echt leuk/goed verslag
krijg steeds meer zin in jt. nog maar 7 dagen! Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

sleipje schreef:Liseef schreef:Nadine: Jep, ik denk het. Ik denk dat ze ons dan ook wel samen in 1 JT zullen stoppen? Omdat wij tot nu toe de enige met een paardje zijn...
ojaa dat heb je ook nog ja, 2 jt's... ik ga er al de hele tijd vanuit dat wij met ze allen bij elkaar in één jt komen!
haha, wat ben ik slim.
Nja, ik denk van wel, als wij de enigen zijn
Mja, er komen veel groepen (ik ben in m'n uppie) dus ze moeten ook maar even zien hoe het uitkomt
Britt_Sisi schreef:okee haha
als jij t zegt
hoef ik et niet te zeggen haha

Britt_Sisi schreef:ze gaan een meeting doen bij fjordenpaard en ik ga misschien emeee
daswelheelvet!

Olijkje schreef:Nou, ik ben terug van ’t reelaer hoor, en het was écht geweldig.
Het was echt een superweek, tammy deed het ook super (ik heb me voor niks druk gemaakt over haar conditie) en de begeleiding, Jo en Lisa(op Indy en dakota), waren ook echt super.
Even het JT lied (dat zegt al een hoop) en dan nog even een verslagje.
Het lied hadden we onderweg bedacht, want we zongen de hele tijd een lied van sjonniej en Anita. ( we hebben badslippers, permanent, we hebben schakelketting en een caravan)
We zijn de leukste groep, JT2!!
We namen samen ook de leukste paarden mee!
We hadden ponykampers die wilden met ons mee
In het bos zagen wij een ree..
Dan heb je Veerle, ze kwam véél te laat
Vervolgens in de crosswei viel ze van haar paard
’t was ons eerste puntje, in de min
Maar daar klusten wij tegenin
En dan de spellen, we waren fanatiek
Met stratego bedachten we onze eigen tactiek
Het veroveren van Harrie was een heel mooi feit
We zijn één en al gezelligheid
We gaan samen op JT!
Woensdagmiddag, allen klaar voor de rit
Een grote ponyclub met heel veel pit
Alle ruiters waren soms hondsdol
Maar dat zorgde voor heel veel lol.
Dan nog de leiding, was dat nou drôle of sjaan?
Maar ze mochten niet zo lang vooraan
Op de holterweg had indy pech
want dakota sprintte weg. (lisa: laterr!)
Hebben we nu nog niet, genoeg gedaan
want we willen per se eerste staan
Dit was weer een hele leuke keer
Volgend jaar zijn we der zeker weer!
We gingen samen op JT!
(Woeeeh)
Dinsdag middag om ongeveer half 4 kwam ik aan, even alle spullen op zijn plek, het reelaer zag er heel gezellig uit, niet zo strak en netjes als mijn oude manege, en dat vond ik juist wel fijn .
En toen om half 5 zouden we gaan crossen, eerst inrijden in de binnenbak, tammy kon zo een beetje wennen (en ik ook). En daarna de crosswei in, dat deed tam super, springen doet ze graag en ze heeft zelfs het lage blok gesprongen(tammy had nog nooit crosshindernissen gezien laat staan gesprongen). En toen moesten we de grote plas in, ja dat ging dus niet door, het is uiteindelijk wel gelukt, maar daarvoor moest ik nog even de grond voelen, ze liep langs het hek en daar hing een drinkbak, waar ik achter bleef hangen. Kenden ze me daar ook gelijk, -hoi ik ben veerle en ik kan niet paardrijden.
Daarna der weer op en naar de andere wei, daar ook gecrossd, ik ging samen met Lisa van de leiding (ja even zo, want we hadden 3 lisa’s).
Daarna gingen we eten, wat me echt enorm tegenviel was dat het zo ongezellig was tussen de twee JT’s, er werd echt veel gekat en commentaar op elkaar enzo. Dat had ik echt nooit verwacht, op andere kampen hadden we ook altijd meerdere lesgroepen maar daartussen was het gewoon gezellig, hier baalde ik wel van eigenlijk.
Na het eten gingen we levend stratego doen, dat hebben we gewonnen, en daarna de spooktocht (stikgrappig) hier had geloof ik JT2 eerst ook gewonnen, maar er was gesjoemeld ofzo dus uiteindelijk JT1 toch gewonnen (ik vond het allemaal best snapte toch nog niet echt iets van al die puntenzooi).
Woensdagochtend ging iedereen invetten, dat had ik thuis al gedaan imke (had ook eigen pony bij) ook, dus gingen we de eigen pony’s bij elkaar zetten zodat ze voor de trektocht gewend zouden zijn omdat ze dan ook samen in de wei moesten. Nou dat was echt super, het was zaterdag gewoon zielig om ze uit elkaar te halen, ze waren dikke maatjes en de hele tijd hinniken enzo.
Bij bartels tam en sonjah:
En toen woensdagmiddag eindelijk op trektocht. We kregen 2 ponykampers mee, die waren 13 en hadden het echt niet zo naar hun zin tussen alle kleintjes op ponykamp.
Superspannend natuurlijk, en echt superleuk. We hadden een hele gevarieerde groep en dat was erg leuk, we hadden Indy, maar ook Rosa, en we hadden arezzo maar ook coco (die trouwens vethard gaat voor zo’n klein ponytje).
Ik weet het niet meer zeker maar ik geloof dat we Eerst het kanaal deden, toen de sneuvelheuvel, toen dat speelkwartier in die soort zandkuil en daarna het wedstrijdpad.
Tammy ging echt superhard en zat de hele tijd achter de leiding, wedstrijdpad tegen Lisa van de leiding gedaan, tam kreeg echt de smaak te pakken en ging weer stik hard.
’s Avonds geslapen op de huttert:
Donderdag, de hele dag door het bos rijden, incl. de hei, de pauze, de holterweg, de zandkuil en nog een ander speelkwartier.
Superleuke dag, wel ontzettend zere kont (tammy heeft alle drie de trektocht dagen niet gestapt, alleen maar gedribbeld, en zes uur lang doorzitten, nouja dat is niet zo prettig). Vandaag ook nog een hert gezien op het pad (terwijl we keihard aan het zingen waren, bleef hij gewoon staan!)
Eerst een soort speelkwartier gehad met heuveltjes op en af en een waterplas (ja tam durfde weer niet dus bij verassing sprong ze daar over heen) Toen nog wel tegen boomstronk geknald (tam wou alleen maar inhalen en dat gaat niet altijd) een paar wondjes maar niks ernstigs ofzo.
Daarna de zandkuil en daarna de pauze, mijlpaal in mijn leven omdat ik nu wel in de bosjes móest(daar heb ik echt een hekel aan).
In de pauze kwam het Reelaer met een trailer met Armani, voor JT1, daar was op de holterweg een meisje afgevallen, en armani was er vandoor gegaan naar een stal in de buurt.
Dus wij allemaal al beetje de spanning voor de holterweg, maar die was echt superleuk, in de verwachting dat dakota langzaam zou gaan mochten we wel dakota voorbij zolang we Indy maar niet inhaalden. Nou dat ging dus niet door, Dakota ging keihard en liep voorop. Dus dakota inhalen zonder indy in te halen ging niet.
Toen de holterweg voorbij was riepen er een paar dat ze nog wel wilden crossen en of we nog een keer zo hard gingen. Nou de leiding deed een beetje van ben je nou gek, die paarden hebben net keihard gerend en hebben nu wel hun rust nodig, dus iedereen ging een beetje ontspannen zitten met de benen uit de beugels. Drole en sjaan mochten even voorop, en toen ze weer naar achteren moesten zat de leiding gewoon een beetje te praten, van goh gelukkig heeft regent het niet op de hei.
Knallen ze opeens er echt keihard vandoor a la holterweg zegmaar. (kloenk steen tegen mijn tand die indy naar achteren schopte) nou iedereen halfgaar derachter aan natuurlijk(alle paarden gingen terwijl wij er niet op gerekend hadden) dat was echt supervet, en Lisa en Jo hadden volgens mij wel lol in hun verrassing
Daarna was tam natuurlijk helemaal niet te houden, dus ze heeft echt de hele middag als een stresskip door het bos gedribbeld.
’s Avonds naar Bartels, ik had me daar echt heel wat van voorgesteld door de negatieve verhalen hier op bokt van bijvoorbeeld Joram, maar het viel me echt alles mee.
Stik aardig oud mannetje dat superhard zijn best deed en ook leuke paarden, tam en sonjah mochten eerst in de wei en na de lessen ’s nachts in de binnenbak staan. Bij bartels hebben ze trouwens allemaal jonge poesjes en een vet schattig veulentje:
Bij bartels hebben we heel hard geklust (tot half 12) en daar zeiden de mensen op bartels dat de andere JT weinig had gedaan, dus ik kreeg toch wel een beetje hoop dat we zouden kunnen winnen.
De laatste dag, vrijdag weer op tijd weg, veel ons JTlied gezongen en nog een soort kanaal gehad (tam was nog steeds keihard aan het gaan, ik snap niet dat ik me druk heb gemaakt over haar conditie).
Daarna nog wat klussen en voorbereiden op de bonte avond, we stonden iets van 50 punten voor zei iemand dus veel riepen dat we al gewonnen hadden.
De bonte avond was superleuk, bij ons was het wel helemaal in de soep gelopen.
Ik had bijvoorbeeld een rare pruik die ze wel een parispruik vonden dus deden we een interview met paris op het platteland, ik wou dat best doen als ze de vragen vroegen die we hadden geoefend, maar dat gebeurde niet, dus dat ging een beetje fout, en nog wel meer dingen, mijn pijnlijke val leek volgens mij ook meer op een bevallingmaarja. Ook nog monique smit geplaybackt, was wel erg grappig om te te doen
JT1 had wel echt superleuke acts, die hebben dan uiteindelijk ook toch nog gewonnen. Was wel erg jammer want we wilden echt winnen, Jo ook, die had nog geen één week gewonnen dit jaar
Maar we hadden ook allemaal kinderen die voor het eerst kwamen en dan weet je ook nog niet zo heel erg goed wat nou wel en niet goed lukt op zo’n avond.
’s Nachts tot drie uur in het jeugdhonk gebleven (was toch wel erg moe) en de volgende ochtend met een dik oog van een of andere rotmug inpakken. Tam ingeladen afscheid nemen en naar huis.
Toen thuis een afkick buitenritje gedaan (dan kan tam opeens wel een handgalopje met losse teugels) en naar bed, na een super week!
Wow, dit was toch best wel een lang verslag. Ik ben niet zo kort maar krachtig denk ik
Maar echt, ik zou volgende week zo weer willen!