Pannekoek hier & daar,voor je het weet is deel 16 klaar|RSVA

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pebbs

Re: Pannekoek hier & daar,voor je het weet is deel 16 klaar|RSVA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:45

met al die regen lijkt het me niet handig om de galoppeerbaan op te gaan... en uit laten razen heeft ook geen zin want dan geef ik hem z'n zin en dan BLIJFT ie hard gaan..
met linda erbij doet ie nooit wat.. dan kan ie ineens heel netjes in een rustig tempo lopen...

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:46

Denk zeker dat je er rekening mee moet houden dat ie nog zo allemachtig jong is! Je zegt niks raars hoor, Sabine!

Marjolein29

Hij groeit er wel overheen. Voor een 4 jarige loopt die volgens mij al heel netjes.

Sabinee__

Kirsten_S schreef:
Sabinee__ schreef:
Zeg al niks meer

Hoezo niet :+?

Omdat mijn hele idee van overvragen toch niet klopt aangezien 'xander het doet omdat hij het leuk vind' :D .

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:47

ik weet het niet hoor.. vind het geen excuus dat ie dan ''jeugdig'' doet.. hij weet heus wel hoe het moet

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:47

Dan is het toch eens een goed plan om goed bij jezelf te raden te gaan wat er nou precies anders gaat. Slijten je gewoonten er weer in bijv? Geef je teveel been? Blijf je trekken? Dat soort dingen. Maar het komt goed hoor wijffie. Echt.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:49

Sabinee__ schreef:
Omdat mijn hele idee van overvragen toch niet klopt aangezien 'xander het doet omdat hij het leuk vind' :D .

Toch denk ik dat je een punt hebt. Ik heb er ook over na zitten denken en vraag me ook af of het niet teveel is allemaal. En niet te snel.
Laatst bijgewerkt door Nadine_S op 18-12-11 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:49

Misschien zit het in z'n aard net zoals dat Gringo het in z'n aard heeft dat ie altijd sneller wil gaan :) Vergeet niet dat jullie twee het hartstikke goed doen en dat je hem al zoveel heb geleerd. Rome is niet in één dag gebouwd he. En moet je eens bij jezelf nadenken.. het zou helemaal niet leuk zijn als je gekke paard alles in 1x goed doet en alles meteen kan, dan heb je helemaal geen uitdaging meer en heb je een nieuw paard nodig! Dit scheelt je bakken vol met geld :D Lekker oefenen met z'n tweetjes, komt helemaal goed.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:50

Kloten onder het rijden is toch meestal een manier van onder werk uit komen. Dan is het dus niet uitdagend genoeg, of juist teveel.
Denk ik zo.

En is het wel jeugd, dan denk ik dat het eerder verveling is, en zou ik meer variatie doen.
Kan me goed voorstellen dat voor een 4jarig jong paard dag in dag uit in de bak na een tijd ook niet meer leuk is.

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:51

Nou, en om je toch een leuk gevoel te geven Noortje..
Moet je eens kijken wat schattig tussen 1:30 en 1:49 min.

<3 <3 <3

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:52

Maar het gekke is dat ie het als Linda erbij is wel allemaal kan/doet. Waar zit hem dan het verschil vraag ik me af.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 18:52

Pebbs schreef:
met al die regen lijkt het me niet handig om de galoppeerbaan op te gaan... en uit laten razen heeft ook geen zin want dan geef ik hem z'n zin en dan BLIJFT ie hard gaan..
met linda erbij doet ie nooit wat.. dan kan ie ineens heel netjes in een rustig tempo lopen...

Is het geen zandbaan? Maar een beetje lol kan toch geen kwaad, denk dat hij het ook niet altijd makkelijk vind om steeds geconcentreerd en rustig te lopen. Nou 2 a 3 rondjes (weet niet hoe groot de baan is haha) en dan ligt die denk ik wel om hoor.
Bij ringo proberen we ook zoveel mogelijk af te wisselen, hele week dressuren maakt hem niet makkelijker en beter lopen vind ik. Zijn de paarden van linda niet verkeersmak?

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:54

Broccoli schreef:
Maar het gekke is dat ie het als Linda erbij is wel allemaal kan/doet. Waar zit hem dan het verschil vraag ik me af.

Denk dat het op dat moment aan Noortje ligt. Want als ik in de bak sta (of jij) is er geen overduidelijk verschil.
Het is dus niet dat Xander mensen in de bak associeert met iets.
Ik ben van mening dat Noortje onbewust een andere houding oid aanneemt omdat zij zich gesteund voelt door Linda die in de bak staat om haar te begeleiden.

Nadine_S

Hmm kan er niet vrolijker van worden van dat filmpje... Onverantwoord..

Nadine_S

Sabinee__ schreef:
Broccoli schreef:

Denk dat het op dat moment aan Noortje ligt. Want als ik in de bak sta (of jij) is er geen overduidelijk verschil.
Het is dus niet dat Xander mensen in de bak associeert met iets.
Ik ben van mening dat Noortje onbewust een andere houding oid aanneemt omdat zij zich gesteund voelt door Linda die in de bak staat om haar te begeleiden.

Ja precies, wat ik ergens bovenaan ook aangeef. :)

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 18:55

Sabinee__ schreef:

Daarom zei ik het juist toen je dat zei, omdat hij nog jong is en daarom dit doet..
Geen excuus das waar ,maar het hoort bij zijn leeftijd dat niet luisteren en jolig doen. Blijft vervelend dat ontken ik niet :P

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:55

Paardrijden is gewoon moeilijk. Echt paardrijden bedoel ik. En soms zo vreselijk ontmoedigend!

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:58

Kirsten_S schreef:
Sabinee__ schreef:

Daarom zei ik het juist toen je dat zei, omdat hij nog jong is en daarom dit doet..
Geen excuus das waar ,maar het hoort bij zijn leeftijd dat niet luisteren en jolig doen. Blijft vervelend dat ontken ik niet :P

Ik denk niet dat het iets is van 'lol we gaan rennennnn' ..
Ik bedoelde met jong eerder onervaren of een manier van onder het werk uit te komen omdat het te moeilijk is of teveel van hetzelfde..

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:59

Denk dat het soms wel enthousiasme of baldadigheid kan zijn, maar niet elke keer.

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 19:00

@ Kirsten, nee tis gewoon gras die galoppeerbaan, geen zand.
en we kunnen daar niet naar buiten.. je kan niet stappend naar het bos, daar moet je echt met de trailer voor op pad. Hij komt om de dag in de molen en elke dag in de paddock, behalve als het de hele dag regent.
Verder heeft ie het wel naar z'n zin, hij kan de hele dag alles zien wat er gebeurt. ik merk aan niets dat hij het niet leuk zou vinden..
ik rij niet anders met de les dan als ik alleen rij, daar let ik echt heel erg op dat ik hetzelfde blijf doen.
anders snappen we het allebei niet meer.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 19:00

Maar Noortje, troost je, ook Meraan en ik hebben heel wisselende dagen. Denk dat het ook wel erbij hoort, helaas, helaas!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 19:01

Even eten hoor!

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 19:02

hij heeft met rijden ook altijd z'n oortjes naar voren, vind het hartstikke leuk. dus het lijkt me niet dat ik teveel van het zelfde doe dat ie het niet leuk vind..

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 19:02

Oortjes naar voren is geen indicatie van plezier toch? :P

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 19:03

Broccoli schreef:
Paardrijden is gewoon moeilijk. Echt paardrijden bedoel ik. En soms zo vreselijk ontmoedigend!

Jaa haha waarom doen we het nog :P. Meer voor dat ene moment, dat ringo alles doet en hij net als een z paard loopt haha. Maar ik moet zeggen dat sinds ik geen wedstrijden meer rij (dressuur dan) dat ik veel fijner kan rijden, niet de druk dat hij goed moet lopen want ojee zondag heb ik wedstrijd. Dan bereik je die voldaanheid veel sneller dan dat je telkens een bepaald niveau nastreeft.