Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Oliefjuh

Re: Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 15:46

Misschien makkelijk gezegd, maar probeer het even aan te kaarten :) bij je leidinggevende.

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 16:24

Zou ik me idd ook erg aan ergeren!
Ik heb van de Sint nieuwe witte handschoentjes gekregen! :) En stickers voor op mn laptop! Heb nu een koe op mn laptop :D

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 16:29

Leidinggevende? Volgens mij ben ik dat zelf haha. Die jongens hebben alleen ouders die er eventueel wat van kunnen zeggen.
Maar het heeft al geholpen, mijn op-het-bord-zet-actie, het bracht een discussie teweeg bij het eten vanmiddag en ik kreeg m'n gelijk dus ja.

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 18:21

Nouja, je bent daar aangenomen dus ik neem aan dat je een werkgever of iets hebt :+ . Mag je best even zeggen hoor.
Fijn iig dat je je punt hebt kunnen maken.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 18:43

Mja maar die jongens zijn niet m'n collega's dus ja.

Heb vandaag m'n laarzen de vuurdoop gegeven, moest 7 paarden rijden en ze zitten echt heerlijk, krijg geen koude voeten en heb er best wel stille benen mee. :D

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 19:40

Leuk Maaik die laarzen! En fijn dat ze goed zitten! En top dat dat paard door is! Wel idioot frustrerend inderdaad van die bitten.. gelukkig heb je nu wel een punt gemaakt! Ik doe nu de zadelkamer op de manege zeg maar, dus dat hok achterin probeer ik netjes te houden.. maar het lukt niet als iedereen continu daar gewoon z'n zooi in flikkert! Ook zoiets!
Hebben jullie een leuke Sinterklaas gehad? Jij wel Merel zo te lezen!
Op de manege hebben we het gister gedaan! Was onwijs gezellig.. Boj had mij, had een heel gedicht over Zenith (dat ie z'n naam eer aan doet.. weet alleen nu even de betekenis niet meer..) En dat ik nooit prijzen win dus kreeg ik een troffee als surprise, gemaakt van aan elkaar gelastte hoefijzers. Zat een pakje in, maar dat ging er niet meer uit.. dus van buitenaf pakje open gemaakt, zat er een ui in het pakje en die kon dus niet meer uit de troffee en nog een gedichtje dat m'n cadeautje bij de piano lag.. Heb een heel mooi paardenhoofd op een voetstukje gehad!

Kreeg trouwens via hyves deze: http://www.youtube.com/watch?v=opMiCyoRzYM
Echt ongekend dat ie blijft zitten! En sorry maar ik kon er niet naar kijken zonder in de lach te schieten, hoewel het natuurlijk doodzonde is voor het paard!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 20:17

Zo leuk Maartje! Ohh ja dat hok, dat was ook altijd Rene z'n frustratie.

Wat een braaf paard zeg, dat filmpje!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:14

is toch niet normaal, dat als je zo rijd dat je dan daar overheen komt.. Zou ik niet moeten proberen bij de mijne :D ha ha.. wel super paard zo braaf..

Fijn dat je laarzen lekker zitten maaik

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 16:38

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 17:58

Haha hij is wel onwijs leuk Merel!

Nee denk dat er weinig paarden zijn die het accepteren als er iemand zo op probeert een parcoursje rond te komen..

Morgen ga k een lesje nemen bij Caro op Wyoming.. even vertrouwen opbouwen!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 18:01

Haha ja vorig jaar hadden HP & Edward zo'n kerstkaart rondgestuurd haha. Zijn leuk he!

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 18:21

Heeeeeeel leuk! :)
Wyoming is leuk he Maartje?! :D
Ik ben trouwens zoooo niet nuttig bezig vanmiddag...
Denk ook niet dat het qua studie nog productief wordt... Ga straks wel eventjes recepten zoeken voor kerstdiner :D

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 18:40

Ja ze is wel fijn.. ook vooral omdat ze vrij simpel te rijden is en ik daardoor weer een beetje het gevoel krijg dat ik het nog kan.. ;)

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 20:46

Leuk Maartje! :D

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:00

Lekker maartje, was het goed gegaan?

Vervelend dat mensen niet gewoon de troep opruimen, is zo gebeurt en dan is iedereen tevreden.

Nou gister niet lekker gereden.
Zat op Shamira en tijdens galop geeft ze me toch 3 rotbokken, ben wel blijven zitten maar het scheelde niet veel. Door de aanspanning ook nog een spier in me kuit verrekt dus dat was niet heeel fijn..

Owja en ik heb vandaag toch een mooie ring van mijn lieve vriendje gekregen, i'm sooo happy & in luvvvv (L)hihi dat moets ik even kwijt!

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 10:58

Hmm niet zo lekker Fab, dat deed ze gister bij mij in de les ook.. ze wordt ook wat frisser.. En wat lief van je vriendjeee!

Nou mijn les ging niet zo best.. pff k zat zelf vol spanning want ik voelde wel dat ze wat fris was, en kreeg haar er ook niet lekker door heen.. en toen moest ik galoperen van caro maar was ik te voorzichtig dus viel ze er elke keer uit en moest ik dus een x streng zijn.. nou toen ging ze bokken.. dus ik helemaal in paniek.. vervolgens weer door en toen scheurde ze ineens de hoek uit ook bokkend dus en gelukkig stond christa met whatever op het midden dus daar liep ze 'tegen aan' zeg maar dus stopte ze. Nou toen was ik er helemaal klaar mee, ik was volledig in paniek, zo vreemd terwijl ik weet dat ik makkelijk kan blijven zitten maar ik dacht alleen maar 'ja zie je wel ik kan het niet nu ga ik vallen' zo stom..

JoJz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:01

Leuk Maartje! Hopen dat je weer wat vertrouwen krijgt! :)
Ja Fab, balen van die kuit, je liep ook niet echt lekker! Wat lief van je vriendje!! Mijne zei laatst ook dat hij een ring voor me wilde kopen, maar ik wilde liever een weekendje weg :P Dus nou gaan we een weekendje weg in januari! En over een week familieweekend :D
Die kerstelfjes zijn echt te grappig Merel!
Owja, ik ben aangenomen bij dat bedrijf waar ik dinsdag mijn meeloopdag had!! :D:D

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:33

Gefeliciteerd Joyce..!

Balen van je kuit en balen van die bokken enzo! Maar superlief van je vriendje inderdaad ;) .

En Maartje, wat vervelend joh! Ik heb dat af en toe ook hoor, word ik zo onzeker in mijn rijden en dan komt er helemaal niks meer van. Maar goed, als het dan op een gegeven moment wel weer heel goed gaat en je hebt weer zo'n anky gevoel :D dan voel je je wel weer helemaal super ;) .

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:50

Jeetje maartje! Hoe kan dat zo? Als ik je zie lopen en lesgeven dan zoek ik echt niet achter jou dat je 'bang' bent..

Gister heeft nog een ander meisje op Mel geprobeerd. Zij rijdt zelf al bij beukers. Heeft verschillende pony's zadelmak gemaakt en jonge paarden van Ronald gereden.
Ze stapte op en reed zo weg met Mel! 8)7
Helemaal goed!
Nu gaat ze vanavond nog een keer proberen en beslist dan of ze het wilt of niet!
Ze is zelfs in staat om te stoppen met springen!! En dat is toch echt wat ze het leukste vindt om te doen!
Pittige meid, alleen erg jammer van andere meiden op stal. Die zeggen dat Mel niet een paard voor haar is.. Alsof die Mel kennen.. :+ Ze staat er net 2 weken.. :+
Heb haar al aangegeven dat ze er niets van moet aantrekken, dat het misschien jaloezie is..
Dat is dan weer het jammere van een manege.. Hoewel het verder echt super gezellig is!

Gister ook met Marleen geprobeerd om mel in de stapmolen te zetten :+ ahaha!! Ze is op Poel toen een keer tegen de richting in gegaan en sindsdien een trauma voor molens.. Marleen zette haar erin gewoon voor het vertrouwen, zegt ze ineens 'doe m maar aan, ik loop wel een rondje mee!' Helemaal gek die Marleen, ik zeg nog, ben je levensmoe :+
Dus marleen een rondje mee.. mel natuurlijk over de zeik, maar al met al als ik het vaker doe denk ik dat het wel goed komt! Het blijft oefenen geblazen..

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:18

Ik weet het niet Aniek, toch omdat Zenith zo verschrikkelijk gek heeft gedaan soms bij mij denk ik. Vanaf september ofzo begon hij weer met de truukendoos en ik heb het niet meer opgelost gekregen, maar ben er wel elke dag opgestapt. Dus liep ik elke dag weer tegen het feit aan dat ik 'het niet kon'.. en daarbij verzon hij nog meer trucjes. Elke dag weer geconfronteerd worden met je eigen 'onkunde' (in mijn ogen en voor mijn gevoel dan he) en een paard wat daar uiteraard gebruik van maakt want hij ging mijn steeds groter wordende onzekerheid natuurlijk ook voelen, denk dat het daar is fout gegaan.
En daarbij heb ik het eerder gehad, ben toen ik 16 was een x gevallen met een paard, over de kop gegaan en toen niet direct weer opgestapt. Toen zat ik al op m'n opleiding en ik liep gewoon stages op bedrijven waar ik toch niet hoefde te rijden (hengstenhouderijen etc.) en dat vond ik ook leuk want aan de hand durfde ik alles.. maar voor geen miljoen dat ik er weer op ging. En toen kwam ik ong. 2 jaar later bij mijn laatste stageadres terecht waar ik ook gewerkt heb, en op mijn eerste stage dag zei ze: Je moet Uniek even rijden voor me, toen heb ik heel het verhaal uitgelegd en haar antwoord daar op was: Je kunt kiezen: Of ik help je en je gaat er weer op, of je pakt je spullen en je gaat naar huis. En door haar heb ik weer vertrouwen gekregen: Als zij zei dat ik op een paard kon, dan kon ik dat..
En nu gebeurt weer eigenlijk het zelfde maar ga ik er niet mee stoppen, want waarom zou ik stoppen met iets waar ik zo onwijs veel plezier aan beleef?

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:43

Ik begrijp je helemaal!
Vervelend zeg! Gelukkig is caro heel fijn in dat soort dingen! Die overtuigd je echt dat je het kan!

Zelf heb ik zoiets met springen! Ik heb altijd de meest gekke dingen gedaan met springen, tot ik een keer van Ruben afviel en me neus brak aan een balk. (viel in de hindernis)
Wilde ern wel meteen weer op, maar dat kon natuurlijk niet, moest naar t ziekenhuis. Daarna heb ik wel een beetje een terughoude houding gekregen qua springen. Niet dat ik bang ben, maar ik kijk wel wat beter uit als t hoger wordt.
En echt waar, ik ben niet bang om op een vreemd paard et stappen. Als er iets nieuws kwam op Poel dan moest ik die meestal even proberen.. :+

Ik hoop echt maartje, dat je er gewoon bovenop komt!!

JoJz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 14:59

Vervelende ervaring Maartje, en ook ik kan hierover meepraten uiteraard ;) Maar ik heb het dus met drukte en buitenrijden, gewoon blijven doen en ervan uitgaan dat het heus geen tweede keer gebeurd helpt het beste :) En je kan het heus wel, alleen het heeft gewoon even tijd nodig!

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 18:40

He bah Maartje, wat stom dat het nou zo ging. Ben ook een ervaringsdeskundige op dat gebied. Hoe je jezelf toch een complex kan aanpraten, ongekend!
Hopelijk kan je die knop snel weer omzetten en gewoon weer met vertrouwen erop stappen.

Vriendlief en ik gaan trouwens ook een midweekje weg, maandag al, naar een vakantiepark in weert, zin innnnnn

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 19:20

Ohhh wat lekker Fab! :D Geniet ervan joh!

Aniek, wat leuk van dat meisje! Hopen dat het blijft klikken en inderdaad, van die andere meiden moet je je maar niks aantrekken. Zo gaat dat in paardenland. :+
Stapmolen komt wel goed denk ik, hebben hier ook paarden gehad waarvan ze zeiden dat ze het niet konden/deden/wilden/snapten of erop paniekten maar is uiteindelijk altijd gelukt.

He Maartje, da's wel vervelend! Maar wat Aniek al zegt, Caro kan je daar wel goed bij helpen. Ben niet meer zo thuis in het paardenbestand van Poel maar er zijn vast nog wel brave paarden toch?
Het is sterker dan jezelf he.. ik was vroeger nooit bang van steigeraars en sinds ik achterover gegaan ben met mn eigen paard die ik door en door vertrouwde ben ik daar ook terughoudender in geworden.
En sowieso, sinds ik besef dat als ik val en iets breek, ik er zeker een paar maanden uitlig en ik m'n hele seizoen wel kan vergeten ben ik ook voorzichtiger. Vroeger zei ik altijd: het ergste wat kan gebeuren is dat ik eraf val. Toen vond ik dat niet erg. Nu toch liever niet hoor. :+

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 21:50

Hooo ik ben echt nerveus voor zondag, heb wedstrijd en het is echt een moeilijke proef en dat paard gaat helemaal niet zo fijn deze week. En ik kan zaterdag niet rijden want ik ben de hele dag naar HP en moet hem dan zondagochtend nog rijden en dat wordt dat weer zo'n gestress omdat alle puntjes nog goed moeten enzo.

Er zitten 2 keertwendingen in en achterwaarts-galop en slangenvolte met eenvoudige wissels en daarna bij A dus vanuit galop-stap maar dan niet meer aangalopperen maar middenstap. Da's dus keimoeilijk omdat je paard denkt dat ie een eenv. wissel moet maken.
En oja, het is dan in het drafgedeelte dus eerst diagonaal middendraf en dan meteen op de korte zijde keertwending en dan weer diagonaal middendraf.

WAAAAAAAAAAAAAAAAAAH.