Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annemarie

Re: Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 14:00

Wat is hier hier stil? Scheve mond
Om half 4 mijn laatste college, en dan lekker naar huis.
Ik ben echt zooo ontzettend moe! Nagelbijten / Gniffelen
Morgen verjaardag, hopelijk ben ik wat waard. Tong uitsteken
Ik zit nu een beetje te zoeken naar de oorzaken van obesitas, voor ons ethisch dilemma naar aanleiding van een topic op Bokt: Mogen zorgverzekeraars meer premie vragen van obese mensen?

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 08:56

@ Annemarie: Van harte gefeliciteerd!!!

Hier is alles goed. Imke doet het prima. Het is echt genieten geblazen. Hopelijk wordt het weer wat beter, dan kunnen we lekker veel wandelen.

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 12:10

Dankje Haha!
Ik zag net de foto's op je hyve! Wat een schatje is Imke!
En dat grote bord in de tuin, leukleuk!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 18:41

Gefeliciteerd Haha! Haha!

en Annemarie en Marianne, fijn dat jullie nieuwe levens (want dat is het toch wel een beetje) bevallen Lachen Mijn oude, Nagelbijten / Gniffelen , leven bevalt me matig. Gelukkig vanavond gezellig met vriendinen Lachen

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 18:46

Gefeliciteerd met je verjaardag Annemarie! Go jij! Go jij!
Eindelijk 18! Mooie leeftijd hoor Haha!
Je eerste echte week in Wageningen beviel zo te lezen wel? Drukdrukdruk zeker? Maar geloof me, op ten duur leer je je tijd in te delen en weet je hoelang je ergens over doet, en dan hou je ineens veel meer tijd over om leuke dingen/sporten te doen Knipoog

Marianne, hoe is het om voor het eerst moeder te zijn? Haha! Voelt Imke zich alweer wat beter?

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 18:47

Ach gut Over een jaar heb jij ook een 'nieuw' leven Fenn! Lachen
Ik vind het toch wel heerlijk om een weekendje thuis te zijn, en moet er nu eerlijk gezegd nog niet aan denken dat ik morgen al weer weg moet Nagelbijten / Gniffelen

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 08:41

Moeder zijn is heel bijzonder. Gisteren hadden we een mindere dag. Ze wou om het uur eten en bleef maar huilen. We waren bang voor een onrustige nacht, maar ze heeft ons heerlijk met rust gelaten. Kijken wat deze dag breng...

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 10:17

@ Tessel: We postten vrij tegelijk, dus ik had die van jou nog niet gezien bij mijn vorige post. Maar inderdaad, druk Ja
Je bent daar eigenlijk maar 4 avonden, en bij een studentenvereniging ben je meestal al 2 avonden kwijt, en daarnaast sporten is niet echt te doen aangezien je nog moet studeren ook (nog een reden waarom ik daar niet bij ben). Dus nu ga ik maar alleen sporten... Ik heb maandagavond introtraining bij de korfbalvereniging, ben benieuwd.
Gisteren al mijn vrienden/vriendinnen weer gezien.. en nu zit ik toch wel in een dipje dat ik eigenlijk niet terug wil. Huilen

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 10:31

annemarie, nog van harte gefeliciteerd Go jij! Go jij! ga je nog beginnen met autorijlessen of gaat dat niet luken qua tijd?

fijn dat het allemaal goed gaat marianne, die kleintjes hebben nogal eens last van "regeldagen" gaat vanzelf over.

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 14:59

Bedankt Pauline, hoe is het nu in de vrijdagles? Zijn er nieuwe mensen in gekomen, want hij was al niet zo vol.. Ik ga eerst kijken wanneer ik tijd heb, dan ga ik beginnen met lessen Lachen

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 19:39

@ pauline: het was inderdaad een regeldagje gisteren, vandaag is ze weer ouderwets tevreden Knipoog Zo houden we het prima vol. Je moet zelf wel in een heel ander ritme komen. Is wel wennen dat je niet zomaar de deur uitloopt..

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 19:49

dat is zeker wennen marianne en geloof me, de komende jaren loop je zomaar niet weg zonder geregel of gedoe, maar het went echt Knipoog
ben je zelf al weer een beetje opgeknapt? en mark, hoe ervaart hij het allemaal?

annemarie, de lessen zijn helemaal veranderd Haha! de kleintjes die voor jullie zaten zitten nu op "jou"lestijd Haha! en de rest uit jou les is onderverdeeld op andere dagen.

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 08:15

Aha, dat zat er wel aan te komen ja Ja
Dat is dan lekker rustig voor jou op vrijdag, 1 lesje, maar daar komen zeker tzt wel weer beginners voor?

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 08:57

die 3 kindjes die na jullie zaten zijn er nog en er zal iid straks wel weer een beginnerslesje voor komen Haha!

ben jij al een beetje gewent?

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 09:37

Ja Gewend wel.
Ook vind ik het studeren en die gang van zaken leuk (moet alleen nog met de bult werk leren omgaan), stof voorbereiden, op college alles snel even doornemen met de docent, daarna zelf aan het werk, of de werkgroepjes waarbij je een beetje moet discussieren enzo.. maar als ik 's avonds alleen op mijn kamertje zit aangezien ik anders alleen in de woonkamer zit (ongezellige mensen Scheve mond ) of bij mijn huisgenoot van 27 en haar vriend, dan denk ik van 'dit moet toch anders kunnen'. Ook dacht ik dat ik een rommelkont was, maar echt... Ook hebben wij dus iemand wonen die altijd mee eet, maar die voor vanalles en nog wat allergisch is, zodat je (ik iig) al een heleboel lekkere dingen niet kan maken. Dus genoeg ergernissen blabla. Maar zolang ik dus ergens mee bezig kan zijn heb ik het prima naar mijn zin.
Vanavond heb ik introductietraining bij de korfbalvereniging, en daarna blijf ik daar eten. Wel spannend, maar ik heb er wel veel zin in, en hoop dat het wat is. Lachen Paardrijden heb ik naar gekeken, dat is 95 euro voor 10 lessen, wat opzich niet veel is, maar dat kan ik toch echt niet ophoesten Nagelbijten / Gniffelen
Een beetje het nadeel in huis de gehorigheid. Ik was echt ontzettend moe van mijn verjaardag + de week ervoor, en lag dus om 10 uur in mijn bed. Maarja, weet de rest veel, die gaan op de gang gewoon even kletsen, en tot 11 uur kwamen er nog verschillende mensen thuis... Tsja, dan kan ik dus niet slapen en zo wordt het dan een uur of 12 voordat ik eindelijk inslaap. Om vervolgens om 7 uur weer wakker te worden van het lawaai in de kamer van de persoon naast mij die om half 8 naar haar werk vertrekt, terwijl ik eigenlijk tot 9 uur zou kunnen uitslapen. En dan schijnt het hier nog mee te vallen...
En nou niet denken dat het hier niet leuk is, want ik heb echt al aardige mensen ontmoet enzo Lachen

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 10:40

wat ik er zo uit lees is dat je je draai nog een beetje moet vinden, heel normaal lijkt me, het is ook niet niks, zo uit je vertrouwde leventje jezelf in een vreemde omgeving te moeten redden Ach gut zoals ik je en beetje ken gaat het heus goed komen Ja

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 19:14

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 09:54

mmm... beetje rustig hier. Iedereen aan het genieten van de laatste mooie zomerdagen?

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 09:56

Ik denk het, en jij vast van je kindje Lachen
Eiegnlijk ook weinig te vertellen eerlijk gezegd Nagelbijten / Gniffelen

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 16:13

Ik heb het momenteel heeeeeul druk enzo, dus ik ben ook niet zo spraakzaam.
Maar ik ben gisteren met een groep van 50 personen van ons orkest naar Les Miserables geweest in het Luxortheater. De dirigent van ons A-orkest dirigeert dat Wow!
Het was werkelijkwaar geweeeeeeeldig! Ooh zo prachtig, ze speelden super, zongen super, decor was echt fantastisch... In 1 smilie: Lovers

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 08:12

Klinkt gaaf Annemarie
@ zwartwitje: ik ben inderdaad erg druk: genieten, voeden, badderen, luier verschonen, wassen... haha
Wel erg leuk hoor!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:29

Druk, ja echt wel. School, werk, uit, Mazzel. Ik heb wel foto's van mijn vakantie:

Milaan, Rome, Barcalona, Parijs en tussen stations.

Hoe ga ik zo'n vakantie nu samen vatten in 15 foto's?
We zijn dus gestart in Milaan, daar zijn dure en de meest maffe winkels. We hebben het gedurfd om twee hele leuke jurkjes te passen *klik* en er een foto van te maken Pling , maar niets gekocht. Wel hebben we erg veel lol gehad in een Hello Kitty winkel waar we ook buiten de pashokjes foto's durfden te maken:
Afbeelding
De eerste keer op een station wachten op de trein was ook in Milaan *klik* en daarna zaten we dus in de trein op weg naar Rome. Een treinreis van zo'n 4,5 uur waarin geen foto's gemaakt zijn. Wel speelden we heel fanatiek een spelletje (met veel roepen, op de tafel kloppen of slaan en erg veel enthousiasme, en dat hoorde allemaal bij het spel) en zaten we uiteraard nog te praatten. Ik had Miek toen al een hele tijd niet gezien.

In Rome hebben we de 1e dag dat we er waren eerst de tickets geregeld op het station: Roma Termini, daarna zijn we naar het colloseum geweest, naar het forum romanum, naar circus maximus, naar de bocca, naar de trefi, naar het pantheon en dan hebben we veel van die dingen ook nog by night gezien:
Afbeelding
Zoals dat we hier bij het Pantheon zaten.

Die avond hadden we het gezellig met de Schotten en de Australier in ons Hostel. De kamer waar we sliepen zag er zo uit:
Afbeelding
vier stapelbedden in een kleine kamer, een stoel en een tafel. Wat een luxe Haha! Wij sliepen in het stapelbed rechts in de hoek. Ik lag boven en recht onder de airco: koude voeten Bloos! Miek en ik zorgden beide nachten dat wij als een van de laatste onze kamer opzochten, want elke keer als er iemand binnenkwam (die zijn pyama nog niet had uitgepakt Bloos ) ging het licht weer aan en was er weer geluid. Zo ging het ook 's ochtends. Wat ik echt meeneem de volgende keer zijn dus oordopjes, tegen snurkende bangladezen en nachttreingeluiden Knipoog

De tweede dag in Rome gingen we naar het Vaticaan en beklommen we de St Pieter. *klik* Om bovenop te gaan ontbijten *klik*
Afbeelding
het uitzicht over Rome en ik en mijn reismaatje (en een van m'n beste vriendinnen)

Verder hebben we die middag nog allerlei pleintjes gezien: *klik* *klik* *klik* of je komt op het dak van een gebouw terecht en we gingen naar het leonardo davinci museum. *klik* en dat alles met ons favoriete vervoersmiddel in de stad: de metro

Dan ben ik half Rome vergeten , maar 142 foto's kan ik onmogelijk allemaal in dit berichtje zetten.

Om 12 uur 's nachts moesten we een trein hebben, we moesten nog erg lang wachten en hebben daarom in een boekwinkel met erg hippe lift twee boeken gekocht. Toen hadden we de nachttrein naar Genova, hij was 20 minuten vertraagd en we moesten zo goed als zwart rijden. Zes uur 's ochtends kwamen we toch zonder boete in Genova aan.
We reisden vandaar verder langs heel de Franse zuidkust.
Afbeelding
ergens in de buurt van Nice of in Nice.
Na een hele lange reis, 24 uur, sliepen we in een prachtige luxe uitgevoerde hotelkamer: *klik* en de badkamer mochten we delen. Gelukkig hadden de Wc's daar een slot, de douches echter niet, maar daar trek je je dan gek genoeg niets meer van aan Knipoog en een Lugageroom had het hostel ook al niet en daarom mochten we de volgende dag de hele dag met onze Backpacks sjouwen. Feest.
Eerst tickets regelen in de ochtend. We hadden wat vertraging, konden het station niet vinden en toen nog meer vertraging. Het ging op nummers: *klik* en je ziet het goed (of eigenlijk niet, maar wel op de grotere versie). Wij hadden nr 322 en het apparaat stond op nummer 428. Vier uur later hadden we wel tickets naar Parijs.
Daarna zijn we naar de Sagrada Familia gegaan en let op de M op de voorgrond, die stond in dat geval voor Metro ( Haha! ) en anders voor Mac goedkoop voedsel ( Vingers aflikken )
Daarna naar Parc Guell en we moesten met rugzak het hele eind van de Metro naar het park lopen en dat was toch best zwaar, want we moesten steil omhoog. Gelukkig konden we in Parc Guell na een paar trappen een soort van Chillen. Om zeven uur hadden we met vrienden afgesproken. Daarna gingen wij met de Metro richting hun Appartement en zij gingen op hun gehuurde scooters dezelfde kant op. We moesten uiteraard bijpraten en te veel nog bespreken dus pas om kwart voor twaalf gingen we opzoek naar iets te eten. Daarna hebben we tot een uur of drie in Barca rondgedwaald. Erg leuke foto's gemaakt, maar die heb ik nog niet Knipoog
De dag erna uitslapen op het strand, waarbij ik niet in slaap viel en zwemmen in de Middelandse zee waar golven waren van ruim 2 meter hoog. Haha! Boodschappen doen, pinnen en naar het station. Ik raakte nog gigantisch in de stress omdat ik mijn portemonee kwijt was kreeg op het laatste moment nog 150,- euro van de jongen bij wie we overnacht hadden en toen stapten we op de trein naar Cerbere.
We gingen met de nachttrein naar Parijs, het was eerst erg gezellig, maar uiteindelijk toen we wilden slapen was het ijskoud en lukte het slapen niet echt. Ik heb net drie uur slaap gehad en mijn reisgenootje die wel op het strand had geslapen nog minder.
Afbeelding
De metro in Parijs. Richting ons op het station geregelde Hotel Haha! *klik*
Afbeelding
Bij de receptie van het hotel.

In Parijs hebben we ook een hoop gezien, maar jullie zijn het klikken vast zat Knipoog Uiteindelijk belandden we op de trap voor Sacre Coeur, op deze foto zie je ook onze reisgenoot voor die ene dag in Parijs. We waren hem al snel zat, eigenlijk, en om vier uur moest hij gelukkig zijn trein halen Schijnheilig
Afbeelding
Uit eten in Parijs, de laatste avond.

Afbeelding
En van deze foto krijg ik nu al heimwee, de laatste foto gemaakt op station Den Haag Holland Spoor, onze laatste stop voor we thuis waren. We wilden eigenlijk doortreinen naar Londen (toen ons ticket nog geldig was), maar zijn uiteindelijk toch maar op Leiden uitgestapt.

In dit album kunnen jullie de rest van de foto's vinden. Het was iig super vet Haha!

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 08:27

Aaah, leuk verslag Fenn! Haha!
Ik ben echt jaloers nu, vooral als ik de foto's van Rome bekijk: ik wil ook weer! Clown Ooh, en de Sagrada Familia Lovers

Ik zit nu te wachten totdat ik weg mag om om 10 uur mijn eerste tentamentje te hebben: informatievaardigheden. Dus boeken/artikelen opzoeken in databases en de catalogus van de bieb van de uni.. Ik weet echt niet wat ik me er bij voor moet stellen en ben hardstikke zenuwachtig Nagelbijten / Gniffelen

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:02

Fenna, wat een geweldige foto's. Ooh, de Sacre Coeur, waar ik een halve fles rode wijn achter de kiezen heb gestouwd en vanwaar ik een stofzuiger mee naar NL heb gesleept (vraag me vooral niet naar het verhaal daarachter Nagelbijten / Gniffelen ) Lovers

Gaaf hoor, jullie hebben echt alles erop en eraan gedaan he? Die hotelkamertjes met van die gare stapelbedden, geweldig. En 150 eurie krijgen Wow! die jongen hoefde zeker alleen te telefoonnummer er voor terug te hebben? Nagelbijten / Gniffelen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:39

Hihi, ja het was ook allemaal super tof Ja We deden ook alles erop en eraan. Nu ik eraan terug denk, we maakten nachten van hooguit vijf uur (en een uitzondering van zes uurtjes) en zagen zo ontzettend veel, in Parijs waren we ook een beetje dood. De hele Notre Dame kon ons weinig meer intereseren en de Sacre coeur was echt een vondst. Leuke straatartiesten, een zonnetje, veel mensen, broodjes mee en genieten maar en toen onze reisgenoot eindelijk foetsie was nog heerlijk door MontMartre struinen om even vlug spullen te dumpen in het hotel en daarna te gaan eten Lachen
en Tessel, ik heb die 150 wel terug betaald hoor Knipoog helaas Schijnheilig