Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Joki

Re: Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 15:44

Hmm volgens mij ben ik de enige antifan van Pieter; in persoon geen problemen maar zijn les is voor mij echt no way en zijn springles vind ik niet veel beter. Zo ben weer eens een remi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 15:46

Olaaaaa Doei!
Ik heb een logeerhond!! whoehoe!! Mag op Lina passen!! (De mechelse herder van de boswachter!!)

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 15:50

Meid, meid, je krijgt het er maar druk mee! Ook al twee IJsjes waar je op moet passen... Knipoog Je zal je iig niet vervelen!
Ik mag zo naar huis, bijna 5 uur Nagelbijten / Gniffelen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 16:13

Heel even bored Nagelbijten / Gniffelen

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 16:16

was ik al. moet even kwijt een van mijn trainers is een hele lieve vent MAAR irritant koppig; ik loop nu al een dag lang tegen een muur te praten (denk zelfs dat een muur meegevender is). Waarom accepteert hij nou niet gewoon dat ik weiger op zijn manier te longeren; kan mij het schelen dat die internationaal is

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 16:27

Longeren is een vak apart. Ik moet zeggen dat ik het nu pas goed leer van mijn stalhoudster. Zij longeert op een manier... Nou... Je kunt het 'naast het paard rijden' noemen. Heel apart en goed voor het paardje Lachen

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 16:29

Longeren is idd niet zo makkelijk als de meeste mensen denken.. daarom doe ik het ook maar liever niet Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 16:30

Mendi schreef:
Meid, meid, je krijgt het er maar druk mee! Ook al twee IJsjes waar je op moet passen... Knipoog Je zal je iig niet vervelen!
Ik mag zo naar huis, bijna 5 uur Nagelbijten / Gniffelen

jaja *LOL* maar lina is maar voor 1 nachtje, ze waren te laat voor de kennel, dus het is meer als tussenoplossing eiglk.
eigenlijk mag het ook niet.. ssst!
Dus ik breng dr morgen naar de kennel van de boswachterij!
Vanavond ben ik niet meer online.. ga in het boshuisje slapen met lina de opperwaakhond! Haha!
duss tot morgen!! Doei, doei

Lady: Tot zo Knipoog

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 16:31

Ik heb na lang bestuderen de internationale/klassieke methode gecombineerd met de lichaamstaaltechnieken van Klaus hempfling en de reactie van paarden bevalt me prima. En tuurlijk kan ik internationaal echt wel wat maar vind mijn manier veel effectiever werken, maar goed een duitse trainer heeft 1 nadeel ze zijn zo rechtlijnig als maar kan

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 16:32

Tot zo Lachen Ga over 10/15 min weg

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 16:35

Daar kan ik mij nou niks bij voorstellen Joki Tong uitsteken
Maar iig veel succes. Had ooit een Duitse- Duitse leraar, oeh wat een vreselijke vent. Duurde 5 lesjes voordat hij 'weggepest' was en dat door een VWO klasje Tong uitsteken

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 16:43

Joki schreef:
Hmm volgens mij ben ik de enige antifan van Pieter; in persoon geen problemen maar zijn les is voor mij echt no way en zijn springles vind ik niet veel beter. Zo ben weer eens een remi

nee hoor hier nog een antifan Knipoog hij is echt heel aardig maar lesgeven...

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 16:45

Haha ben een duits ruiter en kan het normaal prima met ze vinden maar wat het voordeel van duitse paarden is het nadeel van duitse mensen; de rechtlijnigheid. Een duits paard (trak uitgezonderd) kunnen je rijden befehl ist befehl en mijn trainer vind het voor mij ook befehl ist befehl en het kan alleen zo en tja ik heb altijd wel wat te vinden (poldermodel).

Was ooit met een paar vrienden en hun duitse vader naar tenerife. Nou zaterdag zouden we terugvliegen dus we komen op het vliegveld en zeggen ze nee u vliegt zondag u heeft niet goed op uw ticket gekeken. Mijn reactie mooi nog een dag zon zee strand. Hun vader flippen echt algehele paniek.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 17:44

Schimmelig schreef:
Maar iig veel succes. Had ooit een Duitse- Duitse leraar, oeh wat een vreselijke vent. Duurde 5 lesjes voordat hij 'weggepest' was en dat door een VWO klasje Tong uitsteken

Ohw vertel, welke? Tong uitsteken

Hey Zita!! Gezellig dat je er ook bij bent Haha!

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 17:45

jeetje!!! eindelijk heb ik door hoe ik me aan moet melden en berichten kan plaatsen hier hahaha
Nou ik ben dus een Amsterdamse manege-ganger Lachen
Rij vanaf m'n 11e op manege geuzeneiland in geuzenveld en zo tussendoor heb ik ongeveer 2 jaar op manege nieuw amstelland gereden. Ik was het gezellige knusse zooitje op geuzeneiland gewend en dan is het moeilijk om te wennen aan al die luxe. We hadden een hele leuke groep hoor met de les, maar ik vond de sfeer er niet zo... Dus ging ik weer terug naar geuzeneiland waar ik nog steeds les heb.
Ondertussen ben ik 2 paarden rijker. Veyton en Pascal! Pascal heb ik van manege geuzeneiland gekocht en is nu 7,5 jaar en veyton heb ik gekregen die nu 4,5 jaar jong is. Helaas heb ik het erg druk met werken en binnenkort ook weer school dus moet ik met pijn in mijn hart afstand doen van Pascal Boos! Hij staat dus te koop...
Ik ben al op een hoop stallen geweest toen ik Veyton net had. Eerst stond ik bij een boer (stal Willemshof) en na een half jaartje gingen we op manege de Groene Heuvel staan in Spaarnwouden, omdat dat lekker dicht bij het bos was Lachen
Helaas was het niet zo rooskleurig daar als het leek... Veyton stond op een gegeven moment alleen nog maar binnen waardoor ik genoodzaakt was om een wandeling te maken in het bos om vervolgens meegesleurd te worden. Daarnaast was de manege-eigenaar destijds niet echt lief voor zijn paarden én de pensionpaarden om het maar even zo te zeggen.
Daarna ben ik op stal Amstelhoeve gaan staan. Erg gezellige en leuke stal! Maarrrr geen bos.... Heb daar 2 jaar gestaan en nu ben ik verhuisd naar stal Wennekers. Ik sta er nu ongeveer anderhalve maand en het bevalt me er nog steeds prima!

pfffff wat was het heet he vandaag :|

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 17:47

casjuh schreef:
Helaas was het niet zo rooskleurig daar als het leek... Veyton stond op een gegeven moment alleen nog maar binnen waardoor ik genoodzaakt was om een wandeling te maken in het bos om vervolgens meegesleurd te worden. Daarnaast was de manege-eigenaar destijds niet echt lief voor zijn paarden én de pensionpaarden om het maar even zo te zeggen.

Ook welkom!! Over welke eigenaar heb je het? Niet de huidige denk ik of wel? (lijkt me al een tijdje geleden dat je daar stond)

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 17:49

Pluutje schreef:
Schimmelig schreef:

Ohw vertel, welke? Tong uitsteken

Hey Zita!! Gezellig dat je er ook bij bent Haha!

Gastje met geel haar (moest voor blond doorgaan). Hij had een Duitse naam, maar hoe die ook alweer precies heette, geen idee. Mulder (kan dat?) Haha!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 17:52

heten ze zo niet allemaal?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 17:54

Dat zou best eens kunnen, hihi.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:01

Haha, poeh... geeeen idee... Vreselijk vak duits, heb het toen ook heel lang niet gehad (misschien daardoor? of was dat voor mijn tijd?) dus snapte er later ook echt geen hol van (naamvallen enzo Ziek ). Ken je toevallig ook een lerares die heel even engels heeft gegeven, Robert... Die is ook weggepest (oa door mijn klas geloof ik), dat is mijn buurvrouw Clown

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:02

valt me op hier is Duits echt iets raars; ik spreek best behoorlijk duits en ga er regelmatig winkelen

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:04

Pluutje schreef:
Ook welkom!! Over welke eigenaar heb je het? Niet de huidige denk ik of wel? (lijkt me al een tijdje geleden dat je daar stond)

klopt Lachen het gaat om de vorige eigenaar met die friezen (ga geen namen noemen). Ik stond daar rond augustus 2004 en ben half oktober naar amstelhoeve gegaan

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:09

casjuh wat is pascal een onwijs leuk paard; ja ik hou van grote paarden. Mijn Domique d'Esmeetic

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:21

Zo heb mn buikje ook weer rond gegeten Vingers aflikken

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:24

Lachen Pascal is inderdaad érg groot hahaha maar een vreselijke lieverd!
Vandaag lekker zonder zadel gereden op hem. Hij is weer helemaal de oude pascal Haha!
Hij heeft 3 maanden op rust moeten staan omdat hij kreupel werd, en door de verhuizing en het vele stappen aan de hand heeft hij enorm veel energie opgekropt... jaja hij heeft me er in 1 week tijd 3 keer afgeGOOID. En nu hij weer vrolijk met veyton in de wei staat is hij weer helemaal de oude.