Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

antoinetje

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 22:33

Een Toyota Corolla uit 1998, best bakkie!
Ik hoop dat het droog is morgen! Gezellig met Jo!
Wat ga je maandag eigenlijk doen?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 22:37

Ik hoop ook dat het droog is morgen! En maandag ook graag!!! Stuur maar ff pb of app over maandag ;)! Geldt ook voor jou Sas, mocht je nieuwsgierig zijn!!!

Hoe veel verder is langevelderslag vanaf Noordwijkerhout? En is het handig om dezelfde afslag te nemen of een afslag verder van de n206?

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 23:19

Als je naar Langevelderslag wil ga je bij ons de weg rechts volgen en dan alsmaar rechtdoor, zie je vanzelf de borden richten Langeveld

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 23:23

Ok, dat is dus de handigste route. Hoeveel verder is het qua tijd?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 10:03

Dat is een gemene paal daar Antoinette! Maar dat doe je ook maar een keer... Blijft wel altijd zonde, zeker voor die paar km.

En ja, de boodschappen zijn gevonden. Moest nog even snel een toetje halen. Was ik vergeten.

En natuurlijk ben ik nu nieuwsgierig... Pb komt eraan :')

Ik heb net gedroomd dat we met z'n allen een buitenrit aan het maken waren... Zeker omdat ik jou gisteren tegen kwam Antoinette, haha!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:02

Ja die flitspaal.... Echt een rotding!

Haha dat zal wel een leuke droom zijn geweest :-)

Milou ben je nog naar bootcamp geweest? Dapper hoor met dit weer!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:05

O ja, jakkes, bootcamp! Dat lijkt me nu niks! Ik ga zo maar even naar de sportschool. Echt geen zin in maar tenminste droog :=

Weet niet zoveel meer van mijn droom. Alleen dat we gingen rijden en het was niet bij Smit...

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:45

We hebben het droog gehouden met bootcamp!!!!! Was pittig en zwaar, maar wel leuk!

Zit bijna te overwegen straks maar met de auto naar werk te gaan! De parkeerplaats staat hier zelfs al blank!!!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:42

Zou ik doen als ik jou was!

Ik wilde nog even met Jock naar het strand maar het is me toch te guur!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:54

Balen van je boete, Antoinette. En net op die 5 km te hard, dat is niet leuk, zonde van je geld. En stoer bootcampen in dit weer. Wij zijn vandaag neit met de kar weggeweest, waaide hard en zag er naar uit dat we niet droog zouden houden. Vandaag maar lekker binnen blijven, mijn vader is met de hond een rondje om even snel, als het droger is, mag ze meer naar buiten. Hopelijk is het komende week iets droger dan vandaag en vrijdag.
Milou, ik geef je groot gelijk om met de auto naar je werk te gaan, met dit weer, als je tenminste niet te veel buiten hoeft te lopen tussen je auto en je huis en werk.

Ik heb 4 december tussentijdse toets. Dus nog maar hard oefenen in de rijlessen om geen wegpiraat te zijn :o

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:02

Van deur tot deur ben ik volgens mij even lang, misschien iets langer, onderweg.
Auto staat nu vrij gunstig. Bij werk moet ik wel ff stukje buiten lopen. Ben alleen bang vanavond mijn auto hier niet meer kwijt te kunnen. Ben dus nog steeds in dubio. Moet alleen wel snel gaan beslissen, want met auto moet ik maar even eerder weg, maar neig dus toch wel heel hard naar auto, ondanks de "nadelen"!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:14

Je wordt echt zeiknat zonder auto hoor! Zou het maar doen, misschien is het vanavond wel droog. Dan is het minder erg om een stukje naar je huis te moeten lopen.

Hoe gaat het autorijden Wen?

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:50

Autorijden gaat redelijk, als je af en toe niet het een en ander vergeet (vooral dat terug schakelen). Momenteel gaat ook achteruit inparkeren beter, dan vooruit inparkeren en file parkeren gaat ook prima, straatje keren lukt ook. Snelweg heb ik nou ook een keer file gereden, gaat ook wel prima. Af en toe die grote kruisingen in amsterdam waar je voetpad, fietsers, auto's, trams en bussen hebt en dat 2 kanten op... dat is echt een ramp om over te steken. Dan hoop ik altijd dat ie zegt rechtsaf. Of de 'verkeerde' rechts of links afslaan :o

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:59

Nou Wen dat laatste vindt ik ook lastig hoor! En laatst reed ik vanaf de 206 Noordwijk binnen op de kruising waar je rechtdoor naar zee gaat, links naar NW binnen en recht ri NWH. De stoplichten deden het niet, 1 grote chaos en niemand wist volgens mij wie er nu voorrang had want iedereen stond... Stil!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:14

fijn dat het autorijden lekker gaat Wendy!
Ben eigenlijk best wel jaloers op je dat je ook in Amsterdam lest! In Goes was het allemaal niet zo druk enzo en de snelweg is ook maar 2 banen per richting. Eerste keer met nog meer banen op de snelweg was voor mij echt wel wennen!
(en ja, ben met de auto naar werk vertrokken!)

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 18:41

Ik kijk niet meer op van 5 banen, als het rustig is wel fijn, dan kan ik tenminste 130 gaan rijden. Wat ik het grootste nadeel vind, zijn die mensen die vanaf hoofddorp al ergens op baan 2 of 3 gaan rijden, omdat de A4 en A44 splitsen net na de afrit van nw-vennep. Als je in willen halen, moet je soms echt 3- banen om. Al lijkt me ook wel relax om eens in een 'rustige' stad als Goes te rijden. Maar mijn motto was, als ik in Amsterdam kan rijden, moet ik in ieder geval in Nederland wel kunnen rijden.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 19:14

Haha ja dat is wel de juiste instelling.
Ik rij die weg elke dag en ik maak me ook schuldig aan het rijden op baan 2 of 3 maar ik rij, als het kan, altijd wel door. Ik heb juist een hekel aan mensen die niet doorrijden als het kan en mensen die geen richting aangeven als ze afslaan of van baan wisselen.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:19

Asterdam lijkt me een ramp, zou niet zo snel echt de stad ingaan met de auto. Buitengebied doe ik nog wel eens, dat gaat nog. Maar echt het drukke gebied... Nee! Je kunt de auto toch ook nergens kwijt (of stervensduur) , dus het hoeft van mij ook niet :')

Trams ontwijk is sowieso liever, weet daar de regels ook niet zo goed van...

Maar het klinkt alsof het best goed gaat :j

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 21:15

Gewoon de tram voorrang geven, tenzij de voorrang duidelijk geregeld is (door bv haaietanden of voorrangsweg).
Alleen als de motor weer eens afslaat, omdat ik in de 3e versnelling probeer op te trekken, voel ik me nogal dom :o?

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:00

Ja dat werkt vaak niet :-)

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:14

Haha, inderdaad. Twee lukt vaak nog wel ;)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 23:42

Heb vanmiddag hellingproeven gedaan in z'n twee in de parkeergarage. Stak ineens een man met z'n dochtertje nog over....maar als ik nog rij, kan ik nauwelijks terugschakelen naar 1. Gewoon ff kwestie van koppeling ver genoeg en genoeg gas bij :j !
Den haag heb ik wel een keer gedaan! Die trams hebben idd bijna altijd voorrang! Heb dan ook groot ontzag voor die dingen, ze rijden gewoon door!
Ja, die splitsing A4 en a44 is onwijs irritant. Mensen gaan zo ongeveer bij die luchtbrug bij van der valk al naar links als ze de A4 moeten hebben en vaak heb ik toch nog aardig het gas er op om lekker mee te rijden en dan zou ik via baan 5 zo ongeveer in moeten halen. Heli's overigens nietsdoen daar, maar op heel veel plaatsen met van die splitsingen. Zo'n TomTom geeft dat al vrij vroeg aan en mensen luisteren dan al blindelings naar dat ding en kijken niet naar de borden....want op zich heb je dan altijd nog wel genoeg tijd!

Verder heb ik me verveeld vanavond......we hadden twee patiënten met drie verpleegkundigen!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 07:23

O, dat is minder! Gaat je tijd langzaam!

Zo'n hellingproef had ik laatst ook in de parkeergarage in Lisse. Dacht ik rij helemaal omhoog, vaak rustig. Drie wachtende voor je. Tja en daar sta je dan op de helling met zowel voor als achter je auto's :')

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 07:24

Gewoon in zijn vrij met de handrem erop :-)
Pfew dat was een lang avondje Milou!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 07:31

Ja stilstaan gaat wel, maar weer wegrijden vond ik toch wat minder. Zeker ook omdat ik niet in mijn eigen auto reed haha.

Ahhh, wie hijst me uit bed? Kan nu al niet meer! :+