'De RSVAbokkers hebben het voor elkaar gekregen [DEEL 9!!]'

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ahtnamas

Re: 'De RSVAbokkers hebben het voor elkaar gekregen [DEEL 9!!]'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:09

Ah Nadien! Heel veel sterkte en een dikke knuffel! Ik baal er zo van als ik lees hoe erg jij met jezelf in de knoop zit en dan je vriendin er nog boven op :S Ik wist niet dat je dat ook meegemaakt had

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:38

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:43

Hahaaa Tong uitsteken

Ik heb net heerlijk peerlijk gereden Lovers
Nog ff les gehad van Lies Lachen
Ging echt goed (was niet naar buiten want Lies was niet in der hum dus ik zei je gaat niet op die knol zitten want straks val je flauw) Tong uitsteken

Enne Nadien sterkte meis ik ben er he! Knipoog

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:46

http://nl.youtube.com/watch?v=mlq-4_gjQbw gaaf beesie!

mooi dat het rijden goed ging jane en leuk zeg dat liesbeth je even les gegeven hebt!
en zie je als ik er niet bij ben gaat het super haha, camera shuw paard is philliee hahah Tong uitsteken

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:47

Jaa ze is echt camera schuw Bloos!
Stommerd haha en ze zijn van stal verwisseld. Tjitske en Phil omgekeerd Lovers

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:51

me pizza is te laat Boos!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 18:17

Elja schreef:
kirsten reed goed op victorrr
ik vond het er mooi uitzien kirsten!

Nagelbijten / Gniffelen

je maakt grap..
dat kan echt niet niet Tong uitsteken
dat is uitgesloten
verre van verre
niks nada niet mogelijk Clown

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 18:28

Mmmm, debby en ik waren effe wat aan het bespreken over wat we gisteren hadden gedaan bij frans. En zij zei dat je bij het halthouden (om nageeflijk te maken) been moet geven want haar lesgeefster zegt dat. Maaaar frans heeft dat altijd al gezegd dat je dat juist níet moet doen? Tjaaah? Ik vind beide standpunten wel iets hebben, maar wat moet je nou opvolgen? Wel been of geen been?

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 18:31

Ik heb een vitale bovenste luchtweg ontsteking/infectie met lichte astma conti nog wat ofzo Tong uitsteken
Hele dokterzin Clown . Maar moet nu pillen nemen om het hoesten te laten afnemen, want vannacht was het echt té erg en moest ik bijna overgeven zo erg werd het en benauwdheid daardoor. Maar ik word er wel suf van Slapen

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:00

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:29

Kirsten_S schreef:
Mmmm, debby en ik waren effe wat aan het bespreken over wat we gisteren hadden gedaan bij frans. En zij zei dat je bij het halthouden (om nageeflijk te maken) been moet geven want haar lesgeefster zegt dat. Maaaar frans heeft dat altijd al gezegd dat je dat juist níet moet doen? Tjaaah? Ik vind beide standpunten wel iets hebben, maar wat moet je nou opvolgen? Wel been of geen been?

Nicole zei dat vroeg er ook altijd, maar sinds ze die kliniek van Tommie had gekregen niet meer.

Je moet duidelijke signalen afgeven aan het paard. Dus been is vooruit en hand is terug. Als je halthoud, been geeft en het paard daarna tegen houd met je hand dan geef je tegenstrijdige signalen. Dat is de theorie 'kort door de bocht'.

Maar eh, je merkt bij veel paarden wel dat als je je been eraan houd (dus niet echt drijven) dat sommige dan wel de neiging hebben om na te geven. Maar ja, dan kan je jezelf af vragen geeft het paard echt na of neemt hij die houding aan omdat ik hij geen andere kant op kan (gedwongen).

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:33

Ahtnamas schreef:
Kirsten_S schreef:

Nicole zei dat vroeg er ook altijd, maar sinds ze die kliniek van Tommie had gekregen niet meer.

Je moet duidelijke signalen afgeven aan het paard. Dus been is vooruit en hand is terug. Als je halthoud, been geeft en het paard daarna tegen houd met je hand dan geef je tegenstrijdige signalen. Dat is de theorie 'kort door de bocht'.

Maar eh, je merkt bij veel paarden wel dat als je je been eraan houd (dus niet echt drijven) dat sommige dan wel de neiging hebben om na te geven. Maar ja, dan kan je jezelf af vragen geeft het paard echt na of neemt hij die houding aan omdat ik hij geen andere kant op kan (gedwongen).

Mmmm jaaah het is een beetje verwarrend. Bij sommige paarden is het makkelijker om been te geven, maar ik wist nog wel in het begin met victor dat je echt alleen maar hand moest doen want anders ging die lopen enzo. Nou heb ik het gisteren niet gedaan dus weet het ook niet meer. Meestal gaan ze daardoor wel lopen. Het is een beetje verschillend per paard.

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:40

Kirsten_S schreef:
Mmmm jaaah het is een beetje verwarrend. Bij sommige paarden is het makkelijker om been te geven, maar ik wist nog wel in het begin met victor dat je echt alleen maar hand moest doen want anders ging die lopen enzo. Nou heb ik het gisteren niet gedaan dus weet het ook niet meer. Meestal gaan ze daardoor wel lopen. Het is een beetje verschillend per paard.

Het gaat er niet om of je paard wel of niet gaat lopen. Het gaat erom dat je tegenstrijdige signalen geeft. In principe is de basis: been is vooruit en hand is terug. Als jij beide signalen tegelijk geeft dan is het voor een paard dus niet duidelijk wat je bedoeld. Dus vanuit die theorie is het geen goede methode om een paard aan de teugel te krijgen.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:43

Ahtnamas schreef:
Kirsten_S schreef:

Het gaat er niet om of je paard wel of niet gaat lopen. Het gaat erom dat je tegenstrijdige signalen geeft. In principe is de basis: been is vooruit en hand is terug. Als jij beide signalen tegelijk geeft dan is het voor een paard dus niet duidelijk wat je bedoeld. Dus vanuit die theorie is het geen goede methode om een paard aan de teugel te krijgen.

Jaaa eigenlijk heel simpel..
Ook wel logisch als we erover nadenken, maar het is dus beter geen been te geven?

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:47

Tenzei je paard achteruit begind te lopen Clown

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:50

Annie_ schreef:

Dan moet je toch juist geen been geven? Want je wilt dat het paard stil staat?

Ik heb altijd begrepen dat je dan beter je paard naar achter kan laten lopen dan vooruit. Dus wil het paard niet stilstaan dan moet je er vooral voor zorgen dat hij ook daadwerkelijk niet vooruit gaat?!?

Maar ja, inderdaad als een paard opeens naar achter gaat wandelen dan heb ik ook liever dat hij vooruit gaat Tong uitsteken

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:52

Ahtnamas schreef:
Annie_ schreef:

Dan moet je toch juist geen been geven? Want je wilt dat het paard stil staat?

Ik heb altijd begrepen dat je dan beter je paard naar achter kan laten lopen dan vooruit. Dus wil het paard niet stilstaan dan moet je er vooral voor zorgen dat hij ook daadwerkelijk niet vooruit gaat?!?

Maar ja, inderdaad als een paard opeens naar achter gaat wandelen dan heb ik ook liever dat hij vooruit gaat Tong uitsteken

Ik heb juist geleerd dat als je stil wilt staan je paard juist niet achteruit mag lopen en
dat je hem dan meteen voor uit moet rijden.

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:56

Annie_ schreef:
Ik heb juist geleerd dat als je stil wilt staan je paard juist niet achteruit mag lopen en
dat je hem dan meteen voor uit moet rijden.

Nicole had het 'niet willen halthouden/stilstaan' probleem ook met Dominga. Alleen ging Dominga dan juist vooruit, maar haar is toen verteld dat je het paard alle kanten op mag laten lopen (die het paard dus wil Tong uitsteken) behalve vooruit. En die methode heeft volgens mij bij haar toen gewerkt.

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:02

oliebol man! Wisten jullie dat je videos ook op bokt kon zetten? Ik dacht altijd dat dat niet kon?!?

Kennen jullie dit lekkere hapje al?

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:16

Kirsten_S schreef:
Ik heb een vitale bovenste luchtweg ontsteking/infectie met lichte astma conti nog wat ofzo Tong uitsteken
Hele dokterzin Clown . Maar moet nu pillen nemen om het hoesten te laten afnemen, want vannacht was het echt té erg en moest ik bijna overgeven zo erg werd het en benauwdheid daardoor. Maar ik word er wel suf van Slapen

Die pilletjes heb ik ook gehad Ja
Is heel handig omdat het laatste dagen zo mistig was

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:18

Annie_ schreef:

Jozele heeft gister een halve volte in de achteruit stand gelopen Clown
Ze deed het tien minuten over Schijnheilig
Mevrouwtje wou niet zakken tsja..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:25

IK BEN GESMOLTEN Lovers

Nou, het begon allemaal niet zo leuk - ik zat op Twingo .
Zag er nogal tegenop aangezien Twingo echt niet mijn ding is maar uiteindelijk heb ik nog wel fijn gereden Ja .
En haha, nee, het is niet Twingo waarvan ik gesmolten heb.
Stóm paard werd namelijk na de eerste galop zo ontiegelijk sterk Boos!
Ik heb haar af en toe echt uit de galop moeten trekken.
De hele tijd maar jagen op die nieuwe paardjes, echt sneu! Ach gut

Toen kwam het leuke Haha! .
Lisette zat op Chibra maar wou haar vriend even laten uitstappen Lachen .
Aangezien Chibra een beetje gaat lopen met opstijgen vond ze het niet zo'n strak plan om die op Chibra te laten .
Zodoende ging hij op Twingo, en ik op Chibra Lovers
Ik heb echt 5 minuten in de rondte gestapt Lovers

Na de les gelijk even met Sandra gebabbeld en als ze volgende week bij ons meeloopt zit ik er als het goed is op Hyper!
Dus Melis, als je volgende week foto's zou willen maken zou ik je echt 10000 keer dankbaar zijn Lovers

Ik vind haar zóó leuk Lovers
Als het nou ook klikt met rijden, kan ik hopelijk een beetje een "vast paardje" in haar vinden, eindelijk weer verder werken met een paard, en zij is dan echt de juiste keuze Lovers

Haha, dat je zo overdonderd kan worden van een rondje stappen Haha! .
Ik kan echt niet wachten tot volgende week Hyper!

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:28

Maaikeee schreef:
Jaa ik had ook al gelezen over zo'n karretje..
Maar ik weet niet of ik het zover wil laten komen als het echt ernstig is zeg maar..
Ik wil niet dat ie pijn lijdt..

Oooh Maaikee, vreselijk!! Ik hoop dat het goed komt met Beautjee!! Ach gut

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:29

Alloo Haha!

Leuk Emma!! Weet niet wie Chibra is maar volgens mij vind je dat een leuk paard Haha!

Even spammen met het mooiste paard van de wereld Bloos
En mijn nieuwe setje Vork
Eskadron roest-oranje Lovers achter geen bandages, DA zegt dat het beter is al er niets om zijn mokbeen heenzit tot het helemaal weg is. Dus ik luister daar braaf naar Haha!

Afbeelding

En stap en draf flimpje Lovers Hij gaat lekker sjouwen in draf Vingers aflikken
Afbeelding

Afbeelding

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:49

Woow ik dacht echt dat dit victor was! Bloos!
Afbeelding