Manege de Bongerd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

OdiEtAmo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 12:46

Zou het ook leuk zijn met eigen paard?
Heeft iemand daar ervaring mee?

_leonie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 20:58

Ook ik rijd alweer een aantal jaar op de Bongerd
Ik vind eht echt een super manege, als je er een tijdje komt, iedereen die kent je, mensen zijn gewoon zó super aardig
Ponykamp heb ik ook wel eens gedaan op de Bongerd natuurlijk, is ook hardstikke leuk, vet gezellige week enzo
Ik snap alleen niet dat daarnet iemand de begeleiding niet leuk vond? De begeleiding vind ik juist altijd toppie
Maargoed, ik vind het dus een super manege Als je meer wilt weten kun je antuurlijk altijd pben ofzo, maar sophie heeft ook al groot berichtje achter gelaten

Groetjes Leonie

Duncan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 21:58

Hoi, ik ben er weleens op ponykamp geweest, staat Marite, een haflinger, er nog? ik was helemaal verliefd op d'r

EvelijnS

Re: Manege de Bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 23:39

Ik ben nog nooit bij de Bongerd op ponykamp geweest, maar het schijnt er erg leuk te zijn! Mijn broer heeft er in de zomervakantie (tegen zijn zin ) meegeholpen, ik heb niets negatiefs gehoord.
Ik kom zelf wel eens op de Bongerd, maar ik rijd er niet.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 00:53

Wat leuk dat er ook mensen zijn van Manege de Bongerd die op bokt zitten

Misschien dat iemand mij dan info kan geven over paarden die een beetje rijden zoals heros? want daar reed ik 2 jaar terug op, dat was zoooo gaaf!!!

Sannetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 12:53

Duncan schreef:
Hoi, ik ben er weleens op ponykamp geweest, staat Marite, een haflinger, er nog? ik was helemaal verliefd op d'r

Ja, Marita staat er nog !

Sophiee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 16:51

liesjuh91 schreef:

Ja ik rijd daar zelf dus ook en ben een aantal x met mijn vorige paardje op kamp geweest, denk dat het voor buitenstaanders wel leuk is omdat je echt heel veel buiten kan rijden. En je leert niet ontzettend veel, het is niet bedoelt als trainingskamp ofzo maar echt voor de gezelligheid en het rijden.

Enn iemand vroeg info over Heros; die is nu geleasd

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 19:26

@ Sopiee: weet jij misschien paarden die qua rijden lijken op heros? omdat die zo fijn rijd maar omdat ie nu geleased is, kan ik daar met kamp niet meer op rijden

Sophiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 20:04

VSTlottaah schreef:
@ Sopiee: weet jij misschien paarden die qua rijden lijken op heros? omdat die zo fijn rijd maar omdat ie nu geleased is, kan ik daar met kamp niet meer op rijden

Sophie

Maar Clio lijkt best veel op Heros (allemaal 1 grote familie he )
Alleen Clio kan veel beter springen en is buiten iets enthousiaster.
Daisy lijkt ook wel een beetje op hem, alleen die is een stuk kleiner, ik gok 1.44 ofzo? Maar wel stevig en loopt regelmatig volwassenenlessen. Daisy is al wat ouder maar kan wel super springen en buiten ook heel leuk.
En je heb ook nog Jan, da's een zwarte pony, die lijkt er ook wel een klein beetje op. Die is ook 1.44 ofzo maar iets smaller. Die is beter in dressuur.
Allemaal zijn ze heel lief op stal met uitzondering van Heros soms. De Heros-tak blinkt niet echt uit in dressuur maar wel super leuke spring-buitenrijd paarden.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 21:04

Dank je!!! je nickname is Sophiee, vandaar dat ik het met 2 E's schreef

Lisanne en ik gaan 22 Juli op kamp, iedereen die dan ook gaat, voeg me maar toe op msn!!! sowieso mag dat wel

annelotte1990@hotmail.com

OdiEtAmo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 15:33

Sophiee schreef:
liesjuh91 schreef:

Ja ik rijd daar zelf dus ook en ben een aantal x met mijn vorige paardje op kamp geweest, denk dat het voor buitenstaanders wel leuk is omdat je echt heel veel buiten kan rijden. En je leert niet ontzettend veel, het is niet bedoelt als trainingskamp ofzo maar echt voor de gezelligheid en het rijden.

Ik woon zelf ook in omgeving groningen, dus voor de buitenritten hoef ik het niet te doen

Ik zit nog steeds in twijfel of ik ga, ik weet het niet zeker

Jeannet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 15:57

Ik ben er ook geweest.. Had het laatste jaar Spirit.. en vond het echt SUPER!! het was me 2de jaar.. hoop dit jaar weer te gaan

OdiEtAmo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 16:42

Heeft iemand een goede rede om mij over de streep te trekken?
Ik twijfel

Is het met n eigen paard wel leuk etc.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 12:00

Voor zover ik weet(heb daar nog geen ervaring mee ) is het met eigen paard ook heel leuk, omdat je dan juist je paard al kent... maar je moet niet komen om veel te leren, eerder om veel mensen te leren kennen en lol maken enzo... Als je komt: 22 Juli t/m 28 Juli Dan ga ik met Lisanne(SuperLiesje) op kamp

OdiEtAmo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 13:09

I'll keep in mind

Ik wil toch weg met mister
Moet nog even met stalmaatje overleggen, en mn ouders.
Van hoe en wat enzo

_leonie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 13:22

Wauw, wat zijn er toch veel bokkers die op de Bongerd kome
Als ik jullie weken niet op vakantie ben kom ik sowieso wel even langs, bokkers meeten..
Volgende week nieuwjaarsrit, toff

Sophiee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 18:58

liesjuh91 schreef:
Ik twijfel

Als je twijfelt zal ik het zeker doen, want het is écht gezellig.
Je hebt echt superveel vrijheid enzo.
Op heel veel kampen is het zo dat echt om 12 uur het licht uit moet en stil zijn, hier rennen ze om 3 uur nog over de gang kussens op elkaars hoofd aan het stukslaan enzo. (Waar je trouwens ontzettend van moet niezen als 1tje is ontploft)
En de leiding is ook leuk, ENNNN: LEKKER ETEEEEEN!

Amethyst_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 20:36

Sophiee schreef:
liesjuh91 schreef:
Ik twijfel

Als je twijfelt zal ik het zeker doen, want het is écht gezellig.
Je hebt echt superveel vrijheid enzo.
Op heel veel kampen is het zo dat echt om 12 uur het licht uit moet en stil zijn, hier rennen ze om 3 uur nog over de gang kussens op elkaars hoofd aan het stukslaan enzo. (Waar je trouwens ontzettend van moet niezen als 1tje is ontploft)
En de leiding is ook leuk, ENNNN: LEKKER ETEEEEEN!

Bij ons was dat wel anders was het uiterlijk half een... misschien ook omdat er bij ons wat kleinere meisjes waren... maar toch... achjah ik was toen zelf ook 2 jaar jonger

Weet iemand trouwens info te vertellen over Pardoes, Parish, Logan en Jody. Het zijn namen van de paarden waarvan ik foto's heb gezien, dus geen idee of ze er uberhaupt nog staan Logan heb ik al wel een keertje gezien, en die lijkt me wel heel leuk

_leonie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 20:59

Paris is net op de manege gekomen Heel mooi schimmeltje, loopt heel leuk, springt ook leuk, E pony.. En kan nog wel eens vrolijk zijn (zover k weet)
Pardoes en zo'n mega grote reus Maar wel heel leuk, kan ook heel leuk lopen, maar nu (in de winter) is ie zeeer vrolijk
Iemand vroeg zaterdag of die op pardoes mocht, en de reactie was:
Als die er op kan blijven zitten, ze is namelijk érg vrolijk, het is: bok stijger, pasje, bok stijger, pasje < aldus mijn instructrice
Jody kan ook zéér leuk lopen, ook ene lekker groot ding, maar ook heel leuk paardje Vanaf januari gaat ie ook officieel lopen met ene meisje bij de paarden, benieuwd hie het gaat
Over Logan kan ik niet zoveel vertellen, heb ik namelijk niet zoveel mee Dit is ook alles wat ik weet over deze paarden, Sophie weet er wel meer van, zij is een alles expertt..

Maar dan komt er een geweldige bokt meeting op de manege in jullie week?

Wendy0207

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:48

Superleuke manege dit voor een ponykamp!

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 23:36

Ik heb er vroeger gereden, toen ik nog geen eigen paard had.

Ik voelde me daar vaak nogal verloren...Het gebeurde bijvoorbeeld weleens dat we met de les op buitenrit gingen. Ik was altijd ruimschoots op tijd aanwezig maar dan was of het hoofdstel niet compleet, of het zadel miste een singel. En als ik dan alles compleet had, was de groep vertrokken...vond ik heel banketstaaf. Ik weet niet of het nu nog zo gaat.

Op zich is het wel goed, schone stallen, goede faciliteiten. Het was er wel altijd superdruk als er ponykampen waren. En ik vond het ook niet een leuk gezicht dat die pony's de hele dag met een zadel op de rug op stal stonden.

Het massale vond ik niet leuk, dat past gewoon niet bij mij.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 19:01

Alle mensen die dit lezen en ook op kamp willen gaan komende zomer: ga in de week van 22 Juli!!!
dan wordt het een soort boktmeeting leuk toch?

_leonie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:57

Haha, ik ga niet op kamp maar ik kom jullie wel even meeten Als ik niet op vakantie ben.. Me ouders bedenke ook oppeens weer dat ze in mei op vakantie willen, en ik wou ponykampers opzoeken die ik al heeeeel lang niet meer heb gezien.. grrr..
aan beantsje:
Nou zo gaat het niet (meer?), iedere pony heeft gewoon zijn eigen tuig, is ook altijd compleet. En ik heb het echt nog nóóit mee gemaakt dat ze zonder op iemand te wachten op buitenrit gaan

Vandaag naar de Lion King geweest, hij is zooo toff

Sophiee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:45

beantsje schreef:
Ik heb er vroeger gereden, toen ik nog geen eigen paard had.

Ik voelde me daar vaak nogal verloren...Het gebeurde bijvoorbeeld weleens dat we met de les op buitenrit gingen. Ik was altijd ruimschoots op tijd aanwezig maar dan was of het hoofdstel niet compleet, of het zadel miste een singel. En als ik dan alles compleet had, was de groep vertrokken...vond ik heel banketstaaf. Ik weet niet of het nu nog zo gaat.

Op zich is het wel goed, schone stallen, goede faciliteiten. Het was er wel altijd superdruk als er ponykampen waren. En ik vond het ook niet een leuk gezicht dat die pony's de hele dag met een zadel op de rug op stal stonden.

Het massale vond ik niet leuk, dat past gewoon niet bij mij.

Ik kan me wel voorstellen opzich dat je het massale niet leuk vindt, maar dat maakt juist het De Bongerd gevoel vind ik, dat het zo groot is.
En het is inderdaad wel druk, maarja met 160 bereden pony's en paarden krijg je dat ook wel
En over de zadels: Heel veel mensen zeggen daar wel eens wat over, maar omdat er dus zoveel paarden zijn, kan het personeel ze niet allemaal elke dag zelf opzadelen, dus alle ruiters die redelijk goed weten hoe ze opgezadeld moeten worden worden geacht dat zelf te doen als ze de 1ste les rijden van die dag.
Daarna heeft een paard meestal 1 of 2 uur rust, en stel dat hij gelijk na de les weer afgezadeld zou worden, staat hij dus anderhalf uur of een half uur zonder zadel, en dan moet 'ie wéér opgezadeld worden. En geloof me, als je als pony op een dag 4x opnieuw een zadel opkrijgt, worden ze óok niet vrolijk van
Ze hebben het wel geprobeert maar het resultaat is chagerijnige pony's, én ruiters, omdat sommige het blijkbaar teveel moeite vinden om zelf op te zadelen

En dat ze zomaar weggingen met een buitenrit is inderdaad een beetje vreemd, alleen (ik spreek uit ervaring ) als je als leiding van een groep al minstens 6x door de stallen hebt geschreeuwd dat je over een kwartier weggaat, en sommige ponykampers lopen dan alsnog met elkaar te kloten of zijn iets heel anders aan het doen, wordt je het op een gegeven moment wel een keer zat, en dat gaat dan heel soms ten koste van mensen die wél echt een probleem hebben.
En soms moeten de pony's na de buitenrit ook een les lopen, dus ben je ook nog aan tijd gebonden.

Sophiee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:48

Le0niie schreef:
Over Logan kan ik niet zoveel vertellen, heb ik namelijk niet zoveel mee Dit is ook alles wat ik weet over deze paarden, Sophie weet er wel meer van, zij is een alles expertt..
Maar dan komt er een geweldige bokt meeting op de manege in jullie week?

Oja en Logan is GROOT, lomp maar vooral lief.
Echt een ontzettend lelijk paard Supergroot maar zó ontzettend lief, hij is echt geweldig.