Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fenn

Re: Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 19:06

Hij is niet sloom Sas, hij ging zo hard Bloos! ik moest hem stilzetten tegen de bakrand, wat erin resulteerde dat ik de balk bij de kleine longeercirkel eraf duwde. Maar ik heb gebeld met Christine voor les, dus waarschijnlijk ga ik daar binnenkort aan beginnen.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 19:17

Mazzel is niet sloom alleen soms onstuurbaar. Mazzel gaat meestal te hard ipv te langzaam.

Voor de kar is het gewoon zo'n andere pony op de weg.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 19:21

Nou met uitstappen vond ik hem ongeveer tien keer zo fijn, alleen stilstaan was toen een probleem (er kwamen een hele zooi auto's aan), maar toen sprong ik eraf en stonden we zo samen in de berm. Nee, met het uistappen op de laan was ie alleen gezellig. Als het lessen goed gaat wil ik wel vaker naar buiten met hem. Lachen

En Wendy, met die eerste twee zinnetjes zeg je precies wat mazzel is Nagelbijten / Gniffelen

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 19:50

Hahaa, toen ik die foto's zag verwachte ik toch meer zo'n tinker/fjord achtig dingetje Nagelbijten / Gniffelen Maarja schijn beriegd dus Clown

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 21:34

Alsof tinker/fjordachtige alleen maar sloom zijn Verward Daar kan ik zo een paar voorbeelden van noemen die het niet zijn. Ik denk ook niet dat Mazzel keihard kan, maar hij heeft nog nooit op een rengalloppad gestaan met mij Clown (gaat ook niet snel gebeuren )

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 21:37

De meeste eigenlijk wel ja Nagelbijten / Gniffelen (Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, maar je verwacht toch niet zo snel een uitzondering tegen te komen Clown)

Lijkt me toch een kenmerk van die rassen.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 21:40

Nee hoor Sas, Fjordjes (en Merenzen valt denk ook ongeveer binnen die catogorie) heb je met allemaal verschillende karakters. Het enige wat ze vaak gemeen hebben is dat ze wat koeler zijn in hun hoofd en dus minder snel schrikken, alhoewel Larsson (de meest brave Fjord van het Lamoen) bijvoorbeeld weigerd om door plassen te gaan. Maar je hebt topsportfjordjes en raceknollen, Corry bijvoorbeeld, (fjordje van het lamoen die er niet meer is) had maar één versnelling en die kon hooguit hoger. Wilde alleen maar hard, en je moest met haar kunnen opschieten. Fiona (staat nog welop het Lamoen) kan dribbelen op haar plek als ze te heet wordt en is vrij moeilijk te houden soms, maar kan hard.
Natuurlijk heb je daar ook fjorden waar je met je ogen dicht op kan zitten. Ja

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 21:42

Tja en dan hebben fjorden ook nog dat gewelige doordrammerige karakter. Ik vind het van die tanks die zo door je heen walsen en amper op je letten.... (Ik heb er niets mee... )

Maarja jij blijkbaar wel Clown Lachen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 21:54

Hhhmmm.. ik had eigenlijk precies dezelfde vooroordelen als jij hebt. Op het lamoen staan heel veel fjordjes, maar ik zat meer op de hete pony's (De Vosjes en Mirthes en alles wat niet Fjord was), doordat het wat mis ging kwam ik er dus op terecht en nu heb ik er een paar gereden en echt. De meeste hebben nog wel wat ook Ja
(Je moet gewoon een keer komen rijden, één keer. Ga je heus niet dood aan en het is heel gezellig Lachen )

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 22:15

Ik heb bij stal jasper ook op een fjord gereden en er dagen mee gelopen ed. en ik vind ze er niet leuker op geworden Nagelbijten / Gniffelen

áls ik ooit al meega, wil ik niet op een fjord Clown

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 14:27

Je hebt echt hele verschillende fjordjes!

En Mazzels moeder is tinker, wat zijn vader was weet ik niet, dus wie weet wat dat voor 'heet' paard was.

En Bowie kan ook flink doorlopen hoor (als hij zin heeft). Mexx is net een dieseltje, eerst moet ze even warm worden, maar daarna houdt Mazzel d'r slecht bij voor de kar.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 16:17

Tja, met Mazzels conditie

Sas, ik ben bang dat je toch snel op een Fjord terecht komt, de rest is gewoon wat lastiger/vlotter. Jup en PZN vind je niet leuk, ik denk niet dat jij happy wordt van Pris, alhoewel ( ? ) en je mag van mij op Mirthe (dan offer ik wat op hoor), maar of jij daar vrolijk van wordt. vind je meer een Joey tiep Ja

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 16:31

In het begin loopt Mazzel harder als Mexx, maar als Mexx eenmaal warm gedraaid is gaat ze zo ruim lopen, dat Mazzel soms echt zo gaat strekken en hard gaat lopen om d'r bij te houden. Meestal laat ik hem gewoon rustig lopen, alleen net voor oversteek goed aansluiten Knipoog

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 16:59

Hahah ik op Mirthe? Dat vind ik zielig Bloos
Maar nee hoor op een fjord hoef ik echt niet (Ik heb op meerdere gereden en ik vond het allemaal niets)

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 17:00

Hihi best erg eigenlijk Clown (En natuurlijk heb ik het even niet over de uitzonderingen, want die zullen er hoe dan ook zijn!)

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 18:22

Fanatiekeling! En Racist, beetje alle fjorden over een kam scheren. Nee, je gaat een keer mee Ja (leuke woorspeling eigenlijk, fjorden over een kam scheren Nagelbijten / Gniffelen )

En jij bent trouwens kleiner dan ik ben en ik heb zelfs op Vosje gereden Ja

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 11:11

Nou dat vind ik zelf ook echt niet fijn! Hebben ze daar eigenlijk geen volwassenlessen dan?

Gisteren zat ik op Djolly Go jij! Go jij! In het begin was ze wat onrustig, maar ze had dan ook al een uurtje gelopen. Later werd ze lekker relaxd en ik heb (sinds een tijdje alweer) echt lekker gereden Lachen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 17:48

Op het lamoen hebben ze weinig volwassenen lessen. Ze hebben daar uberhaupt alles wat klein-schaliger. Het maximum in een les is daar bijvoorbeeld 7 en het is vaak minder. Alles is wat goedkoper ook. Wel gezellig Lachen

Ik reed gister op Omar, maar heb niet echt lekker gereden. Ik ergerde me dood aan

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 18:15

aan? Knipoog

Doen ze er nog andere dingen naast dan? (naast het manege zijn) Anders komt er toch veel te weinig geld in het laadje...

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 18:43

En ik reed weer eens op Guus. Was gewoon leuk, tijd niet op gereden en Guus was best relax alleen niet echt aan het been soms pakte hij het bit even vast. En in galop was het langs de kant erg eng.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 18:49

Gekke Guus! Maar wel een fijn paard Ja

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 20:23

Zeker fijn paard, maar moet zeggen dat de voorwaartse paarden bij Aad niet echt aan het been zijn.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 23:18

Djolly wel Ja

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 07:49

whaaa ik heb straks examen en door omstandigheden heb ik bijna niet geleerd!!!!! :|

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 11:59

O ja dat is lastig natuurlijk, hopenlijk lukt het een beetje!