mening over manege : hippisch centrum "de Delft"

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: mening over manege : hippisch centrum "de Delft"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 08:50

Ja, maar niet als je 5 sterren wil krijgen. Knipoog En ik vind het weinig voor de hoeveelheid paarden die er staan. En die bak waar we nu in lessen is toch echt te klein voor zoveel paarden in een les. Afgelopen les kon ik de 2e galop niet galopperen omdat er geen ruimte was.

immanuel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 09:03

om snel dit de beantwoorden wij de manege klante met een eigen paard of pony hebben vernomen dat Ron drasties wil gaan uitbreiden zo als nieuwe stallen waar er nu al een hoop van zijn gebouwd nieuwe duch hok voor de paarden . Maar dit is niet zo zeer om een ster voor de manege maar meer als Viesitekaartje hij wil met een wedstrijd bak/hal zo als kim het noemd net zo als jupping amsterdam gaan houden maar dan in assendelfd beetje hoog gegrepen denk ik zelf maar zo moet je het maar zien en verder F proefjes veranderen niet of zo te minste naar mij weten dan . Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 09:08

Visitekaartje is vaak uiteindelijk voor een ster erbij. Knipoog Als je meer dingen organisteerd op een manege en daar ruimte voor hebt, uitbreiding dus, krijg je vaak wel een ster meer. Denk dat Ron die 5e nu wel een keertje wil hoor. Tong uitsteken

_Wyoa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 09:17

Ik heb er voorheen ook op stal gestaan, kan niet zeggen dat er te weinig ruimte was om te rijden en dat terwijl de derde rijhal er toen nog niet eens stond. Juul er mogen er toch nog maar 12 in een les? Dan is de 20*40 toch echt wel groot genoeg, er wordt toch ook carrousel in gereden?

Drastisch uitbreiden zal uiteindelijk wel weer meevallen, volgens mij heeft hij met veel pijn en moeite een vergunning gehad voor de nieuwe stallen + verbouwing kantine, dus dat zal nog wel even op zich laten wachten.

immanuel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 09:18

nou dat zou je denken moet ik zegen dacht ik dus ook maar die sterren hebben dus ook regels we weten dat Ron nu 4 sterren heeft toch dat kreeg hij voor die 3de rijhal
maar de 5 e ster krijg e op een heel andere gebied het is namelijk zo dat hij die pas krijg als zijn manege ook voor gehandicapte toegankelijk is zo als wc's en om de stallen in te komen enz. en aparte parkeer plaats voor ze en uit breiding van de kantine dan pas mag hij een 5de ster op ijzen Haha!

_Wyoa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 09:45

Volgens mij is ster nr. 4 inmiddels ook achterhaald en dus onterecht.

Watermeloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 12:36

Ik weet het allemaal niet meer, iniedergeval moeten die stallen ook groter, mijn tante heeft ook op de delft gestaan met een paard van 1.74(ongeveer) en die kon gewoon helemaal niks in dr stalletje.

_Wyoa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 14:18

Met de stallen vind ik niets mis hoor, mijn paard is nog groter dan 1.74 en die had echt wel genoeg ruimte hoor, groter natuurlijk wel beter, maar er zijn er die kleiner staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 15:09

Ik vind 12 in een 20x40 bak véél Wyoa. IK kan er niet lekker in rijden. Ik rijd als enige met een pony in die les en ik kan dus amper galopperen. Als dat zo is van die sterren zijn die regels de afgelopen jaren wel drastisch veranderd. Nagelbijten / Gniffelen

xLariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 15:21

Jaa, ik ken deze manege wel Ja
Ik wou daisje kopen maar die man had hem net gekocht, dus wij naar een paar dagen daar heen gegaan en Daisy gekocht Ja
Ze heeft wel even in de Lessen meegelopen, kennen jullie haar? Lachen
http://s170.photobucket.com/albums/u250 ... aisy10.jpg

De bak waar ik in reed had 1 wand die helemaal bestond uit spiegels Ja
Verry handig Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 15:22

Ja das rijhal 3, dat is wel een mooie bak en ook groot genoeg. Maar helaas hebben we daar bijna nooit les. Vork

Daisy ken ik niet geloof ik..

_Wyoa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 15:28

Is ergens te vinden op de FNRS site. Begrijp me niet verkeerd, ik bedoel niet dat die sterren van de Delft niet kloppen, maar wel dat sterren echt niets zeggen, in het algemeen.
Mijn paard heeft een rustige galop, waarschijnlijk heb ik daardoor nooit last gehad en we reden toendertijd met meer dan 12 in een les.

Daisy ken ik niet, ben er alweer een paar jaar weg, wand met spiegels weet ik weer wel,de derde rijhal, met lachspiegels.
[edit] mooi peerd, daisy!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 15:29

Ooit mijn ruiterbewijs gehaald op de Delft en een paar keer op wedstrijd geweest, maar ik vind de stal wat te druk, teveel paarden bijelkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 15:32

_Wyoa_ schreef:
Is ergens te vinden op de FNRS site. Begrijp me niet verkeerd, ik bedoel niet dat die sterren van de Delft niet kloppen, maar wel dat sterren echt niets zeggen, in het algemeen.
Mijn paard heeft een rustige galop, waarschijnlijk heb ik daardoor nooit last gehad en we reden toendertijd met meer dan 12 in een les.

Daisy ken ik niet, ben er alweer een paar jaar weg, wand met spiegels weet ik weer wel,de derde rijhal, met lachspiegels.
[edit] mooi peerd, daisy!

Ik les meestal met Moonlight. Die koffievos pony, ken je misschien nog wel? Die heeft een snelle galop en je kan niet zomaar met hem overal tussendoor omdat hij dan trapt naar anderen. Ben er al een keer best pijnlijk afgevallen daardoor. *LOL* Is dus niet zo fijn galopperen.

_Wyoa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 15:33

Moonlight, die was eerst van een pensionklant, toch? Niet al te grote ponie met redelijk grote bles, volgens mij?

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 15:34

Daisy ken ik wel ja Ja (kwam toen samen met Liza Juul Knipoog , als je die nog kent)

Nja, ik rijd op Iris een erg snel paard (draf en galop) en ik kan ook gewoon op de hoefslag galopperen, tenzij ze te hard gaat dan ga ik een aantal voltes rijden. Dus het kan wel Juul, gewoon ruimte zoeken Knipoog En desnoods vragen of je ertussen mag..

Of Moonlight van een pensionklant was weet ik niet, de rest klopt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 15:35

Staat een foto van moon onderin m'n profiel ergens in link. Lachen

Ruimte zoeken kan dus amper als er al 2/3 paarden op het midden zijn Kim. Ja

_Wyoa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 15:37

Daarom is toch ook de regel ruimte zoeken en dan alleen dmv oversteken van lange zijde naar lang zijde, dat is mij tenminste geleerd, daardoor nooit echt problemen gehad. Ik had dan wel een paard dat rustig galoppeerde, maar met zijn, nog net geen 1.80 had iedereen wel ontzag en bleven ze wel uit de buurt Vork

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 15:38

Stel dat ie er vandoor gaat, zet je m toch ook op 't midden.. Het kan dus wel Knipoog Wel een waarschuwing.. Je kan op zo'n moment niet naar je paard kijken, je moet echt heel goed om je heen kijken... (ben bijna een keer tegen Royal op geknalt omdat ze me af sneed, wat ze dus niet zag)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 15:38

Bij ons gaan ze dus op de volte op het midden. Tja, zie dan nog maar eens ertussendoor te gaan met een trappende pony.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 15:39

K_im schreef:
Stel dat ie er vandoor gaat, zet je m toch ook op 't midden.. Het kan dus wel Knipoog Wel een waarschuwing.. Je kan op zo'n moment niet naar je paard kijken, je moet echt heel goed om je heen kijken... (ben bijna een keer tegen Royal op geknalt omdat ze me af sneed, wat ze dus niet zag)

Dat deed ik die keer toen ik eraf viel, met hem over het midden om ruimte te zoeken. Knipoog

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 15:40

@Wyoa: Ik heb eigenlijk nog nooit in mijn leven iemand ruimte zien zoeken d.m.v oversteken van korte zijde naar korte zijde...

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 15:41

Juul schreef:
K_im schreef:

Dat deed ik die keer toen ik eraf viel, met hem over het midden om ruimte te zoeken. Knipoog

Dat gebeurde toch bij K omdat ie begon te bokken Verward

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 15:45

Juul schreef:
Bij ons gaan ze dus op de volte op het midden. Tja, zie dan nog maar eens ertussendoor te gaan met een trappende pony.

Als ik naar het midden ga, doe ik dat vaak omdat ze een loopje met me neemt... (in het begin omdat ze snel was, maar nu kan ze, ook onder mij, rustig lopen) dan moet ik 'r toch echt eerst rustig hebben voordat ik terug ga op de hoefslag... Ook ben ik dan continu aan het kijken of er een plekje is waar ik tussen pas..

En.. Je hoeft er niet tussendoor, je kunt toch een halve (of meerdere) volte(s) meerijden. Of zie ik dat verkeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 15:45

Nope. Hij was druk en ik wilde van ? (overkant iig) naar K oversteken (daar in de buurt) En daar kwamen ineens 2 paarden van 2 kanten aan. Toen was het snel klaar.