Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia89

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 17:42

Fijn dat jullie allemaal lekker gereden hebben.

Ach Foxje! Maar ook leuk toch? :))

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 17:45

Ja hoor! Het was voor het terug stappen. Was prima te doen! Heel ritje hoef ik er niet per se op :o !

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 17:48

Alleen voor het stappen merk je toch niet zoveel verschil in paard? :Y)

Fox is leuk hoor :j

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 18:20

Ach, foxie is een hobbelmachientje! Maar ze had echt pijn. Dit was een voorstel en dat wilde ze.....dus ja...dan krabbel ik niet terug als ik het heb aangeboden!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 18:34

Ja, snap ik!

Hij was altijd wel een van mijn favorietjes :)

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 18:38

Strand was echt druk ja. Maar ook in het duin aantal eigenwijze honden, die gezellig met Mazzel en mij mee wilde en liever niet met de baas. Ik ging voor jullie maar draven, ik dacht ik kan wel eigenwijs nog 50 meter stappen, maar nu kunnen jullie ook door. Ik was jullie daarna alleen vrij snel kwijt, dan liep Mazzel nog best door, pas na de heuvel kwamen jullie weer achter me. Mazzel vindt de heuvel op vaak nog wel pittig, dus daarna ga ik vaak lekker stappen. En dan meestal probeer ik het zo te doen, dat ik op de brede paden weer galopje/drafje kan doen.

En hij moet toch iemand de schuld geven? Misschien eens wat zitlessen geven }> Hij draaft weg, naar voren in de groep en daarna gaat de hele groep tja dat roept reactie op bij Mazzel. Alleen zal Mazzel niet zomaar bokkend wegrennen, alleen maar naar de andere trekken met het bit tussen zijn tanden.

En Fox vond ik zo af en toe nog best een leuk paard. Lekker actief rijden en dan ging Fox ook actief lopen, zee vond hij prachtig, lekker stampen.

Morgen weer een poging doen, pas je op Milou, als ik je morgen tegenkom, wie weet vlieg jij eraf }:)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 19:19

Ik had een keer een klein hondje wat dicht naar ushi d'r benen kwam. Heb hond toegesproken dat ushi d'r hoefjes hard zouden zijn en aankomen, baasje liep binnen gehoorsafstand.....volgens mij kwam het niet aan bij baas, want ze lachte alleen maar lief naar me!!!
In bos nog bijna twee enthousiaste honden achter ons aan toen we de weg opdraaiden om nogmaals de heuvel te doen. Volgens mij gingen ze wel op mazzel af! Wij hadden drafje gedaan om beetje door te rijden om heuvel tweede keer te doen, vandaar dat we ineens weer zo dicht achter je zaten.
Kreeg trouwens vandaag het compliment dat het er zo simpel uitzag op ushi! Vond ik best leuk :o !!!

Tja, zitlessen......moeten bepaalde mensen sowieso eerst weer eens les gaan volgen!

Heb niet zoveel met fox. Maar om er zo ff op te stappen vanwege omstandigheden, kan het best! Het is verder best een lief paard, maar niet het paard waar ik bijzonder graag op rij.....
Laatst bijgewerkt door Danseresje op 20-10-13 19:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 19:39

Die honden kwam er 1 van naar Mazzel ja. Mazzel vond het wel best. Later op lange pad nog een golden retriever en op strand al jack russell. Ook tegen de baasjes van jack russell gezegd dat er van hun hond weinig over zou blijven als Mazzel zijn achterbenen op zou tillen. Voor en naast me prima, maar niet er achter. En vandaar dat jullie later zo snel weer weg waren. Ik ben bij de weg wel ff gaan stappen, 2 auto's die langs kwamen,maar toen hebben jullie me niet eens ingehaald.

Ushi is toch ook simpel, alleen als ze muisjes gehad heeft, moet je terug echt werken.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 19:44

Nog even in reactie tot je vorige reactie:
Wendy! Dat is niet lief hoor!!! Ik ben van plan gewoon te blijven zitten hoor! Rijden trouwens niet met Aad, maar met Carola begreep ik!

En het zag er simpel uit qua doorlopen enzo. Kennelijk heeft ruiter haar vaak zien lanterfanteren met andere ritten! Gewoon begin afspraken duidelijk maken. Begon al op stand....madame wilde niet om, dan duw ik iets harder ipv alleen zachte handdruk en stem. Been werd opgetild en kwam mijn kant op zoeven.....tja, daar kreeg ze weinig kans voor.....gelijk een kledder terug! Dus ja, ze had wel door dat er weinig te klooien was volgens mij!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:01

Haha, sorry, moest je even plagen, meestal gaat het gewoon goed als ik Aad tegen kom, al onthoudt hij dat vast niet :Y) Dus morgen opzoek naar carola en adje :P

En inderdaad, gelijk laten weten dat JIJ er bent en vertelt wat jullie gaan doen. Werkt nog steeds het beste.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:08

Gebruik regelmatig mijn vuist bij het omzetten. Zeker bij paarden als Omar of zo, voordat ik een been ik mijn nek heb, maar liever gelijk duidelijkheid ;)

Bij sommige gebruik is ook slechts een vingertje hoor O:)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:12

Op het laatst hoefde ik alleen nog maar 'om' te zeggen, haha! En na die poging tot kledder naar mij en mijn correctie had ik alleen maar licht vingertje nodig!

Werkt bij mazzel ook heb ik gemerkt. En als hij toch al over me heen wandelt, dan doe ik het opnieuw! Dat was maandag bij het op de poetsplaats zetten ook!

Zou wel leuk zijn als ik morgen eindelijk weer op Adje mag!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:12

Bij Mazzel werkt een vingertje tussen zijn ribben vaak wel goed, als hij niet wil luisteren en boze stem scheelt ook al veel. En sommige moet je gewoon negeren en net doen alsof je gek bent en lekker hun rek en strek oefeningen laten doen, als ze je maar niet raken (zoals bij Kanjer en Jack).

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:14

Haha ja, dat deed ik bij die twee ook altijd. Kanjer was ook wel lief trouwens, dat was echt dreigen. Van Jack weet ik wel dat hij je ook wel echt zou bijten, dus dat was wel altijd even oppassen ;)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:22

Ushi deed ook nog een strek oefening....sta ik te poetsen, beentje recht naar achter, haha! Omar dreigt ook met benen, maar heb hem nooit zien trappen. Bijten is ie volgens mij wel goed in!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:37

Kanjer was altijd wel lief ja, Kanjer stond je zelfs te kriebelen, als je het lekkere plekje met de ros gevonden had. Jack vertrouwde ik ook nooit, maar zolang hij niets raakte, liet ik hem gewoon gaan, die ging toch wel door met lelijk kijken en zijn benen op tillen. Hem kort vast zetten werkte altijd goed.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:41

Trendy is trouwens ook een beetje een lompe sufferd hoor! Liep nog ff naar haar toe om te aaien, knalt ze eerst met de linkerkant van haar neus tegen het stalrek. Daarna rechts en later doet ze haar hoofd iets omhoog en knalt ze tegen de bovenkant aan....beetje sukkelientje dus!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:47

Haha, een echte slimmerd zo te horen :=

Kanjer kon echt zo genieten van poetsen, stond ie helemaal te flemen. Drol :')
Leuk paard was dat ook!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:55

Ik vond Kanjer in stal leuker dan erop. Af en toe op Kanjer was wel prima. Maar er zat nooit zoveel actie in. Ik kreeg hem er wel lekker bij, dat was wel uitdaging. Maar ja, Bowie was altijd mijn nummer 1. In stal kon Kanjer ook zo lekker dreigen en mensen zijn stal uitjagen en vervolgens als je hem negeerde, stond hij te genieten van zijn poetsbeurt (en kreeg ik weer op mijn kop dat ik te laat klaar was met poetsen).

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 21:10

Wahahaha! Klinkt als trendy......als je wil aaien, komt ze met oren in de nek op je af, ga je aaien, dan is ze helemaal happy!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 21:12

Haha, nou heb een keer een fantastische buitenrit op Kanjer gereden. Hij was toen helemaal in zijn element. Vrolijke bokjes en er zat toen ook echt wel actie in :)). Tandje bij in galop en daar gingen we!!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 21:15

Wow, hoe vaak deed Kanjer dat. Ik kan me vooral herinneren dat Kanjer achteraan liep op zijn dooie akkertje. En Jack kon dat ook heel goed.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 21:18

Wendy helemaal verbaasd, haha!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 21:19

Niet vaak :')
Hij liep toen ook niet achteraan! Een half paranoïde Paco liep daar. Misschien leverde dat ook een bijdrage, haha.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 21:27

Jij liet hem gewoon opzwepen door een ander paardje! Zo ken ik er nog wel een paar, haha! Zegt zij die door zo'n actie donderdag bijna vliegles had! :+