Vrolijk gebok in het Langelaners kippenhok! Deel 4

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 10:14

knuffeldier schreef:
Musiess schreef:
Ook ik zal uitkijken of er iemand een paardje zoekt.

Ook ik ga me opgegeven voor Jumping Maasluis, Zijn er meer stal genootjes die mee doen?
(dat word hard trainen en trainen en trainen, aangezien ik de afgelope 2 maanden niet veel gedaan heb met sjaakie?)

Ik zag je gisteren voor het 1st rijden en ben even blijven staan kijken. Wat kan dat paard van jouw leuk lopen zeg!

Dankje, hij loopt nog niet zoals ik hem wil hebben.. maarja hij is 4. Heb hem zelf zadelmak gemaakt (met flink wat tegenslagen) en opgeleid tot wat hij nu is.
Vanmiddag als t weer een beetje droog blijft en t rustig is in de buitenbak.. hoop ik weer ff te kunnen gaan springen.

Xeen

Re: Vrolijk gebok in het Langelaners kippenhok! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:49

Fijn dat het de goede kant op gaat :j
Mariek, naast appie lopen is wel een stap zeg. Ik hoop dat het allemaal mee valt.

Zo morgen weer lekker naar stal :D Hopelijk blijft het een beetje droog :=

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:39

:D
Afbeelding

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 18:05

Whioeeee!! *\o/*
Het begin is er,knappe merrie hoor!
Was en bleef ze braaf?

Mariek,was de da er nou gister voor Abdul?

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 18:09

Ja, in stilstand echt superbraaf, ook een paar pasjes gestapt, vond ze wat vreemd maar wel braaf. Na een paar pasjes heb ik me eraf laten glijden, lag niet zo comfortabel.......

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 18:12

:D :D

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 22:04

Hallo allen,
Ik heb even een vraagje. Ik ben rustig om mij heen aan het kijken om het rijden weer op te kunnen pakken zodra ik weer wat tijd en geld heb (wie weet is Storm dan al een lief hobbelpaardje! Haha), aangezien ik vroeger altijd in Den Haag bij een manege heb gereden en daarna op de lieve Warenko van Jet ben ik niet zo bekend hier in omg Delft. Raden jullie manege Chardon of manege Prometheus aan, of weten jullie misschien andere mogelijkheden?

Groetjes Celina

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 22:13

Ik heb zelf altijd bij Chardon gereden, en het erg naar mijn zin gehad. Maar het ligt er wel heel erg aan bij welke instructeur/trice je lest hoe leerzaam het is. Al weet ik eigenlijk niet precies wie er nu daar nog allemaal les geven.
Het zijn ook twee totaal verschillende maneges, Chardon een groot bedrijf, met veel verschillende paarden en veel klanten, en Prometheus met maar een klein aantal paarden en veel minder klanten, wat persoonlijker. Ze zijn beiden niet slecht, en denk dat het per persoon verschilt wat het beste bij je past.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 08:05

Celinaa_H schreef:
Hallo allen,
Ik heb even een vraagje. Ik ben rustig om mij heen aan het kijken om het rijden weer op te kunnen pakken zodra ik weer wat tijd en geld heb (wie weet is Storm dan al een lief hobbelpaardje! Haha), aangezien ik vroeger altijd in Den Haag bij een manege heb gereden en daarna op de lieve Warenko van Jet ben ik niet zo bekend hier in omg Delft. Raden jullie manege Chardon of manege Prometheus aan, of weten jullie misschien andere mogelijkheden?

Groetjes Celina

Chardon!!

Prometheus heb ik een paar x onderling gestart.. echt een zooitje!

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 08:13

Paarden staan er toch prima bij, bij Prometheus... Heb ik daar een keertje een onderlinge wedstrijd gejureerd.. Vond het juist wel gezellig daar.

Ik ken ook mensen die met plezier bij Prinsenstad lessen, maar ik ben daar zelf nog nooit geweest.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 08:14

Celina, ga gewoon even kijken en sfeer snuiven en neem bij beiden een proeflesje. Dan kan je zelf testen wat je bevalt. Prometheus is altijd van de TU personeelsvereniging geweest. Ik weet niet of dat nog zo is en of je er dan kan lessen als je geen connecties met de TU hebt?

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 08:20

Ik ga zo naar stal..en ga ff grazen met sjakie,
Wie vind het leuk om zo op stal even met de paardjes te gaan grazen?

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 09:29

Manege Prometheus is kleinschalig en daardoor erg gezellig. Manege Chardon is inderdaad een stuk groter en heeft veel faciliteiten maar vind ik ook een nette manege. Zoals Jet zegt, je moet er zelf een gevoel bij krijgen want dat is voor iedereen verschillend. Wil je echt lessen volgen of alleen lekker rijden? Anders kan je vast wel op paardjes van stal rijden...

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 09:51

even een oproepje, ik zoek voor vrijdag 5 april transport naar de Delta voor een controlle scan met Sellie. uiteraard tegen vergoeding!

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 09:51

Wat knap van je kind Fieke, iedere keer een stapje verder hé... :D

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 10:04

mellanion84 schreef:
even een oproepje, ik zoek voor vrijdag 5 april transport naar de Delta voor een controlle scan met Sellie. uiteraard tegen vergoeding!

Als jij een trailer kan regelen/lenen/huren bij iemand van stal (een 1,5 paards... 2-paards mag ik niet mee rijden) Dan wil ik je wel rijden!

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 10:42

Super bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik inderdaad op beide eens een proefles ga volgen om te kijken of het bevalt. :j

Serada schreef:
Manege Prometheus is kleinschalig en daardoor erg gezellig. Manege Chardon is inderdaad een stuk groter en heeft veel faciliteiten maar vind ik ook een nette manege. Zoals Jet zegt, je moet er zelf een gevoel bij krijgen want dat is voor iedereen verschillend. Wil je echt lessen volgen of alleen lekker rijden? Anders kan je vast wel op paardjes van stal rijden...

Ik wil eigenlijk gewoon lekker rijden zodat mijn zit weer wat beter wordt en ik mijn benen weer wat stiller kan houden. Dat is na een tijd rijden namelijk weer helemaal weggezakt. Verder heb ik totaal geen dressuur of spring ambities. Paardje van stal is dus ook een optie inderdaad.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:35

Pipi schreef:
Whioeeee!! *\o/*
Het begin is er,knappe merrie hoor!
Was en bleef ze braaf?

Mariek,was de da er nou gister voor Abdul?

Ja, en ik heb dat stomme paard daarna bijna gewurgd. Meneertje had al 1,5 dag niet gegeten. En aangezien het normaal gesproken een veelvraat 1e klas is, denk je dan toch al snel er is iets mis. Wortels en musli at ie trouwens nog wel en hij stond er eigenlijk nog wel sprankelend bij. Maar als hij een wortel had gegeten stond ie daarna toch een beetje raar met zijn mond te doen en dat in combi met niet eten van hooi en stro zat me toch niet lekker. Na wikken en wegen toch besloten de dierenarts te bellen. Omdat dat nog wel even zou duren ben ik ondertussen even weggeweest. Kom ik een uur later terug, heeft dat beest volgens mij gigantisch staan bunkeren want zijn hooi was opeens zogoed als op. Aan de ene kant heel fijn natuurlijk maar aan de andere kant natuurlijk knap banketstaaf als de DA net onderweg is omdat je paard niet wil eten. En ik had echt zoooo niet mijn dag, dus dat schoot me toch een partij verkeerd. -:(- Ik weet ook wel dat hij het niet expres doet en dat hij er ook niks aan kan doen, maar ik was toch echt heel boos. Maar goed, omdat ze er toch was heeft ze gelijk maar naar zn pootjes gekeken, want daar zou ze anders vandaag voor komen. Was weinig meer van te zien. Allen rechts voor een kleine onregelmatigheid. Dus komende tijd even rustig aan doen om te kijken of dat verbeterd, en anders door de molen laten halen.

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:42

one down, one to go! dus van wie kan ik een trailer lenen??

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:02

Ik heb alleen een ligfiets....

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:38

Ik wilde van de zomer wel weer eens op vakantie met paard en al, nergens een leuk huisje
Nu leek dit me wel wat.

Als er nou meer mense zijn die mee wilde.. voor een weekje weg?
Kunnen we misschien een datum prikken van de zomer?
http://www.bokt.nl/markt/ad/130548/een- ... n-je-paard

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:49

Zo vandaag ook weer naar stal geweest. Wat een kou weer he :=
Op de scooter vind ik het maar koud. Tijd voor een auto. (of weer meer gaan fietsen :+ )

Maar mariek eet abdul nu weer wel? En weet je al of je er naast blijft lopen?

Met pinksteren gaan een aantal van stal naar Otterlo.

Leuk Celien, maar een manege? Ik moet er voor geen goud meer aan denken :o

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 19:00

Xeen, fietsen heb ik gedaan.. zeker geen pretje.. alleen HEEN gefiets,.. ik ben niet lekker dus ilse was zo lief me thuis af te zetten.. mama wilde tog de fiets hebben dus die gooie we zo achterin de auto.!

Hopelijk heb ik snel een scooter!!

Otterlo, oke:D

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 19:03

Xeen schreef:
Zo vandaag ook weer naar stal geweest. Wat een kou weer he :=
Op de scooter vind ik het maar koud. Tijd voor een auto. (of weer meer gaan fietsen :+ )

Maar mariek eet abdul nu weer wel? En weet je al of je er naast blijft lopen?

Met pinksteren gaan een aantal van stal naar Otterlo.

Leuk Celien, maar een manege? Ik moet er voor geen goud meer aan denken :o

Haha het laatst dat ik op een manege heb gereden was ik dertien denk ik. Kan me er weinig van herinneren behalve dat de ponies meer op machines leken en dat onze groep uit 15 man bestond die in een rijtje achter elkaar sukkelden. Eigenlijk heb ik op Warenko pas echt leren rijden maar heb er gewoon zo'n zin in dat ik een beetje om mij heen aan het kijken ben qua mogelijkheden :j

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 19:15

Voorheen fietste ik heel delft door :+ maakte me niets uit. Maar ik ben erg lui geworden.
Maar ik ben me stiekem langzaamerhand als thuis kapster aan het inschrijven bij de Kvk. Dus dan komt er ook een zakelijke auto aan. Dus dat is wel fijn!
En dan gaat mijn scooter weg.
Maar als het lekkerder weer is ga ik fietsen :j

Maar als er nog mensen zijn die geknipt willen worden haha! Of ken je iemand ? :P
Hoe meer mensen hoe leuker!

Misschien is er inderdaad een leuk paard op stal? Waar je af en toe op kan lessen ofzo en verzorgen? :))