Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

memerel

Re: Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 17:55

Ik heb ook nog wel een aantal proefjes op Tarzan gereden. Was elke keer heel braaf, ging ook best goed volgens mij.

Ik hoop dat ik zaterdag in de les nog op Wyoming kan! Wijken is bij mij meer een probleem! :) Galop is meestal geen probleem, middengalop op lange zijde ook niet denk ik! Verder geen idee wat er in mn proef zit, volgens mij volte 15m in galop en lange zijde middengalop...

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 22:11

zadel zit fijn ! :D
Heb t idee dat ik vanmiddag al verschil voelde ! Heerlijk dier is urs ook :)
Gaan er weer tegen aan! Dan weer wat lessen en denk dan maar weer eens een wedstrijd rijden :)

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 09:12

Minder diepe zit dan je ouwe hea!? Ik vind m super fijn! Je hebt bij Ej speciaal spul om m schoon te maken :)

zondag gaat mel naar beukers, kosten bij laris zijn bijna gelijk :)

JoJz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 09:45

Fijn Fioon! Ik ben benieuwd!
Fab, je kan het je kan het je kan het je kan het!! We drinken van tevoren ff een wijntje tegen de stress en dan kan je er helemaal tegenaan! ;) Van tevoren is idd fnrs springen! Wil ik wel ff kijken eigenlijk!
Ik heb ook geen flauw idee wat er in mijn proef zit, maar zal wel goedkomen :P
Ik hoop ook echt op nieuwe handschoentjes van sinterklaas :P Mijne zijn zoooo stuk en krijg zuuuulke blaren!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 13:42

Haha Joyce! Als je dat hier zegt mag je van mijn baas niet starten hoor! Moet altijd m'n proef uit m'n hoofd kennen anders kan je niet genoeg oefeningen voorbereiden en al zegt ie. :P

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 14:37

Ik ken ook vrijwel niets uit mn proef.... Wil hem wel doornemen nu, maar kan niet :D Heb geen proevenboekje en kon ze op internet ook niet vinden laatst.. Mss toch nog maar even een keertje zoeken! :D
Heb laatst mn proef gereden zonder de proef doorgelezen te hebben en had toen 240 punten.. Kan dus nog wel kennelijk bij mij! :D

Heb vandaag mn dag niet merk ik al... Kan me niet concentreren en het voelt alsof ik niet geslapen heb vanacht.... Ga mss straks maar gewoon even uurtje slapen, moet vanavond nog naar de film! Om half 10 ga ik met een deel van mn ploeg naar 'Er komt een vrouw bij de dokter'. Best wel zin in eigenlijk! :)

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 15:43

Heb hem gevonden! Ook alle andere proefjes tot de F20 dus meteen maar opgeslagen! Hoef ik niet elke keer te zoeken :)
Moet door een S-van handveranderen bij M en F
Volte 15m in galop en dan lange zijde middengalop
In galop diagonaal op rijden en dan tussen M-X draf en tussen X-K weer galop...
Ben benieuwd naar hoe dat zal gaan!
Wel beetje vervelend dat ik als laatste moet op Wyoming want dan heeft ze al 4 andere proefjes gelopen.. :( Weet alleen zelf echt geen ander paard waar ik het op zou kunnen rijden....

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 16:59

Best knap haha zonder voor te bereiden.
Brecht vergat in mijn proef te lezen dat ik moest E afwenden X halt en achteruit. Dus ik draafde de lange zijde op en ik hoorde maar niks en niks.. gelukkig kwam ik er nog optijd op.

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:07

Wow jij blij!
Ik las laatst bij Diane dat ze M-X-F moest van handveranderen, maarja, beetje moeilijk op die manier... Ze wist gelukkig zelf dat ze gewoon M-X-K moest rijden ipv M-X-F gebroken lijn :D

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 17:10

Hahaha ja. :D

Wij hebben in een proef zitten: E halve grote volte, B-X-E door een S van hand veranderen en dan weer E halve grote volte. Hoeveel mensen daar een deel te veel of te weinig rijden!!

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:11

Erg he sommige blunders, ik er ook ééntje, bij Femke. Zij moest bij de eerste proef A binnenkomen, X halthouden en groeten en dan verder in draf...
Maar bij de tweede proef had ik per ongeluk nog mijn vinger bij de eerste proef en ik kwam daar net iets te laat achter. Helaas moest ze toen A binnenkomen, X halthouden en groeten en verder in arbeidsstap.. Terwijl ik dus doodleuk voorlas dat ze in arbeidsdraf verder moest. Jury toeterde en gelukkig mocht ze opnieuw. :o

JoJz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:15

Haha, lekkere blunders :P Maar Maaik, ik presteer juist erg goed met een wijntje op hoor :P Dan mag je zelfs nog autorijden, dus ook wel paardrijden toch ;) En gelukkig is het maar FNRS :P
Ik heb vanmiddag even proefje geoefend, wijken in stap en op de volte middengalop, dat zijn de vervelende onderdelen, verder valt ie wel mee :)
Merel, ik ben gisteren naar komt een vrouw bij de dokter geweest! Vond hem niet heel goed, maar wel erg goed geacteerd!

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:16

Volgens mij deed anita van maya dat ook voor n knhs wedstrijd hoor :P . Komt wel goed ;) .
Ik wil ook heel graag naar die film..! Ben zo benieuwd!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 17:17

Oeeh mazzel gehad. :D

Je hebt hier ook een raar figuur joh.. heb ik nog nooit gezien in Nederland.

A afwenden en dan slangenvolte met 3 bogen van kwartlijn tot kwartlijn. Ik zag dat voor het eerst en ik kon de voorlezer niet verstaan dus zag alleen paard lopen en ik dacht "Huh wat slingert die nou raar?"

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:18

:+

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:19

Huh? Dat is idd wel een vreeeeemd figuur...
Als je zo'n figuur voor het eerst moet rijden ben je heeel blij als je je proef geoefend hebt! :)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 19:14

en wat verstaan ze dan onder de kwartlijn maaike? tussen de mdidenlijn en hoefslag in ofzo?

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 21:39

Ja, da's kwartlijn ja. Gebruiken we hier heeeeeeel veel om recht te richten of zijgangen op te rijden of rechte wissels op te leren rijden.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 10:39

jah oke, ik rij ook heel veel binnenhoefslag zowat alleen maar om op eigen benen te laten lopen en 2 teugels zonder hulp van de bak rand.. maar dat is raar zo'n slangevolte, is echt heel kort draaien opzich

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 13:18

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 13:22

jah ik snap de bedoeling :D snap de oefening ook wel, moet je nog sneller omstellen enz, opzich wel logische oefeningen na de gewone slangevolte

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 13:37

Ja.. hij wordt wel op 20x60 verreden trouwens en pas in de M3 (Z2).

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:16

dat scheelt, in een 20 x 40 bak wordt t wel krap haha :P wel grappig, kunnen ze in nl ook wel invoeren

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 15:12

Awww volgens mij is rescue naar de paardenhemel, allereerste paardje bij poel waar ik op gereden heb :(:)

Aaa verder heb ik toch wat gaafs meegemaakt vandaag!
Ik had een paar weken geleden bij de rabobank gesolliciteerd voor een fulltimejob alleen was het niet geworden
omdat ze liever mensen voor part-time wilden, maar kreeg wel te horen dat ik een heel goed sollicitatiegesprek had gehad.
Nou allemaal leuk en aardig maar daar koop ik dus niets voor.. dus uiteindelijk maar meer bij mijn werk nu gaan werken, maar dat is
wel heel stom werk dus dat was wel jammer.
Nou, stond ik dus vanmiddag in een knetterdrukke bart smit sinterklaas inkopen te doen, word ik gebeld. Was het degene met wie ik
het gesprek had gehad, dat ze me eigenlijk toch wel heel graag wilde hebben en dat ze een plek hadden gecreeerd voor mij!
Dusss nu moet ik van het weekend beslissen wat ik doe en dan zou ik eventueel al 1 januari aan de slag kunnen! 8)7

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 15:41

Volgens mij maakt 20x40 ook niet uit hoor bonny :)
De breedte van de bak blijft gelijk. En je blijft toch 5 m van de hoefslag af. Alleen het aantal bogen maken is moeilijker ;)