Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Harinaatje

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 11:23

der al helemaal klaar voor het ik door. ga je ook wedstrijd rijden? dan moet je natuurlijk ff lid worden van onze club!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 11:25

Ik ben ook van plan wedstrijden te rijden ja! Rij al 12 jaar en vind het nu toch wel tijd worden dat ik wat verder kom. Waar ben jij lid?

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 11:46

Nadine240904 schreef:
Ik ben ook van plan wedstrijden te rijden ja! Rij al 12 jaar en vind het nu toch wel tijd worden dat ik wat verder kom. Waar ben jij lid?

whoeee dn ga ik jou groomen togh Haha!
en priveles geven (H)
ahahaha Tong uitsteken

Harinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 11:55

Nadine240904 schreef:

L.R Leeuwarden! doe ook het wedstrijdsecretatiaat en organiseer de wedstrijd van onze verenining!

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 12:28

@harinaatje: 'Je kiest ervoor om een paard te leasen, en als je om dat paard geeft, ga je met liefde een paar maand niet rijden en met hem stappen. Dat is het risisico met levende beesten!
Kun je daar niet over, ga schaken'

Dat laatste vind ik een beetje onnodig geplaats. Ik zou heus met een paard een paard maanden gaan stappen, ik heb het zelfs meegemaakt en het paard is weer helemaal opgeknapt. Logisch dat je dat doet in zon situatie...

Tgaat er meer om dat er dan wel gewoon het volle bedrag voor wordt gevraagd, maar dat zijn dan de risico's en ik denk dat veel mensen dat nog niet beseffen....

Schaken is suf btw

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 14:27

Ik ga waarschijnlijk ook wedstrijden rijden is ook mijn bedoeling Haha!.
Maar eerst sowieso heel lang oefenen en waarschijnlijk ook lid worden van de rijvereniging op de lwd manege wordt vet gezellig vet leuke mensen daar dat weet ik zo al Haha!.

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 15:24

IkhouvanChey schreef:
Ik ga waarschijnlijk ook wedstrijden rijden is ook mijn bedoeling Haha!.
Maar eerst sowieso heel lang oefenen en waarschijnlijk ook lid worden van de rijvereniging op de lwd manege wordt vet gezellig vet leuke mensen daar dat weet ik zo al Haha!.

Maar wat nou als alle mensen die dat paard leasen ook gaan wedstrijd rijden! Die gaan natuurlijk allemaal op dezelfde dag wedstrijd!! HOe ga je dat oplossen??

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 15:26

Dat moet je onderling oplossen.
Als dat niet lukt dan kan Wilfred met hun en jou praten over het wedstrijden gedoe Wilfred zei dat er sowieso 2 wedstrijden konden rijden maar meer heb ik er ook net over gevraagd ik kan nog weleens vragen.

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 15:29

IkhouvanChey schreef:
Dat moet je onderling oplossen.
Als dat niet lukt dan kan Wilfred met hun en jou praten over het wedstrijden gedoe Wilfred zei dat er sowieso 2 wedstrijden konden rijden maar meer heb ik er ook net over gevraagd ik kan nog weleens vragen.

Maar wat nou als je wedstrijd hebt op 2 verschillende plekken! dus dat de ene bv in leeuwarden heeft en de andere in bergum ofzow en dan op dezelfde tijd! Dan heb je dus een probleem!

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 15:30

Ja dan heb je een probleem denk ik Clown.
Moet je onderling maar afspraken gaan maken van oke dan ga jij deze week en ik volgende week Lachen.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 15:30

jornajulia schreef:
Ik ga wapper niet leasen... Ik heb met mariska gepraat en hoe bepaalde zaken daar geregeld (gaan) worden en hoe er met het personeel om wordt gegaan daar ben ik het totaal niet mee eens. Ik ga niet in op details maar ik denk dat veel van jullie niet weten wat er speelt. En dat contract daar ben ik het niet mee eens en daar zet ik mijn handtekening niet onder. Vooral de borg vindt ik veel te veel. En als je paard iets mankeer, bv. peersblessure dan kun je mooi het bokje worden omdat je dan wel doorbetaald maar je paard staat wel een paar maanden stil in het ergste geval.

Daarentegen ben ik het ook niet eens met het feit dat er geen toezicht meer is straks, paarden zoals dironja en kai hebben goede begeleiding nodig van mensen die weten waar ze het over hebben en doen, voor de paarden is het leasen goed, maar het kan ook verkeer gaan.

Ik kom weer van het leasen terug, vindt het heel jammer dat ik wapper moet gaan missen maar het is niet anders.

Ik ga elders rijden waar het ' gratis' is, en laat mariska daar komen les geven.

Succes allemaal met jullie paardjes!

julia je hebt helemaal gelijk meis,leuk dat je een plek hebt gevonden en jammer dat er mensen zo dom reageren.
Jij weet als geen ander hoe het zit ,en dat heeft niks met niet willen stappen blessures etc etc te maken.
Ieder moet zijn eigen keuzes maken,en jah als je je paardjes zelf aan huis hebt staan is het ook niet meer dan logisch dat je er 100% zorg voor draagt,in goede en slechte tijden.
Mensen gaan leasen omdat ze geen geld en tijd hebben om een eigen te onderhouden,dus als je paardje dan bijv.6 maand niet kan vanwege een mankement en jij moet 100% betalen ,schieten de mensen er vet bij in .
Dat heeft niks met liefde voor het dier te maken.Als daarover niks vast ligt in het contract etc zou ik het ook niet doen,want dan hoeft hij niet voor vervanging te zorgen maar jij wel voor die 100 euro!!
Ik ben benieuwt hoe het gaat straks en of er dan weer een topic word geopend met alle drama s en leuke dingen rondom de leasers,ik wens ze allemaal veel succes en veel paardenplezier ,hou het in de gaten!!
Laatst bijgewerkt door brendalevita op 03-11-06 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 15:31

Nu op Omrop Fryslan reddingsactie van de paarden.
Die opgesloten zaten tussen het water.

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 15:38

brendalevita schreef:
jornajulia schreef:
Ik ga wapper niet leasen... Ik heb met mariska gepraat en hoe bepaalde zaken daar geregeld (gaan) worden en hoe er met het personeel om wordt gegaan daar ben ik het totaal niet mee eens. Ik ga niet in op details maar ik denk dat veel van jullie niet weten wat er speelt. En dat contract daar ben ik het niet mee eens en daar zet ik mijn handtekening niet onder. Vooral de borg vindt ik veel te veel. En als je paard iets mankeer, bv. peersblessure dan kun je mooi het bokje worden omdat je dan wel doorbetaald maar je paard staat wel een paar maanden stil in het ergste geval.

Daarentegen ben ik het ook niet eens met het feit dat er geen toezicht meer is straks, paarden zoals dironja en kai hebben goede begeleiding nodig van mensen die weten waar ze het over hebben en doen, voor de paarden is het leasen goed, maar het kan ook verkeer gaan.

Ik kom weer van het leasen terug, vindt het heel jammer dat ik wapper moet gaan missen maar het is niet anders.

Ik ga elders rijden waar het ' gratis' is, en laat mariska daar komen les geven.

julia je hebt helemaal gelijk meis,leuk dat je een plek hebt gevonden en jammer dat er mensen zo dom reageren.
Jij weet als geen ander hoe het zit ,en dat heeft niks met niet willen stappen blessures etc etc te maken.
Ieder moet zijn eigen keuzes maken,en jah als je je paardjes zelf aan huis hebt staan is het ook niet meer dan logisch dat je er 100% zorg voor draagt,in goede en slechte tijden.
Mensen gaan leasen omdat ze geen geld en tijd hebben om een eigen te onderhouden,dus als je paardje dan bijv.6 maand niet kan vanwege een mankement en jij moet 100% betalen ,schieten de mensen er vet bij in .
Dat heeft niks met liefde voor het dier te maken.Als daarover niks vast ligt in het contract etc zou ik het ook niet doen,want dan hoeft hij niet voor vervanging te zorgen maar jij wel voor die 100 euro!!
Ik ben benieuwt hoe het gaat straks en of er dan weer een topic word geopend met alle drama s en leuke dingen rondom de leasers,ik wens ze allemaal veel succes en veel paardenplezier ,hou het in de gaten!!

Wie reageren dom dan Lachen?
En waarom zouden er drama's moeten komen ik verwacht eerst alleen nog maar leuke dingen positief blijven Lachen.

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 15:39

Ik heb dat van die paarden reddingsactie alweer gezien ik vind het zo zielig he.
Vooral als sommige paarden kopje onder gaan en een paard bijna de overkant niet haalde die had er echt moeite mee.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 15:44

Drama s heb je toch altijd!!!!!!! Haha! er gebeurt overal wel iets positief en negatief,en daarom dit forum toch. Ach gut om het er over te hebben.
Nou dat domme reageren bedoel ik bepaalde opmerkingen,die niet nodig zijn,ze pakte een voorbeeld,en er word direct gezegt ga maar schaken.
Dat vindt ik gewoon jammer ,ze zei niks verkeerd ermee ,gaf haar mening en dat staat vrij tog?

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 15:47

Ja meningen staan altijd vrij natuurlijk Lachen.
Laten we hopen dat alles in mijn groepje en de andere groepjes positief zijn en blijven sowieso heb je je vaste dagen tenzij je een keertje niet kan dan iemand anders voor je 'invalt' dus eigenlijk hoef je niet eens die mensen te zien tenzij ze komen kijken hoe je rijd of om even te poetsen terwijl je net zou gaan rijden dat soort dingen daar ben ik niet echt weg van.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 15:53

Dat bedoel ik ook maar te zeggen, weet je,je houdt altijd meningsverschillen.
Ook als je straks met zijn vieren een paard leased,maar als je je gezond verstand gebruikt en ieder in zijn eigen waarde laat gaat dat prima!!
Vandaar even mijn reactie,

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 16:00

Lachen.

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 16:07

Achja hopen dat alles maar goed gaat en komt.

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 16:27

IkhouvanChey schreef:
Ik heb dat van die paarden reddingsactie alweer gezien ik vind het zo zielig he.
Vooral als sommige paarden kopje onder gaan en een paard bijna de overkant niet haalde die had er echt moeite mee.

Voordat die paarden werden gered was er ook een vet lange reportage over die paarden op omrop fryslan en dat was pas zielig! Daar zag je pas hoe erg de situatie was. Je zag gewoon hoe tractoren de dode paarden aan hun achterbenen ophingen en weg voerden en op grote bulten met andere pas overleden paarden gooiden en dat het opruimingsbedrijf de paarden oppakten met een takel en ze in een grote container gooiden. Ook zag je hoe dode paarden aanspoelden en ze soms aan palen van visnetten bleven hangen!

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 16:32

Dat meen je niet.
Jeetje dat had ik echt niet moeten zien dan zat ik echt met dikke tranen in me ogen ook dat ene van Ameland ik weet niet of jullie dat hier herinneren maar daar zag je ook op foto's hoe paarden door een takelwagen in de duinen werdeb begraven ze vielen erin zo ontzettend zielig was dat.

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 16:34

IkhouvanChey schreef:
Dat meen je niet.
Jeetje dat had ik echt niet moeten zien dan zat ik echt met dikke tranen in me ogen ook dat ene van Ameland ik weet niet of jullie dat hier herinneren maar daar zag je ook op foto's hoe paarden door een takelwagen in de duinen werdeb begraven ze vielen erin zo ontzettend zielig was dat.

Ja dat was toen ze bij die traditionele te water lating van reddingsboten op het strand en toen was het fout gegaan en waren er idd paarden verdronken!

Maar dit zag er erger uit qua tv beelden dan!

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 16:42

Oeii had ik dus echt niet willen zien.
Dat van Ameland was ook zo zielig he.

Jeaninee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 16:49

brendalevita schreef:
jornajulia schreef:

Mensen gaan leasen omdat ze geen geld en tijd hebben om een eigen te onderhouden,dus als je paardje dan bijv.6 maand niet kan vanwege een mankement en jij moet 100% betalen ,schieten de mensen er vet bij in .Dat heeft niks met liefde voor het dier te maken.Als daarover niks vast ligt in het contract etc zou ik het ook niet doen,want dan hoeft hij niet voor vervanging te zorgen maar jij wel voor die 100 euro!!

Als je een eigen paard hebt die kreupel raakt, heb je ook nog steeds de vaste kosten hoor, bovendien denk ik dat dat idd (al eerder gezegd) gewoon het risico is dat je neemt. Als er een paard van wilfred kreupel raakt, die jij least, moet wilfred toch ook nog steeds het voer, stro, etc. betalen?

Ik weet het trouwens niet zeker, durf het ook niet met zekerheid te zeggen, maar ik geloof dat er wel iets aan vervanging wordt geregeld Lachen

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:02

Och hebben we haar ook weer Clown.