Vrolijk gebok in het Langelaners kippenhok! Deel 4

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esther28

Re: Vrolijk gebok in het Langelaners kippenhok! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:36

Haha ja de dames hebben allemaal last van hun hormoontjes..die van mij is er sinds gister wel klaar mee gelukkig..
Misschien toch wat over gehouden aan zn uitbreek en op bek gaan praktijken?

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 16:05

Hopelijk is er niks geks aan de hand met Abdul!

M'n bijrijdster is vorige week bevallen en laat me net weten dat ze met Doutz stopt.
Baal ervan dat ze dat niet van tevoren heeft kunnen bedenken (ze begon met Doutz toen ze al zwanger was).
Nu dus weer op zoek naar iemand anders,zucht...
Als iemand iets weet???

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 16:15

Ooh waardeloos zeg Paola....zoiets had ze van tevoren toch ook kunnen bedenken...
Helaas ik weet niemand voor je..ik heb mn buik vol van bijrijdsters en begin er niet meer aan...

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 16:40

Nou ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook jaren zonder bijrijdster heb gedaan,meestal is het niks als gezeik.
Marjolein was een oud stalgenootje en haar paard ging met pensioen en ze was gek van Doutz,dus toen maar eraan begonnen en eerlijk is eerlijk,ze deden het leuk samen en ze was echt goed voor Doutzie en die 2 dagen niet naar stal bevielen mij ook wel.
En dan nu ineens dit....pfff,ik snap ook wel dat je nu helemaal opgeslokt wodt door je baby,ze kreeg van mij alle tijd om te herstellen en te wennen aan de nieuwe situatie,maar nee hoor,mevrouw heeft ineens geen zin meer -:(-
Dat dan ook niet rechtstreeks zeggen,maar via allerlei omwegen kwam het hoge woord eruit.

Nou ja,maar eens zien of er iets op m'n pad komt,ben ook niet van plan om m'n poownie door de eerste de beste idioot af te laten raggen :n

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:59

Ik zal voor je meekijken Paool, als ik iets of iemand hoor die geschikt is laat ik het je weten.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:04

Ook ik zal uitkijken of er iemand een paardje zoekt.

Ook ik ga me opgegeven voor Jumping Maasluis, Zijn er meer stal genootjes die mee doen?
(dat word hard trainen en trainen en trainen, aangezien ik de afgelope 2 maanden niet veel gedaan heb met sjaakie?)

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 21:25

Musiess schreef:

Ook ik ga me opgegeven voor Jumping Maasluis, Zijn er meer stal genootjes die mee doen?
(dat word hard trainen en trainen en trainen, aangezien ik de afgelope 2 maanden niet veel gedaan heb met sjaakie?)

Evven vergeten, ik zoek nog iemand met een heule harde stem.. die mij 17-maart (volgende week zondag)
Zou willen voorlezen op wedstrijd, drinken en vervoer op mijn kosten:D

Wie wil gezellig een dagje mee?

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 22:32

Osteo heeft vandaag naar Abduls rug gekeken en daar is niks mee aan de hand, dus het probleem komt ergens anders vandaan. Zij adviseerde om een week aan de hand te gaan stappen en rustig aan te gaan doen en als het dan niet verbeterd om dan de dierenarts erna te laten kijken. Dus we wachten maar even af.

Balen zeg Paola. Zeker als je iemand hebt die goed beviel. Mensen die willen genoeg, maar mensen die je als eigenaar wil zijn helaas een heeeeel stuk zeldzamer :o
Gelukkig gaat het weideseizoen binnenkort beginnen. Dan kan ik Abdul ook makkelijker een dag vrij krijgen. Ik Heb met Denise van Lujo de deal dat we af en toe elkaar paarden doen als het zo uitkomt en ik doe nu standaard Lujo op zaterdag. Dus in het zomerseizoen ff elkaars boxen mesten en bakjes klaar zetten en dan kan ik een dag extra thuis blijven.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:30

Ze beviel inderdaad. Van een kind!

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:57

Haha Jet,wat ben jij nog wakker :D

Gelukkig heb ik met Bianca ook zo'n soort constructie.
Geen vaste dagen,maar als ik niet kan dan doet zij Doutz en andersom doe ik dat voor haar en Siep.

Beetje dubbel nieuws dus over Abdul,moet je hier nou blij mee zijn of niet?
Hopelijk gaat het na een weekje stappen weer beter/goed!

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 10:13

Ik ben weer bij :D

Ik weet misschien wel iemand voor Doutz. Zal ik even na vragen. :j
Leuk rustig meisje.
Als je om hoog zit een dag wil ik je wel x helpen met metsen ofzo hoor! Ik heb een soort van zeeeën van tijd :)) horeca seizoen begint nu drukker te worden.

Hopelijk loopt appie snel weer goed!

Zo ik ga vanmiddag maar weer eens oefenen met meneer Blando :D

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:43

ik vind het helemaal geen gek idee hoor, wedstijd op stal organiseren! Maak het dan officieel met een jruy en ook deelnemers van buitenaf, denk dat er genoeg animo in onze omgeving is! genoeg wedstrijdruiters die onder de man naar onze stal kunnen komen :D

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:59

Nou dat wordt wat lastig gezien wij geen vereniging hebben.... En eerlijk gezegd zit ik niet te wachten op manege toestanden

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:15

Jury van buitenaf gaat er komen, deelnemers van buitenaf niet.

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 16:06

Paola, jammer dat je bijrijdster ermee is gestopt. Is beslist niet makkelijk om weer een leuke meid te vinden die je ook nog je paard veilig en met een goed gevoel kan toevertrouwen. Ik zal ook mijn ogen open houden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik helemaal geen vervelende ervaringen met bijrijdsters heb. Voor mijn haflinger Melvyn heb ik jaren geleden echt een hele lieve meid gehad die heel trouw aan hem was ondanks dat hij meer kreupel was dan goed. Met Thom, Maestro en nu Fenne is Sandy altijd aan mijn zijde en ik zou beslist niet anders meer willen. Komt natuurlijk ook bij dat we in de loop der jaren ook een echte vriendschap hebben opgebouwd.

Abbie een weekje rust, nou daar denkt de heer Groot Egootje vast heul anders over... :P

Nou een keer wat leuks organiseren op stal is best gezellig maar ik hoef inderdaad ook geen mensen van buiten af hoor. Ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat Arjan hier op zit te wachten hoor!

Wat is het de afgelopen dagen toch mooi weer hé! Kom maar op met het weideseizoen. Wij zijn er helemaal klaar voor! Vanavond lekker met Ireen en Sandy uiteten, kijken of het nog een beetje terrasweer in Nootdorp is... 8-)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 16:50

Haha neem je je terrasverwarmer mee...vind het maar frisjes...vielen spass in ieder geval :)

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 18:44

Er komen geen memsen van buiten bij een stalwedstrijd. Is niet de bedoeling. So....don't worry!

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 19:27

Beter :+

Ik ben zó trots op Doutz en mezelf;heb vandaag in de buitenbak gereden (weer een mijlpaal) en ondanks dat Doutz 2 keer van kiet ging,had ik niet gelijk de dunne schijt in m'n laarzen haha.
Daarna liep ze super fijn en heb ik er echt van genoten!

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 20:03

Leuk! :D

Is gewoon voor stallangelaan mensen :j

Blandokind liep ook goed vandaag :j

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:33

Wat goed Paola. jullie komen er wel!!!!!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 23:26

Dat is een goed bericht Paola!

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 08:11

Musiess schreef:

Ik zag je gisteren voor het 1st rijden en ben even blijven staan kijken. Wat kan dat paard van jouw leuk lopen zeg!

En nog heel belangrijk stal nieuws: Jet heeft magic-eyes! Ik was gisteren met mijn spaanse Draakje aan de hand aan het stappen op het erf. Toen hij zijn box uit kwam liep hij nog steeds niet helemaal zuiver. Dus pownie lekker in de paddock laten rollen en daarna stappen. Terwijl ik lekker stond te poesten kwam Jet voorbij. Dus ik ff aan Jet laten zien hoe en wat hij niet goed loopt. Jet hoefde alleen maar te kijken, en Appie heeft geen onregelmatige stap meer gezet, soort van wonderbaarlijke genezing.
Dus jet: als ik jouw was zou ik er je werk van maken :P En dan adverteren: voor al uw beenproblemen: ik kom,, ik zie, en ze zijn opgelost :D

Straks eens even kijken hoe het monster erbij staat. Dierenarts komt er maandag trouwens wel even naar kijken omdat hij de laatste tijd toch kwakkelig is. Dus ik overweeg eigenlijk om hem 2 maanden een soort van vrij te gaan geven dan kan alles wat blijkbaar niet helemaal lekker zit tot rust komen. Gaat ie maar lekker 2 maanden in de wei spelen.

@ Paola: super dat het zo lekker gaat!

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 08:27

Mijn eerste werkweek zit er op! Heb het erg naar mijn zin gehad, leuke collega's, werk lijkt me tot nu toe ook leuk (ik heb alleen gezien hoe anderen het doen, zelf eerste twee weken alleen maar opleiding en dan vrijdag een toets! We zijn met een grote groep leuke nieuwe mensen gestart, maakt het wel wat fijner om niet de enige nieuwe te zijn. Het is wel een naar eind reizen, ik vertrek om 6.50 en kom thuis rond half 7.. Maar ik ben aan de slag en vind het leuk en daar gaat het om :)

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 11:02

Haha! Nou die Magic Eyes van mijn vallen wel mee hoor. Hij is gewoon aan het herstellen van een misstaple...een verrekking of zoiets. En nu gaat het beter. Laat de DA hem maar even nakijken.

Fijn Eloze, dat je nieuwe baan zo goed van start is gwgaan. Welkom in de wereld van de werkenden!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 11:03

En weer zit ik ernaast te hakken....