Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Elja schreef:kirsten reed goed op victorrr
ik vond het er mooi uitzien kirsten!

. Maar moet nu pillen nemen om het hoesten te laten afnemen, want vannacht was het echt té erg en moest ik bijna overgeven zo erg werd het en benauwdheid daardoor. Maar ik word er wel suf van
Astor schreef:http://nl.youtube.com/watch?v=faWfECfna ... RW604CWKC8
Jullie kennen die reclame van zilveren kruis toch wel?
Dat je ene Nacy Minderhout zag rijden op haar zwart pony/paard en ik herkende de omgeving gewoon.
En dat was natuurlijk lies beuker en het almeerderzand en wat vind ik hier: http://picasaweb.google.nl/nance1970/Fi ... erenKruis#
haha vet grappig :p
Kirsten_S schreef:Mmmm, debby en ik waren effe wat aan het bespreken over wat we gisteren hadden gedaan bij frans. En zij zei dat je bij het halthouden (om nageeflijk te maken) been moet geven want haar lesgeefster zegt dat. Maaaar frans heeft dat altijd al gezegd dat je dat juist níet moet doen? Tjaaah? Ik vind beide standpunten wel iets hebben, maar wat moet je nou opvolgen? Wel been of geen been?
Ahtnamas schreef:Kirsten_S schreef:Mmmm, debby en ik waren effe wat aan het bespreken over wat we gisteren hadden gedaan bij frans. En zij zei dat je bij het halthouden (om nageeflijk te maken) been moet geven want haar lesgeefster zegt dat. Maaaar frans heeft dat altijd al gezegd dat je dat juist níet moet doen? Tjaaah? Ik vind beide standpunten wel iets hebben, maar wat moet je nou opvolgen? Wel been of geen been?
Nicole zei dat vroeg er ook altijd, maar sinds ze die kliniek van Tommie had gekregen niet meer.
Je moet duidelijke signalen afgeven aan het paard. Dus been is vooruit en hand is terug. Als je halthoud, been geeft en het paard daarna tegen houd met je hand dan geef je tegenstrijdige signalen. Dat is de theorie 'kort door de bocht'.
Maar eh, je merkt bij veel paarden wel dat als je je been eraan houd (dus niet echt drijven) dat sommige dan wel de neiging hebben om na te geven. Maar ja, dan kan je jezelf af vragen geeft het paard echt na of neemt hij die houding aan omdat ik hij geen andere kant op kan (gedwongen).
Kirsten_S schreef:Mmmm jaaah het is een beetje verwarrend. Bij sommige paarden is het makkelijker om been te geven, maar ik wist nog wel in het begin met victor dat je echt alleen maar hand moest doen want anders ging die lopen enzo. Nou heb ik het gisteren niet gedaan dus weet het ook niet meer. Meestal gaan ze daardoor wel lopen. Het is een beetje verschillend per paard.
Ahtnamas schreef:Kirsten_S schreef:Mmmm jaaah het is een beetje verwarrend. Bij sommige paarden is het makkelijker om been te geven, maar ik wist nog wel in het begin met victor dat je echt alleen maar hand moest doen want anders ging die lopen enzo. Nou heb ik het gisteren niet gedaan dus weet het ook niet meer. Meestal gaan ze daardoor wel lopen. Het is een beetje verschillend per paard.
Het gaat er niet om of je paard wel of niet gaat lopen. Het gaat erom dat je tegenstrijdige signalen geeft. In principe is de basis: been is vooruit en hand is terug. Als jij beide signalen tegelijk geeft dan is het voor een paard dus niet duidelijk wat je bedoeld. Dus vanuit die theorie is het geen goede methode om een paard aan de teugel te krijgen.
Annie_ schreef:Tenzei je paard achteruit begind te lopen
Ahtnamas schreef:Annie_ schreef:Tenzei je paard achteruit begind te lopen
Dan moet je toch juist geen been geven? Want je wilt dat het paard stil staat?
Ik heb altijd begrepen dat je dan beter je paard naar achter kan laten lopen dan vooruit. Dus wil het paard niet stilstaan dan moet je er vooral voor zorgen dat hij ook daadwerkelijk niet vooruit gaat?!?
Maar ja, inderdaad als een paard opeens naar achter gaat wandelen dan heb ik ook liever dat hij vooruit gaat
Annie_ schreef:Ik heb juist geleerd dat als je stil wilt staan je paard juist niet achteruit mag lopen en
dat je hem dan meteen voor uit moet rijden.
) behalve vooruit. En die methode heeft volgens mij bij haar toen gewerkt. 
Kirsten_S schreef:Ik heb een vitale bovenste luchtweg ontsteking/infectie met lichte astma conti nog wat ofzo![]()
Hele dokterzin. Maar moet nu pillen nemen om het hoesten te laten afnemen, want vannacht was het echt té erg en moest ik bijna overgeven zo erg werd het en benauwdheid daardoor. Maar ik word er wel suf van

Annie_ schreef:Tenzei je paard achteruit begind te lopen

. 

.
. 

.
Maaikeee schreef:Jaa ik had ook al gelezen over zo'n karretje..
Maar ik weet niet of ik het zover wil laten komen als het echt ernstig is zeg maar..
Ik wil niet dat ie pijn lijdt..

achter geen bandages, DA zegt dat het beter is al er niets om zijn mokbeen heenzit tot het helemaal weg is. Dus ik luister daar braaf naar 

Hij gaat lekker sjouwen in draf