Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 17:20

En niet vergeten de groeten aan Quirine te doen! Trouwens, ook aan Aad en Yvonne!!

Nadia
Oppermuts

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 17:27

Doe ik!!!! ik doe IEDEREEN de groetjes

Sannah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 17:45

Lunawijffie schreef:
Wel lachen dat we elkaar zo tegekomen, tussen AL die paardenmensen op bokt. Welke naam heeft Stephanie hier???

Thats me Fitzroy had mij gewezen op dit topic, anders had ik het ook nooit gezien.
Jou ken ik wel als bijrijdster van Gullit, leuk paard was dat.

Fitzroy, ik weet ook nog wel wat namen hoor Molly was dat kleine bruintje die toen achterin de stal kwam te staan. Gekocht door Harmke (tenminste, haar ouders ) en later overgenomen door Deborah.
Daarvoor had trouwens in die stal Laila gestaan van Jutta en Marco.

Nadia
Oppermuts

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 17:54

Molly doet het nog steeds, die ouwe doos!!! Hahahaha
*gaat nu ff stiekem in Stephanie d'r profiel kijken *

Nadia
Oppermuts

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 17:56

Wauw...mooie foto's ....maar geen bekende gezichten

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:01

ik voel me echt zo'n jonkie hier tussen. Ik rijd namelijk pas twee jaar op manege smit (daar voor op een andere manege) en ik ken een hele hoop paarden echt niet.
Guus weet ik wel, ik vind het een geweldig paard. Vooral buiten is hij heel lekker. Mijn wedstrijd doe ik op prins. (die waarschijnlijk niemand kent...)

Nadia
Oppermuts

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 18:03

Fenn, broekie....ik denk dat wij het over "onze tijd" hebben, ongeveer 8 of 10 jaar terug. Zoiets....

Mariet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:06

Zaterdag is de wedstrijd al!!

Nadia
Oppermuts

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 18:13

Of vrijdag....

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:32

vreselijk lang geleden dus, toen was ik al helemaal trots als ik een paardje mocht aaien. Jullie tijd is ver voor mijn tijd, maar gelukkig is het er nog steeds leuk
Zouden we Aad kunnen overhalen weer carrousel te gaan doen?

Miran88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:44

Heb daar twee keer een strandrtit gemaakt eerste keer op bram en de tweede keer op bowey (kweenie hoe je het precies schrijf)

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 07:57

Sannah schreef:

Fitzroy, ik weet ook nog wel wat namen hoor Molly was dat kleine bruintje die toen achterin de stal kwam te staan. Gekocht door Harmke (tenminste, haar ouders ) en later overgenomen door Deborah.
Daarvoor had trouwens in die stal Laila gestaan van Jutta en Marco.

, de kwartjes vallen weer en de lampjes gaan weer branden
Molly bedoeld ik idd. O ja en Jutta en Marco kan ik me ook nog wel herinneren!

Weet jij ook nog manegepaarden uit die tijd, Sannah?

Nadia
Oppermuts

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 11:59

Mogguh, ik zit ook even te denken wie er als manegepaarden stonden toen....Charlie was er toen nog. En Boy was er ook al, die staat er nog steeds. En verder....weet ik t ff nie

Sannah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:39

Fitzroy schreef:
Weet jij ook nog manegepaarden uit die tijd, Sannah?

Ja, ik heb even zitten denken en hier komt een aantal (misschien zijn ze al genoemd, ik heb snel even de voorgaande pagina's doorgelezen).

- Big Boy, een enorm groot (en lelijk) paard, werd altijd wel ingezet voor de buitenritten
- Goofy, zo'n leuk koffievosje was dat, toch? En had ie niet ineens kruisverlamming ofzo?
- Blits, vaak door Aad zelf gereden, heeft ook nog een veulen gekregen daar, Nozem. Hoe is het daarmee afgelopen? Weet dat Els er toen altijd druk mee bezig was.
- Igor, reed Pierre altijd graag op.
- Macho, pittige, leuk te rijden haflinger

En er was nog een bruin paard waar ik ook graag op reed, maar waarvan ik dus niet meer op de naam kan komen Stond nooit op stand, maar altijd in een box.

Waar ik ook wel benieuwd naar ben is hoe het met de Van der Meertjes gaat. Daar heb ik nooit meer wat van gehoord. Het paard na Vuron heette Buck (Buckaroo).
Van Nathalie hoor ik af en toe wel wat, gaat wel goed met haar en heeft inderdaad al 2 zoons. Marjan ben ik een jaar geleden nog tegengekomen bij Meers, toen ze wedstrijd had.
En dan hadden we nog een blauwe maandag Claudia met haar eigen paard op stal, samen met Irene, die toen Daisy had.
Claudia kwam later ook in Vogelenzang staan.

Ik ga nog verder denken, komen vast nog wel wat namen naar boven!

Nadia
Oppermuts

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 14:57

Sannah schreef:
Ja, ik heb even zitten denken en hier komt een aantal (misschien zijn ze al genoemd, ik heb snel even de voorgaande pagina's doorgelezen).

- Big Boy, een enorm groot (en lelijk) paard, werd altijd wel ingezet voor de buitenritten
- Goofy, zo'n leuk koffievosje was dat, toch? En had ie niet ineens kruisverlamming ofzo?
- Blits, vaak door Aad zelf gereden, heeft ook nog een veulen gekregen daar, Nozem. Hoe is het daarmee afgelopen? Weet dat Els er toen altijd druk mee bezig was.
- Igor, reed Pierre altijd graag op.
- Macho, pittige, leuk te rijden haflinger

En er was nog een bruin paard waar ik ook graag op reed, maar waarvan ik dus niet meer op de naam kan komen Stond nooit op stand, maar altijd in een box.

Waar ik ook wel benieuwd naar ben is hoe het met de Van der Meertjes gaat. Daar heb ik nooit meer wat van gehoord. Het paard na Vuron heette Buck (Buckaroo).
Van Nathalie hoor ik af en toe wel wat, gaat wel goed met haar en heeft inderdaad al 2 zoons. Marjan ben ik een jaar geleden nog tegengekomen bij Meers, toen ze wedstrijd had.
En dan hadden we nog een blauwe maandag Claudia met haar eigen paard op stal, samen met Irene, die toen Daisy had.
Claudia kwam later ook in Vogelenzang staan.

Ik ga nog verder denken, komen vast nog wel wat namen naar boven!

+ Big Boy....aaahhhhh, die was zo lelijk. Maar inderdaad altijd naar buiten ja, hij paste volgens mij gewoon niet in de bak.
+ Goofy, die had opeens wat waardoor ie niet meer op kon staan ja. maar wat precies....????
+ Blits leeft ook al niet meer. Els heeft Nozem nog steeds, maar Blits is helaas ingeslapen. Ze kreeg tijdens een buitenrit een epileptische aanval. Anita Sondermeijer was met een kennis weg en Blits viel opeens om, rollen met haar ogen en d'r hele lijf lag te schokken. Toen het over was, stond ze gewoon weer op. Ze is toen gelijk op non-actief gezet door Aad en hij ging op zoek naar iemand die haar wild hebben. Hij wilde het risico niet lopen dat het weer een keer zou gebeuren met iemand (of een kindje) erop. Die kennis van Anita rijdt al jaren en kon er goed mee omgaan, maar als je er een vreemde op hebt zitten en ze vallen verkeerd.....dus Blits is niet meer.
+ Igor, geen idee wat er mee is gebeurd. Maar hij staat er al lang niet meer.
+ Macho leeft ook niet meer, beenproblemen en is een paar maanden geleden afgevoerd.
+ Unie is ook niet meer.....

Wat ik van Van Der Meertjes weet, via de sportschool, ze hebben nog wel 2 paarden maar hoe die heten??? Ik sport nooit op de dag dat Sandra lesgeeft en dat andere wijffie wist niet meer hoe de paarden heetten, wel dat ze er nog 2 hebben.
Irene had inderdaad Daisy en volgens mij ook nog een veulentje van dat paard. Tegenwoordig heeft ze in Noordwijk een ruitersportzaak, alleen om samen met iemand anders weet ik niet zeker.

Ik ga nog ff verder denken of ik nog meer weet....

Fitzroy

Re: Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 08:16

Op Big Boy na ken ik die namen allemaal nog wel. Alleen bij Igor kan ik me geen voorstelling meer maken, de rest weet ik nog wel.

Irene reed bij mij op de vereniging met Merrick of zo. Ze reed inmiddels M2 dressuur. Dus misschien had ze er een paard bijgekocht, maar daar weet ik het fijne niet van.
Ik laat nu definitief Noordwijkerhout achter me , heb m'n lidmaatschap bij de Duinruiters opgezegd en moet nu nog op zoek naar een vereniging hier op de Veluwe.

Nadia
Oppermuts

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 10:18

Goeiemorgen.....

Fitzroy definitief weg uit Noordwijkerhout, ik wil ook. Ik ben hard op zoek naar een ander paard, bij Smit ben ik uitgekeken...maar lastig hoor. Ik kijk wel, maar bij Smit is het wat mij betreft over.....

Nadia
Oppermuts

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-05 11:37

Ik heb hier nog een paar foto's...van Antoinette gehad

Afbeelding
Gerald (l) en Oxana

Afbeelding
Lunaaaaaaaaaaa (r) en Fox

Afbeelding
Omar

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 11:46

Mijn zusje heeft er drie maanden gereden. Het was de bedoeling dat ze eerst een half jaartje op die manege de begin dingetjes zou leren, zodat ze daarna over kon stappen op mijn paard! Maar mn zusje werd vanaf de allereerste les op een knol gezet en werd zo het bos in gestuurd! Pas na 2,5 maand heeft ze eindelijk een keer normaal in de bak gereden! Ik vind dat persoonlijk toch wel erg vreemd, om een meisje wat enkel een keerje op een paard heeft gestapt zo de bossen in te sturen en vervolgens te draven en galoperen en alles! Daarom is ze er ook maar weer af gegaan en leert ze maar gewoon op mijn paard rijden! Maarja, veel plezier iedereen die het daar wel naar zn zin heeft!!!

Nadia
Oppermuts

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-05 15:51

Dan moet ze iets zeggen!!!!

jarrah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 23:35

Lunawijffie schreef:

Ja dat zei ze elke keer, dat ze kwam om te leren rijden en niet om rond te hobbelen in het bos, maar ze luisterden niet naar dr!
Maarja, ze heeft het toch wel naar dr zin gehad daar hoor!

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 10:01

in de zomer rijden we inderdaad alleen maar buiten. Behalve de beginnerslessen, die krijgen binnen les. (ik weet niet precies hoelang je moet rijden voor je naar buiten kan) Dat we in de zomer buiten rijden wordt ik soms ook wel zat. Echt rijden doe je dan alleen op een iets moeilijker paard, maar over het algemeen heb je dan vooral lol.

Nadia
Oppermuts

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 10:35

jarrah schreef:
Lunawijffie schreef:

Ja dat zei ze elke keer, dat ze kwam om te leren rijden en niet om rond te hobbelen in het bos, maar ze luisterden niet naar dr!
Maarja, ze heeft het toch wel naar dr zin gehad daar hoor!

Gelukkig maar!!
Meestal rijden de echt kleintjes eerst een jaar binnen voor ze naar buiten gaan. Maar ach, als ze het leuk heeft gehad.....maar het is niet de gebruikelijke gang van zaken....

identitytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 23:43

Wat leuk dat ik over Manege smit een topic heb gevonden.
Ik heb er jaren geleden een tijdje gereden. Wat leuk dat ik hier wat mensen van de oude garde tegen kom.
Ik reed toendertijd altijd heel vaak op eco of blits. Eco leeft niet meer die was toen heel tragisch aan haar einde gekomen dat heb ik nog mee gemaakt maar leeft Blits nog?
Ik reed ook wel eens op Jack, iedereen vond het altijd een bullebak maar ik kon het altijd wel goed met hem vinden is die nog steeds zo lelijk in z'n stalletje?

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 10:28

identitytje schreef:
Wat leuk dat ik over Manege smit een topic heb gevonden.
Ik heb er jaren geleden een tijdje gereden. Wat leuk dat ik hier wat mensen van de oude garde tegen kom.
Ik reed toendertijd altijd heel vaak op eco of blits. Eco leeft niet meer die was toen heel tragisch aan haar einde gekomen dat heb ik nog mee gemaakt maar leeft Blits nog?
Ik reed ook wel eens op Jack, iedereen vond het altijd een bullebak maar ik kon het altijd wel goed met hem vinden is die nog steeds zo lelijk in z'n stalletje?

Haai haai....
Jack is er nog steeds en nog steeds zo lelijk tegen iedereen. Om te rijden is ie heerlijk, maar ik poets em echt niet hoor!!! Ik ben m'n leven niet zat......
Blits is er niet meer, ze is helaas ingeslapen. Tijdens een buitenrit heeft ze een epileptische aanval gehad en is in het bos omgevallen. Er zat gelukkig een ervaren en bekend iemand op, ze waren maar met z'n 2-en naar buiten. Ze lag op de grond met d'r lijf te schokken en met d'r ogen te rollen en toen het over was, stond ze gewoon weer op. Ze zijn rustig teruggereden en de dierenarts is geweest. Aad durfde het niet aan om haar te houden, het zou nog een keer kunnen gebeuren. Wat als er een kind op zit??? Hij heeft geprobeerd om haar net als Brauna met pensioen te sturen, maar hij heeft helaas niemand kunnen vinden die haar wilde kopen. Dus is ze helaas ingeslapen....jammer hoor. Ze heeft nog een tijdje buiten in de paddocks gestaan en toen werd ze wat voller, wat een mooi paard was het toen!!! Maar helaas heeft Aad geen plekje kunnen vinden.....

Hoe lang geleden was je bij Smit???