (misschien een tip voor volgende keer)

johnvt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 09:49

amandaaa schreef:
Maar je zij eerder dat je vragen had beantwoord voor de krant dan vertellen ze toch dat ze daar een artikel over schrijven?? Je gaat toch niet aan iedere wildvreemde vragen zitten beantwoorden (tenminste ik niet), dat soort dingen kunnen anders rare gevolgen hebben.

Deze vrouw van het ad is voor mij geen vreemde omdat ik haar naam ken en ik eerder met haar gesproken heb in de eerste week van juli 2010.

johnvt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 09:54

amandaaa schreef:
Ja ik zou daarom denk ook zelf hebben gezegd doe hier niet aan mee kom maar langs en je mag het pas publiceren als ik het heb beoordeeld, (misschien een tip voor volgende keer)

Ik snap wat je bedoel, ik had in deze vertrouwen omdat ik ervan uitging dat het ging om algemene info en dus niet voor plaatsing.

Als je kijkt naar de lokale tv zenders zoals tv west en de wos heb ik de mening klaar door te zeggen dat ik geen intresse heb in een gesprek. De reden weten ze ook. Ze hebben me diverse malen gebeld om te komen, nou nee dus.

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:04

je kan een rectificatie laten doen want nu staat er in de krant dat je een zwerver bent met 3ton schuld en dat saneren er niet in zit, zolang berichten totaal in contrast zyn maakt dat ongeloofwaardig, maar nu snap je ook dat ik er ook niks meer van snap

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:08

trouwens wat een heerlyk weer, mam kan je eva dan geen verse eitjes meegeven als ze toch langskomt hihi met dubbele dooier of kunne de kippies dat niet

johnvt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:11

amandaaa schreef:
je kan een rectificatie laten doen want nu staat er in de krant dat je een zwerver bent met 3ton schuld en dat saneren er niet in zit, zolang berichten totaal in contrast zyn maakt dat ongeloofwaardig, maar nu snap je ook dat ik er ook niks meer van snap

Dat zijn inderdaad geen leuke berichten als ik het zo lees wat je schrijft.

Dat is zeker een rectificatie waard. Zal vandaag contact opnemen met de bewuste vrouw van het ad en haar vragen naar de boerderij te komen voor een gesprek.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:47

Eva kan eitjes voor jou meekrijgen en zelf een koetsritje met Aiko krijgen hihi.

Alleen die dubbele dooiers redden ze nog maar 1 keer in de 2 weken en die eten je pa en ik dan zelf op hihi.
Die kippen van Aad leggen nog niet zo goed en de witte die we hier hebben bijgekocht nog helemaal niet pfffffffffffff
Heb je de appels voor Tenkie van Romana gehad?

Begint hier wat lichter te worden,maar is nog maar amper 6 graden.
Ga de boys ff in de wei zetten en eind van de middag mogen ze weer f in de tuin,scheelt mij weer maaien.

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:28

john prima aanvulling! Punt is dat we zonder die aanvulling denken 'achweer hetzelfde bericht'. Zo'n aanvulling is dus zeker handig. Jij zit er heel de dag in en weet dus waar je mee bezig bent... Wij zagen alleen twee dezlfde berichten.

Goed, vervelend dat je zo'n stuk in de krant krijgt. Rectificatie kan vast wel ja. Maar goed, even kijken waar je je mee bezigwilt houden, toch. Triest van die vrouw, misschien wil ze solliciteren bij de Story of de Telegraaf...

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:34

wat in stomme kippen hihi, appels kryg ik vandaag

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:36

amandaaa schreef:
wat in stomme kippen hihi, appels kryg ik vandaag

Hoe kom je toch iedere keer aan Verse eieren, appels, etc.

Wil ik ook !!! Of is dit allemaal via je moeder? Lijkt mij niet ivm afstand,, dus you lost me :P

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:09

:wave:

Bedankt voor je heldere aanvulling john :j

Oke aniet, ligt die andere woning in dezelfde prijsklasse :P?
Zal zeker even langsrijden dan :j

Aman : Het is al een hele tijd dat ik opzoek ben naar een huisje. Het loopt hier thuis gewoon echt niet lekker, en mijn grote droom is het altijd geweest richting duitsland te gaan wonen. Ik vind het zonde om eerst hier voor 2 jaar in een huisje te gaan wonen, en dan alsnog naar duitsland te verkassen. Zat eigenlijk voor de grap een beetje te zoeken, maar kwam toen dit tegen!!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:20

NAAAA ik vergeet gewoon t grote nieuws te vertellen :oo

Ik heb gister de stoute schoenen aangetrokken, en gevraagd op kay met mij op buitenrit wilde :D
Dus onze eerste echte buitenrit is een feit :+: ze was ZO braaf!!! Sprong wel een paar keer gek weg, maar ze vond t volgens mij ook wel errrrug spannend!! Zelfs een stukje gegaloppeerd! Niet dat dat de bedoeling was :')

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:33

ze krijgt de appels en eieren van mij.
Haar zusje is net bij ons geweest en die heb ik dus weer appels voor haar meegegeven.

Eva dat huis in Veelerveen bedoel je?
Geloof dat dat 260 moet kosten,maar zitten geen stallen of niks bij en ook geen bos of buitenrij mogelijkheden geloof ik.
Zover ik weet is het echt in de weilanden., dus denk dat je beter verder in duitsland kan spitten.

Als je echter nog ff bij ons aan wil komen op de terugweg is prima hoor.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:34

Mallow schreef:
NAAAA ik vergeet gewoon t grote nieuws te vertellen :oo

Ik heb gister de stoute schoenen aangetrokken, en gevraagd op kay met mij op buitenrit wilde :D
Dus onze eerste echte buitenrit is een feit :+: ze was ZO braaf!!! Sprong wel een paar keer gek weg, maar ze vond t volgens mij ook wel errrrug spannend!! Zelfs een stukje gegaloppeerd! Niet dat dat de bedoeling was :')

haha wacht maar meestal begint de gekkigheid als ze stabiel zijn met ruiter en bekend in de omgeving hihi

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:36

hey eef hoop dat het lukt met dat huis voor je wel veel geld om alleen op te hoesten hoop dat het gaat lukken

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:37

amandaaa schreef:
Morning,

Fijn press dat je geen last meer heb,

ik nu weer op me werk :( kan ik vanmiddag lekkr vroeg naar tank en effe huiswerk doen daarna.

trouwens press ik heb een paar bh's die half passen (door mijn afvallen) even gauw gekocht als ik mijn salaris eind van de maand heb wil ik graag bij jou werk een afspraak maken om effe een paar die echt passen te kopen hahah. (als dat mag natuurlijk).

leuk aman! Gaan we doen!