KHNS instructie week 8 2010

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mies

Re: KHNS instructie week 8 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:46

Ik kreeg hem vrijdag volgens mij. Denk ook niet dat je nog kan inschrijven maar je weet nooit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:47

JorisDy schreef:
Wat voor maat hebben jullie?
Ik kom zelf uit op een M adult Long. Maar weet niet of ik alles goed gemeten heb. En moet je meeten met kleren aan?

Ik heb een normale M, past ook goed. M lang zou ook gewoon gaan, maar dan kan het zijn dat ik net op mijn zadel zit. met een normale M niet.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:54

Oja die mail heb ik wel gehad!

Hmm ja daar ben ik ook wel bang van. Ben niet zo heel groot namelijk... Maar als ik over mijn schouder mijn taille meet kom ik toch echt bij de long uit.

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:54

Jemig wat jammer, had er ontzettend graag heen gewild maar ik moet naar Adelinde te lessen!

Lijkt me ontzettend leerzaam!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:56

Nouja ik ben best lang gebouwt maar toch was een normale maat goed. je moet hem toch zelf passen en op een stoel gaan zitten hoor..

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:56

Klinkt idd heel leuk!
Maar ik kan me herinneren dat het normale oefenspringen altijd al bomvol zat ... dan zal hier al helemaal niet meer tussen te komen zijn vrees ik.
Jammer, klinkt wel een leuk nl!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:57

Vinetje sprong net trouwens wel heel lekker. kan der heel fijn schakelen om andere afstanden te rijden, kreeg het voor elkaar om op 16 meter 5 galopsprongen te rijden ipv 4 dus ze begint weer steeds fijner te springen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:59

Oja antal, ik maak het geld voor het shirtje morgen over. Vind het iig weer super leuk dat jij en je ma dit willen doen +:)+

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:59

klinkt idd leuk, maar is een beetje ver voor mij voor alleen dat.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:01

__Marloes schreef:
Vinetje sprong net trouwens wel heel lekker. kan der heel fijn schakelen om andere afstanden te rijden, kreeg het voor elkaar om op 16 meter 5 galopsprongen te rijden ipv 4 dus ze begint weer steeds fijner te springen :j

Fijn!

xCarolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:21

Heb het gister even met me lesgever gehad over Sasja omdat ze gewoon slecht oplet. Ik heb niet het gevoel dat ze er wat voor doet in het parcour, en ze gewoon haar rondje doet zonder veel moeite.

Nu zegt zei dus dat Sas het te makkelijk vind, als ik thuis spring moet ik gewoon normale hindernissen (rond 90 cm) gaan springen zonder dat ik wat doe. Ze moet zelf afstand schatten etc, dus gaat ze volgens haar beter opletten.
Ook met inspringen moet ik lager gaan springen dan het parcour, zodat ze dan beter oplet.
Zaterdag heb ik de kring en ben ontzettend bang dat ze gewoon weer gaat tikken en alles aan me neus voorbij vliegt, sta nu met 1 punt bovenaan en ik weet dat ze het donders goed kan en we ook wel kringkampioen kunnen worde als zij ook een beetje oplet ^^.
Van haar moet ik nu niet echt barage gaan rijden, maar haar voorzichtiger maken .. We zijn of eerste, of we hebben balken en dus niks.
Moet dus ook een stuk gaan verbeteren bij mezelf, zodat ze voorzichtiger word en dan nog een paar x L en dan ga ik L&M starten.
En dan is de bedoeling dat ik haar voor het indoor seizoen lekker aan het lopen heb in de M en ik dan selecties etc M kan starten.

En nu hoop ik dat dit werkt :=
Anders weet ik het ook niet meer.

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:24

Vaak zie ik wel dat ze een hindernis met het inspringen juist hoger zetten om ze op te laten letten, lastig hoor!

Je kunt het proberen!

xCarolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:30

Ja dat doen we nu dus ook, maar dan denkt ze in het parcour: o makkie, lekker laag.
En dan gaat ze er wat te onverschillig door en neemt ze der achterhand niet genoeg mee.
Met balken voor en achter hindernis doe ik al, helpt niet veel ;p. Ook genoeg terug zetten op de achterhand werkt niet altijd.
Ze denkt gewoon te makkelijk, vooral omdat in deze omgeving wat laag word gebouwd.

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:31

Dat wordt een keer M springen dan maar :))

xCarolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:32

Ja dat vind ik nu ook wel een goed idee. Ze moet dan zoiezo meer op mij gaan letten, anders gaat ze zelf flink de mist in. Het is niet zo makkelijk meer voor haar.
Afstanden kan ik wel heel goed regelen, maar de oxers worden breder en natuurlijk hoger dus zal ze wel op moeten letten wil ze niet alle balken tussen der benen krijgen :))

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:40

Morgen stort ik het geld Antal!
Heb ook geen mail gehad, had me wel erg leerzaam/leuk geleken. Maar is wel ver voor alleen dat (en ik heb zondag wedstrijd, dinsdag crosstraining en zat+zon weer wedstrijd, om nou ook oefenspringen+4 uur op de trailer in diezelfde week te plannen..)

Ik wil ook een racesafe :(
We gaan morgenochtend wel naar de hypo voor een nieuwe wedstrijdbroek, dan ook nog even voor nieuw hoofdstel+dekje kijken :D

Vandaag erg fijn gereden, gister was ze er totaal niet aan met crosstraining (en maakten we er een potje van) dus dacht vandaag ook wel een beetje een lompe pony onder me te hebben. Maar vandaag was ze enorm braaf, wijken geoefend, deed ze erg netjes. Zo mag ze zondag wel op mn wedstrijd lopen :+
Laatst bijgewerkt door xShanty op 30-06-10 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 00:49

aanschouw, stoere kleine dikke :') joey! :D (pony van mn oom, door ons gefokt :P)
Afbeelding

Afbeelding

en van zn koppie! <3
Afbeelding

en nog 1 van jesse :)
Afbeelding

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 09:06

Leuke foto's Rianne!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 09:25

ladyisabelle schreef:
Ok mensen, aangezien jullie toch niet andere maat willen laat ik de maten zo staan! ;)

Beter ietsje te ruim dan te klein!

Wil iedereen €17,50 overmaken op 57 25 019 tnv J.Humalda (te Akkrum)
o.v.v Polo 'Naam'

Komt er zsm aan :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 09:27

Snoekiej schreef:
Ik ga het zo overmaken, Rabo doet een beetje moeilijk :?

Vorstin ging trouwens echt onwijs lekker vandaag! Ik begrijp er niets meer van! Van het weekend 2 lange dagen met haar gehad, nu stap ik voor het eerst weer op en ze gaat gelijk super. Heb zelfs de appuyementen in galop weer eens meegenomen, en ik hoefde maar te verzitten en ze zette ze in. En aan het einde een dressuurmatig verantwoorde wissel erachteraan deed ze ook nog :D Ze voelt echt aan alsof ze zo de Z in kan! Alleen jammer dat het er op wedstrijd nooit uitkomt, omdat ik zo gespannen ben.

Je had daar toch ook cursussen voor bij de KNHS? Wedstrijdspanning, sportpsychologie enzo? Ik kan het op de website niet vinden, maar het lijkt me onwijs leerzaam.

Fijn!]de cursussen weet ik niets van, maar lijkt me wel handig

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 09:32

mistid schreef:
Maarre, ik ben gister tijdens het trainen met Ul door een hindernis geklapt, Ul op zijn knieën en ik werd dus een beetje gelanceerd. Heb ik mezelf met mijn linkerhand opgevangen, en die voelde niet zo goed...
Naar de huisartsenpost, toen naar eerste hulp, toen naar röntgen, toen weer eerste hulp.
Op de foto's was niets aan het bot te zien, maar omdat ik de pijn heel duidelijk aan kon geven denken ze aan mijn groeischijf. Heb nu dus een gipsspalk voor een week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 12:28

Rianne wat een leuk beestje :)) Jullie hond is ook geweldig :+:

Mirthe :(:) Jij weet ook altijd best hard te vallen he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 12:31

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Je hoeven zullen maar eens een haagje raken >;)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 12:45

Leuke foto's!