CCindy schreef:# Hoe zijn de boxen? Hebben ze contact met andere paarden? Wat is de afmeting? Goed geisoleerd, dus niet snikheet, want het is dan hartje zomer?
Het is niet snikheet in de stallen dus goed geisoleerd (maar bij onze week was het ook niet snikheet..)
Er zijn stallen waarbij ze een luik hebben dat ze naar buiten kunnen kijken, maar dat moet je niet als laatste aankomen want dan zijn die al bezet.
Verder zit er tussen de stallen een heel klein 'gat' hierdoor kunnen ze hun buren zien/ruiken, maar ze kunnen elkaar niet aanraken.
# Wat voor voer krijgen ze? Of moet je dit zelf meenemen? Krijgen ze voordroogkuil of hooi? Hoe vaak per dag? Staan ze op stro of op vlas?
Ze krijgen gewoon biks en droog hooi, als je ander voer moet dan moet je dierenartsverklaring (volgensmij, zelf ben ik met mijn pony niet erg met voer bezig omdat hij alles wel op eet en niet echt ergens gevoelig voor is dus als jou pony iets speciaals moet dan zul je dat even moeten navragen..)
In principe staan de pony's op stro, als jou pony op vlas moet dan heb je een dierenartsverklaring nodig en dan krijg je een stal met vlas
# Twee keer per dag rijden, is dit niet te zwaar voor de gemiddelde pony? Ik heb dit 1 keer gedaan, en mijn pony had er echt wat moeite mee. In zo'n week wil je natuurlijk waar voor je geld en doe je al helemáál intensief mee..
Kan ik geen antwoord op geven, dat lijkt me per pony (en hun conditie) verschillend..
M/Z-dressuurweek pony's:
# Rijd je dan 2x per dag 5 dagen lang intensieve dressuurtrainingen? Of is er ook een spring- of crosstraining, of een buitenrit?
Ben er zelf nog niet geweest maar hoorde van iemand (en het staat op de site) dat je ook 1x springen doet, 1x crossen en 1x buitenrit ..
dus het is volgensmij hetzelfde als allround alleen dan rijd iedereen M/Z niveau en krijg je ook les van een bekende dressuurruiter/amazone
Pony's Allround
# Wat ga je hier allemaal doen?
2x per dag les
eerste dan 2 dressuurlessen ( eerste les is van een half uur , kennismakings les en kijken of je wel in een goede en leuke groep zit..
1x springles
1x crossles
1x buitenrit
1x spelletjes
Verder zijn er 's avonds clinics
# Van wat voor niveau zijn de dressuurtrainingen?
Je krijgt een brief, hier moet je je niveau van springen, dressuur en SGW opzetten
Je word dan ingedeeld in groepjes van 4
Hier krijg je les mee..
Als het niveau toch te laag/hoog is bij jou groepje moet je dat de eerste les zeggen en dan word je nog ergens anders ingedeeld
# Hoe hoog is het springen, en wat voor ervaring moet je ervoor hebben? Kun je ook rond de 1m springen?
De hoogte verschilt per groepje en jullie als combinatie,, dus op welk niveau jullie zitten met springen ..
ervaring ?sorry weet niet hoe ik dat moet beantwoorden
Er waren bij ons ook groepjes die rond 1m gingen springen
# Ook hetzelfde met het crossen, wat voor ervaring is hierbij nodig? Ik neem aan geen ervaring, maar hoe hoog wordt er gesprongen bijvoorbeeld? Crossen lijkt me super, maar het springen over die vaste hindernissen vind ik toch wat eng.... 40 cm durf ik handig natuurlijk en door het water is hartstikke gaaf, maar bij hoger kan ik best al gaan zitten miepen met die vaste hindernissen.
Ik had nooit gecrossd en mijn pony ook niet..
Er word gewoon daar gevraagd wat jij kunt en wat je pony kan en vanuit daar ga je aan de slag,
als jij zegt ik vind het wel allemaal leuk maar liever niet hoger dan 40cm dan is dat prima..
Mischien zijn sommige antwoorden op vragen niet helemaal duidelijk, dat komt omdat ik het moelijk vond om het goed uit te leggen..
Dus heb je nog vragen, stel ze gerust
sorry weet niet hoe ik dat moet beantwoorden