Manege Wilten of HC de Haerst

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Alytuiere

Re: Manege Wilten of HC de Haerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 16:17

Miss_Blimm schreef:
Pier... ja hoe heette zij ookal weer... weet wie je bedoelt alleen kom niet op der naam. Zij met die lange benen.

Je bedoelt Noortje?

bros1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 16:30

Miss_Blimm schreef:

Spirit van Kamphuis ja... en beaudine, die hittepit. Die hadden ook nog die koffievos die Z liep met die zus en broer. Spencer en...?

Titia. Lachen Die koffievos was waarschijnlijk Dominique of Impression. Ik denk Impression, weet niet zeker of ze met Dominique ook Z zijn geweest.

Tammietjeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:33

millennium schreef:
Tammietjeeh schreef:
Ik heb er zo ong. 3 jaar geleden gereden van mijn 10e tot mijn ...(?)

Op de volgende paarden
*Target
*Typex
Plingun Hill (toen hij nog niet verkocht was)
Plinge Laila
*Vosje
*Nicky
*Snowy
*Le duc
*Flambeau
*Pinkeltje
*Jaguar
*Kareem
Plingizzy
Plingexter
*Meer schiet me er zo niet te binnen...

Dunhill is nu van familie regterschot, vosje is verkocht (mn lieve skeettie), kareem is verkocht (of hij was afgemaakt, weet niet meer precies hoe dat nou zat), pinkeltje is er ook niet meer (dat was echt de meest stoere pony die er heb gestaan (vind ik), ienieminie, maar zooooo ondeugend. Hij was echt echt klein, mn nichtje reed er altijd op, ik kon er mn handen omheen slaan, om zn buikkie). Le Duc is naar 't Hoefijzer in z-zuid, de gehandicapte manege, de laila is volgens mij naar de kust van nederland gegaan, als ik het goed heb tenminste, en daar rijd ze nu mee met strandritten, en van de rest: dat heb annelotte al verteld Haha!.

Van DunHill wist ik, toen was ik er nog.
De Laila is verkocht naar een manege waar ik tot voor kort nog gereden heb.
Nu is zij een privepony.

Target was altijd mijn lieveling Haha!
Daarna kwam Dexter, waarop ik een springwedstrijd had gereden = 3e Haha!

Dizzy Verdrietig
Laatst bijgewerkt door Tammietjeeh op 10-09-06 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:46

bros1 schreef:
Miss_Blimm schreef:

Spirit van Kamphuis ja... en beaudine, die hittepit. Die hadden ook nog die koffievos die Z liep met die zus en broer. Spencer en...?

Titia. Lachen Die koffievos was waarschijnlijk Dominique of Impression. Ik denk Impression, weet niet zeker of ze met Dominique ook Z zijn geweest.

Ja die Impression. Zij reed em wel altijd oke... hij altijd erg ongeduldig.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:47

Alytuiere schreef:
Miss_Blimm schreef:
Pier... ja hoe heette zij ookal weer... weet wie je bedoelt alleen kom niet op der naam. Zij met die lange benen.

Je bedoelt Noortje?

Ja die ja Lachen Die was altijd helemaal gek van Pier. Van die vrouw van Mama Loe... weet helaas niet iedereen z'n naam meer.

Tammietjeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:47

Van wie kregen jullie altijd les?
Ik van; Awilda, Florijn en nog een maar weet de naam niet meer Geld, geld!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:51

Ik in het allerbegin van Saskia, daarna Henry, daarna Nina, daarna dacht ik Angela af en toe. En tussendoor nog diverse. Weet niet alle namen meer. Als laatste Miranda en Paul. Die vond ik wel het fijnste lesgeven. Al reed ik de laatste jaren niet echt in de les. Reed veel voor mijzelf en veel buiten, en 1 x in de 2 a 3 weken ff hulp.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:59

Jep, ik heb er ook gereden. Een jaar of drie, vier, daarna kreeg ik een verzorgpony en nou al weer vier jaar een eigen paard. Sta met m'n paard daar vlakbij op pension, kom er nog wel regelmatig langs.

Tja, wat ik er nou van vind.. ik vind het jammer geworden. Vroeger was én de instructie beter, en de paarden leuker. Kan ook zijn omdat ik toen nog jong en onwetend was Knipoog

moet ook maar zien hoe dat gaat nu de manege in handen is van o.a Regterschot, Landstede en Groene Welle (als ik het helemaal goed heb?)

Mmm paarden van vroeger.. Maggie, James, Clannad, Bacardi, Clannad, Sofietje, Harley, Destiny,...

Instructrices van vroeger die ik het einde vond waren toch wel Saskia, Angela, Elize en Trix (geloof ik, lang geleden hè!).

Snowy zie ik nog wel heel regelmatig, Revanche trouwens ook Ja

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:05

Zie jij revenge nog?! Die bruine springpony? Owh topbeest was dat! Lachen foto? 1tje met karakter!

OJa Elize... nee niet mijn favoriet. Trix was idd erg goed. Ben ook erg benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. Vind het wel superjammer dat 'die goeie ouwe' manege weg is...

Berdien, foto van jouw paard? Lachen
Laatst bijgewerkt door Miss_Blimm op 10-09-06 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:08

Berdien schreef:

Snowy zie ik nog wel heel regelmatig, Revanche trouwens ook Ja

Wil je snowy een knuff geven? heb ik paar keer op gereden, leuk beestje, heel lief!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:16

Jep, díe Revanche. Foto heb ik niet, en ik geloof ook niet dat de huidige eigenaresse dat goed vind, zomaar haar paarden op 't inet Knipoog Vind het een schat van een paard, en helemaal niet zo'n draak als Paul beweerde. Leuke pony!
Zal Snowy de knuffel doorgeven Lachen

Elize was.. erg lief. Ze gaf ook wel les, maar ze had niet het niveau Angela/Saskia/Trix. Van de huidige instructrices vind ik Marillia (spelling? Clown ) denk ik het best.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:20

Elize werkt nu op Ritsaert trouwens, daar heb ik mijn voorstage voor deurne gelopen. Manege daar is erg opgeknapt! Vind zelf van de instructie daar Elize wel bij de betere horen. Je hebt Dick (eigenaar) natuurlijk ook nog, maar vind die alleen fijn bij privéles. Kom je in een groep, dan is het óf bellen (hij belt continu) of het zijn de algemene dingetjes, hij gaat niet fijn diep op dingen dan in (mijn mening). Nougoed, weten jullie dat ook weer Knipoog

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:23

Ah ja Revanche was eentje met karakter. Geweldig dier op concours om te groomen. Superkoppie ook. Hihi vraag maar een foto? Lachen en het kon zeker een draak zijn Knipoog maar dat vond ik wel leuk.

Ja Maryllia was altijd fijn, de rustheid zelve. Vond haar ook altijd goed op Naomi rijden.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:25

Ken Ritsaert niet. Ja de naam en dat is het. Ik woon tegenwoordig in Brabant maar rij niet meer. Denk sowieso niet dat ik nog weet hoe het moet! Tong uitsteken Knipoog

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:29

Tja, van die draak is weinig meer over hoor, schat van een paard. wat weidegang en geen krachtvoer al niet kan doen hihi.
Is Maryllia nou ook weg dan? Heb haar laatst nog gezien toen de manegepaarden vakantie hadden namelijk

millennium

Fietsen, zwemmen...verleer je niet. Rijden...verleer je niet! Vork

Miss_Blimm

Uhmmm nee toch??

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:31

Maryllia is er als het goed is nog gewoon.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:32

Heb de laatste 2 jaar trouwens les gehad van Maryllia, en eerlijk is eerlijk: van haar heb ik echt het meest geleerd!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:33

Ja dacht dat ook. En Awilda studeerde ook weer ofzo?

@Berdien, kon altijd goed springen die Revanche. Superdier ook om buitenritten mee te maken Lachen

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:35

Ik ben toendertijd ook begonnen met lessen op Wilten. Dat is inmiddels al zon 15 jaar geleden. Clown
De 1e les was op Dumara of Spoetnik.
Mijn favourite paarden/pony's waren oa: Baldur, Magnum, Caprich, Karadja (later heette hij Jimmie), Kareem (ruiterbewijs curus nog mee gereden) enTarget.
Ik rijd er nu al een tijd niet meer, omdat ik nog een bijrijdpaard (Haflinger) in Zwolle heb en 3 verzorgpony's ( 2 Tinkers en een Shetlander) in Oldebroek.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:38

Uhmm, ja awilda studeert volgens mij wel weer..maar ze heeft volgens mij al haar onderwijsbevoegdheid in de nederlandse taal gehaald, dus of ze er nu wat bij studeert ofzo..ik weet niet precies hoe dat zit. Ze mag zich volgens mij wel docente Nederlands noemen (als ik het goed heb was het Nederlands...)

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:42

Ja lerares nederlands was ze al toen ze, als vervanging van Miranda, bij de manege kwam werken, maar volgens mij studeerde ze nu weer voor dierenarts assistente.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:46

Oke Lachen ik snapte al niet goed hoe dat nou zat. Ze heeft me wel verteld dat ze niet in de "paardenwereld" wil blijven hangen, maar dat ze verder dan dat wil (omdat ze mij begeleide met het werken op wilten voor de voorbereidingen van de voorstage en de selectie van mn vervolgopleiding). Redenen waren: je verdient er in feite geen drol mee, er zit geen cao of wattan ook in, en het werk zelf is zwaar, je maakt lange dagen. Daar heeft ze absoluut goed over na gedacht! Lachen

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:52

Ja Awilda is kewl Lachen altijd erg met haar gelachen! Doe haar de groeten als je der weer es ziet.

Heb toenertijd ook de keuze moeten maken of in de paarden verder met de ORUN of een MBO opleiding kiezen Grafisch Vormgeven.
Had voor het laatste gekozen, al ben ik daar toen mee gestopt na 3 jaar. Koos toen niet voor de paarden juist om die redenen. Want ik was realistisch genoeg om te weten dat ik niet met rijden verder zou komen. En ik wilde niet alleen groomen of op stal werken. Vandaar.

@Foetsie... Esmeralda, die ken ik nog wel Lachen