Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Oliefjuh

Re: Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 15:52

Wat vet zeg Fab.. Zou het wel doen hoor, zo'n baantje bij de bank is goed voor op je CV en het zal vast ook wel leuk schuiven ;) .

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 18:53

dus is 3 bogen in een 60 bak makkelijker dan in een 40 al vindi k dat je op dat niveau geen moeite meer mag hebben met stelling en buiging en zo draaien

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 22:55

Ik denk wel dat je het moet doen hoor Fabienne ! :)

Manon . kijk even naar je hyves! Vraagje gesteld over deken !

Joyce ben benieuwd hoe je het zadel vind zitten :) ik vind m erg fijn :) Ga alleen wel nog even grote/bredere kniewrongen? halen, dan liggen mijn benen nog even wat stiller.
Zit wel netjes nu :) Stuk meer rechter op en kan me niet zo snel meer naar voren laten trekken :)

Kortom.. erg blij met mijn nieuwe zadel! En ook Ursje :)

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 00:57

Ik ga even kijken! Heb je nu ook een nieuwe Wintec?

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 09:18

Welk zadel heb je?

Gaaf Fab! Uitdaging!

Ja Bon tuurlijk, maar het is eigenlijk echt geen moeilijke oefening hoor.

Jeuh ik ben vrij vandaag. *\o/*
Oja Rens en ik staan in de Hipporevue haha omdat we jonge paarden wedstrijd in Vosselare hadden gewonnen. Niet met fotootje, da's wel jammer. :P

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 14:30

Ze heeft de zelfde wintec als die ik nu heb.. :+

Ik zou geen grotere wrongen nemen hoor fioon! Je kan deze gewoon vereztten.. lijkt het ook alweer anders ;)

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 18:16

Vanmiddag les gehad met Rensje, was niet simpel hoor. Ze moet meer op het achterbeen en meer gaan draven en al en ik vind dat zooo moeilijk om een jong paard te leren dat ze dan meer moeten gaan afduwen ipv lopen op je been enzo. Pfieuw.. maar aan het einde ging ze wel goed gelukkig en met losrijden liep ze ook fijn maar het stukje daarna he.. zoo moeilijk.

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 23:23

In de les weer op Likeur gereden en me over laten halen om op haar mee te doen met FNRS ipv Wyoming...

Voor mijn gevoel ging proefje niet heeeeeel slecht, niet goed genoeg voor een pp maarja, niet heel slecht. Veel punten laten liggen op de galop-onderdelen....
Kreeg ik mn protocol, heb ik maar 195 (!) punten!
Heeeeel streng gejureerd! Doe niet mee mee als zij jureerd hoor!
Heb je eens een uitdaging aangegaan om een proef op een moeilijk paard te rijden, wordt je totaal de grond in geboord.....

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 10:06

je kan t ook van een positieve kant bekijken merel.. kan je wat met het commentaar? het werkt frustrerend maar juryleden doen het vaak niet om je de grond in te boren... die zijn gewoon wat voorzichtig :D :D :D helaas... da's ook de rede dat ik er niet zo van hou

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 10:32

Jammer zeg! Maar wat was je commentaar? Als ik heel eerlijk ben kan ik het me wel voorstellen als ik zo in m'n hoofd een F14 of F13 voor me zie met een draver. Ik snap jouw frustratie wel maar het is ook niet dat ze je maar punten moeten geven omdat je op een moeilijk paard rijdt toch?
Vind dat ze dat in de lage proeven nog wel kunnen doen omdat ze dan meer kijken naar hoe de ruiter zit en hulpen geeft enzo maar in de hogere proeven zal het beeld wel gewoon netjes moeten zijn denk ik?
Hoe waren de punten van de anderen?

Niet kwaad bedoeld dit hoor, vind het echt jammer voor je en snap het ook wel maar snap het vanuit de jury's kant ook wel denk ik.

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 10:45

Sluit me wel aan bij het commentaar, maar neemt niet weg dat dat heeeeel frusterend is. Gewoon lekker doorgaan met proefjes rijden hoor.

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 15:05

Nou iedereen zei dat het heel goed ging, en reed helemaal niet slordig voor mn gevoel... In draf ging alles best wel netjes en in galop dan niet, maarja, heb ik totaal 7 voldoendes gekregen op de rij-onderdelen...
En voor mn gevoel was het ook niet goed genoeg voor PP maar zo slecht ging het nou ook weer niet...

Maar ze was bij iedereen heel streng...

Maarja, volgende keer doe ik mooi weer mee op Wyoming!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 15:51

Maar vond je het commentaar ook niet kloppen of was er niets bijgezet?

Wow, vandaag is de eerste dag zonder regen hier. Ben met stalgenootje een buitenritje (stapritje) wezen maken. Zou eerst Rens meenemen maar toch maar voor Seigneur gekozen omdat Rens al een tijd niet meer over de weg is geweest en niet meer op de wei gaat enzo nu en dat andere paard kan nogal heet zijn én is hengst dus ja. Maar het ging goed zo, was lekker.
Maar man.. echt weilanden die gewoon halve meter onder water staan kom je tegen... niet normaal.

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:00

Vandaag heeft het hier nog wel geregend, maar inderdaad wat een rotweer! De hele week is het eigenlijk al van dat rotweer. Krijg ook iedere keer natte voeten als ik door de regen heb gelopen :Y) , maar dat ligt aan mijn schoenen :D .

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:38

Heb vandaag een uur western les gehad, gingen we doen met de stal waar ik les geef, echt zo onwijs leuk, ga ik zeker vaker doen.. was echt super leuk

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:52

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
voorbereiden voor spin, maar telkens dat onderbeen naar achter.. was t begin goed deed ik dat weer..

Echt lastig nog

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 21:35

Gaaf zeg!

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 08:41

leuk zeg bonny!
Nou mel is verhuisd na me wedstrijd. Ze staat in een grote lichte box!
Wedstrijd ging niet zo, wel lkker gereden.
1e proef na de middengalop was ze gespannen, waardoor middengalop niet zo goed ging. Daarna was de ontspanning weer terug bij het hals strekken. 2e proef afgegroet. Helaas. Ze begon echt superfijn! Alleen dooreen pony die in de boxen aan de bak stond, die vanuit t niets stond te bokken werd mel helemaal gek. Stress zat tot boven der oren denk ik wel! Weet van mezelf en van mel dat t geen nut heeft om dan verder te gaan. Jury zei dat ik overnieuw mocht, maar uitgeled dat dat niet werkt. Dat snapte ze helemaal! Pittige jury dus. Heb alleen me punten niet opgehaald. Was te veel bezig met mel verplaatsen :D

JoJz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 09:52

Jammer van je wedstrijd Anike! Lekker rijden vind ik altijd het belangrijkste :)
Wat leuk Bonny! Ik wil ook echt nog een keer een westernles op een paard dat het ook kan, lijkt me zo gaaf!
Lekker Maaik op buitenrit! Zal wel dat weilanden onder water staan ja! Hier is een heel stuk vd wijk platgegooid, dat staat ook compleet onder water!
Qua commentaar op de proefjes ben ik het wel eens met Merel, te streng gejureerd! Het commentaar vond ik ook niet overal passend en daarbij was op de protocollen overal ongeveer hetzelfde geschreven! Zo hadden bijv. Jet, ik en Merel alledrie 4en voor wijken met hetzelfde commentaar... En ook het onderste gedeelte van het protocol was precies hetzelfde.. Vind ik toch wel vreemd!
Ik heb zelf overigens heerlijk gereden en had een net puntenaantal van 212 :)

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 14:27

Mja kan kloppen, kan niet kloppen, ik weet het niet. :)

Stoer Bon! Heel anders, of niet?

Jammer Aniek! Wat ging ze doen toen ze zo gespannen werd? Heb je wel nog de rust terug opgezocht in de voorring?

Weten jullie nog ergens in het voorjaar dat ik die 3-jarige Rubin Royal reed? Die is toen de zomer de weide opgegaan en sinds het weekend weer terug. Vandaag voor het eerst even aan de longe gepakt en erop geklommen. Zo'n tof beest! Superbraaf, werkwillig en fijn.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:34

Ze zeggen daar dat het bijna het zelfde is.. maar om ineens zonder binnenbeen en buiging een volte te moeten draaien bv is wel raar.. daarom ging me spin op het einde telkens niet zo hard, doe je teveel met binnen been. dat is wel heel raar,, maar wel heel leuk om te doen..

bij interesse

www.trainingsstalstarnmeer.nl Groeples is 15 euro per uur, max 6 personen.. Als er iemand wil gaan, ik ga mee, vond het echt super leuk

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:55

Maaik, ja ik had wel de ontspanning voor zover mogelijk terug. Maar om dan nog weer te starten, nee..
Dat ze ging spannen deed ze der hoofd omhoog, rug vast en geen aandacht meer naar mij toe. Terwijl ze zo vreselijk fijn begon.. :n
Had evengoed me 1e preft toch 174 punten dus als me galop gewoon goed was gegaann .. ;)

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:05

sjonge jonge.. ik ben nu alweer vergeten wat ik allemaal heb gelezen!
Fab, tof zeg bij de bank! Lekker doen!
Leuk meiden dat jullie weer mee deden met de FNRS, alleen jammer van je punten Merel! Had jij ook nog gereden Fab? Of heb ik dat gemist?
Lekker Aniek, sta je bij Beukers nu? Wel jammer van je wedsdtrijd...
Leuk Maaik weer een paardje erbij! Van Rubin Royal is wel gaaf, die geeft wel fijne nakomelingen!
Tof Bonny dat westernrijden, heb ik ook een keer gedaan vond ik toen echt onwijs leuk om een keer te proberen!

Nou ik heb vakantie gevierd :) Maastricht was erg leuk! Hebben niet te veel last gehad van het slechte weer gelukkig.. woensdag in Valkenburg geweest in die grotten daar was kerstmarkt dus was erg leuk aangekleed en 's avonds nog een christmas-parade.. was heel gezellig! Donderdag nog gewinkeld daar.. nieuwe kleren gekocht enzo!
Vrijdag heb ik een kerstboom en wat versiersels gehaald (wel een nepperd hoor ;) vrijdagavond naar 'komt een vrouw bij de dokter' geweest en daarna nog even naar 't café..
En zaterdagavond op stap met de jongens! Was echt heel vreemd.. kwam echt vet veel mensen tegen van de middelbare school! Het leek wel afgesproken werk, allemaal mensen die ik al ruim 5 jaar niet heb gezien das echt heel bizar! Maar was super tof.. rolde ook pas om half 7 m'n bedje in!
En vandaag weer voor 't eerst gewerkt!
Simone en Zenith gaan ook echt keigoed, heb vandaag even gekeken maar ziet er heel goed uit!

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 21:51

Fijn zeg :D ! Klinkt allemaal erg leuk wat je hebt gedaan!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 13:38

Super Maartje! :D Lekker hoor.

Pff.. vannacht paard met heel heftige koliek naar de kliniek gebracht. Komende 5 dagen zijn kritiek, als ze dat haalt komt ze er waarschijnlijk wel doorheen. Ze hebben 8 meter darm eruit moeten halen! Geen pretje..