Begeleider op ponykamp?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lalalauraaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 23:17

mantha81 schreef:
Lalalauraaa schreef:
Ik ga van 6 tot 7 februari naar het ponykampnachtje op Manege Laarbrug om te kijken of het wat is! Had gereageerd op de advertentie op marktplaats en het klinkt goed! De vergoeding is idd 125 euro per week en mijn voornaamste taken zullen lesgeven en buitenritten begeleiden zijn.
Ben echt heel benieuwd naar die kennismaking, zal het hier wel neerzetten als ik ben geweest!

Weet je dat zeker??

Ik ben er namelijk geweest, je begint met 's morgens paarden voeren, ontbijt klaar zetten( broodjes afbakken, kaas en ham snijden etc), paarden halen(20 min lopen heen en dan weer terug), afwassen, dan inderdaad les geven of buitenrit rijden, dan weer corfee voor middageten. Daarna weer lessen of buitenrit, dan nog een buitenrit met klanten, daarna weer corfee, paarden voeren, paarden terug naar de wei, 's avonds spelletjes ed. doen, elke dag minimaal van 7.00 tot 2.00!!! Dat waren mijn taken op ponykamp, dus ik vind het knap als je alleen maar les hoeft te geven en buitenritten te rijden!!

Nouja, dat is wat ik te horen heb gekregen. Snap best dat dat niet mijn enige 2 taken zijn, dus ik weet niet. Moet het gewoon afwachten, ik ga sowieso naar dat kennismakingsnachtje. En dan kan ik altijd vragen aan meiden die al eerder hebben begeleid die er dan ook zullen zijn, wat we precies moeten doen. Ik zie het vanzelf!

Aurelle_

Re: Begeleider op ponykamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 00:04

Ik zou eens gaan kijken bij stal het Reelaer. Daar ben ik een aantal keer zelf op trektocht geweest en dat beviel me heel goed. Ze hebben daar vaak jonge en gezellige begeleiders. site: www.reelaer.nl

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 09:12

Giorgio_x schreef:
ik ga waarschijnlijk dit jaar 'stage' lopen bij de Kleine Oever. Heeft iemand ervaringen met dit kamp? :)

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 11:33

Giorgio_x schreef:
Giorgio_x schreef:
ik ga waarschijnlijk dit jaar 'stage' lopen bij de Kleine Oever. Heeft iemand ervaringen met dit kamp? :)

Daar ben ik geweest, ontzettend gaaf kamp.. Super gezellige sfeer, veel lesgeven en buitenritten rijden.. Niks dan positiefs :)

Lalalauraaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:30

mantha81 schreef:
Lalalauraaa schreef:

Weet je dat zeker??

Ik ben er namelijk geweest, je begint met 's morgens paarden voeren, ontbijt klaar zetten( broodjes afbakken, kaas en ham snijden etc), paarden halen(20 min lopen heen en dan weer terug), afwassen, dan inderdaad les geven of buitenrit rijden, dan weer corfee voor middageten. Daarna weer lessen of buitenrit, dan nog een buitenrit met klanten, daarna weer corfee, paarden voeren, paarden terug naar de wei, 's avonds spelletjes ed. doen, elke dag minimaal van 7.00 tot 2.00!!! Dat waren mijn taken op ponykamp, dus ik vind het knap als je alleen maar les hoeft te geven en buitenritten te rijden!!

Nouja, dat is wat ik te horen heb gekregen. Snap best dat dat niet mijn enige 2 taken zijn, dus ik weet niet. Moet het gewoon afwachten, ik ga sowieso naar dat kennismakingsnachtje. En dan kan ik altijd vragen aan meiden die al eerder hebben begeleid die er dan ook zullen zijn, wat we precies moeten doen. Ik zie het vanzelf!

En trouwens: ik vind het niet eens gek. Je krijgt er wel 125 euro in de week voor he, dus lijkt me nogal logisch dat je daar ook voor moet werken. Vind alle taken logisch voor het begeleiden van een ponykamp (behalve het buitenritten begeleiden met klanten, maargoed). Het is en blijft wel gewoon werk, en geen vakantie.
Maar mag ik wel vragen waarom je pas om 2.00 in bed ligt? Die kinderen moeten toch ook op een 'normale' tijd gaan slapen? Daar ben ik wel benieuwd naar, want het lijkt me sterk dat je kinderen bezig moet houden tot 2 uur 's nachts.

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:37

Klein Oever is erg gezellig, veel collega's en je kunt kiezen wat voor soort leiding je wordt ( manege of activiteiten )

Ook Jan Dolfing is leuk, is meer buitenritten rijden en je doet alle taken ipv alleen lesgeven en buitenritten maken.

bedenk wel dat als je op een kamp gaat begeleiden dat het werk is en dat je hard door moet werken, de tijden lang zijn en dat je het vooral moet doen omdat je het leuk vind. Een eigen paard mee is leuk, maar die komt bij lange na niet op de eerste plaats dus houdt daar rekening mee!

xoxsannexox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:44

Dat klopt! Maar het is wel altijd onwijs gezellig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 23:19

Ik ga hier ook even meelezen, een vriendin en ik willen ook errug graag samen een ponykamp gaan begeleiden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 23:54

Nou, ik heb ze allemaal gemaild :)

Ben benieuwd!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 13:22

Ik weet dat ik bij Vinea ook ponykampen heb begeleid en het ligt aan de leeftijd van de kinderen hoe laat ze naar bed gaan.

De dag begint nog voordat je de kinderen gaat wakker maken, want je staat zelf eerder op om je te douchen en aan te kleden. Bij mij was dat rond 7.00/7.30u. En dat was laat! Want toen ik op Texel de strandritten deed, moest ik al om half 6 op!! ;)
De jongste groep (7-10) ging om half 9 naar bed. Daarna ga je nog schoonmaken en de dag doorbespreken en de volgende dag inplannen/voorbereiden en dan is het dus 10 uur dat je klaar bent.
Maar ik had ook een oudere groep (10-12), die pas om 10 uur naar bed gingen. Plus dan nog altijd bleven keten, dus dan had je ook nog nachtwacht. Rond 11 uur waren ze meestal stil. Schoonmaken werd ondertussen gedaan (elke avond wisselden de diensten) en daarna nog dag doorbespreken, was het uiteindelijk 12 uur voordat we klaar waren.

En dan wil je nog gezellig doen met je andere staf, dus dan snap ik die 2.00u wel ;) Plus, als je oudere kinderen hebt, is de bedtijd nog later (denk wel tot een uur of 12?) en heb je daarna nog tijd nodig om alles op te ruimen en zo.

Ik vind het geweldig, werken met kinderen <3 Doe alleen ponykampen omdat ik paarden ook leuk vindt, maar je werkt hier voornamelijk met kinderen.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 13:25

Ik kwam per toeval het topic tegen (mooi hoef ik er zelf geen te openen) en ga het dus even volgen want ook ik wil graag dit jaar een ponykamp gaan begeleiden.

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:36

Lalalauraaa schreef:
Ik ga van 6 tot 7 februari naar het ponykampnachtje op Manege Laarbrug om te kijken of het wat is! Had gereageerd op de advertentie op marktplaats en het klinkt goed! De vergoeding is idd 125 euro per week en mijn voornaamste taken zullen lesgeven en buitenritten begeleiden zijn.
Ben echt heel benieuwd naar die kennismaking, zal het hier wel neerzetten als ik ben geweest!

Dan kom ik je misschien tegen :D Mij hebben ze ook gevraagd die dagen te komen maar omdat ik het erg druk heb nu weet ik nog niet zeker of ik kan. In de mail waren ze erg aardig en mij vertelden ze ook dat ik voornamelijk buitenritten zou begeleiden, lesgeven en natuurlijk activiteiten met de kinderen. Ben ook erg benieuwd hoe het daar is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:42

Ik en die vriendin van mij (renee16) zijn ook gevraagd om dat weekend te komen!

Lalalauraaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:43

Ben benieuwd of ik jullie daar tegen zal komen! Dus misschien tot dan!

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 18:22

Ook ik heb contact met Rosworld Mag zelf aangeven hoe lang ik wil blijven heb nog geen datas door gegeven omdat ik ook mijn eigen wedstrijden wil blijven rijden moet er wel tussen in gepland worden!

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:06

blon_D gezellig dat je ook naar rosworld komt.
misschien kom ik je nog wel tegen.
ik ga van 11 juli tot 7 augustus.
lijkt me gezellig.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:07

ik weet nog niet precies wanneer ben in overleg ook vanwege de wedstrijden die ik met mijn knol rijd :P

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:10

ik heb even in je profiel gespiekt.
wat leuk dat je met je fjord western rijd.
dan zit je bij rosworld wel goed denk ik die geven ook western les.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:12

Ik kan ook wel 'engels' rijden hoor ;) Maar rijd western wedstrijden etc en heb geen echte voorkeur voor t kamp.. Kan je mij iets meer vertellen over de gang van zaken daar? krijg je een vast clubje?

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:19

dit is voor mij ook de eerste keer dat ik daar pony kamp ga begelijden.
de eigenaren van rosworld hebben eerst 12 jaar een manege bij mij hier in uitgeest gehad. dus zodoende ken ik hun en ze hebben mij gevraagt om te komen helpen.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 14:28

marjoleinft schreef:
@ rienn stel dat je je paarden mag meenemen en er niks voor krijgt heb je iig 500 euro in je zak gehouden. dus dan heb je ook wel winst.
want ik denk niet dat je zoveel aan vergoeding krijgt.

Klopt heb je helemaal gelijk in! Daarom hoef ik ook niet perse een vergoeding!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 19:02

Passival schreef:
Lalalauraaa schreef:

Dan kom ik je misschien tegen :D Mij hebben ze ook gevraagd die dagen te komen maar omdat ik het erg druk heb nu weet ik nog niet zeker of ik kan. In de mail waren ze erg aardig en mij vertelden ze ook dat ik voornamelijk buitenritten zou begeleiden, lesgeven en natuurlijk activiteiten met de kinderen. Ben ook erg benieuwd hoe het daar is!

Daar ben ik van de zomer geweest.
Erg leuk, gezellig, maar wel druk, Je hebt wel meer te doen dan lesgeven en ritten begeleiden.
De paarden zijn er erg braaf, goed eten en het wordt idd regelmatig laat. Maar dat hoort bij ponykamp, toch?

Dus bij manege Laarbrug zit je goed!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:35

Oh wat leuk, heb ik nou altijd al een keertje willen doen, ponykamp begeleiden :)

Nu ik weer studeer heb ik daar natuurlijk ook uitgebreid de tijd voor, geld om op vakantie te gaan heb ik toch niet hahahaha ;)

Alleen nog even overleggen met mijn vent, want die zal het misschien ook niet zo leuk vinden als ik zo'n tijd van huis ben :P

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:39

Ponykamp begeleiden is zóóóooo leuk :+: . Dit jaar word mijn derde jaar by Stal de Eik. Erg leuke stal!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:44

chelss schreef:
Vjestagirl schreef:
T reelaer vind ik dan weer geen aanrader. K vind dat de begeleiding daar altijd een beetje hun eigen vakantie aan het bouwen is, en dat het alleen maar lastig is dat er daar kampkinderen doorheen lopen.

daar ben ik het niet mee eens, ik ben al jaren daar heen gegaan en we hadden altijd lol met de begeleiding :D ik vind het wel een aanrader! het is zeker gezellig altijd!

Oh dat kan! Ik heb in 3 jaar tijd iedere keer begeleiding getroffen die alleen maar met elkaar bezig waren de hele dag, die zelfs tijdens de lessen vooral met elkaar liepen te klooien (en 1 of 2 kampmeiden met wie ze het konden vinden), dat als je op trektocht bent dat ze aan de andere kant van de schuur gaan liggen. Er is geschreeuwd dat we NU op de volte moesten gaan, en toen we dat niet binnen 2 seconden deden kwam er achteraan 'dat was een commando!'.

Nee, voor mij nooit mee t Reelaer