Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

memerel

Re: Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 21:58

Klinkt idd heftig Maaike! :|
Ik heb morgen welgeteld 45 minuten college... Daarna lekker naar huis :)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 09:53

succes maaike...

maar drafgedeelte met keertwendingen? of dan paar stukken stap tussen door?

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 14:22

Ja kurtzkehrt heet dat. Is vanuit draf, paar passen stap, keertwending en weer aandraven.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 18:32

Pfoeeh pittig proef maaike! Heel veel sterte dr mee...
Lekker Merel, morgen paardrijden?

Kennen jullie Maxim, vosmerrietje, niet zo groot met die hangbuik ;) Die is onwijs braaf en daar ging ik vandaag op rijden..
Ze heeft een heel makkelijk mondje omdat ze van zichzelf niet zo snel is en het stuur werkt vrij simpel dus ze was heel makkelijk netjes rond te rijden, is wel geinig dat iedereen dan meteen roept: Oh wie is dat paard, onherkenbaar! Maar goed wel fijn gereden, weet toch dat zij niks doet en voor haar is het wel goed.. Ze is ook enorm scheef, rechts zit compleet vast, dus ze galoppeert nooit in de rechtergalop en dat is me na 10x aangaloperen toch gelukt! Dus al met al best fijn gestuurd en ga me deze tijd even op haar storten..kijken of ik haar een beetje kan verbeteren..
En ik heb m'n kerstboom in elkaar gezet! Vanmiddag nog lampjes gehaald, ook zoiets, ik haal die lampjes uit de verpakking en per direct zitten ze in de knoop, hebben jullie dat ook altijd? En wat ben ik vergeten: Kerstboombalhaakjes.. Dus zo nog maar even het dorp in, als ie staat zal ik een foto maken :)

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 22:05

Klinkt fijn Maartje! Is ook een leuk projectje toch? :)

Zo, vriendjelief nog even op het paard geholpen om kwart voor 10. Moeten morgen naar Hans Peter met 3 paarden en hij moest die ene nog rijden dus voor morgen want had vanmorgen voor school geen tijd meer. Wordt weer een latertje vanavond.. en het weekend is al zo kort.. maarja..

Paard waarmee ik wedstrijd heb zondag ging vandaag wel fijn gelukkig.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 17:20

gelukkig maaike.. succes morgen...

Ik heb morgen weer sinds juni springwedstrijd.. Bij de eenhoorn.. ben benieuwd

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 16:47

Mel was vandaag ook erg braaf met de wedstrijd!
Alleen had ik een bar strenge jury! BAH!

Mel is meestal met wedstrijden zo gauw je galop hebt gehad, dat ze de ontspanning kwijt is.
Vandaag liep ze echt super goed, alleen maar ontspanning! Zelfs de middengalop ging goed! (Dat zegt wat, normaal gaat ze alleen maar hard!)
2e proef was minder maar duidelijk niet slecht..
Kreeg ik me punten.. 168 en 159!!!! :(
Ik was het meteen zat! 2x dezelfde jury, hou ik absoluut niet van!
Ook me laars nog eens stuk.. :(
Was weer een lekker dagje, maar heb wel lekker gereden, en dat vond ik toch belangrijker! :+

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 17:42

hebben wij altijd aniek, 2 x zelfde jury hier..

vandaag wezen springen in blokker.. oefen foutloos, en b ook, in barage 1 balk.. Krimpie had er zin in, misschien iets te veel :D Maar wel weer fijn..

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 18:13

Nou wat raar dan Aniek, toen je de ring uit kwam had je zo'n fijn gevoel.. en tussen je proeven zag het er ook heel fijn uit wat ik er van gezien heb. Maf he soms..in de M was heel hoog gepunt.. nr. 4 had al 192 ofzo.. Maar hoorde het wel meer dat t strenge jury was..
Lekker Bonny springwedstrijdje! Fijn dat het goed ging!
Hoe ging je wedstrijd Maaik? Ben wel benieuwd nu..

Ik heb eigenlijk niet zo veel te melden! Ja kerstboompje staat en ben er vet trots op! Hijs heel mooi, alles in zilverkleur! En heb ook een grote schaal met chocolade kerstkransjes staan :o en dat is heel slecht voor mij :+

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 21:55

Wat goed Bon! Mocht je nog B, je bent toch al L gestart of hoe zit dat ook alweer met springen?

Jammer van je punten Aniek, maar fijn dat je toch lekker gereden had. Klopte het commentaar?

Ik heb in ieder geval héél veel geleerd vandaag. M'n paard liep erg goed met losrijden. Los, mooi in de oprichting en goed aan m'n hulpen. In de proef kroop hij een beetje achter me waardoor het geheel te vlak was en het achterbeen niet meer mooi eraan trok. Daarbij wat kleine foutjes (te weinig passen stap in eenv. wissel, iets scheef trekken voor volte 8m., te weinig middendraf, te grote keertwending) en je hebt 't zitten. Had dus net aan geen 60%. Baalde in het begin wel echt heel erg omdat hij zo fijn liep met losrijden en ik het er in de proef gewoon niet aan kon houden. Maar daarna kon ik beter relativeren. De foutjes die ik vandaag gemaakt heb maak ik volgende keer al niet meer en heb gewoon een pak ervaring opgedaan vandaag. Eigenlijk is het pas de tweede keer dat ik die proef rijdt op dat niveau en de eerste keer was onderlinge clubwedstrijd dus wordt altijd wel iets hoger gepunt.

Eigenlijk gekkenwerk.. in Nederland had ik ook alleen maar B gereden met Tempo en hier vorig jaar ook met die jonge paarden wat lage proefjes en nu ineens meteen een M/Z proef. Logisch dat je dan nog ervaring moet opdoen in al die oefeningen achter elkaar rijden EN je paard goed voor elkaar houden want netjes is niet meer goed genoeg. Moet opgericht, aan elkaar en spetteren...

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:25

nieuwe regeling,, voor kampioenschappen in de hoogste klas.. verder mag je ook klasse lager, heb nu 21 punten in het B en 2 in het L. mag nog tot 40 door in het B, echt voor kampioenschappen enz alleen L

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 17:07

Maaik: Nee ik was het niet eens met het commentaar.. Je weet hoeveel moeite mel heeft met de stap in de proef. Nu was ze met de stap wel weer wat voorwaartser, maar niet zo dribbelig als eerder. Stond er op me protocol dat bij de middenstap het net genoeg was voor een arbeidsstap!! PARDON?!
En een 4 voor middendraf, mocht niet versnellen alleen verruimen. Nou ik weet niet, maar mel doet juist verruimen en niet versnellen :o?
En aanspringen van de galop een 7. Was niet terecht. Mel springt gewoon op het moment niet gesloten aan.. :Y)

Maar er was gewoon heel laag gejureerd, want zelfs liselot (die altijd dik in de 190 zit!!) had 'maar' 185 en 1e plaats..

Bah! haha

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 19:42

Da's balen...

Mijn god de ijstijd is weer begonnen ofzo. Heb heel de dag 2 vesten en een super dikke jas aangehad haha. Die jonge paarden staan ook fris zeg.. krijg je van die leuke speelse 3-jarigen van. :Y)

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 20:36

Hier ook heel koud... Hele dag -2 geweest! (Althans, tot 13:00 was het -2 en na 17:30 zelfs -3, tussendoor niet gekeken)
Heb ook ernstig koude voeten hier. Vloer blijft heel erg koud doordat er onder mijn kamer een garage is waar dus geen kachel aanstaat...

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 14:19

Het is hier weer vreselijk koud!!

Heb Uggs besteld! Lekker warm!

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 15:08

inderdaad lekker warm aniek! zou er graag nog een paar willen.. maar ze zijn natuurlijk weer aardig duur!

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 09:40

Ja.. helaas wel!
Alleen kan ik ze bestellen rechtstreeks vanuit de fabriek :D
Dus dat scheelt me een hele hoop! }:)

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 21:54

Lekker Maaik, dat je er van geleerd hebt! Natuurlijk balen dat het niet ging zoals het moet gaan.. maar je weet nu wel weer de aandachtspunten!

En jullie hebben gelijk! Het is koud.. maarrrrrrrr Maartje heeft er lekker geen last van :D Zondag meteen m'n thermobroek van Harry's Horse uit de kast getrokken thermoshirt aan, shirt met lange mouwen er over, vest erover, trui erover, sjaal om, jas aan! Kheb lekker fleece gevoerde paardrijhandschoenen, en zo'n haarband voor over je oren zeg maar.. en ik had het NIET koud :D:D:D K leek wel net een eskimo of een michelin mannetje maar dat geeft niet!
Paarden zijn inderdaad fris.. pfff zaterdag was het feest bij mij in de lessen.. vandaag ging het eigenlijk wel gelukkig!
Maandag plotseling naar een FNRS cursus parcours bouwen geweest. Jet en Caro zouden heen, want zodra er iemand op het bedrijf die cursus heeft gevolgd mogen er FNRS wedstrijden springen georganiseerd worden. Maar Caroline heeft iets aan haar knie dus die moest 5 dagen rust en voor die cursus was al betaald dus ging ik heen! Was ontzettend leuk en leerzaam, eerst 2 uurtjes theorie over afstanden, verschillen met fnrsparcoursen en knhsparcoursen enzo.. en daarna in 3 groepjes parcours gaan bouwen. Dus elk groepje kreeg 3 hindernissen aangewezen van een tekening en die moest je dan met je groepje op gaan zetten.. Nou de grootste lol uiteraard want je loopt elkaar keihard in de weg want iedereen heeft weer een andere visie op dat parcours! Uiteindelijk een erg welkome afwisseling van de doorsnee maandag!

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 09:09

Wat super leuk maartje!
Ik vindt het wel jammer dat er bij Poel zo weinig gesprongen wordt qua wedstrijden.. Vroeger deed de hippix nog wel is wedstrijden organiseren. Maar die zit nu natuurlijk bij Beukers!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 10:28

dat is wel leuk idd maartje... Eigenlijk gewoon via de vereniging van poelenburgh nu springwedstrijden gaan organiseren.. denk best dat daar animo voor is

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 10:56

Ja maar geen KNHS wedstrijden he, echt gericht op de manegepaard rijdende ruiters! Nu doen we ook wel eens onderlinge wedstrijden en die lopen best goed, en als we er dan ook nog eens stempels aan kwijt kunnen voor in het paspoort wordt het nog aantrekkelijker denk ik..

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:07

Had gisteravond gala van school! Gingen we in onze jurk door de sneeuw daarheen fietsen, dus zag er niet uit toen we daar aankwamen!
Daarna ook weer door flink wat sneeuw naar huis, en nu ligt er nog meer!!
School gaat zelfs dicht vanwege de sneeuw! Openbaar vervoer ligt ook zo ongeveer plat hier en ook enorme files hoorde ik op de radio....
Blijf lekker thuis zitten vandaag! :D

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:15

Pffff Hier helemaal geen sneeuw....

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:21

pFfffff, vind dat altijd zo'n onzin hier in Nederland.
Nederland is zo plat als wat en als het hier eventjes sneeuwt, zoals nu een paar cm, ligt meteen het verkeer plat etc, treinen rijden niet. Terwijl in Oostenrijk er gemakkelijk een paar meter sneeuw kan vallen zonder dat er ook maar iets wordt belemmerd, zelfs op de meest vervelende autowegen in de bergen is het gewoon netjes sneeuwvrij.

Straks maar naar Otje toe, ben benieuwd hoe die vandaag is :) .

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:22

Hier wel hoor maartje :D
Zover zitten we niet uit elkaar toch.. O:)