Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rytm

Re: Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 21:14

Ja jij zou er wel op passen ja! Ook qua type wel.. hij is te koop. ;)

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 21:21

Paard voor Merel staat in de planning voor 2012/2013....
Kan nu niet betalen en heb er geen tijd voor.... Tijd zou ik kunnen maken, maar volgend jaar moet ik 2x 20 weken op stagen en één daarvan wil ik heeel graag naar het buitenland :)

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 21:28

Ik weet wel :)

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 22:25

:)
Net even in turbotempo de wc schoongemaakt en de gang en keuken gestofzuigd! :)
Morgenochtend nog even afwasje doen en dan na school lekker naar huis :)

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 09:57

Wat een reus Maaik, niet lastig aan elkaar te rijden? En wat voor niveau loopt die dan?
Spannend Joyce, hoop voor je dat het wat wordt.. waar heb je gesolliciteerd precies?
Tjah, Merel dan moet je op Olivier ;) die is groot.. Wyoming pas je toch ook wel mooi op of niet?

Ik heb gister even lekker geshopt :) Hele nieuwe set kleren: Broek, schoenen, trui, bolero'tje en een sjaaltje :)

JoJz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 10:10

Maaike, lekker groot paard dan :D
Merel, ik heb gisteren ook geturbostofzuigd, alleen zie nu dat het niet veel heeft geholpen :P
Leuk Maartje, nieuwe kleren shoppen! Ik moet een nieuwe winterjas, de rits is stuk van mn andere warme jas.

Ik heb gesolliciteerd voor een functie op oproepbasis voor op behandelgroepen voor lichtbeperkte tieners en jongeren. Ik wil liever een vaste baan, maar het is iig een begin en nu werk ik ook op oproepbasis, en zo doe ik iig ervaring op :)
De vragen die ze stellen Maaik zijn bijvoorbeeld vragen als: je wilt gaan voetballen met de jongeren maar 2 weigeren mee te gaan, wat doe je dan? Nou ik probeerde allerlei oplossingen te verzinnen en dan ging hij telkens een stapje verder zo van, als ze dan nog niet mee gaan? Nouja, al dat soort vragen zeg maar :) Is wel lastig, want je moet daarbij gaan bedenken dat boos worden sowieso geen zin heeft, dat de kinderen beperkt zijn en structuur nodig hebben en nog veel meer dingen.

JoJz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 10:10

Maaike, lekker groot paard dan :D
Merel, ik heb gisteren ook geturbostofzuigd, alleen zie nu dat het niet veel heeft geholpen :P
Leuk Maartje, nieuwe kleren shoppen! Ik moet een nieuwe winterjas, de rits is stuk van mn andere warme jas.

Ik heb gesolliciteerd voor een functie op oproepbasis voor op behandelgroepen voor lichtbeperkte tieners en jongeren. Ik wil liever een vaste baan, maar het is iig een begin en nu werk ik ook op oproepbasis, en zo doe ik iig ervaring op :)
De vragen die ze stellen Maaik zijn bijvoorbeeld vragen als: je wilt gaan voetballen met de jongeren maar 2 weigeren mee te gaan, wat doe je dan? Nou ik probeerde allerlei oplossingen te verzinnen en dan ging hij telkens een stapje verder zo van, als ze dan nog niet mee gaan? Nouja, al dat soort vragen zeg maar :) Is wel lastig, want je moet daarbij gaan bedenken dat boos worden sowieso geen zin heeft, dat de kinderen beperkt zijn en structuur nodig hebben en nog veel meer dingen.

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 10:16

Hihi, Olivier en Merel is niet echt een geslaagde combi..
Op Wyoming pas ik nog precies ja, benen steken er niet heeeel ver onderuit :)

Eindelijk weer mooi weer! :D Nou hopen dat het mooi blijft :)

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 13:45

MaartJ schreef:
Wat een reus Maaik, niet lastig aan elkaar te rijden? En wat voor niveau loopt die dan?

Valt wel mee, al wil hij wel graag groot en traag. Hij loopt Z2 met eigenaar en is hier nu sinds 2 weken om opgeleid te worden tot Prix. St. Georges.

Oh leuk Joyce! Lijkt me wel een uitdaging!

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 14:02

Ik ben aan het kijken naar een andere stal voor mel, weet niet of ik dit jullie al had verteld.. :+

Ben vandaag even wezen kijken bij Beukers.. Is toch wel erg leuk..
Wordt natuurlijk veel gesprongen, en wil dit met mel ook weer oppakken.. Ging voor de dekking gewoon weergoed :D

Dinsdag weet ik of ik het doe of niet :)

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:59

Maar je ging toch misschien ook bij larissa staan? Of is dat nu weer van de baan?

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:43

Bij beukers..?! Hmm okee..

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 21:53

Leuk Aniek! Ik heb paar jaar geleden ook over Beukers gedacht, vind dat een super locatie alleen voor mij te ver weg toen.

Nou, ben terug van wedstrijd, staat al verslag op de site dus kopieer dan gewoon ff (lui :+ )

In manège 't Oud Molenhof te Ingelmunster was vandaag een clubwedstrijd. Een ideale gelegenheid om paarden te laten wennen aan wedstrijden of om een nieuwe proef te proberen. We hadden dan ook 7 paarden meegenomen.

Maaike reed met Arencio en Seigneur. Arencio liep tijdens het inrijden heel goed. Tijdens de proef liep ze ook fijn maar raakte iets gespannen. Maaike wist desondanks de E7 te winnen. Met Seigneur reed Maaike voor het eerst wedstrijd. Seigneur gaf een mooi beeld en liep vlot door de proef. Hoewel de afwerking nog iets beter kon, was de score van ruim 68% meer dan voldoende om de proef, de L7, te winnen.

Wouter had Zsazsarilla voor het eerst mee. De zeer getalenteerde merrie liep heel goed tijdens het inrijden, maar was nog erg kijkerig in de ring. Ze heeft echter veel bijgeleerd en het is de zaak haar vaker mee te nemen.

Brecht had 4 paarden mee. Voor Ariane's Kasaria (Rosario x De Niro) was het de eerste keer dat ze in een andere piste liep. De mooie merrie, die trouwens een halfzus is van Ariane's Floretto, was nog een beetje onder de indruk maar liet zich netjes rondrijden. Ze werd 2e in de E7.
Ook Ariane's Assaura was voor het eerst mee. Ariane's Assaura, een dochter van Ariane's Avida, liet zich op sommige momenten heel goed zien, maar was nog een paar keer wat ondeugend. Toch liet ze een positieve indruk na. Ze werd 4e in de E7.
Ariane's Avida (Davignon x Rohdiamant) liep vandaag ook voor het eerst een proef. Brecht had haar eerder al eens meegenomen voor een prijsuitreiking, maar nu mocht ze dus zelf de baan in. Ze liep als een volleerd wedstrijdpaard en maakte indruk met haar sterke achterbeen en fraaie voorbeengebruik. Ze scoorde ruim 64% en een 2e plaats in de A7 en dat is dus een hoopgevend begin.
Brecht rijdt sinds kort ook met Wendeline en had haar meegenomen om te kijken hoe ze zou reageren. Ze is al een hele tijd niet meer van huis geweest maar liep heel vlot en vloeiend door de proef. Wendeline beschikt over veel elegantie en scoorde ruim 67% in de A7, wat de winst betekende.

Maaike zou normaal ook Willeke starten in de A7, maar dat kon wegens transportproblemen niet doorgaan. Charlotte, die normaal met Willeke rijdt, had vorige week veel pech. Ze brak haar arm, waardoor haar stageperiode er hier waarschijnlijk op zit.

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 22:00

Leuk verslag Maaike! :)
Ook goed gedaan dus! :)

Mijn ouders hadden vrijdag een iets te laat 21-diner voor mij geregeld waar ik helemaal niets van wist...
Zat rustig op de bank tv te kijken toen opeens een deel van mijn ploeg voor mn neus stond...
Uiteindelijk was mn hele ploeg er en Joyce, Nynke en Charlotte ook :) Was erg leuk!

Zaterdag in de les op Likeur gereden, voor een draver is het nog best een leuke! Carolien zei zelfs dat ik mn proefje er wel op kan gaan rijden, maar dat zie ik niet goedkomen... Op de letter aangaloperen gaat niet lukken... :D

Nu weer in Groningen, lekker vroeg vergeleken met normaal.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 22:17

Aah wat leuk Merel!! :D

Ja ik had trouwens een 8-en voor m'n keertwending, contragalop én eenvoudige wissel. :D In totaal 8 8-en! Best veel! Maar ook wel wat 5-en en 6-en.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 22:20

Mooi Maaike, 2 keer gewonnen dus! Zelf ook tevreden er over?

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 22:32

Nou, Rens ging eigenlijk helemaal niet zo goed. Eerste paar onderdelen waren echt flut (aangalopperen op volte in draf, verkeerd aanspringen in galop, tegen de hand paar keer, niet recht halthouden en heel gespannen door lawaai, hinnikende paarden e.d) maar ben in de pauze nog eens binnengereden en nog een keer proef gereden en dan doorgepakt op probleempunten terwijl Paul me hielp dus dat is wel goed geweest. Maar eigenlijk heb ik met haar niet verdiend gewonnen vind ik zelf. Maarja had dus veel 4/5-en maar ook veel 7-ens en wat 8-en dus dat trekt 't weer omhoog.
En Seigneur was niet slecht maar je hebt zo eerst het drafgedeelte, dat ging netjes, dan stap met achteruit en keertwending, ging ook maar dan moet je vanuit stap bij E naar galop en ik probeerde hem vlugger te maken en had het gevoel dat hij niet aanpakte dus ik schoot hem lichtelijk af naar galop omdat ik dacht dat hij het niet ging doen. Dan moet je meteen afwenden bij A en eenvoudige wissel op X en ik had door die afschietaanspringengedoe hem niet helemaal voldoende op 't achterbeen. Naja heel m'n galoptour was dan niet gezet genoeg maar contra is appeltje-eitje met hem en de andere wissel was vanuit contra dus iets makkelijker. Maarja, was wel m'n eerste "hogere" proef ooit dus mag niet ontevreden zijn.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 08:20

Ik zou inderdaad ook bij Larissa gaan. Maar heb afgelopen week alleen maar buiten gereden met die wind. Nou geen succes, staart tussen de benen en koppie in de wind.

ja Fioon, toch beukers. Ben er nu een paar keer geweest en met verschillende klanten gesproken. Ook debbie van nebrasko staat er nu ook. En marleen natuurlijk ook.
en omdat ik toch wel meer wil springen met mel, is dit ideaal. En niet ter weg, elke maand standaard wedstrijd en veel dingen die georganiseerd worden:)

JoJz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 10:38

Gefeliciteerd met je punten Maaik! Leuk om dat verslag te lezen :)
Beukers lijkt mij ook een fijne stal Aniek, ook wel fijn als je dan kan springen!
Ja, het diner bij Merel was erg gezellig! Wij moesten weken lang niks verklappen, was nog aardig moeilijk :P

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 11:08

Gefeliciteerd hoor Maaik :D

Superleuk van dat 21 diner, Merel! Had je ook nog een bepaald thema ? Mijn ouders zijn in februari aan de beurt := , misschien willen we een Western thema doen en dan gaan mijn ouders verkleed als cowboy en indiaan :+ en dan zetten we een paar shetjes in de tuin :D .

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 11:22

Nee maar mn ploeg kwam wel allemaal aan in kleurrijke panty's :P
Tijgerprint panty, goude glibberpanty, paarse panty, roze, turquoise panty enz...

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 11:51

super maaike.. wil je weer keer zien rijden ben echt benieuwd nu

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 12:50

Zal ff kijken of ik de proeven op de computer kan krijgen van de camera deze week, maar beloof niets hoor. :D

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 13:20

Goed gedaan Maaike! Knap vind ik het hoor..!
Leuk Merel zo'n feestje, tof dat ze dat geregeld hebben!
Beukers is wel mooi.. ben er een paar x geweest maar ze zijn gewoon ook lekker van alle gemakken voorzien, wel een goede keus denk Aniek!

Nou ik lekker vakantie.. gister heel de dag met koorts op bed gelegen.. was zaterdagavond al om half 2 naar huis gegaan omdat ik niet helemaal tof was.. kon ik lekker de hele dag in bed gister :( Had nogal hoge koorts enzo.. Vandaag gaat wel weer goed :) Net even op m'n vorige werk geweest, moet daar altijd even naar toe als ik hier ben.. was ook weer erg gezellig!
Verder nog niet zo veel uitgevoerd.. en morgen lekker naar Maastricht :)

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:24

Is heel vaak zo toch, dat je ziek wordt zodra je vakantie hebt.. Heb laatst een theorie hierover gehoord, maar vond het kennelijk niet boeiend genoeg om het te onthouden.... :S

Had net wel één college... Heb heel vaak deze periode dat ik maar 1 les per dag heb, best vervelend vind ik dat! Liever een dag met veel les en dan andere dagen gewoon geen les ofzo :D