ponykamp manege van loon?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:15

Asyaa schreef:
De 'moeilijkste' hebben vaak nog geen automatische piloot, en zijn dus bij het normale rijden behoorlijk pittig, maar voor z'n 'testje' het makkelijkst.

Geloof me, Dombo is bij die test ECHT NIET het makkelijkst, vraag het maar na ;)
http://www.manegevanloon.tk/
Klik je op de foto, ga je naar weetjes en lijstjes, dan zie je het staan ;)

Anoniem

Re: ponykamp manege van loon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:18

Ik zou eerder van die beschrijving gaan huilen dan er trots op zijn.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:29

Asyaa schreef:
Ik zou eerder van die beschrijving gaan huilen dan er trots op zijn.

Waarom dat dan?
Ik heb die test op Dombo gehaald en ik ben er trots op :)

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:35

haha verschrikkelijk dat deze manege nog bestaat, ben er een keer gaan kijken omdat ik me daar met een vriendin wou inschrijven voor ponykamp kregen meteen een inschrijf formulier in ons handen gedrukt en zijn nog net niet gillend weg gerend. Wat een nachtmerrie is die manege, de manier waarop daar paarden worden gehouden is echt niet meer van deze tijd. Maargoed zolang mensen daar heen blijven gaan voor hun eigen lol en de conditie en verzorging van deze paarden minder belangerijk vind, zal deze manege vast nog lang blijven bestaan en gaat er niets veranderen, helaas.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:38

Kimonoo schreef:
haha verschrikkelijk dat deze manege nog bestaat, ben er een keer gaan kijken omdat ik me daar met een vriendin wou inschrijven voor ponykamp kregen meteen een inschrijf formulier in ons handen gedrukt en zijn nog net niet gillend weg gerend. Wat een nachtmerrie is die manege, de manier waarop daar paarden worden gehouden is echt niet meer van deze tijd. Maargoed zolang mensen daar heen blijven gaan voor hun eigen lol en de conditie en verzorging van deze paarden minder belangerijk vind, zal deze manege vast nog lang blijven bestaan en gaat er niets veranderen, helaas.

Jammer dat je niet achter de schermen bent wezen kijken...
Deze mensen zorgen naemlijk echt wel goed voor de paarden!

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:42

ik ben in de stallen geweest hoor, heb de versleten zadels, hoofdstellen en "dekjes" gezien. En heb gezien hoe paarden aan een lange paal in hun eigen uitwerpselen staan zonder fatsoenlijk drinken. En die drukplekken zijn echt niet normaal. Moet je maar is op de foto's op die site kijken.

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:49

Jeetje.. Net vol verbazing op de site gekeken. Ja.. Dat dit nog mag.. Is toch niet van deze tijd dit?

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 23:04

Nee dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik daar kwam, hoe kan het dat mensen nu nog zo met paarden omgaan. Maar zolang de mensen die daar komen hun ogen niet openen en niet zien dat dit niet kan maar daar gewoon geld in blijven stoppen zal er niks veranderen. Want ja je eigen plezier is natuurlijk belangerijker als een paarden leven he.... :Z

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 23:12

Ik ben er ook geweest eeen heletijd terug .
en mij is het ook niet echt bevallen ..
vooral het eten en het feit dat er zo veel aan groepjes vorimg wor dgedaan door dat er zo veel kinderen zijn van zo veel leeftijden .
En idd de stallen zijn een soort van koeien stallen waar je paarden ook niet op de zelfde plek staan maar sochtend worden binnen gehaalt en aan een willekurige nek band vast gezet en elk paard heeft een touwtje met een nummer om en zo weet je wie wie is .
veder hebben ze kussenslopen met stro als dekjes en de borstels liggen allemaal in chloor omdat ze ooit een huisziekte hebben gehad toen ze gewone dekjes gingen gebruiken zeggen ze.
en het is koud in de huisjes mannn .
Maar soms was het ook bets leuk hoor om ze niet alleen maar aftekraken .
De heer van loon junior is een hele aardige jongen alleen als je van zijn leefdtijd bent en meisje ben je de klos.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 07:47

Nou inmiddels is er echt wel wat veranderd :)).
Paarden hebben een eigen stand, alleen de pony's staan elke keer anders.
En die nummers is makkelijk juist!
Weet je heel makkelijk te vinden welk zadel je nodig hebt ;).
Die beesten worden echt wel goed verzorgd hoor geloof me!
Als een beestje kreupel wordt tijdens een rit, dan rijden ze echt niet verder!
Ze rijden terug om dat beestje om te ruilen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 13:19

staan de pony's nog steeds zonder tussenschotten? Dat heb ik altijd link gevonden met die kids er tussen.
En de strozakken? Zijn die nog aanwezig?

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 13:27

de pony's staan nog steeds zonder tussenschotten, maar hier zijn ze aan gewend is naar mijn idee nog nooit fout gegaan(en ik kom er al 13 jaar)

de strozakken zijn er ook nog steeds..

de paarden en pony's hebben echt geen slecht leven, als dat zo zou zijn zouden ze nu niet allemaal appeltjes in hun vacht hebben
ook als er geen lessen of buitenritten zijn gaan de paarden en pony's gelijk naar buiten, ze staan dus relatief meer binnen dan buiten..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 13:31

Toen ik er was had een meisje toch echt een probleem omdat pony A naar pony B sloeg, en zij er tussen zat. Vind deze manier van opstallen gewoon niet veilig voor de mensen die er tussen moeten lopen.
Geen slecht leven... mwah, t kan altijd slechter :j, toen keken ze allemaal maar erg doods uit de ogen.

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 13:33

stef schreef:
Toen ik er was had een meisje toch echt een probleem omdat pony A naar pony B sloeg, en zij er tussen zat. Vind deze manier van opstallen gewoon niet veilig voor de mensen die er tussen moeten lopen.
Geen slecht leven... mwah, t kan altijd slechter :j, toen keken ze allemaal maar erg doods uit de ogen.

nou dat is dan echt eenmalig geweest... het zal vast wel eens gebeuren maar echt het is zeldzaam.
dan nodig je uit om nog eens te komen kijken de paarden hebben echt een goed leven daar..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 13:34

je hoeft me niet uit te nodigen, ik heb mezelf jaren terug beloofd dat ik er niet meer kom :n

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 13:35

dan niet maar dan vind ik niet dat je er nog iets over kan zegen aangezien je er jaren geleden geweest bent ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 13:36

Ehhhh en HOEVEEL jaar geleden is het dat je er was Stef? ;) Je kan ook BLIJVEN zaniken ergens over he... Wij blijven jou toch ook niet confronteren met dingen die we JAREN GELEDEN een keer bij je aangegeven hebben en die je al lang opgelost hebt, of nu beter van weet etc? Je moet mensen/bedrijven soms ook eens een kans geven te verbeteren, of nog eens op een ander moment binnenlopen...

Ik kom nu denk ik zo'n 25 jaar regelmatig bij Jan over de vloer en heb er nog nooit iets meegemaakt tussen de pony's hoor. Dat er EEN KEER iets gebeurt, ja dat HOU je, OVERAL. Dat kan ook in boxen, daar kan een paard ook een keer een kind "pletten" of lelijk doen naar een langslopend paard en daarbij een mens raken of weet ik wat.
Als 2 ponies erom bekend staan dat ze elkaar niet moeten (wat bijna niet voorkomt omdat alles in kuddeverband bij elkaar staat, de rangen en standen zijn bevestigd) dan zijn ze echt nog wel zo snugger dat ze ze niet pal langs elkaar zetten.

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 13:37

Sonja schreef:
Ehhhh en HOEVEEL jaar geleden is het dat je er was Stef? ;) Je kan ook BLIJVEN zaniken ergens over he... Wij blijven jou toch ook niet confronteren met dingen die we JAREN GELEDEN een keer bij je aangegeven hebben en die je al lang opgelost hebt, of nu beter van weet etc? Je moet mensen/bedrijven soms ook eens een kans geven te verbeteren, of nog eens op een ander moment binnenlopen...

Ik kom nu denk ik zo'n 25 jaar regelmatig bij Jan over de vloer en heb er nog nooit iets meegemaakt tussen de pony's hoor. Dat er EEN KEER iets gebeurt, ja dat HOU je, OVERAL. Dat kan ook in boxen, daar kan een paard ook een keer een kind "pletten" of lelijk doen naar een langslopend paard en daarbij een mens raken of weet ik wat.
Als 2 ponies erom bekend staan dat ze elkaar niet moeten (wat bijna niet voorkomt omdat alles in kuddeverband bij elkaar staat, de rangen en standen zijn bevestigd) dan zijn ze echt nog wel zo snugger dat ze ze niet pal langs elkaar zetten.

Klopt helemaal, sommige ponys hebben wel degelijk een eigenplekje omdat dat gewoon beter gaat ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 13:41

Ik zeg ook duidelijk dat mijn mening is gebaseerd op jaren terug. Dan vraag ik 2 dingen of die verandert zijn, nee, die zijn niet verandert.
Dat ik er dan geen behoefte aan heb om daar te komen, mag toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 13:41

Zo ging het vroeger al ja :j Bij het binnenhalen alles de stal in en ALS er 2 naast elkaar doken die erom bekend stonden dat ze wel eens ruzie maakten, dan haalden we er eentje weg en zetten we die ergens anders neer. Klaarrrrr :D

Deze ponies zijn het gewend van achteren benaderd te worden, en de klanten zijn ook niet anders gewend. Niets mis mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 13:42

Stef het is je goed recht om ergens nooit meer terug te komen maar meningen negatief blijven ventileren omdat je jaaaaaren geleden eens wat geconstateerd hebt is echt een beetje sneu.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 13:46

Ik ben hier 7 jaar lang 2x in de zomer op kamp geweest. Heb het super naar me zin gehad altijd!
Nu kom ik de groepen nog regelmatig tegen in de bossen, en dan zie je ze lachen gieren brullen. Soms wou ik dat ik ook nog op kamp mocht hoor :D

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 14:17

Het zal nu vast minder erg dan vroeger zijn ;) (hoop ik :=)

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 14:24

mieneke12 schreef:
Het zal nu vast minder erg dan vroeger zijn ;) (hoop ik :=)

hele grote kans dat je het enorm naar je zin gaat hebben, je hebt 2 enorm leuke leiding.
heeel veeel leuke pony's en prachtige omgeving(of dit nu op buitenrit is of op de hittax)
je vermaakt je echt wel
:D

over de hittax hadden een meisje was de eerste keer neit geslaagd dus mee op de hittax en bij de 2de poging die week toch geslaagd maar die wilde dus op de hittax vond ze veel gezelliger ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 14:25

Eigenlijk gaat alles nog steeds hetzelfde ;)
De strodekjes en ontsmette borstels zullen altijd wel een wenkbrauwoptrekpuntje blijven. Van Loon heeft er een goede reden voor, en tegenstanders hebben goede tegenargumenten.
Alleen is het ZIJN manege en telt zijn stem dus nét ff iets zwaarder :=

Je gaat er vast een hartstikke leuk kamp hebben :j