Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Maar om een poging te doen. We hebben in negen dagen vier steden gepropt. Ik kwam rond een uur of een aan in het hotel in Milaan. Mijn vliegtuig had enorme vertragingen en vervoer in de stad zelf was grotendeels gesloten dus een taxi genomen naar hostel. We hadden een tweepersoonskamer, en konden die ochtend alweer uitchecken. Wel nog een gratis ontbijtje meegepakt op verdorie een binnenplaatstje in Milaan
Milaan zelf was leuk, dure winkels bekijken nog even de dom in. We, Marieke (mijn reisgenootje) en ik, zouden om vijf uur de trein naar Rome nemen en die moesten we ook nog reserveren. Dus we wilden beetje op tijd naar het Centraal in Milaan. Om half drie gingen we ons Hostel zoeken. Raakten we verdwaald. Twintig minuten later vonden we eindelijk ons Hostel (het was maar drie minuten lopen vanaf het metrostation
zzz ) en we waren zo blij. Toen met Backpacks terug naar het Centraal. Daar in de rij (queue
I Like that word, never known that 'rij' was known as queue in English (wooohw, volgens mij is dat de slechtste engelse zin sinds tijden, maar we hebben wel honderd complimentjes over ons engels gekregen
) om tickets te halen. Toen hadden we de tickets en konden we wachten. Om vijf uur vertrokken we en we waren om ? (vergeten, zeg tien uur) in Rome.
Verder ontmoette we de tweede avond twee schotse jongens die ook in ons hotstel sliepen. Die waren in de buurt opzoek gegaan naar een Pub oid, maar hadden niets kunnen vinden. Wij waren eigenlijk ook van plan naar een pub te gaan, maar geloofden ze meteen. Toen ben ik met die twee jongens drank gaan halen en hebben we het super gezellig gehad in het Hostel. Om twaalf uur kwam de eigenaar al melden dat het stil moest zijn. Om half twee besloten we toch echt op onze kamers te gaan liggen
Dat duurde ook nog even. Er was ondertussen ook nog een Australier bij komen zitten en die moest vroeg weg. Rob (de australier) sliep ook op onze kamer en beloofde ons wakker te maken. Dus de tweede dag stonden we na een kort nachtje op en zijn we dus naar het vaticaan gegaan. Verder nog meer, heel toeristisch Rome gedaan in twee dagen zeg maar
(we propten meer uren in een dag
Colloseum in het donker, maar ook de trefi (de dag er voor) en het Pantheon en ach, werkelijk bijna alles gezien).
) het was... gaaf. Ik zou het ook zo weer doen.
ik ga zo even wat spullen in de was doen maar.
We waren dus in Barca na een super lange reis en sliepen daar in een Hostel. Wel op een tweepersoonskamer, maar geen privébadkamer en wel gratis internet beneden in een grote hele relaxte gemeensschapsruimte. Daar hebben Miek (reisgenootje) en ik dus nog even gezeten om te internetten. Nog gepraat met een Duitse jongen die super goed Engels sprak. Toen gingen we slapen, want na die lange reis waren we echt verrot! Voor negenen moesten we ontbijten, cakejes
jus en koffie (maar wel gratis
) Vervolgens moesten we voor elven uitchekken en hadden ze geen lugageroom
. Dat terwijl wij pas om acht uur met vrienden hadden afgesproken bij wie we die nacht in het appartement mochten slapen. Dus met Backpacks (Rudi de rugzak en Benny de Backpack
) op stap Barca in. Eerst naar het station tickets regelen. Daar moesten we ruim drie ! uur wachten voor we geholpen konden worden. (Het ging op nr's Wij hadden nr 322 en toen we daar kwamen was net nr 426) Dus hebben we die ochtend niet veel Barca kunnen bekijken, maar goed, we werden wel goed geholpen en hadden zo een reis. Naar Cerbere en vanuit Cerbere met een nachttrein naar Paris. Toen wilden we nog even een klein beetje toeristisch Barca zien en hebben we de Metro genomen naar de Sagrada Famillia, waar we een rondje om heen hebben gelopen. Toen naar Parc Guell en daar zijn we lekker in het gras gaan zitten
Die avond sliepen we dus bij vrienden. We gingen heel laat uit eten en hebben tot een uur of twee door Barca heen gewandeld (foto's maken, ons niet laten proppen.) daarna nog tot heel laat in het appartement opgebleven. Die ochtend vroeg op, in minder toeristisch Barca heb ik samen met iemand uit dat appartement brood gehaald. Die ochtend zijn we op het strand gaan liggen. De zon scheen niet eens echt, maar het was warm genoeg. Ook nog de zee in en het waaide hard: er waren golven die echt wel twee meter haalden. Ook weer gaaf, daarna viel de rest in slaap, maar daar ben ik zolang ik nog niet echt op ben erg slecht in (zomaar in slaap vallen). Dus ik lag me gewoon te verbazen dat ik op een strand lag in Barcalona.
*ik probeer nu muziek te downloaden die ze me aanraadden , maar het lukt niet*
) dus toen ben ik alleen richting centrum Cerbere gaan lopen. Daar boodschappen gedaan in een supermarktje en een pizza gehaald. Terug naar Miek om hem op te eten.
) en met Lugageroom.
* maar dit is ook gezellig. Dan in mijn eentje op het Lamoen slapen en dan komen de kindertjes (nouja, jullie weten hoe het gaat). Ik heb er echt zin in

), film gekeken op de markt waarbij we twee oude matrassen uit mijn huis mee hadden gesleept, eeeuh... stand-up comedy avond, kroegavond eeuh... nou, in ieder geval super veel. Ik vertrek straks naar de Uiterwaarden, waar het hopelijk lekker weer wordt (hemdje maar ook dikke trui in de tas, maar bikini maar thuis gelaten, water is te koud
) en dan vanavond nog weer verenigingen enzo. Morgen is alweer de laatste dag
leuk!

Een echt studentje wordt je al.
(ondanks de rampjes die er ook waren) Zal mijn best doen een verslagje te schrijven.
) en ik had als Leidingpony.... : Daisy
Haar zadel zat wel verrot, want dat gleed er aan alle kanten af.
Ik stuurde haar zo overal langs (die is echt vooruit gegaan, ook qua rem en controle) en we reden heel lekker. Enige jammere was dat Cindy het voor elkaar kreeg haar ruiter er twee keer af te gooien. Na de tweede keer hebben Blank en ik iemand anders op Daisy gezet en zijn we gesplitst. Wie nog even hard wilde kon met Blanka mee snelwegpad, wie wat rustiger wilde kon met mij mee villapad. Ik heb daar een drafje gezet en mijn groep wilde toen toch nog een rustig hand gallopje en dat ging prima met Daisy. Het enige wat met Daisy minder goed ging was stil staan en de weg over. Dan stond ze soms echt te hupsen (beetje omhoog) en schoot ze opeens vooruit als we gingen, ook dat ging langzaam beter. Voor het koeienpad gaf ze ook nog een keer echt een show, ze stijgerde vol en de kinderen vonden dat zo mooi
alleen ik vond het iets minder.
Blanka en ik maakten eerst een indeling voor die avond en voor de dagtocht en gingen daarna ook mee het zwembad in. Tot mijn neuspiercing eruit vloog en ik aan de kant ging zitten. We hebben ook nog in tijd doorgebracht in het turks stoombad met een groepje meiden en in het bubbelbad. (Net zo lang erg hard zingen totdat iedereen eruit was. Of schaamteloos doen alsof we het over sex hadden
, wel met wat oudere meisjes en wel heel onschuldig en grappig) Ook nog met een groepje meiden en twee vreemden Gejuft in het turkse stoombad. Als je een fout maakte moest je onder de koude douche.
Ik vond het echt heel prettig rijden, ben eerlijk gezegd gelijk om wat het bitloze betreft (want ik vond het rijden alsof ik een bit in had) en wil het stiekem voor Mazzel ook eens gaan proberen. Mirthe was wel erg scheef, ligt misschien ook een beetje aan het zadel ?(= ook scheef) , maar uiteindelijk had ik haar ook zonder Bit best lekker aan het lopen. Helaas was dat weer weg toen ik haar even lang liet, Mirthe had het gehad en had door dat ze eronder uit kon, moest echt mijn best doen, maar leuk gesprongen
Zo, de rampendagjes komen nog

) maar als het allemaal goed ging; waarom niet? 
ben benieuwd naar het tweede deel en naar de ongelukjes... je bent toch niet weer onder een paard gaan liggen, of kon je je oude hobby niet in de steek laten
Beter dan zelf kindje-zijn denk ik. Het hele dingen organiseren en de beslissingen maken lukte me prima en samen met Blanka klikte het gelukkig erg goed. Dat streng moeten zijn ging ook oké, ik deed de tafeldekploeg aan het werk zetten, maar eigenlijk ging het vanzelf om even te roepen: 'meiden van de tafeldekgroep willen jullie even gaan tafeldekken.' of 'Sanne, jij had toch tafeldekgroep? Waarom ben je dan hiet en niet bij het klephok?' De meiden vonden ons als begeleiding ook erg hip en wij hen ook, op het eind had je iedereen ook veel meer door en weinig kinderen deden echt aan onze verwachting.
(en het stilstaan bij het oversteken btw ook
) 
maar waarschijnlijk moest je er wel aan wennen, of niet? Ik weet iig de eerste keer nog dat Rosa mee ging op kamp (trektocht) als leiding. Ze wist niet zo goed wat ze moest, was een beetje ongemakkelijk enzo.. maar op woensdag veranderde dat ineens compleet en pakte ze het super op
merkte echt aan haar dat ze erg moest wennen aan het leiden maar dat zat na twee dagen helemaal goed, alhoewel ze nog steeds lesgeven niet leuk vindt, Elles trouwens ook niet, dus dan ben ik altijd de pineut
)
Ik vond het zo prettig, ik heb ook aan garinda gevraagd of ze het hoofdstel op het Lamoen wil laten, dan ga ik het met Mirthe buiten proberen deze week 
Lief! Ik heb nog wel honderd keer gemeld dat het mij echt niets uit maakte, maar het wel heel lief vond en toen toch gedaan. Meisje vond Daisy erg leuk, gelukkig en zat met zo'n trots glimlachje op de pony.
) Uiteindelijk kwam ik de bocht om en daar lag Lindey met het zadel en hoofdstel van Daisy op de grond. Echt heel maf, want alle riempjes zaten nog vast en alles was nog heel. Pony is een stuk verderop opgevangen met de huif. Ik ben toen van Mirthe afgestegen en heb het zadel van Daisy op Mirthes zadel gelegd en toen moesten we terug lopen. Pfoe, wat een pokke end
We hebben keihard gegild en uiteraard verloor ik. Daarna nog wel even wraak genomen en wat andere meiden ook nat gegooid. ghegehe,
Toen wij nog even bezig waren met Caro kwam er weer een meisje aanrennen: 'Blanka, Fenna, Nadine is van Joey afgevallen!' Blanka daarheen , maar het meisje kwam al aan en had alleen gezicht vol met modder en een beetje dikke kin. IJs erop en het kwam alweer goed.

Ik heb ook nog wat van de meiden op msn gesproken en iedereen vond het super.
Nu vertrek ik weer

Gelukkig was alles op te lossen 

Is het nou eindelijk (bijna) zo ver??