Op welke manege rijd jij? (limburg)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

miilou_

Re: Op welke manege rijd jij? (limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:05

ja, idd.. maar je weet niet of iets waar is als je er zelf niet rijdt of komt! het kan waar zijn, maar lijkt me wel een beetje onwaarschijnlijk Knipoog

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:08

Maar ook als je ergens rijd of vaker komt hoef je nog lang niet alles te weten natuurlijk. Lachen
Ik bedoel, stel dat wat hier van de Klipper gezegd word waar zou zijn. Lijkt mij niet dat de mensen die daar rijden dat zouden weten dan.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 13:13

Ik heb bij manege Heyman in Swalmen gereden, daarna mee verhuist naar Heythuisen en daarna weer mee verhuist naar Asenray. Nu heb ik vz paard die ik mag gebruiken als eigen paard en rij ik niet meer echt mee op een manege voor lessen, af en toe bij manege Dings in Asselt dan met mijn vz paard. Ook werk ik vrijwillig op die manege op de woensdag met gehandicapten.

LISAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 10:52

Manege Bergemo (in heijen).
Ik rijd er niet vast maar kom er vaak wel in vakanties.. Hele leuke manege, gezellige mensen!

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 19:49

Ik heb leren reden op manege Houben in Thull.
Heb toen ook nog even op manege Daalderhof in Oirsbeek gereden.

Erna heb ik een eigen paardje gekregen, heb ik gestaan op Hoeve Bemelmans in Hulsberg.
Toen in Schimmert op Stal Valkenhof, ben erna ook heel even naar Manege 't Hetjen geweest in Stein.

En nu sta ik op Stal Genzon in Ulestraten, ben meer dan 200% tevreden over deze stal, echt super!

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 09:46

Ik heb leren rijden in Arensgenhout? Naja vlak bij valkenburg in iedergeval.

Daarna ben naar pierrie van 't hetjen gegaan. Dat is eind jaren 80 geweest. Ik heb de hele opbouw meegemaakt tot 1999. Wij zijn toen verhuisd. Mijn moeder heeft er jaren in de kantine gestaan. Vlak nadat wij weg waren heeft hij toen de manege verkocht aan Floris. Erg jammer tenminste dat zijn de verhalen die de ronde deden/ doen.

Ik heb er een erg leuke tijd gehad, maar zou nu niet meer terug willen. Ik vind daar toch niet meer terug, wat in 1999 achtergelaten heb. Heel veel manege ponies uit die tijd zijn dood inmiddels.

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 19:49

hoe heet je moeder dan ijsklontje?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 19:56

Ik heb eerst bij "Op de Berg" gereden, daarna bij "T'Hetje" en daarna bij "De blauwe steen"
Nu ik mijn eigen pony heb rijd ik niet meer op een manege.

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 19:59

en waar heb je je pony nu staan dan?

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 21:56

Mijn moeder heet janneke. Ze deed de woensdagmiddag en dinsdag avond later alleen nog de dinsdagavond.

INGEMUIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 23:09

Even half offtopic:
Ik ben dringend op zoek naar een pension stalling in de omgeving Landgraaf, sta nu op Brunssum maar word toch wel lastig dat rijden met de auto Clown Heb geen verdere eisen behalve dat er s'morgens gevoerd word.

prinstesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 23:21

ik heb ook leren rijden bij Bruls in Arensgenhout, ook alweer heel wat jaartjes geleden. jaartje of 22 terug. ben daar later nog eens terug geweest, heel raar! alles is ineens veel kleiner, vroeger leek het allemaal zo groot.

Sharon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 23:50

Suus schreef:
Ik heb heeeel vroeger op 't Hetjen in Stein gereden (1984-1988) op manegepony's, sinds 1988 rij ik op Manege ten Eijsden in Geleen, eerst 10 jaar op manegepaarden, daarna verzorgpaard wat sinds 2000 mijn eigen paard is. Sinds 2005 staat mijn eigen paardje bij Gebr. Schepers in Stein (boerderij) en rij ik een paard van iemand anders op Ten Eijsden.

Ik rij net als Suus ook op Manege Ten Eysden in Geleen. Intussen kom ik daar al sinds 1982 (al 25 jaar dus). Natuurlijk is er veel veranderd sinds het begin, maar ik ga er nog steeds met plezier naar toe. Ik rij immers al bijna 7 jaar Kasjmir (mijn bijrijpaard).

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 02:28

Ik sta op manege Vaesrade in Nuth.

Daar heb ik ook leren rijden, ben toen naar voerendaal ergens gegaan een tijdje, weet alleen niet meer hoe die manege heette Nagelbijten / Gniffelen Toen heb ik weer op Vaesrade gereden, toen heb ik een verzorgpony gehad, toen eigen en toen heb ik nog ff op Daalderhof in Oirsbeek gereden. En nu sta ik op Vaesrade met mijn paard Lachen

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 14:54

protonja schreef:
en waar heb je je pony nu staan dan?

was dat voor mij bedoeld?

Ach ja ik reageer gewoon, bij ons in het dorp (roosteren, dicht bij susteren) is er een Hotel met daar achter een groot "weidencomplex" (met schuilstal) daar heb ik mijn pony nu staan , hij heeft daar altijd al gestaan ook voor ik hem kocht, en we mogen hem daar laten staan tegen een kleine vergoeding.
Er is ook een dressuurstal bij ons in het dorp waar je je paard kunt stallen maar dat was 250 euro per maand voor volpensioen, mijn pony heeft dit allemaal niet nodig, hij is winterhard en dus gewend aan buiten te staan.

Steefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 15:18

Ik heb van m`n 10de tot m`n 21ste bij manege Ten Eijsden gereden, de eerste 5 jaar op manegepony`s, daarna 5 jaar op mijn pony Easy Boy, die ik daar ook gestald had. Na het inslapen van Boy heb ik er nog ca 1 jaar op verzorgpaarden gereden, maar toen ik Nagoya kocht ben ik daar gestopt met rijden (ik kon haar bij een kennis stallen).
Omdat ik Nagoya wegens gezondheidsredenen (nog) niet intensief kan rijden, ben ik sinds gister weer begonnen met lessen op Ten Eijsden, op manegepaarden. Ik hoop binnenkort op een bijrijdpaard te kunnen lessen...
Laatst bijgewerkt door Steefje op 07-03-07 15:23, in het totaal 5 keer bewerkt

Steefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 15:21

oeps, dubbelpost

jOyss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 16:49

Ik heb op manege het rijpaard gereden in schinveld..

floortje_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 19:16

ik ben begonne zon 19 jaar geleden op de katsbek toen was die manege nog van eikeboom toen heb ik op klipper gereden maar dat beviel niet zo goed, ben ik op het hetje terecht gekomen heb ik heel lang gereden. daar heb ik ook mijn vorige paard gekocht. ik heb een tijdje bij dohmen gestaan en toen naar ten eijsden in geleen daarna heb ik nog bij een hele goede vriendin thuis gestaan en nou staan we in echt op de manege

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:10

Worden in Asenray eigenlijk ook manegelessen gegeven momenteel? Ik weet dat daar nogal eens vaker van eigenaar gewisseld is, dus vandaar mijn vraag. Ik ben daar 29 jaar geleden begonnen met rijden bij de familie Schellekens. Toen heette het nog Caramba Haha!

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:16

STEEFJE, ik heb even in je profiel gesnuffeld maar wat een bjoetie van een paard heb jij zeg. Met je vorige paard was trouwens ook niks mis maar ik vind de arabier zoveel uitstraling hebben (zei de niet-arabier liefhebber Knipoog )

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:24

Steefje schreef:
Ik heb van m`n 10de tot m`n 21ste bij manege Ten Eijsden gereden, de eerste 5 jaar op manegepony`s, daarna 5 jaar op mijn pony Easy Boy, die ik daar ook gestald had. Na het inslapen van Boy heb ik er nog ca 1 jaar op verzorgpaarden gereden, maar toen ik Nagoya kocht ben ik daar gestopt met rijden (ik kon haar bij een kennis stallen).
Omdat ik Nagoya wegens gezondheidsredenen (nog) niet intensief kan rijden, ben ik sinds gister weer begonnen met lessen op Ten Eijsden, op manegepaarden. Ik hoop binnenkort op een bijrijdpaard te kunnen lessen...

jij zal wel niet blij zijn over die artikelen over de dierenkliniek in neerbeek he.

F3nn3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:45

ik heb eerst 6 jaar bij de heelderpeel gereden, daarna 2/3 jaar bij de jasmijnhoeve, nu met mijn eigenpony een maandje weer bij de heelderpeel:)

Steefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 16:48

estja schreef:
STEEFJE, ik heb even in je profiel gesnuffeld maar wat een bjoetie van een paard heb jij zeg. Met je vorige paard was trouwens ook niks mis maar ik vind de arabier zoveel uitstraling hebben (zei de niet-arabier liefhebber Knipoog )

Bedankt Haha! , altijd leuk om te horen Haha! Knipoog !!

protonja schreef:
jij zal wel niet blij zijn over die artikelen over de dierenkliniek in neerbeek he.

Ik heb inderdaad gehoord dat er een artikel in de krant stond, heb het zelf niet gelezen. Maar ik hou me er sowieso buiten Knipoog ..

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 17:33

ChingYi schreef:
protonja schreef:

Ja, dat klopt..

wha ja,, ik kwam er laatst achter dat ze ergens dachten dat er op Katsbek wilde pony's staan en dat ze kinderen daarop laten rijden, met cidelin hoe je het ook schrijft Tong uitsteken

echt zo'n half penny-verhaal!
!

Schatje, dat is zo!