Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lorain

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 18:14

Jaa Willaim had volgens mij Mistral op stal staan, weet niet zeker hoor!
En Klaske bokte heel vaak als je erop zilde gaan zitten!
Heijborg ken ik niet! nog nooit gezien! Heb je daar ook een foto van? Ben wel benieuwd!:P
Het zand was wel lekker ofniet?

Zwartwitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 18:15

Papiertjuh: ja, en nadat jij had gesprongen op PZN, ging ik erop

Leuk he, eerst natregenen en daarna zandhappen. Is de moderne variant van pek en veren!

Owja: Iris Papieris...ofzo

Heijborg is de fjord van Paulien, moet je maar eens naar vragen, echt een tof beest.

Lorain

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 18:16

Oow, jaa die weet ik wel hoe die eruit ziet! Maar wist niet datie zo heette!

papiertjuh

Re: Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 18:19

ik had ongeveer 80 cm gesprongen geloof ik maar dat weet ik niet meer zeker.. en van wie weet ik even niet meer (ben niet zo goed in namen ) maar het was een instructrice...
Met ponykamp gingen we eerst op op Klaske zonder zadel rijden maar toen zat ze ook bij iedereen te bokken dat was echt zo leuk!!:D
En dix (veulen van klaske) was ook super vet!!
alleen het zonder zadel rijden ging niet zo makkelijk want ze had nogal een bolle rug. 1 keer hoofd naar beneden en je stond weer op de grond of je lach erop:P

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 19:13

hehe, Iris jij hebt dat maar een keer meegemaakt ik ben zo een stuk of drie keer van Dieks afgedonderd

Maar die springles van Paulien was geweldig. Ik zat op Mirthe en het regende heeeeeel hard en het onweerde onwijs mooi en onwijs veel en wij sprongen heel rustig.

MarrieLeen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 19:15

William was het, ja!

Pff, weet nog wel dat we les hadden, ik op Diapason. In het bos vind ik het een schat van een paard,
maar in de bak, jeetjemina, niet te rijden. Ik ben toen helemaal pisnijdig afgestapt, kon totaal niks met 'm beginnen,
niet eens normaal een volte rijden, reageerde niet op je been, ging alle kanten op.

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 19:19

Op Dia heb ik nog nooit gereden, sommige paarden van het Lamoen lijken in de bak sowieso wat minder wendbaar dan in het bos. Moet je dan best hard aan werken.
De paarden zijn in het bos wel allemaal geweldig. Best wel cool en ze durven allemaal voorop te racen, wanneer we dat met de paarden van onze manege doen dan zou de helft al niet weg willen, niet willen inhalen enz.

Annemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 20:06

Hahahah oooooooh William!
Jaa, die ken ik wel.
Die heeft mij verslagen met de springwedstrijd.
Ik wist niet dat Mistral van hem was? Ik dacht van z'n zus(je).
Maar oke, dat kan idd.

Pauline had 2 fjorden. Nu alleen Heijborg nog, maar die staat nu bij iemand anders geloof ik? maar is nog wel van haar. Iig, zo dacht ik dat het zat.

Diapason.. een verhaal apart.

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:19

Mistral.... o die mistral (ik dacht waar hebben jullie het over, die kunnen jullie niet kennen. Was namelijk een meisje die haar eigen paard mee naar ponykamp had en dat paard heette verassing ook Mistral.)

MarrieLeen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:38

Bij Dia was het die week zo maf, het was zo'n beetje de enige pony die over bleef.
En er gingen allemaal verhalen, jah, hij is hartstikke sloom, blablabla.
In de bak was dat ook wel zo, maar in het bos was hij megasnel. Heb een aantal keren gewoon voorop gereden.

Annemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 20:45

Dia was bij mij in de bak idd heel sloom, en ging omdraaien.

Lorain

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:58

Jaa Dia was altijd wel sloom, het was een keer toen reed ee njongen erop, gingen ze naar buiten heen. Ze moesten nog even wachten op de begeleiding, dus ging hij met dia voor een stal stilstaan... en dia dacht : Noh ik ga even liggen hoor! Ging Dia zo door de knieen !! Hij wilde gewoon echt gaa nliggen met iemand erop!! Rare pony

Annemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 12:01

Hahah jaa, dat verhaal heb ik gehoord ja. Gek beest.
Maar hij was verder wel lief.

Zwartwitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 18:19

hehe, Diapason, een verhaal apart inderdaad. Heb ooit een keertje op hem gereden, gingen we het hele kilometerpad afgalopperen. Nou, ik kan je vertellen, ik kwam ongeveer 10 minuten later aan dan de rest! Sloompie...

Ik weet trouwens ook nog de tijd dat wen og op dropping gingen tijdens kamp. Hebben we 1 keer met een geblindeerde huifkar gedaan
Jannette bracht ons weg, werd al donker natuurlijk. Moest ze in haar uppie door dat donkere bos terug naar huis..achteraf zei ze: dat doe ik nooit meer! (zou ik zelf ook verschrikkelijk vinden hoor, ik zou echt panisch worden in het donker in dat bos als ik alleen was). Gerit moest ons toen komen ophalen met de oude bus... we waren de weg kwijt! De leiding wist het ook niet meer....

Ik ben trouwens een paar jaar terug ook een potloodventer tegengekomen in het bos!
Was ik net met de beginnersgroep op pad. Meteen rechtsomkeert gemaakt en teruggereden! Nog niet alle kinders hadden hem gezien gelukkig. Maar ik moest wel even uitleggen wat die man daar deed zonder broek aan...

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 18:35

Diapson was niet bepaald de snelste mee. We hadden een keer een gallop groep met Vic, (eigen paard van leiding), Mirthe, Vosje, Country (ook eigen paard), Emiel, Mistral (eigen paard) en dus Diapson, (volgens mij was dat het, kan zijn dat er nog een andere merens bij zat...) Anyway, Vic ging er bij zowat elk pad van door en bij zowat elke keer dat hij er van door ging racete wij er met z'n alle achter aan. En arme Diapson bleef telkens maar achter hangen. Na de eerste dag ging Dia ook maar in de andere groep, hij kon het gewoon niet bij houden...

Annemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 18:43

WTF? Waar hebben ze al die paarden gestald dan?
Daar hebben ze toch geen plek voor..?

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 19:02

Vic en Onan waren van de leiding en stonden volgens mij meestel of op de Deel, of in de bak of in het paddock ernaast,
Country en Mistral stonden op de deel.

En toen waren Punky, pzn, jupiter er nog niet,

volgens mij was het zo, maar ik weet het niet zeker hoor...

Annemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 19:06

Mja, maar toen waren de Merenzen er toch nog?
Nouja, blijkbaar heeft het gepast.

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 19:09

ja, dat is waar. Het is echt langgeleden, toen hield ik me er niet zo mee bezig. Ik weet het nog een beetje, maar niet heel goed.

De merenzen stonden in een stal en de fjorden, toen was de deel niet echt in gebruik en de paddocks volgens mij ook niet. Trouwens toen de huurpaardjes er waren, kregen die toch ook gewoon plek (zoef en Channel een eigen stal en Mara)

Annemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 19:12

Jep.
Ze krijgen het ieder jaar weer voor elkaar.

MarrieLeen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 21:38

Diapason was idd behoorlijk traag, maar voor m'n eerste ponykamp was het hard zat.
Jeetjemina, die koeien op het koeienpad was ook wel even wennen, die stondenlangs het pad,
moesten we er in galop langs, toen was Pietje ingesloten door ze, maar hij was totaal niet bang,
hij zich een weg gebaand door al die koeien, in ene heel relaxed galopje, mafkees.

OdiEtAmo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 21:41

joeylove schreef:
Ik rij ook op Het Lamoen. Het is er vet gezellig, en ook wel een goede manege. Ben nog nooit op Ponykamp geweest eigenlijk. Maar lijkt me wel leuk!

Hé!
Ja daar
Wist niet dat je hier zat

Annemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 21:42

Hahah, wat doe jij dan hier Lise?
Heeft ons topic aantrekkingskracht? Hihi..
Nee grapje.

OdiEtAmo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 22:04

Ik zag het toevallig staan op de voorpagina van laatst berichte posten ofzo
Dus ik dacht, ik kom even langs

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 17:09

haha, jou ken ik niet. Maar jij kent de Poelruiters en dat is toch behoorlijk dicht bij Sassem.

De koeien op het koeienpad zijn inderdaad behoorlijk poedersuiker. Ze lagen er een keer midden op en de paarden waren druk (ze wilde racen) toen eerst een rustige Fjord voorop en daarna de rest. het ging op wat gespring wel goed en daarna konden we in volle gallop er van door.