En de ritten op 't Peerdespul zijn geweldig!!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

klaasjuhhh schreef:Deden jullie met het eten ook altijd zo'n liedje aan het eind van "Geef door Geef door" ofzo?
Geweldig dat het stapellied nog steeds bestaat! Dat zong ik 30 jaar geleden ook al toen ik daar als 8-jarig ponykindje heen ging. Ben er tot mijn 18e ieder jaar een week teruggeweest. piedrolover schreef:2 vriendinnen van mij zijn naar poelenburgh op kamp geweest en die vonden het best tegenvallen
Dus 5 sterren zegt niet alles![]()
Ik vind de gezelligheid en de paarden + ritten het belangrijkste

Was af en toe wel bang dat zo'n bed boven je naar beneden kwam 

EricPrast schreef:klaasjuhhh schreef:Deden jullie met het eten ook altijd zo'n liedje aan het eind van "Geef door Geef door" ofzo?Geweldig dat het stapellied nog steeds bestaat! Dat zong ik 30 jaar geleden ook al toen ik daar als 8-jarig ponykindje heen ging. Ben er tot mijn 18e ieder jaar een week teruggeweest.
De eerste jaren natuurlijk altijd aan de lange tafel op de deel gezeten met de maaltijden, maar later aan de ronde eettafel in het woongedeelte van de Werners. De laatste jaren dat ik er was ook de leukere paarden gereden die er toen waren, maar die zullen inmiddels allemaal wel allang dood zijn. Ik heb het er altijd ontzettend naar mijn zin gehad en denk er vaak nog met een glimlach aan terug. Kan geen boerenbont servies zien zonder er even aan te moeten denken...
Er werden toen buiten het rijden om ook best leuke dingen gedaan: avond-/spookwandeling, bonte avond/disco op vrijdag. Toen ik wat groter was hielp ik vaak na het rijden ook met het "boerenwerk": hooi binnenhalen, afrasteringen repareren, de merries met veulens verweiden.
Even terug naar de liedjes: kent iemand van jullie "wij zijn de slaven van 't Peerdespul", of is dat in de loop der jaren in vergetelheid geraakt?
Ramyyya schreef:kizz_rianne schreef:Ik ben er ook geweest, het sprak me wel aan omdat je lekker veel op je paard zit!Toen ik er was viel het tegen, slechte organisatie. Kreeg maar 2x per dag te drinken (dat is echt vééls te weinig voor op 1 dag).
Bovendien was ik toen van m'n paard gevallen omdat ik nog niet zo goed kon rijden.
Maar ik had gekneusde ribben, had er hartstikke veel last van, maar niemand controleerde mij even. Hartstikke slecht, had eventueel ook inwendige bloeding kunnen krijgen, dus ben na het kamp direct langs een dokter geweest.
Dat drinken snap ik wel,maar die gekneuste ribben...de ze zomer is het kamp voor het laadst,ik ben mei weer geweest,een meisje had ook een gebroken rib en werd toen meteen naar de eerste hulp gebracht.
Citaat:Ja en ik was ook van mosi afgepleurd.. en toen werd ik ook prima verzorgt.. en er was nota bene een paard over me heen gelopen .. gekneuste bekke.. toen heeft berber me nog gemaseerd!!![]()
![]()
Btw gaat er iemand naar het peerdespull in de week van 5 augst..??

Op een kamp maak je heel snel vriendinnen, dus ik denk dat het niet zo veel uitmaakt dat je alleen gaat 

Ik ga 't echt missen.
)

Yannuh schreef:Ik ben net terug van de Besmanninck hoeve, en het was SUPER GAAF!!!![]()
![]()
En over een paar weekjes naar 't Peerdespul
MoonChloe schreef:Week van 5 augustus... 6/12 augustus dus?
Nou ik ben er dan ook![]()
(Als je komt zijn er al 4 bokkers die gaan)

Morgen al lekker naar de ijslandertjes toe!!