Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
geen prettig gezicht)
Maanling schreef:ff offtopic @ Nadia: ik geloof dat wij dan ook hetzelfde denken over het wel of niet gebruiken van dekens
; ik ben geen voorstander van dekens, maar ik vind dat je wel altijd naar het paard als individu moet blijven kijken. Maar feit blijft dat 9 van de 10 paarden met deken die ik ken, ze onnodig op hebben.
). 
. 
) 
Nadya schreef:Stands vind ik afschuwelijke dingen. Ik zou mijn paard NOOIT van zijn leven in een stand zetten. Nee hoor, die blijft lekker in zijn weiland met zijn kuddevriendjes en heeft alle vrijheid om te gaan en staan waar 'ie wil en heeft alle vrijheid om om te gaan met wie hij wil van zijn kudde (aangezien hij in een stand overgeleverd is aan zijn buren).
Voor een paard is continu vast staan sowieso zo onnatuurlijk als wat (vluchtdier/bewegingsdier).
Ik vrees dat mijn paard binnen no time compleet afgestompt zou zijn van die saaie muur waar 'ie de hele dag tegenaan zou moeten kijken. Arme paarden die nog in stands staan.... Brrrrr.....
ik vind stands ook gevaarlijker, als een paard een stapje opzij doet zit je klem
Marjoow schreef:Ik vind stands veiliger dan boxen. Omdat het paard in een box je de kont kan wijzen en je vervolgens trappen. In een stand is dat niet mogelijk, omdat je je paard eerst omduwt voordat je de stal binnenkomt.

takkie_muis schreef:
Rock schreef:Nee hoor, doe mij maar een box. Tuurlijk kan dat ook lastig zijn (lees: paard dat wegdraait als je aankomt met het hoofdstel en je vervolgens met kont in een hoek duwt), maar voor het paard véél fijner!
Nadya schreef:Ik snap ook niet dat mensen maneges spekken, die nog gebruik maken van stands..........![]()
(Al hoewel ik dat ook niet snap bij maneges zonder weidegang, hoor.![]()
)
KiWiKo schreef:Nadya schreef:Ik snap ook niet dat mensen maneges spekken, die nog gebruik maken van stands..........![]()
(Al hoewel ik dat ook niet snap bij maneges zonder weidegang, hoor.![]()
)
Ik zal het je nog sterker vertellen DE manege hier in de regio 5 sterren, gruwelijk duur in alles, echt alles......... paradepaardje van de KNHS... Twee jaar geleden uitgeroepen tot manege van het jaar..........
Heeft de manegepaarden en ponies in stands staan..............
ECHT, ECHT bizar!!! Echt bizar!!
KAN er niet bij............. 3 binnenbanen, 1 buitenbaan van 150 bij 100......... land.... alles erop en eraan......... en dan stands??????
en dan ook nog uitgeroepen worden tot manege van het jaar.........
Absurd