manege vreehorst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

blackpegasus

Re: manege vreehorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 16:28

bokkers, laten we het gezellig houden. ok deze manege is wat oud en heeft natuurlijk zo zijn nadelen, maar ik heb ook op een 5 sterren manege gereden en daar waren ook valse paarden tussen en luchthappers. en op zilverster liepen de paarden zeker 6 uur per dag. terwijl de rest van de manege er goed uit ziet. elke manege heeft wel paarden die schuw, vals en een stalondeugd hebben. ik heb ook op een hele goede manege gewerkt, maar de instruktrice( uit deurne notabene) sloeg de paarden tegen het hoofd met een zweep als ze niet deden wat zij wilde. echt waar, geen 1 manege is perfect.

chant_xx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 17:02

idd geen eene manege is perfect
maat toch hou ik het erbij wat ik heb gezegt
maar een manege kan wel regelen dat ze goed gepoets worde
maar goed dat is mijn mening

Yvanka_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 17:41

chan, die foto is al oud

xxBenjixx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 17:49

Hoihoi ik rijd ook op manege vreehorst. Ik rijd op de maandag avond van 5 tot 6. Het liefst rijd ik op hurbie. Maar omdat ik daar te groot voor wordt rijd ik nu op saartje en pepper.

Afbeelding

tamaletty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 18:01

hallo, ik heb 2 jaar geleden een maand daar stage gelopen.
Vond het er wel leuk. En de paarden zagen er toen best goed uit. En jan was zeker altijd goed voor zijn paarden. En de pony's mochten smorgens als er geen les was door de weeks ff lekker in de bak spelen, net als de paarden.
Dus dat is voor een paard ook wel lekker.
En ik vind ook wel dat de paarden beter gepoetst moeten worden, want dat werd altijd ff snel gedaan.
Ik had meestal een uur om alle pony's te poetsen en op te zadelen, meestal poetste ik dan alleen de plekken onder het zadel, zodat het niet ging schuren, maar eigenlijk zou het beter zijn als de kinderen die er rijden, van te voren komen om zelf hun pony te poetsen en op te zadelen, dan leren ze dat ook gelijk.

Heb daar ook 4 lessen gehad, maar kreeg toen weer heel last van me rug.
Heb 3x op Ilona gereden, en 1x op kuifje. Die vond ik echt helemaal leuk, maar mocht er van gert - jan niet op Hij mocht mij geloof ik niet zo haha.

nou dit was het ff voor nu.

Groetjes Tamara

xxdasjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 18:12

heyy

ik wilde nog even zeggen dat als een paard/pony zijn hoofd omhoog gooit het logisch is dat het paard dan een tik tegen z'n hoofd krijg want dat mag hij gewoon niej

en verder heb ik vanaaaf heel erg zin om op iwan of op tibeau te rijden
dus op 1 van die 2 ga ik

Afbeelding
even tussen door dit lijkt toch niet op doortje!!!
ze ziet er tog gewoon heel erg goed uitt!!!
ohh das mijn buurmeisje die er bij staat, dit was voor de wedstrijd

xxxx-jes dasjuh

chant_xx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 20:14

xxdasjuhxx als de pony zijn hoofd omhoog doet dan moet je juist geen tik geven
maar gewoon met rustig aanhalen en met geduld hoofdstel in doen
kijk het is lastig om sommige kinderen in de gaten te houden
die met een pony omgaan alsof het speelgoed is
xxyvjuhxx die foto kan wel oud zijn vorig jaar of zo
maar ze is nu nog steeds sago en drijgend bijtent op stal
maar goed ik ben ook niet heel vaak op die manege
maar ik vertel mij evaringen en ik vindt dat ik dan genoeg weet over de omgand met de pony,s daar maar daar hou ik het bij
positief:D
nel vind overgens wel goed les geven
niet te sreng maar niet te makkelijk:P
vind blondy er wle goed uit zien
vind haar ook de leukste

nel geeft wel goed les en melis ook
vindt het nog steeds naat dat capriece zo aan zijn einde moet gaan

nienke1208

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-05 23:08

het is ook zwaar kl*te hoe caprice aan zijn einde is gekomen, heb echt gejankt toen ik het hoorde!!

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 23:12

caprice heb ik nooit gekend. was dat een eigen paardje? o wacht eens, ik hoorde een tijd geleden dat er een paard was los gebroken en de weg was opgerend. was dat caprice? en van wie was die eigenlijk?

LovingTweety

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 23:18

Ik rij er niet maar ken het wel. Mijn verzorgster rijd daar op zaterdag ochtend en in de springles op zondag.

Mijn pony's staan ook bij de veursestraatweg, maar dan net in Leidschendam.

Zwetsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 00:06

Hey hallo allemaal,
ik ben nieuw op Bokt.nl, en nu las ik wat over Iwan. Ik weet toevallig dat hij bij Manege de Ripse Ruiters heeft gestaan en hij was niet geschikt voor de lessen, beetje sloom en vooral eigenwijs (herkennen jullie dat) Hij paste dus niet helemaal in het paardenbestand en is dus verkocht aan manege Vreehorst.
Nienke leuk dat ik jou hier tegen kom, jij bent toch de verzorgster van Harold en Speedy geweest, of heb ik nu helemaal de verkeerde voor mij. Harold en Speedy staan bij mij op stal, dan weet jij zeker wel wie ik ben........??

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 00:15

[quote="xxdasjuhxx"]

ik wilde nog even zeggen dat als een paard/pony zijn hoofd omhoog gooit het logisch is dat het paard dan een tik tegen z'n hoofd krijg want dat mag hij gewoon niej
quote]

Als jij iets doet, waarvan ik vind dat dat niet mag, sla ik je toch ook niet voor je hoofd?

nienke1208

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 00:47

jonika

grappig dat iwan van de ripse ruiters komt, dat wist ik helemaal niet.
ja is erg herkenbaar dat iwan sloom en erg eigenwijs is!! hoewel hij de laatste tijd weer steeds beter gaat lopen ik rij elke zaterdag op hem

nienke1208

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 00:55

blackpegasus, caprice was het paard van melissa, hij is inderdaad 23 augustus omgekomen, nadat hij was losgebroken en de weg op was gerend.

het verhaal in het kort:
caprice schrok terwijl hij uit zijn stal werd gehaald van het paard dat naast hem stond, en brak los.
hij is naar de kant van de weg gerend, en is daar gaan grazen. toen iemand hem wilde pakken is hij de weg opgerend en aangereden. hij was zo zwaargewond dat ze hem in hebben laten slapen.

ik hoorde het op msn van een meisje uit mijn les, toen gingen de 'geruchten' rond dat het gebeurd was, toen ze uiteindelijk verteldde dat het waar was, zijn mijn zus en ik naar de manege gefietst. melissa was toen al weg, dus zijn we weer naar huis gegaan.

ze was de zondag erna jarig, dus we hebben cadeautjes voor dr gekocht (doen we elk jaar, dus vonden dat we het dit jaar ook gewoon moesten doen), en die samen met een fotolijst met foto van caprice erin aan haar gegeven.
was wel heel mooi, we stonden met alle paarden om haar heen, geen enkel paard schrok van het papier, allemaal huilen op onze paarden.

tja, die caprice...

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 13:11

jeetje, wat erg zeg. ik had er verder niks meer over gehoord. alleen een 'gerucht' maar hoe of wat? het zal je maar gebeuren zeg. arme melissa

Yvanka_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 14:57

Wat ik heb gehoord over Caprice is, dat hij in de buitenbak stond en ergens van schok dat hij over de bakrand is gesprongen en zo de weg is opgerend

nienke1208

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 21:10

(klinkt behoorlijk hoogmoedig hihi) maar mijn verhaal klopt, we hebben het van melissa gehoord

Yvanka_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 16:32

Hoezo hoogmoedig?

Lauwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 16:53

hey hey

ik heb toe n ik 7 en half was ook gereden ik reed altijd op Ewtje!!Ik was egt zoo gek op dat beestje echt super paardje:) khevb een vraagje of iemand een foto van ertje heeft,, want hij is toch weg??

groetjes laura

nienke1208

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 20:11

tja, bedoel het niet hoogmoedig...

Yvanka_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 20:34

nienke1208 schreef:
tja, bedoel het niet hoogmoedig...

Ik weet niet precies van wie ik het hoorde.. maar is via via gegaan. dus ik wil geloven dat dat van jou waar is

nienke1208

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 21:41

sorry, kwam er rotter uit dan ik bedoelde

Yvanka_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 21:52

Haha, geef niet

nienke1208

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 13:08

zoo, ben weer thuis, gedouched en 'aangekleed' (in pyama haha), pff.. wat een les!! iwan was zooo vervelend!!! wilde niks, geen stelling geven, niet carrousel rijden, helemaal niks!!!
maar goed, volgende week weer een poging

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 13:39

jaa die iwan heeft zo zijn buien he. een echte is het hahaha. rijd omega ook wel eens mee bij jullie in de les? en zo ja, hoe is ze dan?