KHNS instructie week 8 2010

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 11:10

luxket schreef:
je kan eventueel annemarie van de toorn mailen, via montyroberts nederland. Heb ervaring met hun met mijn oude paard, zijn kundig nemen de tijd en geven goede informatie

ik zal haar even opzoeken, in iedergeval bedankt!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 11:11

Gister liep hij er zo binnen 2x in op de heenweg en op de terugweg in 1x :+ gek paard. Maar wil alsnog graag zo'n cursus doen, omdat het zo verschillend met hem is.

Anoniem

Re: KHNS instructie week 8 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 11:14

vinet moet er soms ook over nadenken of ze wel zin heeft om erop te gaan :)) Vorige keer met springles had ze het zo naar der zin dat ik 2 keer een aanloopje moest nemen, maar ik heb er nog nooit langer als 2 minuten mee gekloot :n

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:50

Die van mij heeft soms even bedenktijd nodig, zo van, hmm is het hier niet veel leuker. Maar als ik dan even rukje aan het touw geef dan denkt ze, naja oke!

Zie hier op stal soms mensen kloten met laden.. Dat ik denk, daar zou ik eerst wat aan doen voor ik op wedstrijd ga daarmee.. maarja, moet iedereen zelf weten he..

ladyisabelle schreef:
Ik had zonet met paard 1e en 2e prijs met 197 en 199 ptn :)

Goedzo! :D

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:51

:wave:
Pff wat is het heet.
zo even na de plas zonnen, voetbal kijken in de kroeg, uiteten (als ze winnen) en Jorisje rijden.
WAt is jullie planning vandaag?

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:52

ladyisabelle schreef:
Ik had zonet met paard 1e en 2e prijs met 197 en 199 ptn :)

Wauw super punten!

Mooie ESpad :)!

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:58

Ik denk dat ik tijdens de wedstrijd ga rijden :+
Bij ons is de binnenbak namelijk nog best goed te doen, omdat hij open is aan de kant waar de wind altijd staat, is het best te doen.
En het is zo lekker rustig op de weg/op stal als NL speelt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:58

nee joh, het is heel lekker weer! :D Net [***] maar weer eens mooi gemaakt, gelijk weer een keer afgespoelt. iet iets wat ze altijd heel eng vind maar vandaag deed ze het hardstikke goed :j ben gelijk zelf ook kei nat geworden dus dat was wel lekker _O-

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:10

Balen van je arm Mirthe :(:) Jij hebt ook altijd wat!
Gefeliciteerd met de punten Antal!

Ik heb ook zo'n verveel met trailerladen. Al vanaf het begin gaat ze er niet makkelijk op. We sluiten de trailer aan de rechterkant altijd op + longeerlijn achter haar kont + zweepje in de hand, dan gaat het altijd wel. De laatste tijd ging ze heel makkelijk de trailer op, maar nu de laatste 3x wilde ze weer helemaal niet, en wilde ze er zelfs weer aflopen als de stang er nog niet achter zat!

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:19

Joris was in het begin een ramp in de trailer. Steeds er langs heen rennen en andere grapjes. En dan stond ie erop, liet hij zich omvallen en ging hangen. Binnen 5 minuten was ie wit van het schuim :=. Nu heeft hij af en toe nog wel is kuuren dat ie er echt niet op wilt. Maar dan doen we het touwtje door zijn mond en loopt hij als een makschaap achter me aan. We hebben ook het schot scheef staan, zodat hij meer ruimte heeft.
Als ie naast een ander staat gaat hij ook hangen,liggen. Dus hij mag alleen maar alleen op de trailer :P

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:25

Ik heb echt een vet gave nieuwe bikini van Pieces :+: met rood, blauw, wit en zilver :+:

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:00

Wij hebben een hele ruime 1,5 paards trailer.

Heb er eens 1tje op stal 2 uur zien laden, niet eringekregen. Die heeft wel trailercursus laten komen daarna, en die moest ook echt een aantal keer, gaat nu al beter geloof ik (alhoewel ze het niet echt meer hebben kunnen uitproberen omdat pony peesblesure opliep op het strand)

Tijdje terug ook 1 die ook constant terug liep als hij er bijna helemaal opstond, zelfs nog zijn halster kapot getrokken (en door mij en andere oplettende stalgenoot tegengehouden, anders was die zo verder het erf opgerent..)

Die van mijn had aan het begin problemen, die bleef dan of voor de klep, of doodleuk op de klep staan, en geen stap verzetten..

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 18:58

He, mijn starttijden zijn (mede door Jill's afwezigheid denk ik :+ )
veranderd.
Moet nu pas kwart over 9 en half 10, stuk minder tijd tussen, vind ik wel fijn :j

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 19:13

xCarolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 22:27

Nou pfoeh morgen kringkampioenschappen.
Ik ga duimen dat het beetje goed gaat ..

Ben vandaag naar de stad geweest, lekker rustig. Was niemand, iedereen natuurlijk voetbal kijken. Geen rijen voor kassa's of paskamers. Dat is pas winkelen :))
Daarna naar Eclipse, geweldige film ;d

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 22:28

haha, leuk zeg!

ik had vandaag les, maar poe poe wat was het warm. We hebben vooral aan mijn houding gewerkt omdat ik de laatste tijd zo'n last had van mijn schouders en daardoor nu echt supergoed op mijn houding moet letten. Ook nog even wijken en middendraf gedaan. Dus hoe Elvis liep weet ik niet zo goed :+ was dit keer meer met mezelf bezig. Maar voor wat ik voelde ging het wel lekker. Elvis was na het rijden helemaal moe en bezweet :(:) en zoveel hadden we niet gedaan

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 22:59

Ik heb ook best lekker gereden vandaag.
Maar was inderdaad echt heeeel erg warm, heb ook maar niet zo lang gereden.

Oja, weet vast wel iemand hier: zondag mijn eerste l1 proef, is minimaal 5 meter wijken. Als ik die van mij door vraag zit ze wel op de hoefslag voor de letter, maar moet ik dus helemaal door (dus opvatten als minimaal) of stoppen na de 5 meter? :+

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 23:35

stoppen na 5 meter, ik deed oook een keer gewoon tot de hoefslag, en toen kreeg ik een 5 omdat ik door ging naar de hoefslag en werd de 5 meter even onderstreept.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 23:36

Volgende week ga ik ook op Wirona rijden (paard van Shereen, Shereen is mijn instructrice), omdat Shereen nog steeds een beetje last heeft van haar buik (keizersnee) en Wirona kan nog weleens flink bokken. Dus nu gaat Shereen eerst even longeren en volgende week ga ik dan Wirona een week of langer rijden.

lidewei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 08:04

na hele lange en druke tijd,examens werk etc. kom ik maar weer is mee kletsen.

trailer op ging heel goed alleen de laaste keer toen we naar huis ging vanaf vakantie bleef ie op de klep staan.
Maar touwtje achter ze kont en met 10 min stond ie er op.

er staat minmaal 5 meter wijken als ik dan goed begrijp is het niet erg als je meer dan die 5 meter op zij zou gaan.

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 09:46

XxDamelzaxX schreef:
stoppen na 5 meter, ik deed oook een keer gewoon tot de hoefslag, en toen kreeg ik een 5 omdat ik door ging naar de hoefslag en werd de 5 meter even onderstreept.

Officieel zou dit dus niet gemogen hebben, er staat niet dat het 5(!) meter moet zijn dus mag je doorgaan tot de hoefslag :)

Echter zou ik niet helemaal doorrijden tot de hoefslag, zo kun je laten zien dat je je pony onder controle hebt en hem ook weer recht kan stellen! :)

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 10:29

ladyisabelle schreef:
XxDamelzaxX schreef:

Officieel zou dit dus niet gemogen hebben, er staat niet dat het 5(!) meter moet zijn dus mag je doorgaan tot de hoefslag :)

Echter zou ik niet helemaal doorrijden tot de hoefslag, zo kun je laten zien dat je je pony onder controle hebt en hem ook weer recht kan stellen! :)

Ja idd, ik vond het ook maar raar. Maar daarna ben ik toch maar steeds tot de 5 meter gegaan en dan weer rechtdoor. Toen kreeg ik steeds 7'ens.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 15:11

Nou ik ging dus vanochtend met mijn oma&mama cadeautje ophalen en mijn pa ging richting stal. Mijn verjaardagscadeautje van me oma is nieuwe leren rijlaarzen van Cavallo, een laarzentas en een plastron die al gevouwen is. <3 :+:

De paarden staan overdag op een vol stukje land en 's avonds gaan ze dan naar een kaal stukje land omdat ze zich anders helemaal volvreten. 's avonds krijgen ze dan nog wel hooi. Nu is dat kale stukje land is zo'n ijzer hek, maar die zit niet met bouten enzo vast. Nu heeft 1 paard of hebben meerdere paarden dus waarschijnlijk tegen dat hek aangeleund om gras aan de andere kant te eten. En dat hek is toen schuin omgevallen. Dus de paarden konden er zo overheen springen. Dus dat hebben ze gedaan :+ zijn ze dus midden in de nacht de dijk opgelopen en gingen ze daar eten. Natuurlijk bleven ze niet stilstaan maar gingen lekker richting W-graftdijk. Dat is zo'n 2/3 KM verder denk ik... Aan het begin van W-graftdijk is ook een boerderij, van Diede (*zat ik bij in de klas in de 1e en 2e) Dus daar liepen ze achterom. 's ochtends kwam die boer er dus achter en heeft ze daar op een landje gezet. Maar Indiaan die zat dus vast met zijn been in het ijzeren hek :(:) *die is dus niet de dijk opgeweest. En 's ochtend heeft de dierenarts dat hek open moeten slijpen om zijn been los te maken. Maar die is nu dus helemaal dik. :(:)
Laatst bijgewerkt door Damelza op 03-07-10 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 15:21

Zo, aardig avontuur Damelza! Gelukkig dat het nog zo goed afgelopen is!
En wat super dat je nieuwe laarzen gekregen hebt!

Pfft, vandaag aardig gezwoegt met les, eerste deel ging flut, ze liet niet los en ik was aan het klooien met mijn handen en benen.. Halverwege ging na het stappen het knopje om gelukkig, toen werd ze heel fijn, nog even wijken geoefent.
In de galop is ze zo fijn de laatste tijd, kan haar helemaal op mijn zit rijden en voel haar ook elke keer dat ik terug vraag vanuit de middengalop dat ze niet terugvalt maar echt onder me blijft.

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 17:59

ladyisabelle schreef:
Nog even snel:

BETAALD TOT NU TOE:
- Natalie
- Jetske
- Bonny
- Carola
- Dyanne
- Marloes
- Henrike