Ja bah daar heb je toch geen zin in. Nou Marion (abel) ben je nu blij....
Kreeg mijn deur niet open dat is me nog nooit gebeurd. Mijn rubbers maar even goed droogmaken vanmiddag. Maar mijn bijrijders kant ging wel open. Dus heb mijn auto aangezet. Ben eerst maar sneeuw gaan ruimen.
Het zou vandaag net boven nul worden en ik hoop dat de boel snel ontdooit is.Moet straks nog even de deur uit,ik zou wat boodschappen gaan doen voor mijn ouders.
Pffffff wat een k*t sneeuw! Ik zit nu in de bus naar mijn werk in de hoop dat ik heel aan kom en dat ik uberhaupt nog thuis kom. Er zijn al wat bussen uitgevallen en er staat er 1 overdwars op de weg.
Morgen toch maar eens wat sneeuwfoto's maken van Marit!
Nou, er kan vast gesleet worden vandaag Ik vind t helemaal niks, die sneeuw Gelukkig is het een soort van kerstvakantie, dus is het niet zo druk op de weg..
Ohh ja dat zijn wel mooie dingen Cer! Ik heb helaas een nieuwe smid moeten zoeken op mijn nieuwe stal (viel te ver buiten de regio van mijn oude smid), en deze heeft nog geen moderne sneeuwschoenen. Tiff krijgt waarschijnlijk gewoon leren zolen onder dr ijzers zodat het niet kan klonteren! Ze loopt natuurlijk toch dag en nacht buiten, dus is tot die tijd even flink behelpen!
Linds: ga je ook met je slee van de helling af bij jullie daarzo?
taverno
Geplaatst: 17-12-10 10:14
iedere smid kan toch van die kant en klare sneeuwrandjes bestellen bij de fabriek?
maar deze smid doet dat niet, en het maakt mij niet heel veel uit het heeft uiteindelijk dezelfde werking
Splinter
Geplaatst: 17-12-10 10:18
jarrah schreef:
Linds: ga je ook met je slee van de helling af bij jullie daarzo?
zou wel willen
mn tuintje
Cer
Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-10 10:31
jarrah schreef:
maar deze smid doet dat niet, en het maakt mij niet heel veel uit het heeft uiteindelijk dezelfde werking
Het is niet helemaal dezelfde werking, die rubbers en een leren zool.. Maar goed, het is nog maar de vraag of het werkt, ik ben benieuwd
Cer
Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-10 10:32
taverno schreef:
iedere smid kan toch van die kant en klare sneeuwrandjes bestellen bij de fabriek?
Ligt eraan of ze dat willen.. soms moet dat in grotere hoeveelheden en als ze dat niet kunnen slijten zitten ze ermee. Maar soms hoeft dat ook niet, en dan zou het inderdaad goed kunnen!
Splinter
Geplaatst: 17-12-10 10:36
tja er blijft altijd een groot verschil tussen hoefsmeden, de ene neemt alleen standaard beslag, de andere doet ook aluminium, de ene doet sneeuwdingen, de andere zooltjes
Voor wat ik me heb laten uitleggen (en of dat waar is, zullen we gaan beleven ) is dat bij rubber inlegdingen de sneeuw 'eruit plopt' omdat er lucht heen en weer gaat. Die binnenring gaat dan wringen op het moment dat ze de voet neerzet.
Bij leren zolen kan, als het ijzer koud wordt, toch nog sneeuw aan het ijzer gaan 'plakken' en ophopen tot een bal onder de voet, omdat het er niet uitvalt. Nu kan er waarschijnlijk wel minder sneeuw in dus zal de bal minder groot worden misschien?
Maar goed, mij is ook uitgelegd dat het eigenlijk alleen maar werkt (dat 'ploppen') met een speciaal soort sneeuw Dus maar hopen dat het die sneeuw is die hier valt
Enfin, zonder ijzers is altijd nog het eenvoudigst
Splinter
Geplaatst: 17-12-10 11:10
O zo, nou zou inderdaad kunnen, we gaan het meemaken
nou ben idd blij dat lief geen ijzers onder heeft, scheelt een hoop gedoe in de paddock En nu is er vaker een paddock vrij aangezien niet iedereen hun paard met ijzers erin gooit tenminste 1 voordeel aan die k utsneeuw
taverno
Geplaatst: 17-12-10 12:17
Jemineetje,ik heb net boodschappen gedaan en ik kon 3x mijn auto uitgraven. Bij mijn ouders zat ik nog op het fietspad want ik zag geen overgang met de weg.