Manege Wilten of HC de Haerst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lin4Life

Re: Manege Wilten of HC de Haerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 11:47

Ja want valt onder personen vervoer..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:42

ok thanks. het staat allemaal wat scheef beschreven:S

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:07

Ja lin en ik zijn wat scheef snappen het beter :D haha nee hoor geintje..

Hoe is het verder hierroo??

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:27

haha dat snappen jullie beter. Daarom vroeg ik het ook aan jullie:P *lol*
Beetje rustig hier of niet?

Gisteren weer heeeerlijk gereden met Collin, hij reageerde super op het been. Hij begint nu ook eindelijk weer zn rug te gebruiken:) Als hij zondag ook zo loopt dat ben ik helemaal blij:D

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:36

Leuk om te lezen dat het met Collin weer lekker gaat! Zondag weer wedstrijd?

En rustig? Tja dat is het hier wel vaker!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:52

Ja komende zondag hebben we weer dressuur:)
Vanaf april beginnen we met de F-proeven

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:27

Oke dan!! Beterrr... Is voor de kids beter. En moet dan iedereen in een groep beginnen? Dus allemaal bij F5 ofzo?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 16:52

In principe mag je maximaal op F6 niveau instromen, dit staat gelijk aan B. De kinderen die A rijden, beginnen in de F1 of F2.
Voor de ruiters die L1 of hoger hebben gereden komt er een versneld traject zodat iedereen uiteindelijk weer op zijn eigen niveau verder kan rijden.
Dit komt er als volgt uit te zien: vanaf volgende week worden er iedere zondag proeven proeven gereden die worden beoordeeld door een FNRS-jurylid. Zolang je hier promotiepunten op haalt, blijf je doorrijden in het traject tot je je maximale niveau hebt behaald. Hierbij worden alleen de even proeven gereden, dus F6, 8, 10, 12, 14 en 16.
Dit betekent dus niet dat Annelotte bijvoorbeeld tot het M-niveau door moet rijden omdat ze dat al eerder heeft gedaan. Maar op het niveau waar geen promotiepunten meer worden gehaald tijdens het versneld traject zal zij dan instromen op de wedstrijd van 24 april.
Aan de andere kant is het ook weer niet zo, dat iemand die L1 heeft gereden, door kan rijden tot L2-niveau in de f-proeven. Deze kan dus maximaal F-14 rijden wat gelijk staat aan L1 in de huidige F-proeven.
Het versneld traject zal dus een paar weken duren tot de week van de wedstrijd in april.
Op deze manier zal iedereen weer op het niveau komen waar hij echt in thuishoort.

Er zal dus ook een geheel nieuw wedstrijdreglement komen op basis van dit wedstrijdconcept.
Binnenkort zal er op een zondag een informatieavond plaatsvinden op de manege zodat er meer duidelijkheid over zal komen. Daarnaast worden er informatiepakketten gemaakt waarin alles nog eens op een rijtje staat.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:15

En als je nou niet kan elke zondag :') Ik bedoel ik begin met liefde weer rustig in de F6, en echt niet om prijzen te rijden, maar gewoon om weer plezier te krijgen in wedstrijd rijden... Kan dat ook gewoon? Of ben ik nou verplicht om dat versneld traject te doen ofzo :roll:

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:19

Oke dus elke zondag komt er een officiele FNRS jury?? Ben benieuwd hoe dit gaat lopen. Denk dat het voor de kleintjes leuker is.. Gaat ook meer om hoe je rijdt en niet hoe je pony loopt! :D

Succes

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:26

Ja nja en dat is dus waar ik nu op het eind mee vast liep... Ik kon het zelfs misschien nog een beetje, maar had gewoon geen pony waar ik het mee kon doen... En als ik weer terug kom in de F6, kan ik gewoon weer met Target mn proefjes rijden, en kan ik gewoon weer op een prettig niveau beginnen :)

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:44

Nu vind ik persoonlijk F6 wel erg laag voor jou..

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:07

Ik mag ook F6 :D

maar je mag gewoon officieel vanuit de FNRS niet hoger in stromen dus t is al mooi dat zo'n versneld traject kan worden gedaan :)

Ik ga volgende keer in emmeloord weer met de F6 mee doen.. alleen dan nu met witje :D Dus ben beniwued hoe t dan gaat...
op zich moet t lukken, want ik kan links, rechts, naar voren en trug.. nouja.. meer hoef je niet in een F6 proef :P

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:16

Hahah met bootje?? Is ze al liever dan?? En ik snap best dat je in F6 moet starten maar om niet met die versnelde mee te doen omdat je dan zeker in april in de F6 mee doet vind ik dus weer niet kunnen. Nu zeg ik niet dat lotje dat doet maar er zullen mensen zijn die dat doen :D

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:34

Nee maar ik kan gewoon niet elke zondag, en wat ik al zei ik doe het niet voor de prijzen of wat ook.... Ik rij wedstrijdjes voor mn plezier... :) En dat ik niet elke keer een prijs win prima, dat hoeft helemaal niet... Maar ik was t beetje zat om elke wedstrijd met 160 thuis te komen, dus ik ga gewoon lekker in de F6 beginnen...

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:46

Dat snap ik dat je niet elke keer met 160 thuis wil komen maar denk dat M gewoon te hoog gegrepen is en zeker voor Target. Vroeger toen ie net op de manege kwam liep ie dat met gemak! Maar zijn leeftijd en de foefjes die hij kent tja...
Maar ben je dan verplicht om elke zondag te rijden? Al rijd je twee a drie keer mee..

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:47

Met bootje, inderdaad.
Ze is heel lief!! Heeft ineens het licht gezien..
kan zo opstappen en wegrijden :D

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 23:25

Hahahaha gaaf man!! Ben blij voor je!!!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 00:06

Ik snap je punt Lotje, maar het versneld traject is verplicht voor alle ruiters die L1 of hoger hebben gestart. Of je nu voor de prijzen rijdt of niet. Je komt vanzelf uit op je eigen niveau, juist daarop is het traject ontworpen, zodat iedereen straks op zijn werkelijke niveau als ruiter start. Simpelweg zeggen dat je dus gewoon weer start in de F6 is dus eerlijk gezegd niet mogelijk, omdat het traject dus verplicht is. Dit is namelijk ook niet eerlijk voor ruiters die ook daadwerkelijk op B-niveau rijden, omdat deze dan in het nadeel zijn.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 00:07

hoe kan het traject verplicht zijn als je gewoon neit elke zondag kan :')?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 00:17

Volgens mij snap je wel wat ik bedoel;)
We kunnen je natuurlijk niet verplichten om reeds gemaakte afspraken te cancelen, maar voor zover mogelijk willen we toch iedereen weer op zijn eigen niveau krijgen.
We doen het niet om de ruiters te pesten, maar om het gewoon zo eerlijk mogelijk te houden.

@ Lin: Super dat Bootje het licht heeft gezien! Ben heel benieuwd hoe mevrouw het gaat doen.
Doe je zaterdag nog mee met Sieb?

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:45

Tuurlijk doe ik mee met Siebje :D

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:49

Haha ja ,Lin slaat niet over!! :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:38

Goedzo!
We willen komende zaterdag muziek draaien op de achtergrond. Ideetje van Marcel. Dat kan ik er ook nog wel bij doen op de concoursavonden:P Enig idee of Sieb dat leuk gaat vinden?:P Anders gaat de muziek gewoon lekker uit;)

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:41

haha disco sieb!!! Lekker swingen met die billen!!!