Ponykamp 't Peerdespul

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Onbekend123

Re: Ponykamp 't Peerdespul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 22:28

Ik ook Haha!
En de ritten op 't Peerdespul zijn geweldig!!

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 22:48

klaasjuhhh schreef:
Deden jullie met het eten ook altijd zo'n liedje aan het eind van "Geef door Geef door" ofzo?

Haha! Geweldig dat het stapellied nog steeds bestaat! Dat zong ik 30 jaar geleden ook al toen ik daar als 8-jarig ponykindje heen ging. Ben er tot mijn 18e ieder jaar een week teruggeweest.
De eerste jaren natuurlijk altijd aan de lange tafel op de deel gezeten met de maaltijden, maar later aan de ronde eettafel in het woongedeelte van de Werners. De laatste jaren dat ik er was ook de leukere paarden gereden die er toen waren, maar die zullen inmiddels allemaal wel allang dood zijn. Ik heb het er altijd ontzettend naar mijn zin gehad en denk er vaak nog met een glimlach aan terug. Kan geen boerenbont servies zien zonder er even aan te moeten denken...
Er werden toen buiten het rijden om ook best leuke dingen gedaan: avond-/spookwandeling, bonte avond/disco op vrijdag. Toen ik wat groter was hielp ik vaak na het rijden ook met het "boerenwerk": hooi binnenhalen, afrasteringen repareren, de merries met veulens verweiden.

Even terug naar de liedjes: kent iemand van jullie "wij zijn de slaven van 't Peerdespul", of is dat in de loop der jaren in vergetelheid geraakt?

xAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 08:20

piedrolover schreef:
2 vriendinnen van mij zijn naar poelenburgh op kamp geweest en die vonden het best tegenvallen Knipoog
Dus 5 sterren zegt niet alles Knipoog
Ik vind de gezelligheid en de paarden + ritten het belangrijkste Haha!

Ja klopt... daar is wel zo dat je geen mobielen mag... maar doe'k gewoon hoor..!
Maar er is wel wat betere accomodatie enzoo...

piedrolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 11:37

Dat zeker wel ja Vork Was af en toe wel bang dat zo'n bed boven je naar beneden kwam Tong uitsteken

@ EricPrast, 'wij zijn de slaven van 't Peerdespul' ken ik niet. Maar misschien dat het bij ons toevallig niet gezongen werd.

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 15:33

Het stopt daar nu toch? Ik vind het persoonlijk een zooitje ongeregeld.

piedrolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 15:50

Het stopt idd.. Het zag er niet allemaal even netjes uit, maar een zooitje ongeregeld vind ik niet.

MissKaylee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 20:40

want ik zat laatst al te kijken,,
Ging na het zwemmen naar de C1000 en toen liepen daar
allemaal meiden in Paardrijkleren, Maar die ken ik niet, Dus ik denk nou zou wel van De ponykampen zijn

Onbekend123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 21:36

@ EricPrast: Nee, dat liedje ken ik niet. En alle ponykamp liedjes ken ik eigenlijk wel... Weet je misschien nog de tekst?
En op welke paarden reed je dan?

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 21:40

EricPrast schreef:
klaasjuhhh schreef:
Deden jullie met het eten ook altijd zo'n liedje aan het eind van "Geef door Geef door" ofzo?

Haha! Geweldig dat het stapellied nog steeds bestaat! Dat zong ik 30 jaar geleden ook al toen ik daar als 8-jarig ponykindje heen ging. Ben er tot mijn 18e ieder jaar een week teruggeweest.
De eerste jaren natuurlijk altijd aan de lange tafel op de deel gezeten met de maaltijden, maar later aan de ronde eettafel in het woongedeelte van de Werners. De laatste jaren dat ik er was ook de leukere paarden gereden die er toen waren, maar die zullen inmiddels allemaal wel allang dood zijn. Ik heb het er altijd ontzettend naar mijn zin gehad en denk er vaak nog met een glimlach aan terug. Kan geen boerenbont servies zien zonder er even aan te moeten denken...
Er werden toen buiten het rijden om ook best leuke dingen gedaan: avond-/spookwandeling, bonte avond/disco op vrijdag. Toen ik wat groter was hielp ik vaak na het rijden ook met het "boerenwerk": hooi binnenhalen, afrasteringen repareren, de merries met veulens verweiden.

Even terug naar de liedjes: kent iemand van jullie "wij zijn de slaven van 't Peerdespul", of is dat in de loop der jaren in vergetelheid geraakt?

Ha, nog een oudgediende...wie weet hebben wij weleens samen een kamp gedaan..Knipoog

Olily

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 19:16

Ramyyya schreef:
kizz_rianne schreef:
Ik ben er ook geweest, het sprak me wel aan omdat je lekker veel op je paard zit! Lachen Toen ik er was viel het tegen, slechte organisatie. Kreeg maar 2x per dag te drinken (dat is echt vééls te weinig voor op 1 dag). Scheve mond Bovendien was ik toen van m'n paard gevallen omdat ik nog niet zo goed kon rijden. Clown Maar ik had gekneusde ribben, had er hartstikke veel last van, maar niemand controleerde mij even. Hartstikke slecht, had eventueel ook inwendige bloeding kunnen krijgen, dus ben na het kamp direct langs een dokter geweest.

Dat drinken snap ik wel,maar die gekneuste ribben...de ze zomer is het kamp voor het laadst,ik ben mei weer geweest,een meisje had ook een gebroken rib en werd toen meteen naar de eerste hulp gebracht.

Citaat:
Ja en ik was ook van mosi afgepleurd.. en toen werd ik ook prima verzorgt.. en er was nota bene een paard over me heen gelopen .. gekneuste bekke.. toen heeft berber me nog gemaseerd!! Pling Pling

Btw gaat er iemand naar het peerdespull in de week van 5 augst..??

Olily

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 19:23

Reageer please op dit bericht ik heb nog 3 dagen.. om te beslisse of ik naar het pony kamp ga ik was vorig jaar ernstig gevalle en dus mag ik dit jaar terug kome.. Ik weet alleen niej watk moet want ik ga aleen en ik ben bang dat iick last van heimwee heb...
mijn vrage zijn Pling

1. wie gaat er in de week van 5 augustus naar het peerdespul
2.heeft er iemand last van heimwee op het ponykamp
3.heeft iemand tips tegen heimwee..
En 4 vinden julie het ook zow.. poedersuiker dat ze stoppe Ach gut Ach gut Party!! Party!!
Laatst bijgewerkt door Olily op 30-07-06 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

piedrolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 19:27

Ik zou écht gaan! Dit is je allerlaatste kans om nog naar het peerdespul te gaan Knipoog
Je kunt het altijd gaan proberen Knipoog Op een kamp maak je heel snel vriendinnen, dus ik denk dat het niet zo veel uitmaakt dat je alleen gaat Knipoog
Aangezien je zo'n beetje de hele dag rijdt, wordt je beziggehouden dus zal je d'r ook minder last van hebben denk ik.

Onbekend123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:39

Ik ga ook in de week van 5 augustus. Maar dat wist je al Tong uitsteken
Ik heb nog nooit last gehad van heimwee. Maar ik zou als ik jou was gewoon gaan!!!
Ik ben al 3x eerder alleen op kamp geweest. En het was nog bijna leuker als toen ik nog met vriendinnen ging! Je gaat namelijk veel meer met de hele groep om. Haha!
Ook nu ga ik alleen, maar ken wel nog een aantal meiden van het meikamp. Die ook die week gaan.
En het is idd super jammer dat het stopt... Huilen Ik ga 't echt missen.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 22:07

Week van 5 augustus... 6/12 augustus dus?

Nou ik ben er dan ook Tong uitsteken
(Als je komt zijn er al 4 bokkers die gaan Tong uitsteken )

Onbekend123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 22:08

Wie nog meer dan?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 22:08

pandaatje_25 (is niet zo actief. Zit bij mij op school)

Onbekend123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 22:09

owkeej leuk! Haha!

MissKaylee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:47

ik ga niet Knipoog Tong uitsteken
Al zou ik wel willen Tong uitsteken

Olily

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 15:28

Yannuh schreef:
Ik ben net terug van de Besmanninck hoeve, en het was SUPER GAAF!!! Haha! Haha! Haha!

En over een paar weekjes naar 't Peerdespul Tong uitsteken

-----------------------
In welke week ga jij naar het peerdespul.. groetjes olily;) Pling Pling Pling Pling

Olily

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 15:32

Vet..!! dus jullie hebben allemaal geen last van heimwee??... mischien moet ik dan ook maar he?.. ik moet aleen nog een beetje omgepraat worde:P;)

Olily

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 15:34

MoonChloe schreef:
Week van 5 augustus... 6/12 augustus dus?

Nou ik ben er dan ook Tong uitsteken
(Als je komt zijn er al 4 bokkers die gaan Tong uitsteken )

Wie dan allemaal?? Pling Clown Bloos

Olily(l)

piedrolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 16:49

Je hebt daar vast een supergezellige week Knipoog
Ik zou echt gaan, je kunt altijd weer naar huis gaan als je echt last van heimwee krijgt. Al betwijfel ik dat op het Peerdespul, want je hebt meestal genoeg te doen Haha!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 17:00

@ Olily.
Yannuh, ik, jij, Pandaatje_25. Dat was het zo wel denk ik? Tong uitsteken

Onbekend123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 21:32

Haha, volgens mij heb je idd geen eens tijd om heimwee te hebben Tong uitsteken
Ik zou zeggen: Gewoon gaan!!
En stel dat je toch last van heimwee zou krijgen, kun je altijd nog zien.

Onbekend123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:08

Whaaa Haha! Morgen al lekker naar de ijslandertjes toe!!
Heb er echt onwijs veel zinin Tong uitsteken