Hippisch centrum Barendrecht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:36

Het zat financieel al niet goed toen ik in 2006 wegging. Dus het zal er niet beter op geworden zijn...

SDanton

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:39

Is wel vreemd dan, via de facebookpagina van Dierenasiel Breda heb ik dit gelezen. En als je op google intypt manege Barendrecht falliet dan krijg je de fallisementsverklaring te zien dus de manege is echt falliet verklaard. Dus lijkt me een beetje vreemd dat ze dan een nieuwe opstart gaan maken. Ik wil graag helpen om de paardjes een thuis te geven maar als de manege zo vreemd reageert dan is dit op zijn zachts gezegt niet zo netjes!

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:41

SDanton schreef:
Is wel vreemd dan, via de facebookpagina van Dierenasiel Breda heb ik dit gelezen. En als je op google intypt manege Barendrecht falliet dan krijg je de fallisementsverklaring te zien dus de manege is echt falliet verklaard. Dus lijkt me een beetje vreemd dat ze dan een nieuwe opstart gaan maken. Ik wil graag helpen om de paardjes een thuis te geven maar als de manege zo vreemd reageert dan is dit op zijn zachts gezegt niet zo netjes!

Dat ligt eraan wat de schuldeisers willen en wat de curator in heeft gesteld. Het pand is nog steeds van Filip Dros, hij zal ongetwijfeld 1 van de grootste schuldeisers zijn. De doorstart zou door hem gedaan kunnen worden, al weet ik niet hoe dat werkt.
Ik ga eens zoeken.

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:43

Jeetje als dat echt waar is :oo

Hoelaat gaan jullie morgen langs? ik ben ook wel benieuwd wat nu waar is.
Ik kan alleen vroeg in de ochtend of wat later in de middag, t is maar 10 minuutjes fietsen

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:43

Ik heb ze zondag op de telefoon gezien en heb ze verder niet zelf. Maar de persoon die ze heeft genomen is zeer betrouwbaar op dat punt. Ze heeft er zelf ook van kinds af aan gereden en kent de dieren goed.
Maar ik heb net genoeg info gekregen via de telefoon; vriendin heeft met filip gesproken. Er zijn er al een paar die per direct een nieuw plekje hebben. Ze gaan verder kijken wat nog mee kan met de doorstart en welke er met pensioen gaan.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 15:45

Als ik verder google kom je er ook achter dat Filip Dros zelf een paar jaar terug failliet is gegaan met de Amsterdamse :n
Die arme paarden, ik hoop zo dat ze allemaal een fijn plekje krijgen maar sommigen hebben echt al hun beste tijd gehad.

Sunshine80

Re: Hippisch centrum Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:54

Pfff klinkt niet erg hoopvol allemaal. Toch maar even langs om te kijken wat ik kan doen. Fijn om te horen dat er al een paar een nieuw plekje hebben...

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:55

Op die Facebook van dierenasiel Breda zeggen ze dat alle paarden al een fijn thuis hebben gevonden

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:58

Filip Dros was toch van de Hollandsche Manege niet van de Amsterdamse? Hij heeft de Hollandsche Manege doorverkocht aan de huidige eigenaar van de Hollandsche Manege?

Overigens kan je prima een doorstart maken en de huidige paarden houden, dat gebeurt met heel veel (paardenvrije) bedrijven op die manier

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:09

Wauw, wat een onduidelijkheid!

Ik heb zelf leren rijden bij Filip en later dus HCB, is wel een stukje jeugdsentiment hahaha... Raar dat er zoveel onduidelijke berichten zijn nu; geruchten zijn vervelend maar in de paardenwereld (alhoewel, ook in de hondenwereld trouwens) zijn ze altijd zwaar hardnekkig hahaha :P

marcella88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:15

Even voor de duidelijkheid, de paardjes zijn absoluut niet voor 1 euro op te halen!

Filip Dros zal wee verder gaan met de manege inclusief paarden.

elwinfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:41

Toevallig net de manege gebeld, omdat wij interesse zouden hebben. Blijkt een hele sneue grap..

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:44

Nouja, was ook wel een beetje te verwachten he, het lijkt mij zo dat geen enkel weldenkend mens zo'n hap paarden 'gratis' weg zou geven.

Dat ze eventueel verkocht gaan worden klinkt nog wel aannemelijk, maar niet voor een euro :P

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:46

Nou gelukkig maar! Maar ben wel blij want ik ga mooi even kijken hoe hèt gaat.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 16:48

Ah thanks elwinfield, leek mij ook.. zeker als je dan al failliet bent dan wil je toch nog juist wat extra geld ervoor vangen? Ik denk dat alle paarden dus een goed plekje krijgen en ze nu een stuk minder snel verkocht worden en het grootste deel dus gewoon op HCB blijft staan, of wordt het dan terug Filip Dros?

Weet wel dat politiehonden voor het symbolische bedrag van €1 aan hun baas/politieagent worden verkocht als ze gepensioneerd zijn maar dat is natuurlijk een ander verhaal :P

jolanda76

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:54

Even ter info! Ik ben geweest en Filip dros heeft alles overgenomen! Hij maakt een doorstart met het bedrijf. De pony's die niet meer geschikt zijn voor gebruik, mogen idd weg, mits ze goed terecht komen en het weloverdacht is! De pony's die pijn hebben zullen worden ingeslapen, veel van hen verdienen niet anders, helaas! Ze zitten daar niet te wachten op een storm aan mensen, dus leg je verzoek uit in een mail en stuur dit naar de curator! Filip heeft nu erg veel aan zijn hoofd en er is al genoeg te regelen daar!
Hopelijk is het na de zomer weer een beetje op de rit daar! En de lessen gaan ook gewoon door!!
Dus verzoeken via de mail!! Groetjes

ROMANxBEAUTY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:26

Ik vind het maar vage verhalen. Weet nu ook niet meer zo goed wat ik moet denken. Maak me nog steeds erg zorgen om de paardjes en dan voornamelijk Roman...

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:27

Weet iemand wat er met Kenny gaat gebeuren?

ROMANxBEAUTY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:32

_Tristan schreef:
Weet iemand wat er met Kenny gaat gebeuren?

Dat wilde me vader ook al weten, aangezien hij gek was van Kenny

samborella04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:37

Ik wil het vehaal van Jolanda76 nog even bevestigen, de man doet alleen wat goed is voor de paardjes.
Bij alles wordt bekeken wat de meest humane oplossing is voor het betreffende paard(je).
Ik wil er alleen aan toevoegen dat de paniek nergens voor nodig is en dat de beestjes niet te klagen hebben.

Wat ik nog wel wil benadrukken Filip Dros niet lastig te vallen deze man heeft nu zo veel aan zijn hoofd dat hij je waarschijnlijk toch niet gelijk te woord zou kunnen staan.

Dus idd verzoeken en vragen even mailen Groetjes!!!! /3

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:39

naar welke adres kan ik mailen dan, want ik maak me toch wel zorgen om marit, niet de jongste meer en was al niet zo goed meer qua gezondheid, en misschien kunen wij haar een leuk pensioen bieden ;)

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:48

Het leek mij ook al sterk dat ze zo met jan en alleman meegegeven zouden worden.... Beesten zijn eigenlijk allemaal al op leeftijd. Er zullen idd wel mensen tussen zitten die ze een leuke oude dag zullen bezorgen, maar ook een aantal die ze lekker afraggen waar ze niet de leeftijd meer voor hebben.... Denk ook dat de meeste mensen niet nadenken wat ze op de hals halen...
Een paard wat langere tijd loopt te kwakkelen qua gezondheid zal regelmatig een veearts nodig hebben, en geloof me, daar ben je met 100 euro niet klaar mee hoor.... Dat kan flink in de kosten gaan laan lopen

petra31

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:52

Nog even ter aanvulling /verduidelijking: er is vandaag iemand gaan vragen hoe het zat met dat verhaal van een paard voor een Euro en het blijkt dat dit inderdaad alleen geldt voor de oudjes die de lessen eigenlijk niet meer aankunnen (zoals bijv een Tibert, Carmen, Roman e.d.). Is dus inderdaad weer eens paniek/onrust ontstaan doordat een verhaal werd opgeklopt /uit zijn verband werd gehaald.

petra31 schreef:
Je kunt daar makkelijk langs gaan hoor. Denk dat ze alleen maar blij zijn als ze met goed fatsoen van Louis af komen. Ik was er gisteren en toen hoorde ik inderdaad dat er in de les gezegd zou zijn dat je ze voor een Euro mag kopen, op voorwaarde dat je ze meteen meeneemt. Lexington en Marengo zijn al verkocht en die gaan het zeker goed krijgen!!! Overigens zeggen ze dat ze met een dierenarts alle paarden langs gaan: de dieren die pijn hebben worden op een humane manier ingeslapen en voor de oudjes zoeken ze een zorgboerderij of iets dergelijks. Nu maar hopen dat er inderdaad een goede plek voor de meeste wordt gevonden.....

Sunshine80 schreef:
Nou ja, dat heb ik dus met Louis. Maar geen idee hoe ik dat zou moeten doen. Zou hem daar zo vandaan halen.

Haha, ze zien me aankomen daar bij HCB. "Ja goedemorgen, met Iris, ik ben al een paar jaar (lees 5) niet meer bij jullie geweest en ben weggegaan met ruzie. Maar nu vroeg ik me af of ik, nu jullie toch failliet zijn, even Louis op kan komen halen?" _O-

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:56

Toevallig heb ik vanmiddag ook gebeld, ik kreeg het nieuwsbericht over de paarden weggeef actie ook mee.
Ik help graag paarden verder en had wel interesse, nu hoeft niks natuurlijk gratis te zijn dus dat vond ik al vreemd maar ik belde toch.
Vrouw die ik na een paar keer bellen aan de lijn kreeg deed een beetje lacherig en zei dat ze een doorstart zouden maken en niks ging er weg.
Ik heb ze succes gewenst en opgehangen.
Nu lees ik internet en zie overal wat wazige verhalen maar hoe het nu precies zit:=

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:57

kellyG: ik weet wat ik me op de hals haal met een paard met slechte gezondheid. ik heb al 3 jaar een haflinger die een zorgenkindje is;) dus weet wat het kost en hoe mee om te gaan...
marit zou ik niet afraggen, nee lekker hele dag op de wei en af en toe buitenritje om beetje de spieren soepel te houden....