Bleg.. K heb helemaal geen zin in sneeuw... Hopelijk komt de voorspelling niet uit...
Redlich
Geplaatst: 16-12-10 12:10
Was ff aan het meelezen. Wil ook geen sneeuw
Dit artikel kwam ik tegen Gouda, Zoetermeer en Leiden bijna zonder strooizout gisteren 20:10
REGIO - De bodem van de berg strooizout komt in zicht in de gemeentes Gouda, Zoetermeer en Leiden. Nieuw zout is wel besteld, maar het is onzeker wanneer het wordt geleverd.
Daarom wordt in Gouda vanaf nu hoofdzakelijk met zand in plaats van zout gestrooid. Zand maakt het wegdek stroef, maar ijzel en sneeuw blijven wel liggen. Gestrooide wegen kunnen hierdoor toch glad zijn. De gemeente Gouda plaatst daarom verkeersborden die de weggebruiker voor de gladheid waarschuwen.
De gemeente Leiden gebruikt een mengsel van strooizout en splitzand. De gemeente Zoetermeer neemt nog geen extra maatregelen.
Het is naar weer nu,moest even weg maar leuk om buiten te lopen is het niet.
Je zou zeggen dat ze er na vorig jaar van geleerd hebben.Geen opslagruimte genoeg of zijn de zoutmijnen leeg?(of waar ze het vandaan halen) Misschien moeten ze het zeewater gaan verdampen om zout te krijgen.
Ik wil geen sneeuw,nee,nee,nee!
Stephzdesign
Geplaatst: 16-12-10 12:25
Ik heb gehoord dat het zout word geimporteert uit chilli ofzo .. Nouja dat zal wel erg lang duren. Maar ik denk dat t zout voor heel nl is en niet alleen voor zoetje ...
Trouwens mijn naam is stephanie haha.. Dat vroeg noah geloof ik haha.. ..
cassandra84
Geplaatst: 16-12-10 12:39
Klopt ik heb zin in sneeuw. Mijn slee staat op stal dus Abel ervoor en lekker sleeën.
We hebben pas een rotperiode gehad de winter begint net en nu alles al op?
taverno
Geplaatst: 16-12-10 13:01
Voorlopig vind ik het nu ook maar niets!
Stephzdesign
Geplaatst: 16-12-10 13:09
Neej k ook niet... En k moet straks nog lopen met de post in de regen.... Geef mij maar gewoon de zomer !! Haha...
Zolang het niet vriest en de waterbakken het doen klaag ik niet. Regen is ook wel erg naar, en hagel wat nu valt ! Tot vanavond op stal!
EsvanEs
Geplaatst: 16-12-10 14:05
Het is ook echt rotweer....
Zat net op buienradar te kijken en die geeft aan dat het vanavond rond 8 en 9 een beetje gaat sneeuwen en daarna morgenochtend van 6 tot 12 uur heel veel...wordt dus weer geen pretje... Alhoewel..Cassandra pak je slee dr maar alvast bij!
Ik kom net terug van de dokter en die heeft ook geconstateerd dat ik een lichte hersenschudding heb..moet 2 tot 3 dagen rust houden! Heb mn werk maar afgebeld voor vanavond! Tnxx iedereen voor de 'beterschapjes' en 'sterktes'..
@kippie20 succes met de post weer! Heb je dr ook weer kerstkaarten bij zitten of alleen belangrijke post (ivm staking)
Nou voor de rest iedereen veel plezier op stal vandaag!
K was net op tijd thuis met de post rondbrengen.. T begon al te sneeuwen.. Bleg... Gelukkig blijft t ni liggen.. Ik had gewoon de kerstkaartjes en alle normale post.. Alleen had ik totaal 10 tassen vol met post.. Dus t was wel extra veel..
Nu ff klaarmaken voor mijn volgende werk.. Bleg.. Moet tot half 9 werken.. En dan lkkr bijkomen hihi..
cassandra84
Geplaatst: 16-12-10 17:43
Kippie hoe neem je dat mee 10 tassen? Of breng je het met de auto?
Xantha
Geplaatst: 16-12-10 18:36
Kheb koorts. Xantha wordt wel voor gezorgd hoor, als ik daar niet heen ga moet ik wel echt heul ziek zijn
Potverdikkie,ga ik naar huis wordt het droog.De buitenbak was goed te rijden maar met die sneeuw zag ik het niet zitten. Wel kon ik Tence nog een paar minuten losgooien.Rijden in de binnenbak had ik geen zin in.