[PG]: Paarden van Manege Wheermolen Purmerend

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Annamc1982

Re: [PG]: Paarden van Manege Wheermolen Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 19:53

Hey allemaal. Ik zou het erg leuk vinden als iemand me kon vertellen of Barcas nog leeft en zo ja waar hij nu is. Hoop hem echt nog een keertje te zien.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:48

manege was failliet, vandaar gesloten...
twinkle was inderdaad een fijn beestje. geen idee wat er mee gebeurd is. weet nog wel dat hij weg ging geloof ik, maar wat er mee gebeurt...

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 15:19

ok, hier 4 foto's. zijn knap oud 15 jaar terug ongeveer. kwaliteit is redelijk, maar ik weet niet wat voor bagger fotograaf dit was Clown

ga een poging doen ze eropte zetten Knipoog

http://i10.tinypic.com/6cx0wig.jpg
http://i18.tinypic.com/4mkmrg6.jpg
http://i8.tinypic.com/538191g.jpg
http://i12.tinypic.com/4m8ruj7.jpg

omdat de foto's te groot waren (scan) heb ik een link geplaatst. ben een beetje een digibeet Clown

1e foto: geloof gipsy voorop en carlos erachter
2e foto: vanuit de achterkant van de bak genomen. in het midden loopt geloof ik belle maar die hebben de oude eigenaren geloof ik meegomen toen ze de manege overdeden naar ramon.
achter belle zie je kwibus lopen. klein schimmeltje. is geloof ik toen ramon de manege nog neit zo lang had overleden aan koliek. (heb ik gehoord als kleine gup zijnde dus of het waar is...) de rest van de paarden is moeilijk te zien. volgens mij loopt gypsy mee, atilla, geloof hesko helemaal links, maar op de scan is het allemaal nog donkereder uitgevallen.
3e foto: een halve carlos. achteraan zie je weer kwibus, en volgens mij de 3e candy van links af aan dan. dit is buiten ronde de longeerbak.
4e foto: wederom een halve gypsy en carlos

edit: volgens mij loopt brabo als 4e paard van links voor candy.

is allemaal een ebetje moeilijk te zien dus zeg het maar mocht ik het fout hebben Knipoog

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 16:46

hallo allemaal

sorry tijd niet gepost, ja wat goed dat balo ook is gevonden
@denice: dat meisje heette lara die altijd op hem reed en hem verzorgde.

en bandit is inderdaad van Kimberley geweest kwam haar laatst nog tegen in de MAC. het is wel die bandit dus!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 21:00

ah dus toch. alleen de naam en beschrijving matchte en dat hoeft natuurlijk niet heel veel te zeggen. azzaro, waar ken jij kim van dan? Lachen

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 23:35

Hier hebben we een foto van GRiffith, mensen dit is een foto van een foto haha:

Afbeelding

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 23:37

Een foto van Hesko:
Afbeelding

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 23:38

En hele slechte foto van Barcas:
Afbeelding

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 00:06

mellamoshan schreef:
ah dus toch. alleen de naam en beschrijving matchte en dat hoeft natuurlijk niet heel veel te zeggen. azzaro, waar ken jij kim van dan? Lachen

kim, heeft ook een tijdje op de manege gewerkt bij hein samen met haar vriend john. bandit stond daar toen ook en heeft me toen weleens geholpen met rijden

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 09:10

Hier volgt een foto van de drie haflingers:
Afbeelding

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 09:11

Ze heette bij ons Sheela, Paulien, Jola en Ilonka er waren er dus vier. Hier op de foto zie je Jola, Ilonka en Paulien....

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 09:18

Hier nog twee foto's erg slecht ik ga mijn best doen om ze te verbeteren zo snel mogelijk. Dit zijn Mysterie en Barclay:
Afbeelding
Afbeelding

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 09:19

petrouskafan schreef:
wij hebben een paard op de manege staan: Barcas
heeft vroeger last van z`n rug gehad (volgens mij)
nu niet meer. Hij heeft tijdens het rijden een mategaal of tielleman aan z`n zadel.
Misschies is het um
hij is 1ste (F7) 2de(F3) en 3de(F6) geworden met dressuur.

En herken je hem van de foto?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:22

Ik heb ook nog een tijd op de Wheermolen gereden, en de namen die ik me kon herinneren zijn Carlos (was die niet blind aan een oog?), Manolito, Vera en Atilla. Er stonden ook twee tuigers, de ene heette Olga, de naam van de ander weet ik niet meer. ook Brabo is een bekende, daar zat, toen hij net kwam, geen rem op. Toxh raar dat hij in zijn latere manegecarriere niet meer vooruit te branden was.
Helaas geen foto's. Ben laatst wezen kijken, het woonhuis staat er nog, voor de rest is er niets van over.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 09:40

Azzaro schreef:
mellamoshan schreef:

kim, heeft ook een tijdje op de manege gewerkt bij hein samen met haar vriend john. bandit stond daar toen ook en heeft me toen weleens geholpen met rijden

Ja, ik weet wel wie john is. Dat is die blonde met halflang haar toch?

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 09:42

Azzaro schreef:
hallo allemaal

sorry tijd niet gepost, ja wat goed dat balo ook is gevonden
@denice: dat meisje heette lara die altijd op hem reed en hem verzorgde.

en bandit is inderdaad van Kimberley geweest kwam haar laatst nog tegen in de MAC. het is wel die bandit dus!

Aan wie heeft zij hem verkocht dan?

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 09:49

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 09:50

xnitax schreef:
heey, ik heb hier ook een hele tijd terug gereden.
Toen ramon het verkochte ben ik hier weggegaan, maar veel paarden en pony''s ken ik nog wel en ik heb een aantal foto's die ik zal opzoeken.
Ik weet dat Lizette verkocht is aan een meisje, en verhuisd, maar ik weet niet hoe het nu gaat.
Barcas kan best prijzen hebben gewonnen in de dressuur, want hij reed altijd erg netjes!!
Ik was zelf verliefd op Goofy (Gouverneur), weet iemand over dit mooie grote paard misschien iets??

Heb je geen foto van hem?

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:34

Cassidy schreef:
Ik heb ook nog een tijd op de Wheermolen gereden, en de namen die ik me kon herinneren zijn Carlos (was die niet blind aan een oog?), Manolito, Vera en Atilla. Er stonden ook twee tuigers, de ene heette Olga, de naam van de ander weet ik niet meer. ook Brabo is een bekende, daar zat, toen hij net kwam, geen rem op. Toxh raar dat hij in zijn latere manegecarriere niet meer vooruit te branden was.
Helaas geen foto's. Ben laatst wezen kijken, het woonhuis staat er nog, voor de rest is er niets van over.

die 2 tuigers zijn geloof ik olga en belle. als ik het me goed herinner zijn die met de oude eigenaren mee naar zeeland gegaan. carlos was niet blind maar atilla later wel. was een ongeluk in de les. een paard trapte het oog eruit... :S uhwl.
manolito kan ik me alleen niet meer herinneren. misschien was die er toen al niet meer toen ik kwam, of ik weet het gewoon niet meer, kan ook Lachen

edit: @denice: nee john is niet blond, althans ik ken hem alleen kaal Clown

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 16:30

Mmmhh, hadden hun die bulldog?

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 10:10

geen idee echt Tong uitsteken
weet dat ze wel, weet neit of ze die nu nog hebben, een golde retriever genaamd gizmo hadden

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 15:56

Binckydenice schreef:
CKR schreef:
Ik heb hier informatie, ik weet niet of dit helemaal zeker is.

Het schijnt dat barcas met nog een ander paard naar de slacht is gegaan, met welk paard dit was, weet ik niet.

Goliath is naar mijn weten door Hein bijna verkocht. Maar hij wou een heel groot bedrag voor hem hebben, of hij ging naar de slacht...

Overigens heb ik hier zelf nooit gereden, mijn zussen wel. Ook ken ik een aantal mensen die er gereden hebben. Ook kende ik veel paarden.

Ja, ik heb Candy gekocht in Drenthe bij meneer Knecht, Hein had ze verkocht en Meneer Kallenkoot in Drenthe en Kallenkoot had ze vekocht aan Knecht in Drenthe. Hier heb ik Candu toen gekocht omdat hein de hoofdprijs vroeg aan mij. De paarden die volgens het eigen zeggen van Knecht bij hem zijn geweest waren Hesko, Grifith, Mystery, Candy en Barcas, wat er verder mee gebeurd is weet ik niet. Maar Candy was toen ik haar kocht heel erg mager en zag er niet uit, met hun kan het niet veel beter zijn geweest...

Goliath is verkocht door Ramon, deze was al weg voordat Hein op de manege kwam. Deze was naar een meisje gegaan ofzo...

Denise wat banketstaaf van je, hin vroeg maar 100,- meer als je er voor betaalt had en de nieuwe eigenaar wilde er van af omdat hij haar met haar been tussen de klep had laten komen, ik heb je zelfs nog aangeboden toen een inzameling te houden weet je nog, wel bij de feiten blijven denise

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 16:01

mellamoshan schreef:
twinkle was inderdaad een fijn beestje. geen idee wat er mee gebeurd is. weet nog wel dat hij weg ging geloof ik, maar wat er mee gebeurt...

nee hoor niet falliet , gewoon verkocht

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 16:08

hesko is inderdaad dood, brabo ook en griffith en mystery, candy inmiddels ook, annie is verkocht aan een vrouwtje in purmerend, roxy en ebony en oude kanjer, pasja, jainy sheila, wieger zijn nu van mij
jola staat op manege heemskerk, ilonka stond er ook maar is inmiddels verkocht,en magic en napoleon zijn nog steeds van jaap
denice beetje zinloos deze topic want omdat we gewoon contact met elkaar hebben, had je hetook aan mij kunnen vragen, o ja balo staat op de kalverhoek en constanze en impo bij een manege in callantsoog

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 20:14

barbara1970 schreef:
mellamoshan schreef:

nee hoor niet falliet , gewoon verkocht

oh had van iedereen begrepen dat hij failliet was. kan het me trouwens ook niet heel veel anders voorstellen aangezien het toch ramon z'n grote droom was